Mannen in korte broek op het werk?
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6290
Zo Jul 24, 2022 12:09 pm Reageer met quote

Dat verschil is kleiner geworden doordat veel stedelingen naar het platteland getrokken zijn, bv Hoorn met uitbreidingen als de Kersenboomgaard wordt tegenwoordig vooral bewoond door door mensen uit Amsterdam vertrokken zijn of hun kinderen tegenwoordig alweer. En mensen reizen meer.

Maar het verschil is nog steeds heel groot. Alleen dat is helemaal niet het onderwerp. Zo jammer van de echt boeiende vragen hier

--------------------------------------------------------------------------
Met verschil bedoel ik uiteraard niet verschil in DNA, maar verschil in gewenning, 'wat men gewend is' , en daarnaast vergeleken met sommige andere gebieden in Nederland een veel geringere invloed van de kant van het katholicisme en andere kerkgenootschappen. De Amsterdammer is niet 'een beter mens' maar is vaak meer gewend en vaak minder geconditioneerd in normatieve zin. We zien dat ook nu nog onder meer aan de wijze waarop de Gay-pride hier gevierd wordt door (ook) de 'gewone', 'volkse' Amsterdammers. Juist die genieten er het meest van van zo'n spektakel kan ik jullie zeggen.
En kijk eens op twitter of facebook, luister eens om je heen wat een heel ander beeld mensen buiten Amsterdam veelal hebben van die optocht. Hoe daar op gespuugd wordt, hoe het vertekend en verguisd wordt zo'n volksfeest van vrijheid op het gebied van kleding en uiterlijke manifestatie, dat we hier elk jaar mogen beleven. (ook dit is dus maar 1 voorbeeldje)
-------------------------------------------------------------------------------

De hamvraag voor mij blijft:

Bij omgangsvormen en allerlei normen zijn er vaak heel duidelijk concrete redenen toe aan te voeren waar en waarom mensen een grens willen trekken, maar bij kleding en bv dus ook haarstijl zijn die er helemaal niet naar mijn idee.
En waarom zijn die grenzen dan vaak tóch zo stringent, waarom liggen die altijd zo ontzettend gevoelig bij iets wat niemand echt raken kan, kwetsen kan, storen, schaden kan?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Jul 24, 2022 1:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Zo Jul 24, 2022 12:20 pm Reageer met quote

Ter herinnering, de topic die Nicholaas een paar maanden geleden plaatste.
Kijk even hoe hij afgeeft op een vrouw in een jurk met een laag decolleté. Over kortzichtigheid gesproken en de zogenaamde tolerantie t.o.v. mensen die zich anders kleden. Hij heeft daarin dus geen tolerantie, maar faked het Zijn topic en lees wat hij schrijft over deze vrouw.

Luchtig alsook rondborstig topic

Over de decolletés these days en dan in het bijzonder op rode lopers

Wat vinden we daarvan, kijken vrouwen daar anders tegenaan dan mannen, of hangt dat helemaal van de vrouw of de man af
Zelf vind ik de diep ingesneden decolletés waarbij de tepels enkel nog dankzij wat plakkertjes aan een stukje textiel blijven hangen een totale aanfluiting.
De vrouw wordt er als vrouw in mijn ogen bespottelijk door, en de eventuele man ernaast minstens net zo.

Een jurk moet aan verhoudingen voldoen. Een jurk die enkel maar ontworpen is om zoveel mogelijk van de borsten bloot te geven met uitzondering van de tepel die op de meest wonderbaarlijke wijzen nog net bedekt blijft is geen jurk meer, zelfs geen kledingstuk. Het is meer een ontkleding-stuk. Of een borsten-omlijsting.

Het staat zo dom, zo ontzettend dom, het reduceert de vrouw zo ontzettend primitief tot 'tits-and-ass'...af-schu-we-lijk.

Wie ziet dat anders en kan me mogelijk op andere gedachten brengen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8569
Zo Jul 24, 2022 12:50 pm Reageer met quote

Nicolaas schreef:
"Het is de eigen ervaring van waaruit ik spreek Benneke. Ik ben opgegroeid in Hoorn en kwam in die tijd ook in veel nog kleinere gehuchtjes grenzen aan dat stadje, terwijl ik ook al heel vroeg in Amsterdam kwam met een aantal vrienden om hier naar tweedehands kleding te zoeken op het Waterlooplein, naar 'witte platen', en vanwege Concerto (platenwinkel), Paradiso en de Melkweg (uitgaanscentra).
Toen leerden we al het enorme verschil kennen tussen de enorme tolerantie hier in Amsterdam en de gigantische geborneerdheid in West-Friesland op het gebied van volmaakt onschuldige uiterlijkheden."

Een ervaring uit de jaren 60 van de vorige eeuw Klaas?????

Is het misschien niet zo dat jij bent blijven hangen in die tijd en de rest van de bevolking gewoon meegegaan is met zijn tijd?

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Zo Jul 24, 2022 12:52 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Dat verschil is kleiner geworden doordat veel stedelingen naar het platteland getrokken zijn, bv Hoorn met uitbreidingen als de Kersenboomgaard wordt tegenwoordig vooral bewoond door door mensen uit Amsterdam vertrokken zijn of hun kinderen tegenwoordig alweer. En mensen reizen meer.

Maar het verschil is nog steeds heel groot. Alleen dat is helemaal niet het onderwerp. Zo jammer van de echt boeiende vragen hier

Bij omgangsvormen en allerlei normen zijn daar vaak heel duidelijk concrete redenen toe aan te voeren, maar bij kleding en bv dus ook haarstijl zijn die er helemaal niet naar mijn idee.
En waarom zijn die grenzen dan vaak tóch zo stringent, waarom liggen die altijd zo ontzettend gevoelig bij iets wat niemand echt raken kan, kwetsen kan, storen, schaden kan?

Het verschil is minder groot dan dat jij in je gedachten hebt .

Lees eens de site van Wikipedia , misschien dat je er dan iets duidelijk wordt .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kledingvoorschrift

o ja , Gewone Nederlandse woorden begrijpt men ook wel .

Laatst aangepast door Greet---Gribou.1 op Zo Jul 24, 2022 1:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5884
Zo Jul 24, 2022 1:01 pm Reageer met quote

"Alleen dat is helemaal niet het onderwerp. Zo jammer van de echt boeiende vragen hier"

Barth stelde een serieuze vraag op donderdag 21 juli 10.18, die heb ik beantwoord, daarna ging het gewoon weer over op het "gezellige onzin topic"
Verder heb ik geen boeiende vragen kunnen ontdekken, behalve een stroom van plaatjes, ter vermaak! Laughing

Mijn mening vorm ik zelf!

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 24, 2022 2:20 pm Reageer met quote

redone schreef:
Leuk je weer te zien An, ik ga niet eens op die onzin in die Nicolaas schrijft, hij wil aandacht, hebben .
Ik heb zijn topic een onzin en komkommertijd topic genoemd.
Nu kan dat best grappig zijn gezien de reacties, en daar heb ik op gereageerd Laughing fijne avond verder Laughing

Dank je Redone voor het welkom. Inderdaad een kwestie van aandacht willen hebben en zichzelf tegenspreken.

Maar even on topic. Er zijn bedrijven waar zakelijke afspraken gemaakt moeten worden en afhankelijk van het bedrijf kan je niet overal met een korte broek aan komen. Ik denk dat je in bepaalde bedrijven niet serieus genomen wordt als je dat wel doet.
Wat iemand in zijn vrije tijd doet moet ieder voor zich weten, al zal ik liever naar de één kijken dan de ander. Ieder zijn meug.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 24, 2022 2:30 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Nicolaas schreef:
"Het is de eigen ervaring van waaruit ik spreek Benneke. Ik ben opgegroeid in Hoorn en kwam in die tijd ook in veel nog kleinere gehuchtjes grenzen aan dat stadje, terwijl ik ook al heel vroeg in Amsterdam kwam met een aantal vrienden om hier naar tweedehands kleding te zoeken op het Waterlooplein, naar 'witte platen', en vanwege Concerto (platenwinkel), Paradiso en de Melkweg (uitgaanscentra).
Toen leerden we al het enorme verschil kennen tussen de enorme tolerantie hier in Amsterdam en de gigantische geborneerdheid in West-Friesland op het gebied van volmaakt onschuldige uiterlijkheden."

Een ervaring uit de jaren 60 van de vorige eeuw Klaas?????

Is het misschien niet zo dat jij bent blijven hangen in die tijd en de rest van de bevolking gewoon meegegaan is met zijn tijd?

Lijkt mij ook Benneke. Zijn kledingkast schijnt ook niet veel in te hangen van deze tijd.
Misschien dat de broeken al zo versleten zijn dat er een rok overgebleven is en dan promoten we dat maar. Laughing

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4049
Zo Jul 24, 2022 2:51 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ga maar eens na wat er gebeurt bij de aankondiging van een AZC. In de meest behoudende streken van het land leidt dat nogal eens tot een soort van volksoproer waarvan we allemaal wel weten hoe die zich kan manifesteren. In een wijk van een grote stad hoogstens tot wat onrust die doorgaans snel geluwd is.

Hoewel een zijsprong, ga ik er toch even op in.
Dit heeft niet meteen te maken met dat in kleinere gemeenschappen meer weerstand is tegen asielzoekers op zich, maar vaak veel meer te maken heeft met de aantallen die er komen.
Amsterdam heeft 1 reguliere opvang voor 500 mensen en een aantal tijdelijke opvanglocaties met een totaal van 2000 opvangplekken (volgens COA en gemeente Amsterdam) op een inwoner aantal van ongeveer 900.000.
Neen je dan Luttelgeest, waar een inwoners aantal is van ongeveer 2500 mensen met een azc met 1000 opvangplekken, dan snap iedereen wel dat de impact van een azc in Luttelgeest vele malen groter is dan een azc in Amsterdam.
https://www.coa.nl/nl/locatiezoeker

Het heeft dus niet altijd te maken met de afkeer voor asielzoekers van de mensen in kleinere plaatsen, maar veel meer met de de aantallen t.o.v inwonersaantal.

Wou ik toch even gezegd hebben, ook al heeft het niets te maken met korte broeken Very Happy

dagmar57

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 3:14 pm Reageer met quote

Quote:
Wij weten welke shorts deze zomer in de mode zijn en hoe je ze nu het beste kunt dragen.

https://www.stylight.nl/Magazine/Men/Zo-Dragen-Mannen-Korte-Broek/

Dacht zal eens even kijken wat in 2022 mode is,wat betreft korte broeken.
Wat mij betreft kan alleen broek 1 er mee door, de rest kan zo de prullenbak in Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15702
Zo Jul 24, 2022 3:34 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Het heeft dus niet altijd te maken met de afkeer voor asielzoekers van de mensen in kleinere plaatsen, maar veel meer met de de aantallen t.o.v inwonersaantal.
In zoverre met je eens dat je asielzoekers over het algemeen beter kunt huisvesten op plekken vanwaar een grotere plaats onder handbereik ligt. Wij vinden plaatsen als Leersum en 's Gravendeel misschien leuk om te wandelen of om te kamperen maar asielzoekers doe je er geen genoegen mee om kilometers buiten de bewoonde wereld te huisvesten, Ik heb er in mijn eigen dorpje inmiddels ruime ervaring mee. Een aantal jaren geleden een middelgroot AZC, sinds een paar maanden een relatief kleine noodopvang en na de zomervakantie weer een middelgroot AZC, na bezwaren van de bevolking geen 800 maar 400 plekken. Ik volg het lokale nieuws heel goed en ook niet in contact met plaatsgenoten ben ik nauwelijks tot geen problemen tegengekomen die iets met de openbare orde of de veiligheid te maken hadden toen en sinds die AZC's er waren. Een belangrijker punt lijkt me de investeringen die de lokale middenklasse, de gezondheidszorg en de hulpdiensten moeten doen als er een groot AZC in een klein dorp wordt neergezet. Investeringen waarvan maar afgewacht moet worden hoe lang die iets opleveren, gezien het grillige asielbeleid. Maar zelfs in een ontzettend klein dorp als Oranje, 150 inwoners, leverde een groter aantal asielzoekers zeker wat logistieke problemen op maar vertel me wat die inwoners verder te vrezen hebben gehad.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 24, 2022 3:39 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
dagmar57 schreef:
In zoverre met je eens dat je asielzoekers over het algemeen beter kunt huisvesten op plekken vanwaar een grotere plaats onder handbereik ligt. Wij vinden plaatsen als Leersum en 's Gravendeel misschien leuk om te wandelen of om te kamperen maar asielzoekers doe je er geen genoegen mee om kilometers buiten de bewoonde wereld te huisvesten, Ik heb er in mijn eigen dorpje inmiddels ruime ervaring mee. Een aantal jaren geleden een middelgroot AZC, sinds een paar maanden een relatief kleine noodopvang en na de zomervakantie weer een middelgroot AZC, na bezwaren van de bevolking geen 800 maar 400 plekken. Ik volg het lokale nieuws heel goed en ook niet in contact met plaatsgenoten ben ik nauwelijks tot geen problemen tegengekomen die iets met de openbare orde of de veiligheid te maken hadden toen en sinds die AZC's er waren. Een belangrijker punt lijkt me de investeringen die de lokale middenklasse, de gezondheidszorg en de hulpdiensten moeten doen als er een groot AZC in een klein dorp wordt neergezet. Investeringen waarvan maar afgewacht moet worden hoe lang die iets opleveren, gezien het grillige asielbeleid. Maar zelfs in een ontzettend klein dorp als Oranje, 150 inwoners, leverde een groter aantal asielzoekers zeker wat logistieke problemen op maar vertel me wat die inwoners verder te vrezen hebben gehad.

Wat heeft dit met de topic te maken? Weer geobsedeerd door AZC's en asielzoekers, omdat je er gewerkt hebt, Kees? Volgens mij ging een ander topic hierover en niet deze.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 3:59 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Wat heeft dit met de topic te maken? Weer geobsedeerd door AZC's en asielzoekers, omdat je er gewerkt hebt, Kees? Volgens mij ging een ander topic hierover en niet deze.
Je gaat kennelijk weer vol los met je op de persoon gerichte aanvalstour. Natuurlijk is dit off topic maar je zou daar Dagmar op aan kunnen spreken die ik slechts beantwoordde.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 24, 2022 4:07 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
An58 schreef:
Je gaat kennelijk weer vol los met je op de persoon gerichte aanvalstour. Natuurlijk is dit off topic maar je zou daar Dagmar op aan kunnen spreken die ik slechts beantwoordde.

Wie valt hier wie aan?

Eerder in dit topic begon jij al over AZC's en wel hier met dit:

Benneke schreef:
Kennelijk heb jij een minder hoge dunk van mensen uit Lutjebroek of een ander gehucht in dit land Klaas. Heb je dat persoonlijk ervaren of zuig je dat uit die grote duim van je? Of is het mogelijk je eigen perceptie die je parten speelt?
Dat lees ik niet in het bericht van Klaas. Natuurlijk chargeert hij nogal maar in de kern moet ik hem wel gelijk geven dat de acceptatie van alles wat 'vreemd' is in grote steden over het algemeen groter is dan daarbuiten. Ga maar eens na wat er gebeurt bij de aankondiging van een AZC. In de meest behoudende streken van het land leidt dat nogal eens tot een soort van volksoproer waarvan we allemaal wel weten hoe die zich kan manifesteren. In een wijk van een grote stad hoogstens tot wat onrust die doorgaans snel geluwd is. Het moet me wel van het hart om te vermelden dat als die vreemdelingen eenmaal geaccepteerd zijn in streken buiten de Randstad en de grote steden je ze niet moet proberen af te pakken. Dat soort sociale betrokkenheid zie je trouwens in veel stadswijken ook wel. Om een beetje te nuanceren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 4:19 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Eerder in dit topic begon jij al over AZC's
Je hebt het cherrypicking nog niet verleerd om ergens je gal op uit te kotsen en verder kun je wat mij betreft het dak op.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 24, 2022 4:39 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
An58 schreef:
Eerder in dit topic begon jij al over AZC's
Je hebt het cherrypicking nog niet verleerd om ergens je gal op uit te kotsen en verder kun je wat mij betreft het dak op.

Blijkbaar kan je er erg moeilijk tegen als een ander de waarheid spreekt en je ergens op wijst. Over gal spuwen gesproken. Altijd kijken naar een ander Kees en nooit naar je eigen gedrag? En met dit weer het dak op is me een beetje te warm.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5884
Zo Jul 24, 2022 4:47 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Quote:
Wij weten welke shorts deze zomer in de mode zijn en hoe je ze nu het beste kunt dragen.

https://www.stylight.nl/Magazine/Men/Zo-Dragen-Mannen-Korte-Broek/

Dacht zal eens even kijken wat in 2022 mode is,wat betreft korte broeken.
Wat mij betreft kan alleen broek 1 er mee door, de rest kan zo de prullenbak in Very Happy

Voor de vakantie zitten er 1 of 2 leuke bij maar verder, brrrrrrr

Mijn mening vorm ik zelf!

dagmar57

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 4:49 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Ik reageerde op jou Kees Very Happy , maar gaf al aan dat ik even on topic ging.
We laten het onderwerp ACZ's er verder maar bij lijkt me ( komt vast in ander topic wel weer aan de orde) en gaan weer over naar de korte broeken, is het met deze temperaturen wel weer voor, ongeacht of je ze esthetisch mooi vindt of niet Very Happy

dagmar57

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 4:50 pm Reageer met quote

redone schreef:

Mijn idee Very Happy

dagmar57

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 4:54 pm Reageer met quote

[quote="dagmar57"]
redone schreef:

Mijn idee Laughing

Nu uitloggen, het is tijd voor de Formule 1 Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 24, 2022 5:02 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Blijkbaar kan je er erg moeilijk tegen als een ander de waarheid spreekt
Als het jouw waarheid is, en die stel je hier voor de zoveelste keer aan de orde, dan geloof ik het verder wel. Energie is tegenwoordig te duur om aan dergelijke egotripperij te verspillen. Je zou ook de boom in kunnen gaan als je wat meer schaduw nodig hebt om daar jezelf eens te gaan lezen in plaats van allerlei idiote conclusies te trekken uit wat forumleden hier plaatsen. Als je een leesbrilletje nodig hebt dan hoor ik het wel.

Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie