Populaire Weblogs.
Archief Weblog hulpforum
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

wiepke

Superlid
Superlid
Antw.: 1096
Wo Jan 02, 2008 5:16 pm Reageer met quote

Danny...het was toch even fideler van je geweest als je ons van te voren even meegedeeld had,dat je de weblogs ging husselen, om zo andere mensen ook de kans te geven dat op hun artikelen gereageerd ken worden,dan was het heel anders overgekomen dan nu het geval is, ken me voorstellen dat je dacht ,..die andere mensen met een weblog en ook mooie artikelen ook de kans tegeven om op de lijst te zetten.
als je van te voren ons dat had meegedeeld was er niet zo,n consternatie ontstaan.
hartelijke groet Wies. Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

AdminDan

Administrator
Administrator
Antw.: 186
Wo Jan 02, 2008 5:18 pm Reageer met quote

wiepke schreef:
Danny...het was toch even fideler van je geweest als je ons van te voren even meegedeeld had,dat je de weblogs ging husselen, om zo andere mensen ook de kans te geven dat op hun artikelen gereageerd ken worden,dan was het heel anders overgekomen dan nu het geval is, ken me voorstellen dat je dacht ,..die andere mensen met een weblog en ook mooie artikelen ook de kans tegeven om op de lijst te zetten.
als je van te voren ons dat had meegedeeld was er niet zo,n consternatie ontstaan.
hartelijke groet Wies. Very Happy

Hahhahaaha Very Happy

Dit vind ik wel een leuke om de discussie mee te beëindigen.

Iedereen veel plezier!

Groeten Danny.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Wo Jan 02, 2008 5:38 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Naar mijn mening blijft het een beetje een vreemde zaak. Ik kan uiteraard het aantal bezoekers en pageviews op mijn weblog goed vergelijken met die van Ria (Redone).
De laatste week van december had zij dagelijks meer unieke bezoekers dan ik. Totaal ruim 200 meer. Met de pageviews zat zij meestal ook hoger dan ik. Alleen op 27 december had ik een uitschieter van 1500 pageviews, zoveel had ik nog nooit gekregen, Daarna tot nu kreeg Ria gemiddeld weer meer pageviews
Wat mij dan zo bevreemd, is dat ik op nagenoeg dezelfde plaats ben blijven staan, en zij van plaats 4 gezakt is naar plaats 20. Ondanks de uitleg van Danny, begrijp ik dat niet helemaal.Benneke

Hallo Benneke,

De telling gaat niet op basis van pageviews of unieke bezoekers maar op basis van sessies ( is een bezichtiging) . Een sessie is iedere keer dat iemand de website opent. Dit kan dus best 10 keer dezelfde unieke bezoeker zijn.

Deze telling is eerlijk aangezien je een vaste groep lezers kunt hebben en als 1 unieke bezoeker gedurende 7 dagen 30 keer komt kijken hij anders maar 1 keer telt.

De weblogs met de meeste bezichtigingen komen dus het hoogst in de lijst te staan.

Daarnaast worden ook alle artikelen in Google opgenomen. Dit betekent dat ook oude artikelen ineens bezoekers via Google kunnen genereren.

Ik hoop iedereen voldoende te hebben geinformeerd.

Groeten,

Thijs Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Marianne.1

Superlid
Superlid
Antw.: 2251
Wo Jan 02, 2008 6:27 pm Reageer met quote

"Deze telling is eerlijk"- weet je 't zeker Thijs? Op unieke bezoekers gaat dat schat ik redelijk op, maar bij sessies: ik tip drie vriendjes die niks te doen hebben: joh- klik es ff twintig keer per dag op mijn blog, krijg je een kratje pils van me... is 60 sessies extra. En telt je eigen aanklik ook mee? Joepie! Cool Laughing

bo

Superlid
Superlid
Antw.: 11264
Wo Jan 02, 2008 6:46 pm Reageer met quote

Hallo allemaal,

mag ik even heel kort door de bocht????

Het is mij namelijk al heeel lang duidelijk dat er door veel oudjes
bij de weblogs en fotowedstrijd op een kinderachtige manier gemanipuleerd wordt om aan stemmen te komen.

Laat de boze antwoorden maar op me los! Laughing

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Wo Jan 02, 2008 7:02 pm Reageer met quote

Hallo Thijs, ik begrijp je uitleg wel, maar blijf het heel vreemd vinden dat binnen één week weblogs van Mo en zo, Meesterstukjes, Limburgsland, Gizmoenbeertje, Benenaliemulder en nog vele anderen al maanden in de bovenste regionen stonden met af en toe een kleine onderlinge verschuiving van één of twee plaatsjes, helemaal uit het zicht zijn gekomen.
Daarvoor in de plaats zijn weblogs gekomen, die soms maar 6 artikelen hadden geplaatst, soms na 1 april helemaal niets meer.

Nu ben ik ook redelijk algemeen ontwikkeld en kan een goed onderschreid maken tussen interessante artikelen in weblogs en niet interessante artikelen in weblogs. Ook al heb ik met sommige interssante artikelen geen enkele affectie, omdat de eigen interesse op een ander gebied ligt.

Het merendeel van de weblogs die zo snel zijn gestegen, zijn over het algemeen niet zo interessant. Terwijl de weblogs die zijn verdwenen uit de lijst over het algemeen interssant tot zeer interessant zijn.

Juist het grote aantal mooie weblogs dat zo razendsnel uit het zicht verdwenen is, roept bij mij vraagtekens op. Een niet een paar plaatsen gezakt, nee, soms van plaats 9 naar 40.
Die grote verschillen en het grote aantal is nog niet eerder voorgekomen bij de weblogs van vijftigplusser.
Als daar geen verklaring voor is te geven, blijf ik en ik denk anderen met mij met vragen zitten

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Fleur

Superlid
Superlid
Antw.: 2988
Wo Jan 02, 2008 7:08 pm Reageer met quote

Hallo Danny,

Dank voor je snelle antwoord.

Als ik bankier via internet, is dat ook voor iedereen zichtbaar? Shocked

De sterkste zoetstof is vriendschap.

AdminDan

Administrator
Administrator
Antw.: 186
Wo Jan 02, 2008 7:33 pm Reageer met quote

Fleur schreef:
Hallo Danny,

Dank voor je snelle antwoord.

Als ik bankier via internet, is dat ook voor iedereen zichtbaar? Shocked

Nee en uw instellingen, prive gegevens, prive berichten, etc. zijn ook niet voor iedereen zichtbaar, tenzij u die in een artikel zet op uw weblog.

dolle

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 66
Wo Jan 02, 2008 7:52 pm Reageer met quote

Ik waan me weer in de kleuterklas,waar een mens zich al druk om kan maken.Ik heb lekker een paar reactie's meer als jij.Ik dacht dat het gewoon leuk was voor bepaalde mensen om een weblog te hebben en dat het gelezen wordt is mooi mee genomen maar dat men een wedstrijd gaat houden wie de meeste vlaggetjes mag zetten te gek voor woorden Ik kijk ook wel eens hier en daar en er zijn boeiende weblogs bij,maar dat de mens er achter zo ikinderlijk zou zijn had ik niet voor mogelijk gehouden De reactie's van de punten tellers mijn kant uit zullen niet zo leuk zijn maar dat neem ik als een volwassen man voor lief Groet van de Dolle

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Fleur

Superlid
Superlid
Wo Jan 02, 2008 8:11 pm Reageer met quote

Zucht...... wat een opluchting Danny.... Very Happy
Wat een dom blonTje hé? Wink

(Wat kan een topic toch gezellig zijn ,nietwaar
Jalis? Laughing ?)

wampie.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1396
Wo Jan 02, 2008 10:55 pm Reageer met quote

Treve schreef: "Om te voorkomen dat er weer vreemde reacties komen, ga ik wel met mijn eigen mutsje en eikeltje spelen".

Graag een foto hiervan Treve Laughing

Fleur

Superlid
Superlid
Wo Jan 02, 2008 11:05 pm Reageer met quote

Wampie haha, ik heb een superfoto van "een" zeurpiet.....Mag jij raden , wie ik bedoel.. Very Happy

jaojao.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 767
Wo Jan 02, 2008 11:24 pm Reageer met quote

Weer ben ik het met Treve eens.
Wat is ons doel hier op aarde.
Ons doel bestaat uit een aantal stappen en deze stappen zullen allemaal behandeld gaan worden op het forum.
De volgende zaken zijn dacht ik al behandeld:

Vriendennet en dan met name het hoofdstuk “mijn vrienden”, hoe is het mogelijk vragen sommige mensen zich af dat je vrienden niet meer zelf kunt kiezen. Het is volgens sommige mensen net als vroeger op de bewaarschool, wil jij mijn vriendje zijn? Nee nog niet misschien.

Ook het chatten is al aan bod geweest en er waren mensen die iets niet meer wilde zijn. Ik kijk altijd naar de kamers en zie soms iemand heel alleen in een kamer zitten. Dan denk ik daar is het ook niet alles, er heeft weer iemand straf zeker.

Bij het forum hebben we het zelf in de hand, hier kunnen we onze status zelf bepalen:
Nieuwe bezoeker.
Regelmatige bezoeker.
Stamgast.
Superlid.
Ook hier heb ik al boze mensen meegemaakt die de boel, de boel laten.

Maar het weblog hadden we nog niet besproken en ook daar zijn wat problemen heb ik gelezen.

Beste mensen het is allemaal heel simpel, het gaat om de kijkcijfers of hoe je die cijfers ook wilt noemen.
Ik voel me hier thuis, ik weet dat het nooit goed is, maar ik hou zo van plakken en knippen, dat deed ik ook altijd graag op de bewaarschool.
Er is hier nog heel erg veel te doen, we zijn hier goed bewaard. We zijn van de straat af zouden ze in het Zuiden zeggen en we hoeven niet naar de kinderopvang.
De prentjes ontbreken nog.

benenalie

Stamgast
Stamgast
Antw.: 291
Do Jan 03, 2008 12:10 am Reageer met quote

Ik snap echt deze uitleg niet...vind het zo jammer dat het vertrouwde gevoel en kijken bij de weblogs weg is!!
Ik denk toch dat er iets anders aan de hand moet zijn!!
Het kan er bij mij niet in dat er weblogs zijn....waar tijden niets in geschreven is nu de laatste dagen IN POPULAIR zijn geworden!!!!
Ik denk dat ik en velen met mij in de prullenbak gaan belanden!!!Ik heb de weblog voor mij zelf,en niet om populair te zijn.Het is jammer we hadden/hebben een grote groep echte weblog vrienden en nu nog hoor.....ik ga wel op zoek naar mijn weblog vrienden.Elke verandering is geen verbetering!!!!!!!!!!!!

Groetjes Alie

franslj.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1420
Do Jan 03, 2008 12:39 am Reageer met quote

Ik startte dit onderwerp, na overleg met Danny en kom tot de ontdekking dat de 'onduidelijkheden' bijna opgeruimd zijn.
De aanleiding was het feit van 'door elkaar gehusselde' volgorde van webloggers in de kolom..'populaire weblogs'.
Duidelijk is dat het ons webloggers niet te doen is om de hoogste plek te behalen, maar het 'gemak' van 'snel terugvinden' van weblogs.
Dit is nog niet hersteld en Danny heeft uitgelegd hoe dat komt; kan iedereen teruglezen in de reacties.
Onderzoeken of er wel of niet 'geknoeid' is met het aantal 'hits', is niet mijn/onze taak.
Persoonlijk plaats ik de webloggers, die me aanspreken, in de kolom 'weblogvrienden' en verwijder/voeg toe, naar behoefte.

franslj.

PeBe.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 306
Do Jan 03, 2008 2:33 am Reageer met quote

Begin december heb ik een dag vier een weblog bijgehouden, maar het succes ervan steeg me naar het hoofd. Pers aan de deur, je privéverichtenmailbox vol, je kent het wel.
Kan vijfigplusser er misschien voor zorgen dat ik, die per sé geen popie jopie wil zijn, niet voorkom in de populariteitslijst? Het liefst sta ik helemaal niet vermeld, maar als vermelding noodzakelijk is, dan graag op de laatste plaats.
Als dat technisch niet te realiseren is, wil ik graag een tegemoetkoming voor psychologische bijstand zo vlug ik in de top honderd geraak.
Valt daarover te praten?
Ik ben zo jaloers op die mensen in het populariteitsoverzicht: wat een moed, wat een heldendom, wat een uitstraling, wat een sterke persoonlijkheden moeten dat zijn die die weelde kunnen dragen: beroemde Nederlander zijn en toch zelf je boodschappen doen. Klasse!
Ik ben maar een gewoon mens en kan er niet tegen beroemd te zijn. Stel je voor: sta je bij de kassa van AH en hoor je achter je zeggen: heb je het al gehoord? Hij is gezakt naar de twaalfde plaats. Dat kan een mens toch niet verwerken?

franslj.1

Superlid
Superlid
Do Jan 03, 2008 2:43 am Reageer met quote

Welke AH bedoel je, PB? Laughing

Groet..franslj

jaojao.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 767
Do Jan 03, 2008 3:02 am Reageer met quote

PeBe, ik ben het helemaal met je eens en ook ik heb een aantal dagen in paniek doorgebracht en ik had slechts een artikel geplaatst uit solidariteit met een zeer goede zaak.

Door omstandigheden kom ik al meer dan een jaar niet meer bij de door u genoemde zaak maar ook ik kreeg de indruk bij het winkelen, daar gaat hij van dat artikel over solidariteit.

Maar op zekere dag heb ik de beslissing genomen en heb het artikel laten verdwijnen.
Sinds die dag is alles weer vredig en ik hoef mij niet meer te verdedigen.
In alle rust kan ik weer mijn box openen en er staan nog slechts berichten met afzender.

Bij het forum heb ik alles zelf in de hand, maar ik denk toch dat er enige twijfel zal ontstaan als ik de magische grens van 1000 antwoorden ga naderen.
Het hoogst haalbare hoeft voor mij niet, daarom ga ik nu reeds zoeken naar een oplossing.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3245
Do Jan 03, 2008 12:51 pm Reageer met quote

Beste leden,

Na enig overleg willen wij tegemoet komen door de lijst automatisch samen te stellen op basis van unieke bezoekers i.p.v. sessies.

Als genoeg mensen voor deze verandering zijn, wordt deze aanpassing doorgevoerd. Wij staan alleen niet in voor de samenstelling die daarop volgt. Dit aangezien deze telling ook op basis van statistieken gaat.

Weblog promotie
Mensen die zich nog steeds verwonderen over de verschuivingen van de laatste tijd wil ik vragen om eens na te denken over al het bezoek wat via Google direct op de weblog komt. Ieder artikel wat je schrijft is na verloop van tijd vindbaar.

Deel je artikel goed in
Dit betekent dat je ineens veel bezoek kunt genereren omdat jouw artikel trefwoorden bevat die goed vindbaar zijn. Een goede koptekst, inleiding, foto s met een duidelijke naam en weblinks spelen hier een rol bij.

Daarnaast zijn er weblogeigenaren die hun weblog aanmelden als weblink bij startpagina's of andere websites. Een goed voorbeeld hiervan is te vinden op https://muziek.startpagina.nl. Hier staat greatesthits.vijftigplusser.nl aangemeld. Het uitwisselen van weblinks met andere websites in combinatie met Google kan zorgen voor een grote hoeveelheid bezoekers.

Tot nu toe is de telling eerlijk verlopen. Alles gaat op basis van harde statistieken. Geef even je mening of je een nieuwe telling op basis van een andere variabele wilt (uniek bezoek i.p.v. sessies) en dan veranderen wij dit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

franslj.1

Superlid
Superlid
Do Jan 03, 2008 3:11 pm Reageer met quote

Geef even je mening of je een nieuwe telling op basis van een andere variabele wilt (uniek bezoek i.p.v. sessies) en dan veranderen wij dit....Ik weet niet, Danny en Thijs, of dit iets uitmaakt, als ik er vanuit ga en dan spreek ik voor mezelf, dat het de bedoeling van m'n verhalen is, om de inhoud met anderen te delen en elkaar weten te inspireren.

De term 'populair' in populaire weblogs zegt me niets, maar, als ik door de wijziging, door jullie voorgesteld, gebruik kan maken van het gemak om bijvoorbeeld 'recent toegevoegde weblogartikelen' onder de kolom 'populaire weblogs' terug te vinden, vind ik dit een prima voorstel.
Groet...franslj.

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie