Openbare verhoren enquetecommissie aardgaswinning Groningen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5877
Do Jun 30, 2022 1:03 pm Reageer met quote

redone schreef:
Dementie????
Dan zullen er vele volgen!

Geen actieve herinneringen waarschijnlijk. Volgens mij drinken die VVD'ers geen beste wijn op hun party's.
Boeiend om te volgen trouwens die parlementaire enquête. En hoewel je denkt het wel ongeveer te weten blijft het verbijsterend om de getuigenissen te horen van mensen die, overigens uitstekend gedocumenteerd en daardoor zéér overtuigend, beschrijven hoe zij jarenlang zijn gepiepeld door politiek, Shell en NAM.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Do Jun 30, 2022 1:50 pm Reageer met quote

Beschamend, ik snap niet hoe ze nog in de spiegel durven te kijken!!!

Maar geld maakt een hoop goed dat blijkt, en dat zal altijd zo blijven.

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jun 30, 2022 2:01 pm Reageer met quote

redone schreef:
Beschamend, ik snap niet hoe ze nog in de spiegel durven te kijken!!!

Maar geld maakt een hoop goed dat blijkt, en dat zal altijd zo blijven.

"Geld dat stom is maakt recht wat krom is.." zei mijn oma altijd al.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Do Jun 30, 2022 3:01 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
redone schreef:
Dementie????
Dan zullen er vele volgen!

Geen actieve herinneringen waarschijnlijk. Volgens mij drinken die VVD'ers geen beste wijn op hun party's.
Boeiend om te volgen trouwens die parlementaire enquête. En hoewel je denkt het wel ongeveer te weten blijft het verbijsterend om de getuigenissen te horen van mensen die, overigens uitstekend gedocumenteerd en daardoor zéér overtuigend, beschrijven hoe zij jarenlang zijn gepiepeld door politiek, Shell en NAM.

Er volgen nog meer VVD-ers , het geen actieve herinneringen zal nog wel vele malen te horen zijn .
De verhalen die je nu hoort dat is nog maar een topje van de ijsberg .

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Do Jun 30, 2022 6:53 pm Reageer met quote

Dat alle politici in meerdere of mindere mate aan selectief geheugenverlies lijden is onderhand wel bekend.

Maar het komt nu wel op erg beschamende wijze aan het licht...

Faber quisque fortunae suae

redone

Superlid
Superlid
Do Jun 30, 2022 8:15 pm Reageer met quote

Iedereen die met dat rot excuus komt ( politici, hoge pieten bij Shell etc), wegwezen, ze zijn het niet waard om ook maar ergens een hoge positie te bekleden.

Niet het lef hebben om onder ede de waarheid te vertellen, bah!

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Wo Aug 31, 2022 9:02 pm Reageer met quote

De openbare verhoren enquête commissie aardgaswinning zijn weer begonnen . Ik kan het niet opbrengen om die verhoren in zijn geheel te volgen dus volg dit hele gebeuren via RTV Noord .
Daar lees ik dus vandaag de volgende opmerking van voormalig topambtenaar Stan Dessens ........

Aan het einde van het verhoor blikt Dessens terug op de gaswinning en zijn gevoel erbij.

‘Het is een sprookje geweest, maar wel een sprookje met een slecht einde’, vertelt hij.
.....zal alles in Den haag beginnen met een sprookje Question Ik zal er bijna in gaan geloven

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/953865/lees-terug-dit-was-dag-8-van-de-parlementaire-enquete-gaswinning

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Sep 01, 2022 10:18 am Reageer met quote

De politiek is altijd al goed geweest in het vertellen van sprookjes. Volgens mij hebben ze het zelfs uitgevonden, dat sprookjes vertellen.

En net als jij kan ik het gestamel nauwelijks aanhoren.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 523
Do Sep 01, 2022 10:45 pm Reageer met quote

Maxime verhagen beweert dat hij niet geïnformeerd was over de gevaren, en dat hij zelfs na de zware aardbeving niet door had hoe gevaarlijk het was." Ik moest er echt mijn zakdoek bij pakken zo sneu vond ik het om te zien, dat je als minister nog steeds glad niet door had hoe ernstig de situatie was".

Als hij het werkelijk niet geweten zou hebben, dan was hij totaal niet capabel om minister te zijn van dat departement. Ik geloof er dus gewoon geen barst van.

redone

Superlid
Superlid
Do Sep 01, 2022 11:14 pm Reageer met quote

Het is " B kwaliteit" wat er in het kabinet zat en zit, vergeetachtig wanneer het ze uitkomt, zielig stel!

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Do Sep 01, 2022 11:46 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Maxime verhagen beweert dat hij niet geïnformeerd was over de gevaren, en dat hij zelfs na de zware aardbeving niet door had hoe gevaarlijk het was." Ik moest er echt mijn zakdoek bij pakken zo sneu vond ik het om te zien, dat je als minister nog steeds glad niet door had hoe ernstig de situatie was".

Als hij het werkelijk niet geweten zou hebben, dan was hij totaal niet capabel om minister te zijn van dat departement. Ik geloof er dus gewoon geen barst van.

Ik geloof er ook geen barst van , de aardbeving in Huizinge , de aardbeving die toen het jourmaal haalde , dat zal niet in Den Haag doorgedrongen zijn ?? Lijkt me stug Very Happy

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Do Sep 01, 2022 11:52 pm Reageer met quote

redone schreef:
Het is " B kwaliteit" wat er in het kabinet zat en zit, vergeetachtig wanneer het ze uitkomt, zielig stel!

Het wordt steeds meer en meer duidelijker dat alles alleen maar te doen was voor het vullen van de geldkist . Veiligheid boven alles in Groningen kwam niet in hun woordenboek voor , niet bij de topambtenaren , niet bij de ministers , niet bij de Nam en de GasTerra .

Het eind rapport van de enquête commissie dat is iets waar ik naar uitkijk .Zal hopen dat het dan niet alleen blijft bij lessen trekken voor de toekomst.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Do Sep 01, 2022 11:55 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
redone schreef:

Het wordt steeds meer en meer duidelijker dat alles alleen maar te doen was voor het vullen van de geldkist . Veiligheid boven alles in Groningen kwam niet in hun woordenboek voor , niet bij de topambtenaren , niet bij de ministers , niet bij de Nam en de GasTerra .

Het eind rapport van de enquête commissie dat is iets waar ik naar uitkijk .Zal hopen dat het dan niet alleen blijft bij lessen trekken voor de toekomst.

Waar denk je dan aan Greet? Wat zou jij graag zien (zie vetgedrukte)?

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 02, 2022 12:11 am Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Greet---Gribou schreef:
redone schreef:

Waar denk je dan aan Greet? Wat zou jij graag zien (zie vetgedrukte)?

Dat het kabinet dan meer snelheid zet achter het oplossen van de problemen die er hier nog zovelen zijn rond de aardbevingsschade en versterking , en dan ook eens stoppen met het steeds maar weer wijzigen van de regels .
Ik woonzelf in het risicogebied een woonomgeving die al zo veranderd is en wat nog meer zal gaan veranderen en dat dat doet zeer en geeft verdriet .

Koppenrollen zal niet gebeuren en dat hoeft voor mij ook niet , ik kan alleen maar hopen dat staatssecretaris mijnbouw Hans Vijlbrief door blijft gaan zoals hij tot nu gedaan heeft en niet gaat zwichten als de druk weer groter wordt om de gas kraan hier weer verder open te gaan draaien .

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11459
Vr Sep 02, 2022 12:19 am Reageer met quote

Via twitter volg ik "Bas van Sluis" die constant verslag doet van de uitspraken. Daarnaast volg ik het via RTVnoord en DvhN.
Het is een schande zoals de Groningers behandelt zijn en nu ook lezende dat geld voor de staat belangrijker was dan veiligheid voor de Groningers en dat daarnaast men zich in allerlei bochten wroog om onder uitkeringen uit te komen. Waarom is er inmiddels meer betaald aan juristen, techneuten dan aan bouwbedrijven die de klus moeten klaren?

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 02, 2022 10:42 am Reageer met quote

Dank je wel Greet voor je antwoord. Ik ben het er 100% mee eens! Naar dat je in dat gebied woont, ik heb het zo met die mensen te doen. Je hele leven staat op pauze, de jeugd van kinderen gaat voorbij en kent teveel problemen en veel mensen zien het glad niet meer zitten en het duurt en het duurt maar.

Wat dat betreft vind ik regeren wel een zooitje. Iedereen heeft geprofiteerd van het gas, we zijn er allemaal rijker van geworden. Schande vind ik het. Sterkte Greet.

Eens dus met Douwe.

Laatst aangepast door Pien2022 op Vr Sep 02, 2022 10:49 am, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 02, 2022 10:46 am Reageer met quote

douwe schreef:
...Waarom is er inmiddels meer betaald aan juristen, techneuten dan aan bouwbedrijven die de klus moeten klaren?

Dat komt omdat ze liever eindeloos zitten te meieren of een scheur wel of niet door een aardbeving ontstaan is. En dat komt weer omdat het listige, duur betaalde experts zijn die tot het uiterste zullen gaan om er zoveel mogelijk geld uit te slaan. En dat kan weer omdat het vaak vriendjes van elkaar zijn. die elkaar niet willen afvallen.

Als ik door een of andere handeling schade toebreng aan het huis van de buurman, moet ten eerste onmiddellijk die handeling staken en ten tweede alle schade vergoeden die ik heb toegebracht. Volkomen terecht, lijkt mij zo. En dan hoef ik niet aan te komen met het verhaaltje dat die handeling van mij mijzelf zo goed uitkomt.

Zo zou het dus ook met de overheid moeten zijn. Zij hebben de schade veroorzaakt en zij zullen moeten vergoeden. En wel 100%

Maar als je dan ziet hoe de stumpers er op allerlei misselijk makende manieren proberen om er onderuit te komen, kan ik wel in tranen uitbarsten...

Waren ze maar toneelspelers geworden. Zijn ze veel beter in. En hadden ze tenminste geen schade kunnen aanrichten...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Sep 02, 2022 11:09 am Reageer met quote

Het ging echt allemaal over geld, alleen over geld. Naast selectief geheugenverlies leden de verantwoordelijke ministers ook aan selectieve doof- en blindheid. En stuitende onverschillendheid tegenover de Groningers.
Ik hoop dat alles zal leiden naar het onverwijld schadeloosstellen van al de getroffen Groningers. En een publieke schuldbekentenis door de verantwoordelijke bestuurders lijkt me daarnaast ook op zijn plaats. Geen stoffige ambtenarentaal maar klip en klaar: Groningers wij hebben jullie opzettelijk besodemieterd omdat wij het geld veel belangrijker vonden dan jullie problemen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Sep 02, 2022 2:27 pm Reageer met quote

Zelden zijn we het zo eens geweest...

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1440
Vr Sep 02, 2022 3:37 pm Reageer met quote

Jammer van Verhagen he, dat ie al zo vroeg dement is. Kan die dan nog wel voorzitter blijven van bouwend Nederland.?? Nou bouwend ??

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie