prinses kan ’eigenlijk’ haar huis niet uit
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1809
Do Okt 13, 2022 10:14 pm Reageer met quote

Prinses Amalia kan vanwege veiligheidsredenen haar huis „eigenlijk” niet uit. Dat vertelden koning Willem-Alexander en koningin Máxima donderdag tijdens het persmoment van hun staatsbezoek in Zweden. Op 17 september kwam via De Telegraaf naar buiten dat de beveiliging rondom prinses Amalia is verhoogd. Criminelen zouden het voorzien hebben op Amalia en minister-president Rutte. De RVD, de politie en het OM lieten weten geen uitspraken te doen over de beveiliging van de Prinses van Oranje

Eigenlijk te gek voor woorden, soms denk ik weleens hadden we de doodstraf nog maar voor dergelijke criminelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1050
Do Okt 13, 2022 10:36 pm Reageer met quote

Zonet was het op het journaal met de oprechte emotie van haar ouders erbij. Ik vind het heel erg. Zou niet moeten mogen voor zo'n jonge vrouw. Ik vind het heel heel erg voor haar.

Hopelijk vinden ze de dreigende mensen gauw en word haar leven weer normaal, want dit is wel een dieptepunt in onze monarchie.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1485
Vr Okt 14, 2022 1:39 am Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Zonet was het op het journaal met de oprechte emotie van haar ouders erbij. Ik vind het heel erg. Zou niet moeten mogen voor zo'n jonge vrouw. Ik vind het heel heel erg voor haar.

Hopelijk vinden ze de dreigende mensen gauw en word haar leven weer normaal, want dit is wel een dieptepunt in onze monarchie.

Ik zou het eerder een dieptepunt in onze democratische samenleving willen noemen.
criminelen die hiertoe in staat zouden kunnen zijn moet men enkele reis Noordzee geven.
oftewel .................................................
juist

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5976
Vr Okt 14, 2022 1:45 am Reageer met quote

Een aantal potige kerels moeten dat hele zooitje Mocro maffia afschieten, en dan onder het mom van een " bende oorlog" je laat ons land toch niet regeren door die idioten!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Vr Okt 14, 2022 1:53 am Reageer met quote

redone schreef:
Een aantal potige kerels moeten dat hele zooitje Mocro maffia afschieten, en dan onder het mom van een " bende oorlog" je laat ons land toch niet regeren door die idioten!

dat bedoel ik redone, enkele reis noordzee

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30385
Vr Okt 14, 2022 11:10 am Reageer met quote

Daarom ben ik ook niet per se tegen de doodstraf.

Dat soort lui zijn het leven niet waard...

Faber quisque fortunae suae

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1809
Vr Okt 14, 2022 12:47 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
redone schreef:

dat bedoel ik redone, enkele reis noordzee

Dat is milieuvervuiling. Ik zo zeggen voeren aan de leeuwen, scheelt weer vlees. Laughing

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 535
Vr Okt 14, 2022 6:02 pm Reageer met quote

Misschien zet deze bedreiging Amalia aan het denken en stelt ze zich de vraag wat ze er voor over heeft om levenslang in een glazen huisje te moeten leven.
Als ze er voor zou kiezen om geen troonopvolger te blijven, ontstaat een win-win situatie: Amalia wordt er gelukkiger van en het koningshuis belandt in een sterfhuisconstructie.
De Nederlanders die niet zonder koning(in) kunnen leven, mogen zelf een koning(in) kiezen.
Er zal zich zeker één kandidaat aanmelden: Mark Rutte.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30385
Vr Okt 14, 2022 7:37 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

Dat is milieuvervuiling. Ik zo zeggen voeren aan de leeuwen, scheelt weer vlees. Laughing

Wil je die leeuwen ziek hebben...?

Mensenvlees schijnt niet echt gezond te zijn door alles wat we consumeren... Very Happy

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6108
Vr Okt 14, 2022 10:11 pm Reageer met quote

virgo schreef:
Misschien zet deze bedreiging Amalia aan het denken en stelt ze zich de vraag wat ze er voor over heeft om levenslang in een glazen huisje te moeten leven.
Als ze er voor zou kiezen om geen troonopvolger te blijven, ontstaat een win-win situatie: Amalia wordt er gelukkiger van en het koningshuis belandt in een sterfhuisconstructie.
De Nederlanders die niet zonder koning(in) kunnen leven, mogen zelf een koning(in) kiezen.
Er zal zich zeker één kandidaat aanmelden: Mark Rutte.

Je zou het deze jonge vrouw gunnen: geen troonopvolger zijn, maar gewoon lekker het leven leven dat past bij haar leeftijd. Ze heeft er niet voor gekozen in die wieg te worden gelegd.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 535
Vr Okt 14, 2022 10:31 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Je zou het deze jonge vrouw gunnen: geen troonopvolger zijn, maar gewoon lekker het leven leven dat past bij haar leeftijd. Ze heeft er niet voor gekozen in die wieg te worden gelegd.

We zouden het Amalia gemakkelijkermaken voor zichzelf te kiezen door haar te beloven dat we elk jaar op koningsdag ons hoofd te ruste zullen leggen op een blauw-wit-rode kussensloop.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Vr Okt 14, 2022 11:18 pm Reageer met quote

Quote:
Belgische minister ondergedoken uit vrees voor ‘Nederlandse toestanden’
De Belgische minister van Justitie zit al enkele dagen met zijn gezin ondergedoken omdat er serieuze aanwijzingen zijn dat criminelen uit het drugsmilieu hem willen ontvoeren. Dit weekeinde zijn er op verzoek van de Belgische politie vier Nederlanders opgepakt, die in deze zaak verdacht worden.

25 september 2022

volkskrant

We kunnen enerzijds om het hardst gaan roepen wat voor vreselijke dingen er met de narco-maffia moet gebeuren, vierendelen, boven de noordzee uitwerpen, noem maar op, en anderzijds dat Amalia haar prinsessenkroontje maar aan de wilgen moet hangen, maar waar we mee te maken hebben is een situatie als ten tijde van de drooglegging in de VS.
We weten wat daaruit voortkwam, en daar hebben we hier nu mee te maken. Er is een geweldige behoefte aan met name cocaïne, een geweldige omzet, een gigantische zeer wijdverbreide consumptie, en...de staat verbiedt het allemaal, verbiedt de invoer, verbiedt de handel, verbiedt de consumptie.
Het is dan van tweëen één: òf je gaat ervoor zorgen dat dat verbod op invoer, handel en gebruik nageleefd wordt (en dat gebeurt verre van voldoende en is ook onuitvoerbaar geworden) , waarmee de handel erin nauwelijks mogelijk zou zijn, er derhalve nauwelijks gebruikers zouden zijn, er nauwelijks aan verdiend zou kunnen worden.
Òf je gaat als staat zorgen voor legalisatie en regulatie van cocaïne-invoer en handel. Dat is misschien wel mogelijk, en daarmee zet je de maffia ook volledig buiten spel. Zoals in de VS nà de drooglegging de moordpartijen weer snel terugliepen.
Dit werd vorige week nog weer eens door Femke Halsema bepleit.
De oorlog tussen de staat en de narcotica-branche daar moet een eind aan komen. Dat gaat nooit lukken zolang er miljarden omgaan in die branche.

Quote:
Nederland blijkt de spil in de distributie van cocaïne in Europa. Eerder dit jaar bracht de Nationale Politie in kaart hoe cocaïne, via de Nederlandse en Belgische havens, zijn weg vindt naar de gebruiker. Bijna alle cocaïne die via Antwerpen binnenkomt, wordt eerst naar Nederland vervoerd voor het verder Europa in gaat.

Vorig jaar werd in de havens van Antwerpen en Rotterdam 74.000 kilo cocaïne onderschept. Een derde meer dan het jaar ervoor. Ook het aanbod neemt de laatste jaren flink toe en de partijen cocaïne worden ook groter. Naar schatting zijn producenten wereldwijd goed voor jaarlijks 2 miljoen kilo cocaïne, blijkt uit het jaarrapport over drugshandel van Europol dat onlangs verscheen.

https://nos.nl/collectie/13809/artikel/2314804-nederland-is-een-knooppunt-voor-cocainehandel-en-daar-lijkt-weinig-aan-te-doen

Quote:
Halsema wil verkoop en gebruik van cocaïne het liefst toestaan: "War on drugs werkt niet"
7 oktober 2022, 12.28 uur · Aangepast 13.00 uur · Door AT5

Burgemeester Femke Halsema vindt dat gebruik en verkoop van cocaïne niet langer strafbaar zou moeten zijn. Ze tekent daarbij wel aan dat dat niet realistisch is, omdat daarvoor volgens haar niet genoeg politieke steun is. Volgens Halsema moet er iets veranderen omdat de 'war on drugs' niet werkt.

https://www.at5.nl/artikelen/217164/halsema-wil-verkoop-en-gebruik-van-cocaine-het-liefst-toestaan-war-on-drugs-werkt-niet

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Vr Okt 14, 2022 11:52 pm Reageer met quote

Alsje de invoer en handel legaliseert dan komt ook het gebruik in een heel ander daglicht te staan.
een voorbeeld, het leger en alcohol.
Alcohol is legaal en in het leger gaat men er ook zo mee om.
hebben we het dan over (hard)drugs die gelegaliseert zijn dan zal dit ook binnen het leger geaccepteerd moeten worden, nu is dat "zero tolerance"

en hoe ga je om met andere beroepsgroepen, een borrel een wijntje of een biertje het is allemaal toegestaan, maar wat als je tandarts..........
zeker het kan nu ook maar harddrugs is toch een hele stap verder en die stap verder haal je weg met legalisatie.

Het zou de rijkdom van Nederland wel ten goede komen als die handel hier gelegaliseerd zou worden.
Megastores aan de grenzen van Nederland die enkel (hard)drugs verkopen en netjes belasting afdragen 21% of stel je 6% voor Klaas.

Wel eens gezien hoe een (hard)drugsverslaafde leeft en eindigt?

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 702
Za Okt 15, 2022 12:08 am Reageer met quote

Het is gewoon die smerige Mocro maffia die er achter zit. Ik begrijp de reactie van Redone dan ook heel goed.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie