Reclame op Weblogs.
Archief Weblog hulpforum
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 Plaats reactie

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 26
Wo Apr 30, 2008 1:50 pm Reageer met quote

Ik denk Bo dat je helaas niet helemaal de juiste informatie over alles hebt om tot deze conclusie te komen. Tevens gaat het niet om de gewone reclame op de weblogs maar om de pop up banners erop als reclame die de tekst en zelfs foto's totaal oversluieren. En nogmaals: het gaat in deze met name niet om ons de bloggers want wij hebben zelf zo ie zo de mogelijkheid totaal los van een abonnement dit soort popup banners te blokkeren en zijn dan van alles af. Velen van ons hebben dat al tijden. Het gaat dus met name om de vele bezoekers van buitenaf. Gratis op de eerste rij zitten? Wie??? Zoals je weet heeft elke gratis-weblog site reclame op de weblogs van de bloggers. Want anders kan zoiets zakelijk niet uit. Maar hoever ga je daarin en in hoeverre dupeer je de bezoekers wat uiteindelijk geen reclame voor de site op zich juist gaat worden met alle gevolgen van dien. Juist ook financieel. Dat is hem de wezenlijke clou. 12 vrijwillige donaties maar met zoveel leden? Daar geloof ik niet echt in want ik hoor van velen dat ze vrijwillig bijdragen aan deze mooie site. Een mening en keuze kan pas gedaan worden Bo als je de juiste informatie bezit. Laten we dus vooral elkaar respecteren en niet zomaar een oordeelsvorming op tafel gooien. met vriendelijke groeten, Merle.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1420
Wo Apr 30, 2008 1:53 pm Reageer met quote

Dank voor je heldere uitleg, Thijs.

Het feit, dat ik deze filosofie niet onderschrijf, doet me besluiten, me te bezinnen op vertrekken en elders 'bannervrije' mogelijkheden te ontdekken, waardoor bezoekers aan mijn weblog verschoond blijven van irritante reclame-banners.

Reclame-inkomsten zijn noodzakelijk voor jullie; dat is helemaal duidelijk. Weblogbezoekers zijn eveneens noodzakelijk. Ik zet geen artikelen op m'n weblog, waar niemand naar kijkt of op leest.

Een abonnement nemen, om persoonlijk verschoond te blijven, zie ik niet zitten, daar ik geen last heb van banners. Die worden automatisch geblokkeerd. Bezoekers, die deze mogelijkheid niet hebben of zien, haken af en dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Mijn incidentele vrijwillige donaties wil ik continueren, onder voorwaarde dat 'banners', óók voor bezoekers, verdwijnen.

Hoop hiermee mijn kijk op en standpunt in deze discussie helder en duidelijk naar voren gebracht te hebben...

Groet...franslj.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

bo

Superlid
Superlid
Antw.: 11264
Wo Apr 30, 2008 1:55 pm Reageer met quote

Merle,

ik oordeel niet...stelde vol verwondering een vraag en ik denk dat daar niets mis mee is.

Willem.J.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 369
Wo Apr 30, 2008 3:19 pm Reageer met quote

Ik ben met jou verbaasd Bo.
Had toch wel gedacht dat het er veel meer zouden zijn. Confused
Had me al eens afgevraagd hoeveel er binnen zou komen van de bijdrages en waarom er ondanks die bijdrage steeds meer reclame kwam.
Nu snap ik het tenminste. Rolling Eyes

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 3:43 pm Reageer met quote

Ook ik was verbaasd dit geringe aantal van 12 te lezen omdat ik al van menig vijftigplusser sinds ik lid ben van deze site (mijn blogje is pas veel later gekomen) had gehoord dat ze donaties geven. Het zijn mensen die dit ook absoluut doen en dan praat ik niet over een mini- bedragje. Dus maar 12 die doneren? Tevens groeit de site behoorlijk en was er zelfs al een 50 plusser-beurs onlangs. Reclame op gratis weblogs moet zakelijk gewoonweg Wim maar nogmaals: tot hoever ga je daarin met name m.b.t. je bezoekers die artikelen erdoor niet meer normaal kunnen lezen. Het gaat hier om de pop-up banners. Niet om de gewone reclame die je overal op gratis weblog-sites ziet. Wij kunnen ze zelf blokkeren hoor, ook zonder abonnement. Het gaat dus feitelijk niet om ons maar juist om de bezoekers en dit aantal loopt terug erdoor en juist dat gaat nadelig werken voor de vijftig plussersite. Ik hoop dat dit ook eens duidelijk wordt voor iedereen. Juist daar vecht ik voor. In feite voor de site zelf.
Fijne dag en groeten van J.

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 3:45 pm Reageer met quote

Ik hoop Bo dat je dan nu wel wat meer duidelijkheid hebt. Zie verder mijn antwoord aan Wim erover. groeten van J.

bo

Superlid
Superlid
Antw.: 11264
Wo Apr 30, 2008 3:55 pm Reageer met quote

Beste Merle,

mag ik je erop wijzen dat ik je herhaalde uitleg niet erg prettig vind, komt op mij een beetje te neerbuigend over....

wens je een prettige dag.

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 3:59 pm Reageer met quote

Bo, ik ga niet verder op dit soort negatieve invullingen in van je.
Jij ook een hele fijne dag verder. groeten van j.

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Wo Apr 30, 2008 4:05 pm Reageer met quote

Merle schreef:
Ook ik was verbaasd dit geringe aantal van 12 te lezen omdat ik al van menig vijftigplusser sinds ik lid ben van deze site (mijn blogje is pas veel later gekomen) had gehoord dat ze donaties geven. Het zijn mensen die dit ook absoluut doen en dan praat ik niet over een mini- bedragje. Dus maar 12 die doneren? Tevens groeit de site behoorlijk en was er zelfs al een 50 plusser-beurs onlangs. Reclame op gratis weblogs moet zakelijk gewoonweg Wim maar nogmaals: tot hoever ga je daarin met name m.b.t. je bezoekers die artikelen erdoor niet meer normaal kunnen lezen. Het gaat hier om de pop-up banners. Niet om de gewone reclame die je overal op gratis weblog-sites ziet. Wij kunnen ze zelf blokkeren hoor, ook zonder abonnement. Het gaat dus feitelijk niet om ons maar juist om de bezoekers en dit aantal loopt terug erdoor en juist dat gaat nadelig werken voor de vijftig plussersite. Ik hoop dat dit ook eens duidelijk wordt voor iedereen. Juist daar vecht ik voor. In feite voor de site zelf.
Fijne dag en groeten van J.

Ik heb voor de duidelijkheid even vet gemaakt waar ik hier op wil reageren.
Is het niet zo dat iedereen die een computer heeft en daarmee ook andere weblogs bezoekt ook de mogelijkheid heeft om popups te blokeren???
Zo ja?? Wat is dan het probleem

En ik weet niet wat de verdere problemen zijn maar als ik de Opel reclame of de kussentjes reklame van Vodafone met het kruisje wegklik is het probleen ook weg

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 4:12 pm Reageer met quote

Het antwoord weet ik niet precies Aard gezien mijn a-technische knobbel maar zal er even naar informeren bij een deskundig familielid. Dank voor je reactie. groeten van J.

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1420
Wo Apr 30, 2008 6:32 pm Reageer met quote

Aard schreef:
Quote:
Is het niet zo dat iedereen die een computer heeft en daarmee ook andere weblogs bezoekt ook de mogelijkheid heeft om popups te blokeren???
Zo ja?? Wat is dan het probleem

Het probleem zit hem in de uitlating van de maker van deze site, Aard. Hij stelde dat, als iedereen de reclame en pop-ups gaat blokkeren, de site 'failliet' gaat en juist dat willen velen voorkomen.

Het is en blijft een tóp website met ontzettend veel mogelijkheden...

Groet...franslj.

Jobenthe

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Apr 30, 2008 7:55 pm Reageer met quote

Ben het helemaal met je eens Frans dat het een topsite is.

Dus hoop ik op een goede oplossing voor de vele bezoekers want helaas valt de Pop-up-banner-reclame (of hoe het ook maar heten mag) NIET weg te klikken.

groeten van J.

Faas

Stamgast
Stamgast
Antw.: 244
Wo Mei 14, 2008 5:27 pm Reageer met quote

Nou, ik heb woord bij daad gevoegd en ben vanaf vandaag bannervrij lid. Vijftigplusser.nl zonder banners is een stuk rustiger en kost maar € 30,- op jaarbasis.

Zijn er nog meer bannervrije leden en zijn jullie ook zo blij met deze mogelijkheid? Very Happy Cool sunny

Bedankt Vijftigplusser!

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Wo Mei 14, 2008 9:40 pm Reageer met quote

Graag gedaan Faas,

Veel reactie zal je niet krijgen.
Je hebt namelijk 3 bannervrije vrienden Very Happy

Groetjes,

Thijs

p.s.: ik doe een slotje op deze discussie aangezien we een oplossing voor het bannerprobleem hebben aangeboden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 6 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Plaats reactie