Reclame op Weblogs.
Archief Weblog hulpforum
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Wo Apr 16, 2008 11:22 pm Reageer met quote

Wat een gezeur allemaal we willen alles gratis maar ooh wee als het niet meer naar onze zin gaat.
Zijn wij vijftigplussers???? of zijn we een stelletje pubers????

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Antw.: 2514
Wo Apr 16, 2008 11:47 pm Reageer met quote

Nou zeg, dat vind ik wel een beetje vreemde vergelijking. Cool

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Wo Apr 16, 2008 11:48 pm Reageer met quote

Ik kan me voorstellen dat de makers van deze webstek de moed soms in de schoenen zakt.

Crying or Very sad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Do Apr 17, 2008 3:19 am Reageer met quote

Mijn moeder zou zeggen: ""Je kunt een gekregen paard niet in de bek kijken."
Maar er zijn wel reclames en reclames.

Wij zijn de mensen die voor lezers zorgen (zei Nette dat niet?) Hoe je het ook wendt of keert. Kijk hieronder eens. Het is nu 02.25u

3 gebruikers en 76 gasten.

Mija.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 303
Do Apr 17, 2008 11:23 am Reageer met quote

Inderdaad je kunt een gekregen paard niet in de bek kijken....hoeveel van onze vijftigplussers hebben ook nogeens linken naar eoa website en dat gratis allemaal....."reclame" is ........leven en laten leven...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Nett

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Do Apr 17, 2008 12:49 pm Reageer met quote

Ach ja, het is maar in welk schuitje je zit.
Je mening over 50+ hangt daarmee samen.
Als je dagelijks, je verhaal plaatst, als je... je eigen webstek zo promoot, tja... dan heb je zogezegd belangen en ben of kun je niet objectief zijn in je mening.
Het voor of tegen, van het betalen voor deze website, hangt dus mede daarvan af.
Voor de bezoeker en de gewone weblogger/forum-ganger zijn er andere factoren of men wel of niet hiervoor wil betalen.

Ik weet, niets is gratis...maar men deed voorkomen....en ik ben daarin getrapt.
Tja....het eigenschuld dikke bult.. zou zomaar kunnen of dat terecht is, is een andere discussie.
Bovendien dacht ik werkelijk, dat ik... door zichtbaar aanwezig te zijn zo mijn bijdrage leverde.

De tijd zal het leren of 50+ genoeg te bieden heeft en voor iedereen kan blijven draaien.

En voor de goede orde, ik ben niet tegen reclame, daar moeten ze van bestaan.
Maar....zie het begin topic.

paulmazeres

Superlid
Superlid
Antw.: 5002
Do Apr 17, 2008 2:08 pm Reageer met quote

Beste mensen, ben nu 4,5 maand hierop de 50+site naar allen tevredenheid en geniet iedere dag weer dat ik hier gratis mag komen maar even een opsomming voor het aandragen van problemen welke er gepasseerd zijn.

Toezicht op de chat weg voor-en tegenstanders discussie.

Trage forum- chat van de 50+site

Oplossing van de nieuwe server, vragen om donateurs bijdrage voor- en tegenstanders discussie

Reklame wel of niet toestaan. Reklame buros doen wat ze willen om een produkt aan te prijzen en daar heb je naar te schikken volgens het contract, discussie.

Betalen via mss, of gratis blijven een discussie.

Nu even nog een opsomming van de volgende onderwerpen die nog niet vermeld zijn.

Op-stap dag 31 mei a.s. Je kan niet mee omdat er 999 mensen zich aangemeld hebben en jij toevallig de 1001 bent.

Het uitblijven van een nieuwsbrief voor 1 mei a.s.

Dat er nu bijna 30.000 mensen zijn aangemeld bij de 50+site en er maar 101 mensen chatten en op het forum zitten.

Dat er zoveel mensen zijn die een weblog beginnen en er niets meer meedoen.

Lieve mensen, laten wij elkaar helpen op het forum leuke en postitieve onderwerpen te plaatsen.

Elkaar helpen om plaatjes, kleur en gezelligheid te brengen op het forum.

Mensen te feliciteren met hun verjaardag.

Mensen beterschap wensen als het slechter gaat met onze 50+ers.

Chatten als een grote familie waar de 50+ers hun verhalen kwijt kunnen zowel positief of een tegenvaller.

Dit is mijn relaas van een een heel blije en positieve forumlezer en verwend chatter.

Paulmazeres.

er gaat niets boven een leven als god in frankrijk

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1420
Do Apr 17, 2008 3:07 pm Reageer met quote

NetEcht schreef:
Quote:
Ach ja, het is maar in welk schuitje je zit. Je mening over 50+ hangt daarmee samen.

In welk schuitje iemand zit, NetEcht, maakt niet uit. Het schuitje '50plus' is voor mij een schuitje waar ik mag in- en uitstappen.
M'n persoonlijke mening over '50plus' heb ik kenbaar gemaakt, maar daarmee is niet gezegd, dat ik 'getrouwd' ben met '50plus'.

Verhalen schrijven staat me vrij, evenals wel of niet plaatsen.

Ik begon dit topic en rond het hierbij ook af, in afwachting van de nieuwsbrief.

Dank allen voor jullie bijdragen/reacties en meedenken.

Groet...franslj.

Mija.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 303
Do Apr 17, 2008 8:26 pm Reageer met quote

Beste Fransjl.......maar jou verhalen vind ik werkelijk heel goed.....dus blijf nog maar even in dit 50 plusschuitje varen.....al ben je erniet mee getrouwd.....gr Mija....

Picture resized

hagar.1

Superlid
Superlid
Do Apr 17, 2008 10:21 pm Reageer met quote

Maar consequent blijven is moeilijker niet, GP?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Nett

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Do Apr 17, 2008 10:43 pm Reageer met quote

Juiste woorden PietjeBel zo is het.
Ik weet het, maar kan me niet zo goed uitdrukken.
En inderdaad niets mis mee, maar graag man en paard noemen.
Maar ja, er is een voordeel, je leert de mensen nog beter kennen, als degene die van wanten weten, ook nogeens onnozel gaan doen!

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 12:08 pm Reageer met quote

Natuurlijk is discussie over het soort reclame legitiem. Er zijn zeker reclames die meer 'last' veroorzaken dan andere. Maar...

PietjeBel schreef:
Je kan zeuren, boos worden of wat dan ook, de uitbaters van deze 50+ site willen aan dit gebeuren graag een centje over houden. Niks mis mee, de schoorsteen moet roken. Maar noem het dan ook bij de naam en haal het aureool van belangeloos voor die leuke oudjes te werken er af. Men heeft de doelgroep 50+ ontdekt en weet dat er wel wat geld zit in dat marktsegment en dus stort men zich er als aasgieren op om toch ook maar wat van mee te pikken.

Zo, knap gesproken, maar zo onwaar en m.i. weer een steek in de rug van Thijs en Danny met die aasgieren opmerking.

Het was altijd al duidelijk dat zij de bedoeling hadden om uiteindelijk hiermee brood op de tafel te krijgen. Als iets gratis is betekent dat niet dat het per definitie reclamevrij is. Ieder mens kan op zijn vingers natellen dat ergens geld vandaan moet komen om zo'n webstek te ontwikkelen en draaiende te houden. Maar de belofte om het gratis te houden staat nog steeds.

Nu komen er steeds meer geluiden dat men de reclame niet kan verkroppen. Hier ontstaat dan een dilemma, dat mogelijk opgelost kan worden door toch, voor hen die daarvoor zelf kiezen, een reclamevrij-abonnement aan te bieden. De webstek blijft daarmee voor mensen die dat niet willen gewoon gratis.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5793
Vr Apr 18, 2008 12:48 pm Reageer met quote

Hagar zegt:
"Nu komen er steeds meer geluiden dat men de reclame niet kan verkroppen"
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, het ging over de specifieke reclame van vallende en bewegende objecten.
En er van is al verdwenen, voor de rest is er al een alternatief in wording, een abonnement zonder reklame of gewoon gratis met reklame.
Dus heeft deze discussie wel wat opgeleverd, door naar elkaar te luisteren.
Ria Smile

Mijn mening vorm ik zelf!

franslj.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 12:56 pm Reageer met quote

Hagar schreef:
Quote:
Nu komen er steeds meer geluiden dat men de reclame niet kan verkroppen. Hier ontstaat dan een dilemma, dat mogelijk opgelost kan worden door toch, voor hen die daarvoor zelf kiezen, een reclamevrij-abonnement aan te bieden. De webstek blijft daarmee gewoon gratis.

Ik geloof, dat er in deze reactie van jou, Hagar, een misverstand is geslopen.

Het gaat niet om reclame 'an sich'. Iedereen begrijpt dat dit noodzakelijk kan zijn voor makers van een webstek, maar om de plek, waar reclame 'gedeponeerd' wordt. Dat is het 'storende' element !

Door een andere browserversie te installeren, ben ik en met mij meerdere bezoekers, verlost van reclame, maar daar tegenover staat, dat de inkomsten voor de 'makers' van de webstek, verminderen.

Een nieuw, ander dilemma erbij. Ik denk, dat even nadenken over het plaatsen van reclame en eventueel overleggen met mensen, die het storend vinden, ergernis en afhaken voorkomen kan worden.

Voorbeeldje: Links onder staat; Luister live naar: Classic fm.(paars blokje). Voor mij persoonlijk niets storends aan, maar als dat 'ding' steeds door teksten of afbeeldingen flikkert en ik zoiets herhaaldelijk moet wegklikken, wordt het wl storend.
Snap je het verschil?

Groet...franslj.

P.S. Het reclameblokje staat links beneden in dit invulveld van reacties schrijven.

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 1:32 pm Reageer met quote

Je kan het een misverstand noemen Frans, ik heb nochtans wel begrepen dat het secundair gaat over de plek, en primair om de (soort) reclame. Zonder reclame is de plek irrelevant.

Ik zei al, discussie daarover is goed. Maar daar horen dan geen dreigementen bij, of betichtingen van onbetrokkenheid. Daar was mijn reactie op gebaseerd. Tevens wilde ik Thijs en Danny een hart onder de riem steken.

Ik snap natuurlijk het verschil. Maar snap jij ook dat voor sommige reclames meer betaald wordt, en dat met alleen gewone statische reclames de kosten misschien wel niet gedekt worden? Dat wellicht het aanbod van dynamische reclame veel groter is, omdat die moderne technieken nu eenmaal kunnen, en adverteerders die liever gebruiken. Ook de plaats waar de reclame gezet wordt is zeer van belang bij adverteerders.

ElisaHolland

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 1:41 pm Reageer met quote

Even in het algemeen.
De schoorsteen moet roken dat is gewoon duidelijk.
Als ik aan het surfen was en er kwam zo'n klierige reclame net onder mijn cursor dan wist ik niet hoe gauw ik dan ding moest wegklappen met het kruisje. Ik vraag me werkelijk af of het zinvol is om een reclame ZO storend te maken. Een wat bescheidener reclame heeft veel meer kans dat deze bekeken of gelezen wordt. Ik begrijp dan ook echt het nut niet van die vallende, flikkerende, bewegende dingen. Mijn idee hoor.

De reclames op tv worden ook veel harder afgespeeld dan het voorgaande programma.
Gevolg: je zet het geluid uit en neemt niets meer mee. Ook zoiets.

hagar.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 1:51 pm Reageer met quote

Ik heb me ook vaak afgevraagd waarom adverteerders dan toch kiezen voor dat opvallende of zelfs irritante. Je mag aannemen dat er onderzoek naar gedaan is. Waarschijnlijk heeft het toch een effect. De naam van het product wordt beter opgeslagen in de hersenen. Ook als je het geluid uitzet. Door de vele reclames ergert men zich na verloop van tijd aan reclame in het algemeen, en niet specifiek aan reclame van n merk, denk ik.

Als mensen bij een aankoop dan kunnen kiezen uit een onbekend merk en bijvoorbeeld Sony, kiest men vaker voor Sony, ook al hebben zij zich ooit gergerd aan Sony-reclame

franslj.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 2:38 pm Reageer met quote

Hagar schreef:
Quote:
Maar snap jij ook dat voor sommige reclames meer betaald wordt, en dat met alleen gewone statische reclames de kosten misschien wel niet gedekt worden?

Nee, sorry, Hagar...ik ben niet thuis in de filosofie achter de reclamewereld. Wat ik wel, als vijftigplusser, ervaar, is, dat de reclamewereld erg nadrukkelijk iets door 'de strot' wil duwen en volgens mij laten vijftigplussers zich niet zo maar iets door de 'strot' duwen.

Vijftigplussers zijn door Het Leven 'geverfde' mensen, die kritisch kijken en onderzoeken, alvorens tot aankoop van iets over te gaan.
Dank voor je uitleg...groet...franslj.

franslj.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 18, 2008 2:42 pm Reageer met quote

Elisa schreef:
Quote:
Gevolg: je zet het geluid uit en neemt niets meer mee.

Precies, Elisa en grote kans dat het juist tot 'afkeer' leidt en de keus juist op een ander 'product', dat meer 'beschaafd' wordt aangeprezen, valt.

Groet...franslj.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5793
Vr Apr 18, 2008 2:47 pm Reageer met quote

Thijs de webmaster en Danny de programmeur,
openden voor velen een virituele deur.
De vrijwilligers die helpen die zijn niet bekend,
maar worden wel degelijk erkend.
De ouderen zitten niet meer voor de geraniums te niksen,
nee, ze proberen op de computer van alles te fiksen.

Ze communiceren en discussieren,
en ieder dag valt er wel wat te leren.
Van de cursussen die online staan,
het beheren van een weblog wordt ook veel gedaan.
En al ben je een complete digibeet
je leert hier snel zodat je wat weet.

Natuurlijk loop je tegen fouten of problemen aan,
maar dan krijg je hulp en wordt er iets aangedaan.
Je gaat naar het forum en stelt een vraag
en het antwoord komt dan ook gestaag.
Van mensen die het forum bezoeken
of van de leiding, die het voor je uit gaat zoeken.

Iedere keer wordt er iets nieuws aangedragen,
met goede uitleg, je hoeft er niet om te vragen.
Het ledenaantal groeit nog steeds gestaag
Al meer dan 26.000 zag ik vandaag.
Over sommige dingen moet je kunnen praten
en elkaar wel in zijn waarde laten.
Dus dat "reclameprobleem"wordt wel opgelost
En gaan we gewoon weer verder met de "post"

Her eerste gedeelte van dit gedicht had ik al eerder geplaatst, het is nu aangepast.

Ria Very Happy

Mijn mening vorm ik zelf!

Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie