Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2070, 2071, 2072, 2073  Volgende Plaats reactie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Vr Nov 08, 2019 4:17 pm Reageer met quote

Middag,
ach lieve mensen die anti-pieten-demonstranten,....zijn altijd bepaalde types die niks anders te doen hebben. Net zoals jullie al door lieten schemeren....................het is zo triest voor de kinderen ieder jaar het zelfde geneuzel.

Heb mooie foto's gezien hier zowel van de natuur als bijzondere objecten en die lieve kleine Novi......................wat zal de dierentuin een belevenis voor haar zijn geweest...............leuk, leuk, leuk.

Ben druk met van alles, vandaag met Loekske aan de poets en tussen de bedrijven door wat boodschappen gehaald. Gisterenmiddag is het mij eindelijk bij toevalllllll gelukt oude negatieven om te zetten naar foto's. Jemig ik slaakte een gil toen ik dat per ongeluk ontdekte te meer het negatieven waren uit Hans zjjn baby/dreumes-tijd. In het verleden heb ik me wel eens bedacht om ze af te laten drukken maar dat is ook zo wat + dat het er heel wat zijn. In ieder geval gisteren de hele middag bezig geweest met die negatieven....................maar zo leuk en dankbaar karwei.

Nu vlug Loekske weer helpen,
Lieve groetjes Tiny

..........kleine Hansje met zijn moeder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

cc

Superlid
Superlid
Vr Nov 08, 2019 7:41 pm Reageer met quote

Bruidje in 1974:

Lieve groetjes Tiny

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12040
Zo Nov 10, 2019 12:51 pm Reageer met quote

Wat leuk, cc, die foto als bruid.
Wij zijn een paar jaar later getrouwd. In 1977.

Toen nog jong en onbedorven.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12690
Zo Nov 10, 2019 12:54 pm Reageer met quote

Goedemorgen deze mooie, frisse dag!Ik heb vrijdagnacht de autoruiten moeten krabben, dus de kou wordt serieus!Mijn tuin is weer vol winterkost voor de vogels, en die maken er dankbaar gebruik van!Ze zaten net al op wacht!
Heel bijzonder die scherpe lichtval hehety, je ziet dat wel eens vlak voordat er een bui losbarst!
Tiny, wat een mooie bruid was jij!En ahhh, die foto van Hans(je) in de kinderwagen!Je zal wel druk zijn met de fotos uitzoeken de komende tijd! Laughing Ik maak het kort, altijd druk in het weekend met werken, en zo dus naar die zogenaamde Gender Reveal Ondertussen ben ik toch wl benieuwd hoe dat gaat! Wink Er is een week geleden de 20 weken-echo gemaakt, alles gaat goed gelukkig!Toen de echografiste verder ging met het onderzoek, mochten de ouders zich omdraaien, omdat die hadden aangegeven het zelf tt vandaag niet te willen weten!Er is uiteraard een geslacht vastgesteld, dat is opgeschreven op een papier, en in een enveloppe gedaan, en dichtgeplakt!Na het onderzoek is de enveloppe afgegeven bij een bakker, die een taart gemaakt heeft, met aan de binnenkant de kleur roze , of blauw!En die wordt dus zo aangesneden!Dus dan pas weten de ouders zelf ook wat het gaat worden....een hype of niet, het is natuurlijk wel heel erg leuk zo!!De bedoeling is dat het een gezellige lunch wordt met zn allen.Er is een kleine restauratie afgehuurd, en al is het niet echt een grote groep mensen, het waren er toch te veel om het thuis te doen!Ook wordt er wekelijks een boekwerk bijgehouden over de zwangerschap.Hoe leuk is dat toch allemaal!!Ik ga snel douchen nu, de kadootjes pakken, en er op het fietsje naar toe.....Ik wens een ieder een fijne zondag toe! Wink

Vrijdag kreeg ik een enorme bos rozen in mijn armen gedrukt van een collega, voor alle goede zorgen Love ( ik kook verscheidene malen per week een warme hap voor hen)Alweer zo n leuk gebaar!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Nov 10, 2019 12:58 pm Reageer met quote

Zie ze net bij het plaatsen, die trouwfotos van hehety!!Alweer zon mooie bruid , en bruidegom!Leuk ook zon tijdsbeeld!!!

cc

Superlid
Superlid
Zo Nov 10, 2019 3:29 pm Reageer met quote

Mogge,
Laughing Laughing Jacq vond die opmerking van jou op FB kostelijk "de gom is uitgegomd........................" (goed gevonden.... Kiss )

Vind dat overgewaaide babygebeuren toch wel heel leuk..............nu weten we wat dat gebeuren allemaal voorstelt en dan komt het toch heel leuk maar vooral spannend over.

Hehety wat leuk dat jij ook jullie trouwfoto's geplaatst hebt.............na ik begrijp is jou gom niet uitgegomd gelukkig, de mijne wel na 15 jr huwelijk en begin dit jaar overleden.

Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen(was toch gisteren) ben ik druk met de oude baby/dreumes-foto's van Hans zijn ouders en broer. Die foto's daar ben ik zo ook weer druk mee want gisterenavond zijn we met de oppas van Seb en de oppas van Donder naar de Bleu Lotus geweest als bedankje voor hun diensten. Nu is 1 van de 2 oppassers van Seb een nicht van Hans en die wil ook graag de foto's hebben dus die ga ik zo even sorteren en mailen.

Nu eerst onder de pomp en dan zien we wel verder met de Zondag,
Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Nov 11, 2019 4:26 am Reageer met quote

De taart...was blauw van binnen , dus het is een JONGENTJE!! Laughing Ik heb genoten van de feestelijkheden, de jonge aanstaande ouders ...lekkere broodjes, hl veel zoet,met bakjes thee...n daarna naar het volgende feestje...Onze schoondochter...van mij heeft ze o.a. een etentje, met aansluitend een film in de bioscoop...Penoza-film The Final Chapter gekregen...althans de uitnodiging, de film gaat pas 28 november in premire ....dr ook weer allemaal lekkere dingetjes (taart maar overgeslagen Laughing )en heerlijk getut met ons kleinkind!En toen weer de bult op, nu hartstikke moe, dus lekker slapen!!Welterusten allemaal!! Wink

hehety

Superlid
Superlid
Ma Nov 11, 2019 12:36 pm Reageer met quote

CC, wat triest om mee te maken. Nee, mijn gom is gelukkig nog niet uitgegomd. Ik hoop echt dat wij nog lang niet van elkaar gescheiden worden, maar dat heb je niet voor het zeggen. Sad
Ik kan mij wel voorstellen dat het nu des te leuker is om in oude foto's rond te struinen. Very Happy

JJ, wat een leuk idee is dit. Ik geloof niet dat dat hier al bekend is. Morgen eens aan mijn vriendin vragen.
Alleen lijkt het mij wel dat die taart heel zoet is. Van mij mag dat hier ook een gebruik worden.

In 2017 vroeg Peter mij nogmaals ten huwelijk voor de volgende 40 jaar.

En ik zei natuurlijk 'Ja!'

Deze ringen zijn bij de goudsmid gemaakt van het goud van de ringen van al de mensen die mij erg dierbaar waren zoals mijn moeder, grootmoeder en zo meer. Zo voelt het toch als altijd bij je.

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Nov 12, 2019 1:18 am Reageer met quote

Goedenavond...wat een romantiek Love opnieuw ten huwelijk gevraagd voor de volgende 40 jaar (2057!)Natuurlijk symbolisch, maar
k ontzettend lief!!Wat een fijne gedachte achter die mooie ringen!!
De taart was inderdaad erg zoet, maar ook wel heel lekker!!
Vandaag waren we op pad voor tweedehands Kapla , dat zijn houten speelgoedblokjes die worden gebruikt voor onder andere modelbouw ....kapla staat eigenlijk als afkorting voor KAbouter PLAnkjes. Laughing Dit pedagogische bouwspel proberen we telkens te integreren in het spel van de tweeling n van de jongste...niet omdat het zo'n verstandig speelgoed is, maar vooral omdat t z leuk is... Laughing
Afijn we kwamen in een vestingstad aan de Maas terecht...ik was er nog niet eerder geweest ...Ravenstein in de gemeente Oss, in de Nederlandse provincie Noord-Brabant.
een mooie wandeling gemaakt, tussen de buien door..

een prachtig informatie paneel , met een illustratie wat een indruk geeft van hoe het er vroeger uitzag...

en van de rondelen van de voormalige vesting

op het paneel is een laat-middeleeuwse kraan te zien, verwijzend naar de werf die hier ooit was.

een eindje verderop op een pleintje het bronzen beeld van Jan Klaassen. Het herinnert aan de uitvoeringen van het Totaal Theater Festival in de jaren negentig.Ik vind het afgrijselijk!! het lijkt erop dat Jan Klaassen zijn vrouw Katrijn te lijf gaat....Maar ze stonden al bekend als het ruzinde echtpaar...ik zelf heb het nooit leuk gevonden, die poppenkast...en dit beeld dus ook niet!! Laughing

Ravenstein heeft een pittoreske oude stadshart, het is er heerlijk struinen , zelfs als het af en toe zachtjes regent..

het beeld De Valk.

mooi gedicht pozie-route , onderwerp is "oud"

Ravenstein wordt vervolgd...nog snel wat kiekjes van gisteren

de duif n de spreeuwtjes wachten op hun voer...broederlijk, of zusterlijk naast elkaar!Hieronder de kaart voor de aanstaande ouders

washandjes met Nijntje, n een cheque waar ze naar mijn mening beter zelf wat kunnen aanschaffen!Z kregen ze een rompertje met een kerst-rendier...in een maatje die hij midden zomer aankan Rolling Eyes Over nagedacht dus...not!! Very Happy

nu snel op de bank voor de tv...het geheime dagboek...en daarna mijn bedje in...alvast welterusten dus!!

Laatst aangepast door jjacqueline op Di Mrt 03, 2020 9:55 pm, in totaal 2 keer bewerkt

cc

Superlid
Superlid
Di Nov 12, 2019 6:04 pm Reageer met quote

Middag,
Ravenstein is wat jij zo laat zien inderdaad een rustieke plaats....hou ik wel van................doet mij altijd aan Anton Pieck denken. Een rondeel...........ben weer een wetenswaardigheid rijker.....wel ooit eens van gehoord maar wat het precies was of in hield................. Question Question Question

Echt romantisch nogmaals een trouwbelofte(of is het nou trouwgelofte????)
met ringen gemaakt van de ringen van je dierbaren Henny zo draag ik de trouwring van mijn moeder en van de trouwring van mijn vader en een ring van mijn grootmoeder aan vaders kant heb ik een andere mooie ring laten maken.

Haha wat kan Novi een snoetje trekken als het niet lukt zo zij wil.........maar goed dat haar vader de andere helft verorbert heeft want ik dacht werkelijk eerst: "hoe krijgt ze die mop gebak weg.........".

Oh en die taart......................het gebit zou je aan elkaar kleven alleen al bij het zien van de kleuren maar het gaat tenslotte om de kleuren en zeer zeker om de binnenkleur.............spannend gebeuren hoor!
(........wat zit ik toch in de euren................ Wink ).

Heb verder weinig nieuws te vertellen behalve dat mijn zoon de 28ste komt om de 30ste weer te vertrekken, hun huis hier is verkocht en de 29ste is de overdracht.

Zelf ben ik druk met ons onroerend goed. Niet dat ik iemand kan dwingen om ons handeltje te kopen maar ben nu met van alles bezig wat (misschien) zoden aan de dijk zet want geen actie ondernemen levert niets op. Mails versturen etc. en a.s. vrijdagmiddag de makelaar om samen te brainstormen.

Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Nov 12, 2019 8:41 pm Reageer met quote

Goedemiddag, leuk dat je reageert Tiny , ondanks de drukte met de verkoop van het huis!Voor mij een rustig dagje, beetje opruimen, af en toe even in mijn luie stoel naar de bedrijvigheid buiten aan de voedertafel kijken.Wat poetsen om mij heen, de Sinterklaasversiering-en boekjes van zolder gehaald.Voor mijn doen zo vroeg aan tafel, en daarna bij vrienden een bakkie doen, van daaruit de bult op, om de kiosk startklaar te maken..het is een luxe, dus even van genieten nu!! Wink

Je krijgt zo via het infopaneel een goed idee bij het verdwenen kasteel van Ravenstein

Sint Jozefkapel

De Sint-Luciakerk , Het bijzondere aan deze kerk is dat ze in barokstijl is gebouwd, en zelfs de enige katholieke kerk in de noordelijke Nederlanden is die in deze stijl is opgetrokken. Reden hiervoor is het feit dat in het Land van Ravenstein godsdienstvrijheid heerste zodat er katholieke kerken gebouwd konden worden. In andere delen van de Republiek der Nederlanden moest men zich met schuurkerken of schuilkerken behelpen

Kerkhof in Ravenstein is een rijksmonument,en is gelegen op de overblijfselen van de vroegere vesting.

Windmolen De Nijverheid , is enorm aanwezig in Ravenstein...het is dan ook de hoogste molen van Noord-Brabant. Wink

Deze Rooms Katholieke Begraafplaats bevat vier Oorlogsgraven uit het Gemenebest. Drie van hen sneuvelden op 21 september 1944 toen hun Stirling neerstortte in Batenbrug. Je wordt wel even stil als je hun namen en geboortedatum leest..n de tekst!

Bijzonder plekje!!

wordt vervolgd...mijn tijd is op!Een fijne avond, en voor straks welterusten!! Wink

hehety

Superlid
Superlid
Wo Nov 13, 2019 12:10 pm Reageer met quote

Goedemorgen fotosite.

JJ wat een prachte foto's weer en ze geven een duidelijk tijdbeeld van hoe het in Ravenstein ooit was toen ook het kasteel er nog stond.

Dit nat herfstweer begint mij toch wel te vervelen.
Dan maar een paar foto's plaatsen van onze 'huwelijksreis'in Monte Gordo.

Druk verkeer.
Links,

Rechts

En gaan!

Hahaha!

Fijne dag!

auteur onbekend

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11400
Do Nov 14, 2019 6:26 pm Reageer met quote

Ik heb ff een time-out. Ben zo ziek als een hond. Ben al 5kg kwijt in 3 dagen. Maar lijkt nu iets beter te gaan.

Ga de foto's enz. dit weekend wel bekijken.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Nov 15, 2019 2:54 am Reageer met quote

verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Wo Dec 04, 2019 5:17 am, in totaal 1 keer bewerkt

hehety

Superlid
Superlid
Vr Nov 15, 2019 1:18 pm Reageer met quote

Wat is Ravenstein een mooi plaatsje, JJ.
Je hebt echt een goede kijk op de details

Novi en haar vader ziek. De een zal de ander wel aangestoken hebben. Je hebt Novi wel lekker verwend. Dat hebben ze dan nodig.

Douwe weer wat opgeknapt?

Mijn foto's zijn gemaakt in Monto Grordo, daar waren we tussen 11 en 18 december 2017. Op de 14de 40 jaar getrouwd.
Dit werd door de barman gebracht. Met complimenten van het hotel. Laughing

Sieraden gemaakt van een grassoort en zo hard als een metaal.

auteur onbekend

cc

Superlid
Superlid
Za Nov 16, 2019 9:43 pm Reageer met quote

Dag,
was ik weer.
Jeetje Douwe ziek.........................gaat het weer een beetje nu(een paar dagen na je lappenmand-melding?)

Mooi dat Ravenstein en heel opvallend en apart dat hekwerk om de al oude vesting.

Hoe is het nu met Novi en niet te vergeten haar vader? Kinderen knappen vaak vlugger op dan ouderen, ben dus bang dat vader nog in de lappenmand ligt.

Hier alles zo z'n gangetje, wel druk maar goed alles voor het goede doel zullen we maar zeggen. Loekske gehad, bespreking met de makelaar enz. enz. wat betreft onroerend goed.
Volgende week loopt helemaal vol: dinsdag een bezichtiging, en de rest van de week, tandarts, dierenarts, nagelmiepje. En behalve de bezichtiging zijn alle afspraken midden op de dag, breekt de dag zooooo!

Henny sieraden van gras en ijzer-sterk en het is niet eens groen Wink Exclamation Weer een wetenswaardigheid!

Lieve groetjes en voor wat er nog van over is een prettig weekend,
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 6:26 pm Reageer met quote

Goedemiddag, wat een mooi hotel hadden jullie hehety!!Het ziet er overigens wl heel erg leeg uit bij het zwembad, was zekers heel vroeg nog?Is dat een schilderij met die zandgravure?En ook ik vraag mij af hoe dat zit met die
sieraden gemaakt van een grassoort ??Kan jij daar iets meer over vertellen?Leuk als je foto's plaatst, nog leuker als je er wat bij verteld, alhoewel sommige foto's zelf al een verhaal weergeven Laughing

Ravenstein De Sint-Luciakerk is een rooms-katholieke kerk te Ravenstein die gebouwd is in 1735. De voorganger van deze kerk was een veel kleinere Jezuetenkerk die in 1609 gebouwd werd na een grote stadsbrand. De Sint-Luciakerk is gebouwd met de opbrengsten van de Ravensteinse Loterij. De Ravensteinse Loterij was een loterij die in 1729 werd opgericht te Ravenstein en die ten doel had om katholieke inrichtingen te ondersteunen.

De loterij werd opgezet door Johan Frans van Willigen, die advocaat-fiscaal was van het Land van Ravenstein.

In de Republiek der Nederlanden was deze loterij uiteraard verboden, maar in het Land van Ravenstein, dat geen deel van deze Republiek uitmaakte, heerste godsdienstvrijheid en menige katholiek uit de Republiek kocht de lootjes. (info van WikipediA)

de ronde stelling molen van Ravenstein De nijverheid.

gedicht Oud

bijzondere boom, wie de naam weet mag het zeggen..

onderweg gingen de luiken boven open...en begon de langdurige regenbui..

Pappa en dochter zijn gelukkig weer beter.De meiden gaan op streetdance, en het "oppassen" wordt uitgebreid, althans onder voorbehoud, want het zijn altijd wl pittige dagen...dus maar kijken of dat allemaal gaat lukken...
Tiny alvast sterkte gewenst met jouw drukke week die eraan komt!!
Wens iedereen een fijne middag en avond...over een paar uur begint mijn "weekend" Wink

deze lieverd kijkt alle dagen mee....het gemis is nog altijd enorm!Zowel hier op de site, als elke dag via de telefoon/app....haar naam zakt steeds verder weg in mijn telefoon Crying or Very sad

hehety

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 6:55 pm Reageer met quote

cc schreef:
Dag,
was ik weer.
Jeetje Douwe ziek.........................gaat het weer een beetje nu(een paar dagen na je lappenmand-melding?)

Mooi dat Ravenstein en heel opvallend en apart dat hekwerk om de al oude vesting.

Hoe is het nu met Novi en niet te vergeten haar vader? Kinderen knappen vaak vlugger op dan ouderen, ben dus bang dat vader nog in de lappenmand ligt.

Hier alles zo z'n gangetje, wel druk maar goed alles voor het goede doel zullen we maar zeggen. Loekske gehad, bespreking met de makelaar enz. enz. wat betreft onroerend goed.
Volgende week loopt helemaal vol: dinsdag een bezichtiging, en de rest van de week, tandarts, dierenarts, nagelmiepje. En behalve de bezichtiging zijn alle afspraken midden op de dag, breekt de dag zooooo!

Henny sieraden van gras en ijzer-sterk en het is niet eens groen Wink Exclamation Weer een wetenswaardigheid!

Lieve groetjes en voor wat er nog van over is een prettig weekend,
Tiny

auteur onbekend

cc

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 7:28 pm Reageer met quote

Middag,
zij kan niet meer appen en zakt daarom steeds verder in je telefoon maar zij staat nog steeds in jou contacten en daar zal zij ook blijven staan..........iemand waar je zo'n fijne band mee gehad hebt verwijder je niet uit je lijst met contacten! Net zoals jij Jacq mis ik haar enorm hier op welterusten.........Jenny heeft een enorme leegte achter gelaten die nooit meer gevuld kan worden....................door niets en niemand.

Liefs en voor zo ver het nog duurt, een prettige zondag,
Tiny
p.s. we gaan vanavond naar Ping dus voor vandaag zullen jullie mij niet meer hier zien denk ik.

hehety

Superlid
Superlid
Zo Nov 17, 2019 7:33 pm Reageer met quote

Druk zat, CC. Jij verveelt je niet.

Hoe dat precies zit weet ik niet. Zover ik begrepen heb. Is het een bepaalt soort riet of gras dat door een verfbadje gaat. Dan op een bepaalde manier gevlochten en uitgehard. Dat was in een dorpje vlakbij Monte Gardo. Mijn vriendin heeft van mij een speldje er van gehad en dat ziet er nog steeds goed uit.
We waren in het hotel, Delamar, of zoiets, tussen 11 en 18 dec. Toen waren de middagtemperaturen tussen de 14 en 18 graden in de middag. Dus niet echt zwembadweer. Wel werden de ligstoelen gebruikt en het terras, als het niet te hard waaide.

JJ Is dat een schilderij met die zandgravure?

Dit ontstaat op het strand door eb en vloed.
Hier het strand

En dit zag je ook. Laughing

Dat zand voelde zo goed onder de voeten. Heel anders dan in Nederland en daar kon ik wel kilometers lopen Laughing Het veerde heel goed mee onder de schoenen.

Ze waren daar ook een boulevard aan het aanleggen waar winkeltjes en terrasjes en zo aan zouden sluiten.

De oude winkeltjes werden allemaal gesloopt
Zo gaat de loop boulevard er ongeveer er uit zien. Dit was nog in opbouw.

Genoeg voor vamdaag.
Welterusten fotosite. Very Happy

auteur onbekend

Pagina 2071 van 2073 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2070, 2071, 2072, 2073  Volgende

Plaats reactie