Zo werkt de telling van de fotowedstrijd.
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

AdminDan

Administrator
Administrator
Antw.: 186
Vr Aug 27, 2010 10:50 am Reageer met quote

Vanaf 1 stem tot 50 stemmen wordt er een lineair gewicht toegepast, bij 40 stemmen zit er dus al bijna geen gewicht meer op. Dit moet want anders staat iemand met 10 redelijke goede stemmen gelijk bovenaan. Des te meer stemmen des te eerlijker de uitkomst.

Als 50 mensen het een mooie foto vinden is dat overtuigender dan dat 5 mensen dat vinden. Mensen halen vaak ook familie en vrienden erbij om hoog op hun foto te laten stemmen, nu hebben ze 50 vrienden nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Foto's kunnen tot de 20e van de maand ingezonden worden maar wel de hele maand beoordeeld worden. Dit is om zoveel mogelijk stemmen te ontvangen voor een goede uitkomst.

Bewerken mag op zich wel maar niet te extreem, maar als jullie niet te spreken zijn over een bewerkte foto dan geeft je de foto een laag cijfer. Hierdoor komt die foto dan niet in de top25.

Stemfraude
Het is sinds een maand ook niet meer mogelijk om met meerdere accounts dezelfde foto te beoordelen. Deze leden ontvangen een melding dat ze hun stem al uitgebracht hebben

Gasten
Gasten kunnen wel een reactie (tekst) achterlaten maar geen stem uitbrengen. Hiervoor moet iemand lid en ingelogd zijn.

Gejatte foto's
Gebruik je foto's van een ander dan worden deze door de redactie verwijderd.

Foto's die niet aan het thema van de wedstrijd voldoen worden ook verwijderd.

Kortom .. er moet meer gestemd worden Very Happy

Veel plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

georgev

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Vr Aug 27, 2010 5:20 pm Reageer met quote

Corrigeer mij als ik het verkeerd begrepen heb, maar het is toch zo dat de winnaar van de maand het thema van de volgende maand bepaald.
Wanneer wordt de winnaar bekend gemaakt?
Laughing
fijn weekend! grt, George

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

AdminDan

Administrator
Administrator
Vr Aug 27, 2010 5:42 pm Reageer met quote

De winnaar kiest inderdaad een nieuw thema. Dit thema wordt niet gelijk voor de opvolgende maand gebruikt maar de maand daarna.

Aan het eind van de maand om 12 uur 's nachts komt er automatisch een winnaar uit. Via de top25 is te zien wie er op dit moment bovenaan staat.

panchita

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 59
Ma Aug 30, 2010 7:51 pm Reageer met quote

Goed uitgelegd.

Carpe Diem.

inge55

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Wo Sep 01, 2010 8:09 pm Reageer met quote

wat is een lineaire weging?
ik snap het dus nog niet
bv 5 stemmen van 37485
tellen jullie die bij elkaar op en delen dan door 5?
dus27 gedeeld door 5 is 5,2
groetjes inge rijstad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

AdminDan

Administrator
Administrator
Wo Sep 01, 2010 8:27 pm Reageer met quote

Het is inderdaad gewoon een gemiddelde maar als er nog maar een paar stemmen uitgebracht zijn gaat er een X percentage vanaf. Des te meer stemmen des te lager het percentage dat van de score afgehaald wordt.

Groeten Danny.

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2595
Za Sep 04, 2010 9:30 pm Reageer met quote

Ik vind het nogal ingewikkeld en ik heb die hele fotowedstrijd tot nu toe meer gezien als een soort vriendjespolitiek. Als je maar veel mensen hier kent die op jouw foto stemmen, maakt niet uit of ie mooi is of niet, dan win je geheid.
Dat vind ik jammer.
Een stukje "fraude" is wel aangepakt zie ik. Je kunt niet met meerdere accounts stemmen.
Dan nu maar flink gaan lobbyen in de chatbox.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

inge55

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Zo Sep 05, 2010 1:45 am Reageer met quote

ja dat denk ik ook
opvallend vaak zitten dezelfde mensen in de top
soms zonder mooie foto
ik vind dat er een soort jury moet komen misschien van willekeurige mensen
inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Zo Sep 05, 2010 12:05 pm Reageer met quote

Daar is dus ook rekening mee gehouden vandaar de lineaire weging. Vriendjespolitiek is niet uit te sluiten en niet erg zolang het effect daarvan maar beperkt is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

georgev

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Do Sep 09, 2010 2:42 am Reageer met quote

Danny bedankt voor de uitleg en het plaatsen hiervan bij de wedstrijd zodat iedereen het makkelijk kan vinden Very Happy .
En leden graag massaal beoordelen Very Happy .Groeten George

muis26

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 4
Zo Okt 03, 2010 4:25 pm Reageer met quote

Mag je allerlei foto's insturen?, ik ga er vanuit, dat jezelf de foto gemaakt hebt die je plaatst.
vr. gr.
Muis

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Di Okt 12, 2010 5:38 pm Reageer met quote

Foto's mogen bewerkt worden maar wel subtiel. HDR valt daar natuurlijk onder, dat is prachtig en een techniek die toegestaan is. Veel mensen vergroten het contrast iets, passen witbalans aan of verbeteren de kleuren. Dat is allemaal goed.

Wij zitten niet te wachten op hardcore fotobewerking zoals collages, mashups etc.

Hiltje.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Do Okt 21, 2010 4:09 am Reageer met quote

Mijn voorstel...
Laat de ingekomen foto's beoordelen door een onpartijdige juri.
Maak een selectie van 15-20 foto's,
Daarna mogen leden van 50-plus een stem uitbrengen op hun favorite foto.
Ik heb dit al eerder voorgesteld, maar men vond dit onzin...
De huidige manier is vriendjespolitiek...!

eileen43

Stamgast
Stamgast
Antw.: 184
Wo Nov 03, 2010 2:52 am Reageer met quote

Ik heb ook foto's langs zie komen die overduidelijk van internet komen. Is dat wel toegestaan?
Ook zijn er erg professionele foto's, prachtig gemaakt met veel oog voor details. Die kunnen alleen maar hoog scoren, dus dan vallen de huis tuin en keukenopname's vrij snel buiten de boot.

schipper52.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 232
Wo Nov 03, 2010 10:10 am Reageer met quote

Aquarel schreef:
Ik vind het nogal ingewikkeld en ik heb die hele fotowedstrijd tot nu toe meer gezien als een soort vriendjespolitiek. Als je maar veel mensen hier kent die op jouw foto stemmen, maakt niet uit of ie mooi is of niet, dan win je geheid.
Dat vind ik jammer.
Een stukje "fraude" is wel aangepakt zie ik. Je kunt niet met meerdere accounts stemmen.

Had je nog niet door dat alle beslissingen van deze website gestuurd worden door de chatbox???

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Wo Nov 03, 2010 12:39 pm Reageer met quote

Hiltje schreef:
Mijn voorstel...
Laat de ingekomen foto's beoordelen door een onpartijdige juri.
Maak een selectie van 15-20 foto's,
Daarna mogen leden van 50-plus een stem uitbrengen op hun favorite foto.
Ik heb dit al eerder voorgesteld, maar men vond dit onzin...
De huidige manier is vriendjespolitiek...!

De huidige manier van stemmen is een uiterst democratische. En nu mensen niet meerdere keren kunnen stemmen, ook niet met meerdere accounts is dit probleem opgelost.

Een jury is een leuk voorstel. Maar deze juryleden mogen i.v.m. partijdigheid geen lid van de website zijn. Want dan blijft deze discussie bestaan. En het inhuren van mensen met verstand van fotografie gaat mij te ver. De fotowedstrijd is een leuk onderdeel, waarbij de telling technisch gezien zo eerlijk mogelijk verloopt. Het plezier in fotografie staat hierbij voorop. We zien bij de laatste twee uitslagen al dat de uitkomst beter en eerlijker verloopt.

schipper52 schreef:
Had je nog niet door dat alle beslissingen van deze website gestuurd worden door de chatbox???

Dat is dan heel erg knap aangezien nog geen 1% van de leden actief aan de chatbox deelneemt . En niet iedereen iedere dag/week/maand chat. Dus als je genoeg mensen wilt 'winnen' om de telling minimaal te be´nvloeden, dan mag je daar een half jaar voor uittrekken terwijl de wedstrijd maar een maand loopt.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Wo Nov 03, 2010 12:42 pm Reageer met quote

Hebben jullie trouwens de nieuwe top25 met extra grote foto's al gezien?

https://www.50plusser.nl/?page=fun&p=fotowedstrijd&top25 Very Happy

julia55

Stamgast
Stamgast
Antw.: 807
Wo Nov 03, 2010 5:41 pm Reageer met quote

schipper52 schreef:
Aquarel schreef:
Dat vind ik jammer.

ben het niet eens met bovenstaande dat de uitslag bepaald wordt door de chat kom vrij regelmatig op de chat en als ik dan de eerste 25 van de fotowedstrijd( en niet alleen van paarden en gebouwen) bekijk staan er nooit of zelden mensen van de chat tussen
dus daat gaat niet helemaal op

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Za Nov 06, 2010 2:21 pm Reageer met quote

De foto's worden verwijderd zodra de mailbox helemaal is verwerkt. Nog 250 wachtenden voor u Very Happy Very Happy Very Happy

Komt helemaal goed.

Groetjes,

Thijs

Hiltje.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Wo Nov 10, 2010 1:49 am Reageer met quote

Deze maand onderwerp paarden...
Ik zie een aantal mooie foto's, maar ik zie ook veel foto's die geen plaats verdienen in de top 25.
Veel foto's zijn onscherp en bij veel foto's stel ik mij de vraag of ze mooi zijn.
Ik zie veel foto's die geen plaats verdienen in de top 25 !!!
Deze maand heb ik mijn laatste foto's ingezonden voor de fotowedstrijd van 25Plus.
Het blijft vriendjespolitiek...
Seniorenweb doet het een veel beter!
Hilda Venema

Pagina 1 van 6 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie