Meldpunt 144 of 112
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Wo Jul 20, 2022 2:33 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Keesvi schreef:
Trudie. schreef:
Ben ik niet met je eens.
Overtuig me waarom de bio-industrie diervriendelijk is, dan wel zou kunnen zijn.

Waarom zou ik dat willen?
Je beweert iets en daar heb je vast reden toe. Wat is er zo vreemd aan dat ik daar op doorvraag? Dat die veetransporten afschuwelijk lijkt me evident maar hetzelfde geldt voor de productiemethodes met fokzeugen die geen kant op kunnen en melkvee dat van voren in die stallen aardig verzorgd lijkt te worden maar met het achterlijf in de eigen stront moet leven en slapen. En dan wordt het ineens moeilijk om daar iets van te vinden?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Wo Jul 20, 2022 2:53 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Trudie. schreef:
Keesvi schreef:
Trudie. schreef:
Ben ik niet met je eens.
Overtuig me waarom de bio-industrie diervriendelijk is, dan wel zou kunnen zijn.

Waarom zou ik dat willen?
Je beweert iets en daar heb je vast reden toe. Wat is er zo vreemd aan dat ik daar op doorvraag? Dat die veetransporten afschuwelijk lijkt me evident maar hetzelfde geldt voor de productiemethodes met fokzeugen die geen kant op kunnen en melkvee dat van voren in die stallen aardig verzorgd lijkt te worden maar met het achterlijf in de eigen stront moet leven en slapen. En dan wordt het ineens moeilijk om daar iets van te vinden?

Nergens heb ik beweerd dat de bio-industrie diervriendelijk is. Integendeel zelfs.

Ik schreef: Dan zou hetzelfde toch ook horen te gelden voor de bio-industrie? Ook dat gaat gepaard met onnoemlijk veel dierenleed.

Ik begrijp het al, jij schreef de bio-industrie heeft niets te maken met dierenwelzijn als reactie op mijn bovenstaande reactie.

Dat heb ik verkeerd opgevat, vandaar dit misverstand.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Wo Jul 20, 2022 5:24 pm Reageer met quote

Zou toch al nooit één van de hier tegen-stemmende partijen gekozen hebben maar misschien is deze stem-uitslag voor anderen iets om in overweging te nemen de eerstvolgende verkiezingen

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Wo Jul 20, 2022 6:58 pm Reageer met quote

Misschien ook eens voorstellen dat dakdekkers, bouwvakkers, mensen die aan de weg werken ook niet bij temperaturen boven de 30 graden mogen werken?

Ik ben ook tegen die dieren transporten zonder enige koeling, maar dat ligt niet alleen aan de boeren maar grotendeels aan de veevervoer bedrijven. Die moeten gelijk bestraft worden zo gauw dit gezien wordt, filmen, aangeven!!

En het heeft geen zin om weer hetzelfde te herhalen over de boeren wat Kees in in het andere topic al veelvuldig heeft gedaan.

Mijn mening vorm ik zelf!

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Wo Jul 20, 2022 7:44 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Zou toch al nooit één van de hier tegen-stemmende partijen gekozen hebben maar misschien is deze stem-uitslag voor anderen iets om in overweging te nemen de eerstvolgende verkiezingen

Wat een gekkigheid, 30 graden is nog steeds schandalig en onacceptabel hoog. Stemmen doe ik vanaf nu helemaal niet meer.

Dierenarts Kees Scheepens: ‘Varkens kunnen niet zweten, ze raken de hitte niet kwijt.’
https://tinyurl.com/ytwe4nrw

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 21, 2022 1:24 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Wat een gekkigheid, 30 graden is nog steeds schandalig en onacceptabel hoog. Stemmen doe ik vanaf nu helemaal niet meer.
Ook niet op de PvdD?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Do Jul 21, 2022 1:47 pm Reageer met quote

Deze spitssnuitdolfijn is dus door mensen geholpen om de weg naar zee weer te vinden, en een malloot denkt de blits te maken om op dit dier te springen, ook dierenmishandeling!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/158811689/vrouw-die-bij-zandvoort-dolfijn-beklom-aangehouden-door-politie

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 21, 2022 2:06 pm Reageer met quote

redone schreef:
Deze spitssnuitdolfijn is dus door mensen geholpen om de weg naar zee weer te vinden, en een malloot denkt de blits te maken om op dit dier te springen, ook dierenmishandeling!
Ik zag die video vanmorgen. Het ging hoogstwaarschijnlijk om zieke dan wel verzwakte dieren. Achterlijk gedrag... Hier een iets uitgebreider bericht hierover: Vrouw klimt op rug van dolfijn bij Zandvoort: 'Dier had dood kunnen gaan'

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Do Jul 21, 2022 2:14 pm Reageer met quote

redone schreef:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/158811689/vrouw-die-bij-zandvoort-dolfijn-beklom-aangehouden-door-politie

De vrouw die dit deed zit nog vast , maar goed dat ze haar niet weer direct hebben laten gaan.
https://nos.nl/artikel/2437679-vrouw-die-op-spitssnuitdolfijn-klom-zit-nog-vast

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Do Jul 21, 2022 2:40 pm Reageer met quote

Er had iemand op haar rug moeten klimmen.

Dan had ze tenminste geweten hoe dat aanvoelt....

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Jul 22, 2022 12:43 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Stemmen doe ik vanaf nu helemaal niet meer.
Ook niet op de PvdD? [/quote]

Na jouw vraag en ook na de domme opmerking (one issue partij) van Maarten van Rossem in de slimste mens ben ik me er eens in gaan verdiepen.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is een volledig partij programma van de PvdD. Alles lijkt me ingebed in een visie op de hele maatschappij. Ik wil niet direct zeggen dat ik al overtuigd ben, maar het begin is er.

En van Rossem mag wat mij betreft zijn excuses maken want hij heeft het faliekant mis.

redone

Superlid
Superlid
Vr Jul 22, 2022 1:28 pm Reageer met quote

Kijk zo kan het ook, dit dier neemt wraak, en terecht!
https://www.telegraaf.nl/video/1149706550/aap-neemt-wraak-op-vervelende-dierentuinbezoeker

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jul 22, 2022 1:30 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Na jouw vraag en ook na de domme opmerking (one issue partij) van Maarten van Rossem in de slimste mens ben ik me er eens in gaan verdiepen.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is een volledig partij programma van de PvdD. Alles lijkt me ingebed in een visie op de hele maatschappij. Ik wil niet direct zeggen dat ik al overtuigd ben, maar het begin is er.
Ik heb ook nooit zoveel gehad met one issue partijen maar ik denk dat de PvdD inmiddels tot een redelijk volwassen politieke partij is uitgegroeid. Wanneer was die uitzending van de slimste mens? Ik ben wel benieuwd naar die uitspraak van Maarten van Rossem.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Jul 22, 2022 1:48 pm Reageer met quote

In ieder geval deze week en ik meen afgelopen woensdag.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Vr Jul 22, 2022 1:48 pm Reageer met quote

De vrouw die een ritje wilde maken op de waarschijnlijk zwaar uitgeputte en mogelijk in agonie verkerende spitssnuitdolfijn zal zou ze nog eens in de verleiding komen zich nog wel eens willen bedenken. Ze is haar leven niet meer zeker.
Het was ongelooflijk dwaas maar de nationale woede en verkettering die zij nu over zich heen krijgt al dagenlang is wel wat overdreven.
Moest bij de beelden ervan terugdenken aan een in de haven van Corralejo (Fuerteventura) en later op het strandje terechtgekomen dwergvinvis (Minke whale).
Met juist de allerbeste intenties destijds zagen we hoe een kikvorsman van de plaatselijke reddingsbrigade op de rug van het dier plaatsnam -precies zoals de vrouw in kwestie op de dolfijn probeerde te gaan zitten- om het zo in de juiste richting zeewaarts te manoeuvreren, hetgeen ook prima gelukte. Het meest ongelooflijke tafereel dat ik in mijn leven ooit aanschouwde. Helaas was natuurlijk juist het fotorolletje al volgeschoten met opnames van het dier in de haven. Nee wacht, ik lieg, het was nog gekker. Tijdens de voorbereidingen tot die reddingsoperatie was ik naar een winkeltje gehold voor een nieuw fotorolletje dat ik er net op tijd in kreeg. Maar we waren dusdanig verbijsterd door wat zich toen voor onze ogen afspeelde dat we alleen maar keken, volkomen flabbergasted, tot niets anders in staat.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Jul 22, 2022 6:34 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Er had iemand op haar rug moeten klimmen.
Dan had ze tenminste geweten hoe dat aanvoelt....

Toen Dani (de jongeman die het filmpje maakte) de vrouw confronteerde kreeg hij het verwijt van haar dat hij niet zo bijdehand moest doen.
Ik vind hier wel wat van maar goed, is het inmiddels bekend wat die vrouw bezielde met haar ehh ... actie?

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jul 22, 2022 8:16 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Aanvankelijk had ik het ook niet zo op het nogal sterke one issue gedrag maar de laatste jaren is mijn beeld van de PvdD genuanceerder. Terechte kritiek m.i. is altijd geweest dat alle andere partijen het dierenwelzijn onvoldoende behartigden. Aanvankelijk moesten van de PvdD andere partijen maar opkomen voor de belangen van de mensen maar later zijn ook milieuvriendelijk produceren, niet alleen van landbouwproducten maar ook andersoortige, gelijkwaardige kansen voor iedereen en wereldwijde bestrijding van de honger aandachtspunten geworden.

Ik hou wel van het cynisme van Maarten van Rossem en zijn beschouwingen over actuele ontwikkelingen vind ik over het algemeen heel raak. Maar soms, ook in dit geval ben ook ik het mordicus met hem oneens.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Jul 22, 2022 11:30 pm Reageer met quote

Met je eens. In het weekend hoop ik meer te kunnen lezen over de PvdD.

Voor wat betreft Maarten van Rossem, daar heb ik weinig mee. Meestal komt hij verveeld, bot en ongeïnteresseerd op me over.

redone

Superlid
Superlid
Za Jul 23, 2022 1:44 pm Reageer met quote

Kippenvel moment:

https://www.telegraaf.nl/video/1962351836/i-jsbeer-klopt-bij-mensen-aan-en-smeekt-om-hulp

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Za Jul 23, 2022 2:00 pm Reageer met quote

redone schreef:
Kippenvel moment:

https://www.telegraaf.nl/video/1962351836/i-jsbeer-klopt-bij-mensen-aan-en-smeekt-om-hulp

Inderdaad een kippenvel moment .
Dank voor het delen .

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie