Nieuw zelfportret ontdekt van Vincent van Gogh
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Vr Aug 05, 2022 7:32 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Zonder digitale techniek was dat zelfportret op de achterkant nooit opgespoord. De restauratiemethodes zijn er met diezelfde techniek ook gigantisch op vooruitgegaan.

De restauratiemethodes worden nog steeds heel nauwkeurig handmatig gedaan, eerst met röntgen en UV licht worden de oneffenheden opgespoord en dan is er niets meer digitaals nodig, alleen zeer kundige mensen!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Vr Aug 05, 2022 7:57 pm Reageer met quote

redone schreef:
Keesvi schreef:
Zonder digitale techniek was dat zelfportret op de achterkant nooit opgespoord. De restauratiemethodes zijn er met diezelfde techniek ook gigantisch op vooruitgegaan.

De restauratiemethodes worden nog steeds heel nauwkeurig handmatig gedaan, eerst met röntgen en UV licht worden de oneffenheden opgespoord en dan is er niets meer digitaals nodig, alleen zeer kundige mensen!

Inderdaad Redone.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Vr Aug 05, 2022 10:43 pm Reageer met quote

An58 schreef:
redone schreef:
Keesvi schreef:

Inderdaad Redone.

Wat een onnozele vergelijking zeg.
We hebben het hier over een complete voorstelling, niet over een paar verfbladdertjes die opgevuld moeten worden, maar een volledig zelfportret dat zich op de achterkant van het doek bevindt waarop een goed geconserveerd gebleven portret van een boerenmeid geschilderd is.

Dat zelfportret moet eerst grondig ontdaan worden van karton- en lijmresten, en dan zou je het inderdaad met de materialen waar van Gogh mee werkte nog verder kunnen restaureren.
Wil je dit portret dan tegelijk met de andere voorstelling aan de voorkant aan het publiek tonen zou je het met moderne lasertechnologie perfect 3D kunnen reproduceren in tevens perfect gelijkaardige kleuren.
Dat is de gedachte.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 05, 2022 10:50 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
An58 schreef:
redone schreef:
Keesvi schreef:

Inderdaad Redone.

We hebben het hier over een complete voorstelling, niet over een paar verfbladdertjes die opgevuld moeten worden, maar een volledig zelfportret dat zich op de achterkant van het doek bevindt waarop een goed geconserveerd gebleven portret van een boerenmeid geschilderd is.

Dat zelfportret moet eerst grondig ontdaan worden van karton- en lijmresten, en dan zou je het inderdaad met de materialen waar van Gogh mee werkte nog verder kunnen restaureren.
Wil je dit portret dan tegelijk met de andere voorstelling aan de voorkant aan het publiek tonen zou je het met moderne lasertechnologie perfect 3D kunnen reproduceren in tevens perfect gelijkaardige kleuren.
Dat is de gedachte.

Als het aan jou ligt zou je het hele schilderij verpesten.
Het beste is het schoon te maken en het dan verder zo te laten, net zoals Vincent het bedacht had en geen schade aan te brengen aan het voorste schilderij.

En waarom moet je het weer een onnozele vergelijking noemen, omdat het niet in jouw straatje te pas komt?
Ze geeft haar mening en haar gedachte hierover en daar is niets onnozels aan.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Vr Aug 05, 2022 10:56 pm Reageer met quote

An58 schreef:
NicolaasP schreef:
An58 schreef:
redone schreef:
Keesvi schreef:

Inderdaad Redone.

Dat is de gedachte.

Als het aan jou ligt zou je het hele schilderij verpesten.
Het beste is het schoon te maken en het dan verder zo te laten, net zoals Vincent het bedacht had en geen schade aan te brengen aan het voorste schilderij.

Je begrijpt het nóg steeds niet he?

Quote:

en inderdaad dat laat je dan zo en die achterkant die zou je dan tijdelijk kunnen tentoonstellen, maar men zal toch ook weer de voorzijde willen zien.
DAARTOE kun je het zelfportret volmaakt 3D reproduceren mét exact de penseeltoets/-streek/-richting zoals van Gogh die aanbracht op het doek, en in een exact identiek coloriet.

pffffffffffffffffff

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Za Aug 06, 2022 12:10 am Reageer met quote

Ik vind het trouwens wel leuk om te lezen An dat jij schildert en tekent , dit even off topic Laughing
Ik heb het jaren gedaan, ook aquarel en acryl, zelfs in het begin bij gemengde technieken het pointillisme met als voorbeeld van Gogh zijn zelfportret.

Mijn mening vorm ik zelf!

An58.1

Stamgast
Stamgast
Za Aug 06, 2022 12:12 am Reageer met quote

redone schreef:
Ik vind het trouwens wel leuk om te lezen An dat jij schildert en tekent , dit even off topic Laughing
Ik heb het jaren gedaan, ook aquarel en acryl, zelfs in het begin bij gemengde technieken het pointillisme met als voorbeeld van Gogh zijn zelfportret.

Nou hebben we wat gemeen, leuk om te lezen. En nu schilder je niet meer?
Pointillisme doe ik je niet na, gigantisch werk.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Za Aug 06, 2022 12:14 am Reageer met quote

An58 schreef:
redone schreef:

Nou hebben we wat gemeen, leuk om te lezen. En nu schilder je niet meer?

An, volgens mij heb jij wel eens werk van jezelf hier bij de foto's gezet. Zaten mooie dingen tussen herinner ik me.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Za Aug 06, 2022 12:17 am Reageer met quote

Stel dat het werk binnenkort in Nederland tentoongesteld wordt, zullen we het dan gezellig eens gaan bezichtigen? Als je het allemaal authentiek wilt hebben, wars van ontwikkelingen na het ontstaan van dit schilderij (1885) loop je toch tegen een paar praktische probleempjes op. Het voor de hand liggende Van Gogh Museum in Amsterdam bestond toen nog lang niet. Er lag wel al een redelijk spoorwegnet, hoewel de treinen toen nog niet zo snel reden als een halve eeuw later, vergelijkbaar met heden ten dage. Maar je moest dan wel met stoom- en paardentrammetjes een treinstation zien te bereiken, soms met een stoomboot of zelfs een van de laatst overgebleven trekschuiten. Toen qua tijd maar ook financieel (hoezo fatsoenlijke oudedagsvoorzieningen?) lang niet voor iedereen weggelegd. Vervolgens moet je om echt authentiek te blijven het schilderij met gas- of olielampen verlichten. Lijkt me een leuke opgaven voor een aantal liefhebbers van re-enactment maar ik geef het je allemaal te doen, buiten dat die afbeelding op de achterkant nooit ontdekt zou zijn zonder moderne technieken. Ik ben wel blij met allerlei uitvindingen en moderne technieken die kunst en cultuur voor een breed publiek toegankelijk maken. Als je puur wilt dan zit er ergens wel een knopje om een digitale projectie uit te schakelen en verder is het sop me de kool niet waard.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie