Herverkiezingen Amerika
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Vr Aug 12, 2022 11:40 am Reageer met quote

Quote:
Joe Biden wil nog een keer president van de Verenigde Staten worden. Hij is bezig met plannen voor een herverkiezingscampagne na de tussentijdse parlementsverkiezingen van november.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5326462/joe-biden-president-vs-amerikaans-herverkiezing-campagne

Daar moet je toch niet aan denken dat Biden nog een keer president wordt en ook dat Trump bezig is met zich voorbereiden om in 2024 weer mee te doen met de verkiezingen.

Wordt het niet eens tijd, dat er een leeftijdsgrens wordt ingesteld voor politieke leiders, zowel internationaal als nationaal?
Ik zou hier een groot voorstander van zijn, gewoon net als voor iedereen de pensioengerechtigde leeftijd als uiterste grens nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Vr Aug 12, 2022 12:11 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Wordt het niet eens tijd, dat er een leeftijdsgrens wordt ingesteld voor politieke leiders, zowel internationaal als nationaal?
Ik zou hier een groot voorstander van zijn, gewoon net als voor iedereen de pensioengerechtigde leeftijd als uiterste grens nemen.
Er was een tijd dat je bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd onherroepelijk moest stoppen bij veel werkgevers, terwijl een aantal werkgevers 40-plussers al te oud vonden. Dat is nu gelukkig losgelaten, waardoor de meeste werknemers mogen maar niet per se moeten stoppen met werken. Maar met hoogbejaarden op de machtigste positie van een land vind ik bedenkelijk. De VS stevenen regelrecht af op een gerontocratie.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Vr Aug 12, 2022 12:34 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Quote:
Joe Biden wil nog een keer president van de Verenigde Staten worden. Hij is bezig met plannen voor een herverkiezingscampagne na de tussentijdse parlementsverkiezingen van november.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5326462/joe-biden-president-vs-amerikaans-herverkiezing-campagne

Daar moet je toch niet aan denken dat Biden nog een keer president wordt en ook dat Trump bezig is met zich voorbereiden om in 2024 weer mee te doen met de verkiezingen.

Ik weet het niet, ik had heel erg graag gewild dat de on 2016 zo gemeen getackelde Bernie Sanders van Hillary Clinton gewonnen zou hebben bij de voorverkiezingen of vorig jaar van Joe Biden. In die man zou ik het volste vertrouwen hebben gehad, en nu nóg.
Leeftijd zonder meer dat kan nooit voldoende zijn om een grens te trekken. Wel een test eventueel op mogelijk beginnende dementie zoals bij Ronald Reagan in zijn laatste termijn het geval was. Dat kan tot verschrikkelijke ongelukken leiden.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Vr Aug 12, 2022 1:13 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Ik ben niet zozeer voor een leeftijdsgrens. De één is op z'n 60ste al afgetobd en de ander kan met 80 jaar nog prima functioneren.
Maar een soort gezondheidstest, zoals bijvoorbeeld bij het rijbewijs, zou daarentegen wel wenselijk zijn. Zeker voor verantwoordelijke functies.
En een land besturen is nog wel iets anders dan een auto besturen.

Ik snap overigens totaal niet dat Amerika niet iets anders te bieden heeft dan deze twee aftakelende mannen.

Zelfs pausen blijven niet eens meer tot hun dood in functie. En dit is toch wel een heel traditioneel ingesteld instituut.

Faber quisque fortunae suae

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11459
Za Aug 13, 2022 12:19 am Reageer met quote

Amerika is beter af met Biden dan met Trump.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Za Aug 13, 2022 12:23 am Reageer met quote

Biden is een lieve oude man, Trump een gevaarlijke gek, geen van beiden geschikt om president te zijn, maar ja een 2e Kennedy zal niet te vinden zijn.

Mijn mening vorm ik zelf!

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Aug 17, 2022 12:48 pm Reageer met quote

Quote:
Oud-Hollywoodster en sekssymbool Gina Lollobrigida (95) kandidaat voor Italiaanse verkiezingen.
Toch acht het brein achter Lollobrigida’s politieke entree, haar advocaat Antonio Ingroia, zijn cliënt nog altijd helder en scherp genoeg voor een politieke carrière. ‘Ze is altijd een ambassadeur van Italië in de wereld geweest, en van de vrede.’

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/oud-hollywoodster-en-sekssymbool-gina-lollobrigida-95-kandidaat-voor-italiaanse-verkiezingen~b7fa5770/

Gekker moet het toch niet worden.
Ik geloof dat de realiteitszin van sommige mensen over waartoe ze nog in staat totaal verdwenen is Shocked

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Aug 17, 2022 2:28 pm Reageer met quote

Allemachtig!

Straks gaan ze nog mensen opgraven om het land te leiden...

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Aug 17, 2022 3:48 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Straks gaan ze nog mensen opgraven om het land te leiden...

Dat gaat echt te ver Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Aug 17, 2022 7:38 pm Reageer met quote

Gelukkig maar...

Anders worden we straks nog geregeerd door een of andere Egyptische mummie.. Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Aug 17, 2022 8:16 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Anders worden we straks nog geregeerd door een of andere Egyptische mummie.. Very Happy
Nou hebben de Egyptische farao's wel een paar duizend jaar voor een behoorlijk stabiele natie gezorgd, weliswaar met ijzeren hand. Maar ik geloof niet vanuit hun graf. Rolling Eyes

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Aug 18, 2022 10:52 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
Nou hebben de Egyptische farao's wel een paar duizend jaar voor een behoorlijk stabiele natie gezorgd, weliswaar met ijzeren hand. Maar ik geloof niet vanuit hun graf. Rolling Eyes

Ze hebben anders moeite genoeg gedaan om het eeuwige leven te behouden..

..En zijn daar in zekere zin nog in geslaagd ook. Na al die jaren weet vrijwel iedereen nog wie Toetanchamon is.. Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Aug 18, 2022 11:30 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
..En zijn daar in zekere zin nog in geslaagd ook. Na al die jaren weet vrijwel iedereen nog wie Toetanchamon is.. Very Happy
En dat terwijl het joch maar negentien geworden is. Daar doen die Amerikaanse kandidaten met hun geriatrische dossiers toch een paar jaar langer over. Smile

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 530
Do Aug 25, 2022 5:14 pm Reageer met quote

douwe schreef:
Amerika is beter af met Biden dan met Trump.

Eens met Douwe.
Ik heb liever een "oude" vriendelijke (wellicht ook wijze) man als bijvoorbeeld Trump die in mijn ogen alleen al om wat er gebeurd is in het Capitool en zijn zeer bedenkelijke rol daarin, geen enkel recht meer zou mogen hebben om überhaupt nog aan de race voor het president schap te beginnen. En dan heb ik het nog niet eens over al die schandalen die er waren en zijn rondom zijn persoon.

Waarschijnlijk is het voor America nog te vroeg om een president kandidaat naar voren te schuiven die een vrouw is en ook nog eens zwart.
En dan denk ik natuurlijk aan de huidige vice president Kamala Harris . Ik ben er van overtuigd dat zij al heel erg veel op de achtergrond doet . Want indertijd toen ze gewonnen hadden spraken beiden zeer verheugd over : "wij hebben de verkiezingen gewonden". Dit voor de camera, open en bloot. Dat was natuurlijk niet voor niets.
Dus mocht er iets met Biden gebeuren, dan is America in goede handen bij Kamala en de westerse belangen zoals bv in Oekraïne ook. Althans dat is mijn mening. Ik zou dus zeer graag Kamela zien als de volgende president.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 179
Do Aug 25, 2022 6:03 pm Reageer met quote

Wat betekend leeftijd...???
In ons kabinet zitten mensen die een stuk jonger zijn dan Biden en kijk eens wat voor zooitje hun er van maken!!!

dagmar57

Superlid
Superlid
Do Aug 25, 2022 8:00 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Ik heb liever een "oude" vriendelijke (wellicht ook wijze) man als bijvoorbeeld Trump die in mijn ogen alleen al om wat er gebeurd is in het Capitool en zijn zeer bedenkelijke rol daarin, geen enkel recht meer zou mogen hebben om überhaupt nog aan de race voor het president schap te beginnen. En dan heb ik het nog niet eens over al die schandalen die er waren en zijn rondom zijn persoon.

Waarschijnlijk is het voor America nog te vroeg om een president kandidaat naar voren te schuiven die een vrouw is en ook nog eens zwart.
En dan denk ik natuurlijk aan de huidige vice president Kamala Harris . Ik ben er van overtuigd dat zij al heel erg veel op de achtergrond doet . Want indertijd toen ze gewonnen hadden spraken beiden zeer verheugd over : "wij hebben de verkiezingen gewonden". Dit voor de camera, open en bloot. Dat was natuurlijk niet voor niets.
Dus mocht er iets met Biden gebeuren, dan is America in goede handen bij Kamala en de westerse belangen zoals bv in Oekraïne ook. Althans dat is mijn mening. Ik zou dus zeer graag Kamela zien als de volgende president.

Biden is 79, Trump 71, beiden vind ik te oud voor een presidentschap.

De populariteit van Kamela Haris is enorm afgenomen en daar is Biden medeschuldig aan, hij heeft de moeilijke onderwerpen aan haar gegeven, immigratie en wapenwetgeving, beide juist zaken die moeilijk liggen in Amerika, ze is eigenlijk helemaal uit beeld verdwenen.
Heel erg jammer, want ik ben het met je eens, dat ze een hele goeie kandidaat zou zijn.
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/achtergrond/2021/11/waarom-populariteit-vicepresident-kamala-harris-maar-blijft-dalen-857059/

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 530
Do Aug 25, 2022 9:22 pm Reageer met quote

Dank je wel Dagmar57 het artikel heb ik met belangstelling gelezen en dit heb ik volledig gemist!
Fijn dat je me bij hebt gepraat. Het zou kunnen dat ze minder geschikt is als dat ik/ wij denken. Je ziet wel vaker dat iemand in de ene functie het supergoed doet, en dat de andere functie totaal niet gaat.

Het zou ook kunnen dat Biden haar te vroeg te moeilijke taken geeft en dat ze voor zo'n hoge functie nog niet helemaal klaar is wellicht gecombineerd met het feit dat het voor Biden wellicht te moeilijk is om zich voor te stellen waar een zwarte immigratie vrouw mee te dealen heeft.

Of een combinatie van beiden speelt waardoor ze niet uit de verf komt.

Ik heb haar zeker nog niet afgeschreven, want wellicht dat ze toch nog steeds een hele goede kandidaat zou kunnen zijn.

Jouw post vind ik een mooie inhoudelijke post die mij in ieder geval aan het denken zet. Waarvoor dank!

Roos634

Stamgast
Stamgast
Antw.: 126
Ma Aug 29, 2022 12:43 pm Reageer met quote

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan lopen. Kunnen de democraten een andere kandidaat als Biden laten lopen? Want Biden is toch niet meer zo populair meer. Ik denk dat Biden heeft gewonnen, omdat er meer tegen Trump stemmen waren.

dagmar57

Superlid
Superlid
Ma Aug 29, 2022 2:33 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan lopen. Kunnen de democraten een andere kandidaat als Biden laten lopen? Want Biden is toch niet meer zo populair meer. Ik denk dat Biden heeft gewonnen, omdat er meer tegen Trump stemmen waren.

Nee Biden is niet heel populair meer en las in artikel in NRC dat kiezers hem niet goed en te oud vinden, maar kan het artikel helaas niet herlezen.
Groot gevaar is natuurlijk dat er weinig goede democratische tegenkandidaten zijn die het tegen Trump op kunnen nemen in 2024 en dat is wel van heel groot belang.
Dus ben ook hele benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/niet-goed-en-te-oud-democraten-willen-joe-biden-niet-meer-als-presidentskandidaat-in-2024~bb3a6503/

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Ma Aug 29, 2022 3:39 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/niet-goed-en-te-oud-democraten-willen-joe-biden-niet-meer-als-presidentskandidaat-in-2024~bb3a6503/

Helaas achter betaalmuur.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie