Vegan Spinnendraad kan plastic vervangen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Vr Aug 12, 2022 10:58 am Reageer met quote

Nee nee Trudie, dan heb je Kees niet goed begrepen. We glijden weer hopeloos af naar de 50plusser 'discussies' van zeg een jaar of 10 geleden uit de tijd van de Belg, Ron, Don, Humor, Annette, Fyrano, en nog zo wat anderen die zich ten enen male niets van de spelregels omtrent een zuivere discussie voeren aan wensten te trekken.
Dat zie je hier gebeuren bij An, en dat wordt hierboven toegelicht door Kees.
Dat is in feite volkomen onpersoonlijke kritiek waar niemand boos over zou moeten worden laat staan reageren met aantijgingen over de gemene bedoelingen 'beledigen, pesten enzo meer' die iemand met dergelijke zakelijke kritiek uitgaand van de normale spelregels inherent aan het begrip discussiŽren zou hebben.

Wanneer een topic geopend wordt over een duurzaam vervangingsmiddel van plastic te weten spinnendraad dan is het in zo'n topic uiteraard geoorloofd over andere duurzame vervangingsmiddelen van plastic en andere slecht afbreekbare verpakkingsmiddelen te beginnen.
Daarin treft Roos geen enkele blaam.
Net zo min als Kees die daar op voortborduurt.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Vr Aug 12, 2022 11:07 am Reageer met quote

Over een nieuwe vinding op dit gebied
Quote:
Bioplastic verpakking die bacteriŽn doodt
Het materiaal is gemaakt van maÔseiwit, zetmeel en andere natuurlijke producten, zoals citroenzuur en tijm. Wanneer de luchtvochtigheid toeneemt en de schadelijke bacteriŽn en schimmels vermenigvuldigen, komen de vezels van de verpakking in actie. Ze geven kleine hoeveelheden antimicrobiŽle stofjes af die bacteriŽn en schimmels doden. Dat kunnen bacteriŽn zoals E-coli en listeria zijn, die een ernstigste vormen van voedselvergiftiging veroorzaken.

De biologisch afbreekbare verpakking is geschikt voor rauw vlees, vis, fruit, groenten en kant-en-klare maaltijden, zegt professor Mary Chan, een van de onderzoekers en de directeur van NTU's Center for Antimicrobial bio-engineering. Bij een proef kon de bacteriedodende verpakking de levensduur van aardbeien met wel een week verlengen.

De verpakking zal zo'n 50% duurder zijn dan het huidig gebruikte plastic maar het biedt dus onschatbare voordelen, ook in economisch opzicht, boven gewoon plastic

Komt over 2 jaar op de markt

https://www.change.inc/agri-food/langer-verse-producten-door-biologisch-afbreekbaar-plastic-die-schimmels-eet-37552

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Vr Aug 12, 2022 11:11 am Reageer met quote

Doe alsjeblieft niet alsof jij het toonbeeld van het ideale forumlid bent, NicolaasP

Integendeel, je bent geen haar beter dan de namen die je opgenoemd heb en nog in gedachten hebt.

Ga in hemelsnaam niet de leermeester uithangen...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Vr Aug 12, 2022 11:15 am Reageer met quote

Je vertoont lef Nicolaas, voor mij ben jij de ergste van het hele forum, totaal geen respect voor wie dan ook!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Vr Aug 12, 2022 11:18 am Reageer met quote

redone schreef:
Je vertoont lef Nicolaas, voor mij ben jij de ergste van het hele forum, totaal geen respect voor wie dan ook!

En An is weer weg Sad helaas zal door niet over nagedacht worden waarom ze weer weg is .

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Vr Aug 12, 2022 11:22 am Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
redone schreef:

En An is weer weg Sad helaas zal door niet over nagedacht worden waarom ze weer weg is .

Greet, dat interesseert ze niets. Vermoedelijk verheugen Keesvi, Nicolaas en Willemijn zich erover. Ik hoop dat ze gewoon terugkomt!

Het rijtje namen dat Nicolaas in zijn reactie heeft genoemd kom ik hier ook niet tegen op de site. Zegt genoeg.

redone

Superlid
Superlid
Vr Aug 12, 2022 11:26 am Reageer met quote

Jammer, iedere keer als An een topic opent wordt ze hier door bepaalde mensen afgemaakt, gefeliciteerd maar weer!

Ze kan flink uit de hoek komen, maar wel recht voor zijn raap,!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Vr Aug 12, 2022 11:51 am Reageer met quote

Het onderwerp op zich, alternatieve en milieuvriendelijke verpakkingen vind ik veel te boeiend om onder te laten sneeuwen door persoonlijke rancunes.
An is opgestapt. Daar zal ze haar redenen voor gehad hebben. Ik vind het niet fatsoenlijk om over die redenen te speculeren als iemand niet meer aanwezig is. Laten we alsjeblieft op een normale manier doorgaan met discussiŽren.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Vr Aug 12, 2022 12:36 pm Reageer met quote

De reden dat An weggegaan is Kees komt weer door dit soort uitlatingen van jou
"Daar las ik er meer dan een jaar geleden al over. Als je er iets recenters over kunt presenteren dan hou ik me beleefd aanbevolen."

"Geweldig dat je ons forumleden daar deelgenoot van maakt. Je bent een visionair om dit soort items op te pikken en ze te plaatsen om zo te voorkomen dat ze slachtoffer worden van de vergetelheid. "

Jij haalt ook wel eens iets uit het verleden aan, zeker als het over corona of het asielbeleid gaat, dus hang niet de vermoorde onschuld uit!

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 12, 2022 1:29 pm Reageer met quote

redone schreef:
De reden dat An weggegaan is Kees komt weer door dit soort uitlatingen van jou
"Daar las ik er meer dan een jaar geleden al over. Als je er iets recenters over kunt presenteren dan hou ik me beleefd aanbevolen."

"Geweldig dat je ons forumleden daar deelgenoot van maakt. Je bent een visionair om dit soort items op te pikken en ze te plaatsen om zo te voorkomen dat ze slachtoffer worden van de vergetelheid. "

Jij haalt ook wel eens iets uit het verleden aan, zeker als het over corona of het asielbeleid gaat, dus hang niet de vermoorde onschuld uit!
Ik wil er helemaal geen lang verhaal van maken maar je vergeet even te vermelden wat er allemaal over mij en een aantal anderen uitgestort is. Ik kan best wat geduld opbrengen maar op een gegeven moment is het op en dan kan ik recht voor zijn raap flink uit de hoek komen. Vreemd dat je exact hetzelfde bij de een bewondert en bij anderen ten diepste afkeurt. Ga voor de aardigheid eens boven het geheel hangen. Misschien krijg je dan in de gaten dat ons zonnetje in huis hier danig heeft zitten splitten waar jij en enkele anderen met open ogen ingetuind zijn. Kies maar of je er 'postuum' mee doorgaat of je volwassen verstand gebruikt om inhoudelijk te discussiŽren. We hebben vaker gezien dat forumleden zich totaal onmogelijk maken met hun gedrag en als het zich tegen hen keert opstappen met de boodschap dat ze weggetreiterd zijn.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Vr Aug 12, 2022 2:03 pm Reageer met quote

Nee Kees ik ga er niet mee door, ik vind het alleen jammer, ik ben nergens ingetuind, ben niet blond, maar vanaf het begin dat An terug was is het haar onmogelijk gemaakt, verder Soit!

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Vr Aug 12, 2022 2:23 pm Reageer met quote

Quote:

Dat is in feite volkomen onpersoonlijke kritiek waar niemand boos over zou moeten worden laat staan reageren met aantijgingen over de gemene bedoelingen 'beledigen, pesten enzo meer' die iemand met dergelijke zakelijke kritiek uitgaand van de normale spelregels inherent aan het begrip discussiŽren zou hebben.

Niet schrikken van dergelijke teksten hoor An.

Kom je weer terug als je het grootste containerschip ter wereld hebt bekeken? Het schip arriveert later vandaag in Rotterdam en het heeft capaciteit voor ruim 24.000 containers. Ik woon niet in de buurt maar had dit gevaarte graag persoonlijk willen zien.

Let your smile change the world, donít let the world change your smile

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 12, 2022 2:32 pm Reageer met quote

redone schreef:
Nee Kees ik ga er niet mee door, ik vind het alleen jammer, ik ben nergens ingetuind, ben niet blond, maar vanaf het begin dat An terug was is het haar onmogelijk gemaakt, verder Soit!
Even voor de duidelijkheid: voor mij hoeft hier niemand weg. Maar iemand die zich manifesteert in subforums die geŽigend zijn voor wat pittiger discussies moet tegen een stootje kunnen. En die forumregels zijn ooit niet voor niets zo geformuleerd zoals ze zijn.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Vr Aug 12, 2022 3:22 pm Reageer met quote

Niet reageren op persoonlijke opmerkingen blijft geloof ik het moeilijkste wat er is, dan gaan ego's opspelen (met alle gevolgen van dien), dat geldt op het wereldtoneel, maar ook in het klein op een forum als dit. Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Vr Aug 12, 2022 7:22 pm Reageer met quote

Ik vind dat je best mag reageren als iemand je persoonlijk aanvalt. Dat zou je in een cafť of clubhuis ook doen. Je hoeft niet alles over je kant te laten gaan. Maar je moet er ook niet door van streek laten maken. Dat is het mijns inziens allemaal niet waard.

Dat heeft niet zozeer met ego's te maken maar meer met de natuurlijke drang om je te verdedigen.

Het is toch geen kinderklasje waar je taalles krijgt?

Als je elk woordje op een goudschaaltje moet leggen wordt het allemaal wel erg moeizaam...

Faber quisque fortunae suae

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Vr Aug 12, 2022 7:52 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

"Het is toch geen kinderklasje waar je taalles krijgt?"

Daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Waar gehakt wordt, vallen spaanders en als je uitdeelt, moet je ook kunnen ontvangen...... Laughing

Er blijkt hier niets nieuws onder de zon te zijn. Al vanaf het begin waren er op het forum soms strubbelingen.

Dit gedichtje stamt zo'n beetje uit de beginperiode van 50 plus, toen donderde het ook wel eens:

t Is heel vaak lachen op het forum hier

Aan de discussies beleef ik veel plezier

Dat kleine mensenwereldje lijkt net echt

Discussies eindigen in een straatgevecht

===

In de geruite kiel hoor ik Jan Boezeroen

Trappend op lange tenen, zijn zegje doen

Anderen gebruiken weer moeilijke woorden

Om hun opponent figuurlijk te vermoorden

Niet gehinderd door beschaving of fatsoen

===

Stilletjes geniet ik en wacht geduldig af

Hoe 't koren gescheiden wordt van 't kaf

Het wordt een afvalrace voor de sterken

Dat zult u in de volgende regels merken

===

Daar gaat iemand voor tien tellen neer

Die dreun komt aan doet echt wel zeer

Geen referee, ieder zijn eigen regels

Oei, daar krijgt er iemand weer pegels

Die had natuurlijk een slecht verweer

===

Daar zijn 'n paar met bebloede koppen

Die schreeuwen dat zij er mee stoppen

Voor eigen gelijk raast men maar door

Voor argumenten blijkt er geen gehoor

===

Belangrijke woorden zijn vaak: mij en ik

Voor het eigen gelijk maakt men zich dik

Het eind van de discussie is nu in zicht

De "Overwinnaar" voelt zich zwaargewicht

Vraagt daarna onschuldig en verwonderd:

Boos, wie? Zijn ze nu helemaal bedonderd

===

Benneke

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Vr Aug 12, 2022 8:03 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Dit gedichtje stamt zo'n beetje uit de beginperiode van 50 plus, toen donderde het ook wel eens:

t Is heel vaak lachen op het forum hier

Aan de discussies beleef ik veel plezier

Dat kleine mensenwereldje lijkt net echt

Discussies eindigen in een straatgevecht

===

In de geruite kiel hoor ik Jan Boezeroen

Trappend op lange tenen, zijn zegje doen

Anderen gebruiken weer moeilijke woorden

Om hun opponent figuurlijk te vermoorden

Niet gehinderd door beschaving of fatsoen

===

Stilletjes geniet ik en wacht geduldig af

Hoe 't koren gescheiden wordt van 't kaf

Het wordt een afvalrace voor de sterken

Dat zult u in de volgende regels merken

===

Daar gaat iemand voor tien tellen neer

Die dreun komt aan doet echt wel zeer

Geen referee, ieder zijn eigen regels

Oei, daar krijgt er iemand weer pegels

Die had natuurlijk een slecht verweer

===

Daar zijn 'n paar met bebloede koppen

Die schreeuwen dat zij er mee stoppen

Voor eigen gelijk raast men maar door

Voor argumenten blijkt er geen gehoor

===

Belangrijke woorden zijn vaak: mij en ik

Voor het eigen gelijk maakt men zich dik

Het eind van de discussie is nu in zicht

De "Overwinnaar" voelt zich zwaargewicht

Vraagt daarna onschuldig en verwonderd:

Boos, wie? Zijn ze nu helemaal bedonderd

===

Benneke

Schitterend!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Vr Aug 12, 2022 8:24 pm Reageer met quote

redone schreef:

Nee vanaf het begin dat An terug was heeft ze de aanval geopend op andere forumleden. Lees maar terug. Ik stond er oprecht open in, maar ze maakt dat door haar gedrag zelf onmogelijk, reden dat ik nog weinig op het forum ben, ik heb daar allemaal geen zin in. .

Maken jullie je vooral geen zorgen. An, met haar narcistisch persoonlijkheid, leest nu met veel genoegen het ach en wee van mensen die het voor haar als zelfbenoemd slachtoffer opnemen, omdat ze zelf zo graag willen afrekenen met bepaalde forumleden.
Zodra de aandacht over haar verslapt, komt ze weer terug en zal ze doorgaan met in elk topic zichzelf tot onderwerp te maken.
Wil iemand erom wedden? Wie zuiver wil oordelen, zou de moeite kunnen nemen eens terug te lezen. Maar ja, wie wil dat? Daar gaat het toch niet om, om de waarheid te weten of eerlijk te zijn? Zelfs in dit topic, waar ik nog geen letter heb geschreven, valt mijn naam met de aanname dat ik me wel zal verheugen in Ans' vertrek. Hoezo eerlijk? Het ligt er allemaal zo dik bovenop.
Maar er komt een moment dat An zich ook bij haar warme forumvrienden onmogelijk gaat maken. Daar hoeft een ander helemaal geen moeite voor te doen, daar is ze zelf als geen ander toe in staat. Ik wacht het af.

O ja en ik ben inderdaad zeer gesteld op Klaas. Wist niet dat anderen daar moeite mee hebben en "Frankly, my dear, I don't give a damn".
Tot later en pas op met de warmte.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Vr Aug 12, 2022 10:20 pm Reageer met quote

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie de warme forumvrienden van An zijn. Zelf heb ik namelijk geen idee wie dit kunnen zijn. Misschien wil Willemijn dat voor mij nog toelichten..

Bij voorbaat dank ik Willemijn dan met een prachtig gedichtje van de dichter De Genestet:

Wat denkt u dat in weemoedsdromen
In 't rouwmisbaar dat harten breekt
In treurgezang en in tranenstroomen
Het meest der ziele droefheid spreekt?
Daar is een glimlach, gul en goedig
Een lachje, geestig, schalks en fijn
En toch zo grenzeloos weemoedig
Dat uw zuchten daarbij vrolijk zijn

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11459
Za Aug 13, 2022 12:44 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Nee nee Trudie, dan heb je Kees niet goed begrepen. We glijden weer hopeloos af naar de 50plusser 'discussies' van zeg een jaar of 10 geleden uit de tijd van de Belg, Ron, Don, Humor, Annette, Fyrano, en nog zo wat anderen die zich ten enen male niets van de spelregels omtrent een zuivere discussie voeren aan wensten te trekken.
Dat zie je hier gebeuren bij An, en dat wordt hierboven toegelicht door Kees.

Ja, het was jullie toen gelukt om die mensen weg te sturen, daar ze een andere mening hadden.
Er werd bv geŽist dat we de bron moesten plaatsen. Daar was ik het totaal niet mee eens, mag ik ook een eigen mening hebben?
Dit was voor mij ook de reden om te stoppen destijds.
Het waren wel Nicolaas, Willemijn en Kees die je niet met rust lieten. Geen wonder dat mensen vertrokken en nu zie je het weer met An.

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie