Zo werkt de telling van de fotowedstrijd.
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

josefien.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 29
Za Mrt 19, 2011 7:52 pm Reageer met quote

De fotowedstrijd is aangepast.
Het wordt nu serieus, geen kleuterschoolgedrag meer, vriendjes politiek is afgelopen dacht ik..
Ik stuur 2 foto’s in volgens de spelregels. Zonder verwijzing, zonder naam.
Ik krijg een reactie op één van mijn foto’s van ene Largo. Aardige reactie dat wel, maar wat me verbaasd is, hoe komt Largo aan mijn naam? Ik ken die man/vrouw niet.
!k heb niemand verteld dat ik foto’s had ingestuurd. Niemand kon het weten behalve ikzelf.
Beetje oliedom van Largo om de reactie op mijn foto te beginnen met mijn naam. Het zet scheve ogen bij anderen en dat blijkt. Ik heb geen zin om me te verdedigen tegen iets waar ik part nog deel aan heb,
Ik haal mijn foto’s weg en ben helemaal klaar met de fotowedstrijden. Van mij geen enkele foto meer.

Josefien

Mijn eigenheid is als een wijs, vals en ook zo zuiver gezongen door mijzelf....

Josefien Hinfelaar 31 mei 1947 26 december 2012+
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

jannie48

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Zo Apr 03, 2011 1:35 am Reageer met quote

op de computer van mijn zus laten weten dat we het maar vreemd vinden zoals het nu er aan toe gaat.Als er gefraudeerd kan worden ,lukt dat altijd wel.dan kan ik zeggen stuur me even een mail met welke foto,s je plaatst dan ga ik op die foto,s stemmen. hebben jullie daar ook aan gedacht?Nee he . nou ik dus wel .We zien geen puntenscore meer ,jammer is het wel .dus weten we niet of we er mee door gaan .
Op de foto zien jullie de gene die dit dus niet heeft geschreven voor de duidelijkheid . maar haar zus Joke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 18
Zo Apr 03, 2011 1:45 am Reageer met quote

Wat ik ook erg flauw vind, dat er een foto in de top 25 staat die van het internet is geplukt en zonder naamvermelding van de echte maker. Iedereen vindt die foto geweldig en er wordt massaal op gestemd, ga ik ook maar eens doen, een foto van een topfotograaf op het internet zoeken en plaatsen! Die foto zou gelijk verwijdert moeten worden. Dezelfde foto en meerdere uit die serie staan trouwens ook bij de beste foto's van maart. Je hoeft maar te googlen op babyegel afbeeldingen en ze rollen zo over je scherm en waar ze allemaal zijn gebruikt. Zijn hier geen regels voor? En hoe zit het met mogelijk copyright op zo'n foto?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 33
Di Apr 05, 2011 4:17 pm Reageer met quote

Het begind hier aardig op een kleuterklas te lijken
de een voor de ander weet nog iets leukers (gekkers) teverzinnen om zijn naam bij de wedstrijdfoto,s te krijgen
of een foto van internet af te plukken en te gebruiken
Zijn we daar nu volwassene voor ,komop toch mensen gedraag je niet als kinderen maar als volwassen mensen
Ik vraag me af of z,n wedstrijd nog zinvol is

Laatst aangepast door Zwaantje5 op Do Apr 07, 2011 4:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt

TontenBrinke

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Di Apr 05, 2011 4:42 pm Reageer met quote

Beste mensen,

Deze discussie volgend bekruipt mij de angst dat dit onderdeel met voortbestaan bedreigd wordt. Dat zou erg jammer zijn want velen van ons blijken hier veel plezier aan te beleven.
Zoals bekend bestaat onze maatschappij uit mensen met verschillende karakters. De meeste mensen zitten goed in elkaar en een klein deel wat minder goed. Natuurlijk moeten we die minder goede zo nu en dan eens terugfluiten maar het mag ons plezier in fotografie niet negatief beinvloeden. Dus meldt fouten, misbruik e.d., laat de redactie er in al haar wijsheid over beslissen en laat ons lekker foto's maken, insturen en op die van anderen reageren en dat mag best kritisch.

Prettige lente,

GroeTon.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Apr 05, 2011 4:54 pm Reageer met quote

hier sluit ik me bij aan
TontenBrinke schreef:
Beste mensen,

Deze discussie volgend bekruipt mij de angst dat dit onderdeel met voortbestaan bedreigd wordt. Dat zou erg jammer zijn want velen van ons blijken hier veel plezier aan te beleven.
Zoals bekend bestaat onze maatschappij uit mensen met verschillende karakters. De meeste mensen zitten goed in elkaar en een klein deel wat minder goed. Natuurlijk moeten we die minder goede zo nu en dan eens terugfluiten maar het mag ons plezier in fotografie niet negatief beinvloeden. Dus meldt fouten, misbruik e.d., laat de redactie er in al haar wijsheid over beslissen en laat ons lekker foto's maken, insturen en op die van anderen reageren en dat mag best kritisch.

Prettige lente,

GroeTon.

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 07, 2011 4:20 pm Reageer met quote

Ik ben het in zijn geheel eens met TontenBrinke dat de redactie zich hier eens over moet buigen maar tot nu toe gebeurd er weinig aan de dingen als gebruik van foto,s van internet en een zelfde foto,s plaatsen bij zowel bij de dag foto als bij de wedstrijd om zo je naam bekend te maken
ook ik zou niet weten hoe je dit kan voorkomen dus hopen we op het gezond verstand van de volwassen mensen om hier eerlijker mee om te gaan

mirjam

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Apr 07, 2011 4:36 pm Reageer met quote

Ben het er helemaal mee eens. Wees kritisch op de randgevallen, laat de redactie scheitsrechteren, geef zelf wat meer opbouwende kritiek op de foto's, probeer er positief mee om te gaan en hou vooral plezier in deze aangename hobby.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Za Apr 09, 2011 10:05 am Reageer met quote

Bij iedere foto staat een knopje 'foute foto' gebruik deze optie zodat wij foto's kunnen verwijderen. Log jezelf vervolgens uit en meld als gast, dus anoniem bij de foto via een reactie waarom deze verwijderd moet worden.

De top 25 bestaat uit de 25 best beoordeelde foto's van het moment van kijken. Deze top 25 wordt in willekeurige volgorde gepresenteerd zodat het niet duidelijk is wie nr 1, 10 of 25 is.

Kritiek is altijd welkom, we optimaliseren de wedstrijd continu. Ik heb dan ook grote moeite met mensen die constant blijven roepen dat er te weinig aan gedaan wordt.

Laten we deze leuke wedstrijd ook niet gaan verpesten. Het is altijd mogelijk om te frauderen en als ik nu lees in welke vergaande theorieën er gedacht wordt vind ik het wel een beetje kinderachtig worden.

Ga lekker fotograferen en meld foute foto's via de beschreven manier, makkelijker en leuker kunnen we het niet maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

riavantilborg

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Ma Apr 18, 2011 1:30 pm Reageer met quote

Hallo ik ben Ria,heb 2foto's erop gezet voor de wedstijd
maar bij mij staat eronder eigenfoto.
bij de de anderen staat foto beoordelen heb
ik iets verkeerd gedaan.gr v ria

julia55

Stamgast
Stamgast
Antw.: 807
Ma Apr 18, 2011 1:39 pm Reageer met quote

nee dat is goed dat krijg jij alleen te zien de andere kunnen de foto wel beoordelen

muis26

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Wo Nov 23, 2011 9:47 pm Reageer met quote

Wat ik zo jammer vind,is dat de nieuwe wedstrijd (inzendingen)al begonnen is voor dat de winnaar van deze maand bekend is. Zo gaat de aandacht meer naar de nieuwe uitdaging. Ik begrijp dat er een bepaalde tijd voor een uitdaging is, dit is dan ook gewoon een persoonlijke opmerking.
Smile

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Dec 21, 2011 1:03 am Reageer met quote

Heb ik goed begrepen als je de winnaar van de foto van de maand bent geworden dat je een thema mag kiezen voor een volgende maand
Niet voor de opvolgende maand maar daarna
Nu ben ik winnaar van oktober geworden maar tot op heden geen thema mogen kiezen
Hoe kan dit of heb ik het verkeerd begrepen

rietjeselhorst

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Apr 26, 2012 3:30 pm Reageer met quote

ik weet niet wat de bedoeling is van deze wedstrijd Surprised maar het gaat over voorjaar, lente. Is dit van het jaar 2012!? Zo ja, dan zitten er heel veel foto,s bij die niet kloppen. Foto,s met jonge eendjes die al geboren zijn volop in de zon, maar helemaal nog niet geboren kunnen zijn, gezien de tijd van dit jaar, bloemen die bloeien die nog helemaal niet bloeien, dus een beetje vreemd allemaal, ik vraag me dan ook af moet het gewoon een mooie foto zijn die je ooit een keer misschien gemaakt hebt of echt eentje van jezelf in het jaar 2012!

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Apr 26, 2012 8:57 pm Reageer met quote

Rietje, het thema is "lente", nergens staat dat het "lente 2012" is of per se foto's uit 2012 moeten zijn, dus lijkt het mij geen enkel probleem als je een mooie foto uit een ander jaar instuurt als die aan het thema voldoen. Aangezien de lente pas op 21 maart begint en de wedstrijd al in april is, is de lente nog erg pril en is er nog weinig aan lentethema te fotograferen, de lente duurt nog tot 21 juni, dus leuke foto's uit vorige jaren moet kunnen, vind ik persoonlijk dan. Trouwens het insturen van lente foto's is al voorbij, dus ben je eigenlijk wat laat met deze vraag, aangezien er nu niks meer aan te veranderen is.

AdminDan

Administrator
Administrator
Antw.: 186
Vr Apr 27, 2012 10:15 am Reageer met quote

Er mogen inderdaad foto's ingezonden worden van een ander jaar. Het belangrijkste is dat de foto's ZELF gemaakt zijn en niet van/door iemand anders.

Veel plezier!

Groeten Danny
50plusser.nl

BenOostdam

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Do Mei 03, 2012 3:07 pm Reageer met quote

Kijk aub een keer naar de inzendignen van de huide fotowedstrijd. Er zit zoveel tussen dat niets met het thema te maken heeft. Verwijder deze foto's dan word het weer helder waar het echt over moet gaan.

Zwaantje5

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Mei 04, 2012 1:01 am Reageer met quote

BenOostdam schreef:
Kijk aub een keer naar de inzendignen van de huide fotowedstrijd. Er zit zoveel tussen dat niets met het thema te maken heeft. Verwijder deze foto's dan word het weer helder waar het echt over moet gaan.

Ik ben het volkomen eens met BenOostdam
Ik heb bij verschillende foto's al opmerkingen geplaatst maar ik vind zeker dat er foto's bij zijn die niks met het thema te maken hebben en verwijderd zouden moeten worden
Bij één opname heb ik zelfs op foute foto geklikt en ben benieuwd wat hier mee gebeurt

AdminDan

Administrator
Administrator
Antw.: 186
Vr Mei 04, 2012 11:13 am Reageer met quote

Verkeerde foto's horen er inderdaad niet tussen. We krijgen wel eens mail over foute foto's of we zien zelf een verkeerde en dan worden ze verwijderd. Maar er blijven wel eens verkeerde foto's tussen staan.

Maar foute foto's krijgen ook geen beoordeling of een laag cijfer dus die zullen nooit hoog eindigen.

Greeet

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Okt 20, 2012 7:39 pm Reageer met quote

Waarom is mijn thema "regen zo origineel mogelijk in beeld brengen" niet het thema van November zoals ik als winnares van September mocht bedenken????????
Vind dit eerlijk gezegd geen steil! Evil or Very Mad
In de regels staat duidelijk dat de winnaar het volgende thema mag bedenken!
Weer paddenstoelen dat ieder jaar weer terug komt.

Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie