Amalia wil ítassendragerí van haar moeder zijn
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5878
Vr Jun 24, 2022 6:14 pm Reageer met quote

Ik zeg niet dat jagen een sport is he, ik citeer een jager uit het artikel waarnaar Kees linkte:

"Als de kroonprinses wel besluit om net als haar vader te gaan jagen, zou dat goed zijn voor het imago van de sport, denkt jager Debby Smit."

Deze jager noemt het een sport. Ik associeer sport met activiteiten waarbij je je inspant ten behoeve van je conditie en je gewicht, je gezondheid dus.
Jagen vanwege wildbeheer snap ik goed en heb ik niks op tegen ook. Maar dat het imago van de sport verbetert doordat Amalia mogelijk gaat jagen, zie ik niet zo. Ik denk niet dat artsen e.d. mensen nu gaan adviseren om, ten behoeve van hun gezondheid, ook te gaan jagen.

Een ander bericht dat net binnenkomt over onze kroonprinses:

Prinses Amalia dankbaar dat zij ondanks de woningnood een kamer heeft gevonden

Ze is zo eenvoudig gebleven. Gewoon stom geluk dat ze een kamer vindt. Dat heeft totaal niets te maken met haar afkomst. Toch?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Vr Jun 24, 2022 6:29 pm Reageer met quote

Wat een heerlijk bericht, fijn dat je ons op de hoogte houdt Willemijn, anders had ik dit zeker gemist!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 7:00 pm Reageer met quote

redone schreef:
Wat een heerlijk bericht, fijn dat je ons op de hoogte houdt Willemijn, anders had ik dit zeker gemist!

Doe niet zo naief. Er is een heel huis gehuurd voor Amalia en een paar vriendinnen, met plaats voor beveiligers die daar ook moeten slapen en een compleet beveligingssysteem. Allemaal volkomen logisch natuurlijk, maar "dankbaar" dat ze "een kamer" heeft gevonden. Kom nou. Denk je nou echt dat ze maanden overal heeft aangebeld en briefjes opgehangen op zoek naar een kamer? Wie denkt ze met die opmerking voor de gek te houden?
Ze verkeert in een uitzonderlijke en bevoorrechte positie, daar hoeft toch niet omheen gedraaid te worden? Kan het kind verder ook niks aan doen dat ze in die wieg is geboren en velen zullen haar daarom niet benijden.
Maar met dit soort opmerkingen slaat ze, wat mij betreft, de plank volledig mis. Net als haar vader mist ze de echte connectie met "het volk". Vind ik.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

redone

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 7:20 pm Reageer met quote

Ik naÔef, jij sarcastisch, met je opmerking " ze is zo eenvoudig gebleven"!
Prima toch, laat die mensen met rust, ik denk dat er over iedereen wel iets te melden valt!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Vr Jun 24, 2022 7:21 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
....Net als haar vader mist ze de echte connectie met "het volk". Vind ik.

En dat zou nu juist de enige meerwaarde kunnen betekenen voor een koningshuis.

Voor de rest is het vooral decoratie. Kan best leuk zijn maar noodzakelijk is het niet...

Faber quisque fortunae suae

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Vr Jun 24, 2022 7:25 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Maar met dit soort opmerkingen slaat ze, wat mij betreft, de plank volledig mis. Net als haar vader mist ze de echte connectie met "het volk". Vind ik.

echte connectie ...... ik vind dat je dat van haar ook nog niet verwachten mag , ze is 18 en staat net aan het begin van haar leerschol om haar vader tzt op te volgen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 7:28 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ik naÔef, jij sarcastisch, met je opmerking " ze is zo eenvoudig gebleven"!
Prima toch, laat die mensen met rust, ik denk dat er over iedereen wel iets te melden valt!

Ik peins er niet over. Ze kosten een godsvermogen, zou lekker zijn als je daar niet kritisch op mag zijn.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 7:34 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
WillemijnF schreef:

echte connectie ...... ik vind dat je dat van haar ook nog niet verwachten mag , ze is 18 en staat net aan het begin van haar leerschol om haar vader tzt op te volgen.

Wat Tympaan ook zei: misschien moet dat ook helemaal niet, is dat de meerwaarde. Maar doe dan niet alsof, dan maak je jezelf ongeloofwaardig.
Ik heb het boek van Claudia de Brey gelezen over Amalia. Ze komt op mij over als een leuk mens met humor, dus ik heb niks tegen haar persoonlijk. Maar het gaat me te ver dat je niet kritisch mag zijn. Ik blijf de "dankbaarheid vanwege het vinden van een kamer in deze tijd van woningkrapte", gewoon een totale misser van een opmerking. Daarmee onderschat ze in grote mate de intelligentie van, in ieder geval een deel, van het volk.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1191
Za Jun 25, 2022 12:03 am Reageer met quote

Ook het vinden van een heel huis wat moet voldoen aan de eisen die eraan gesteld worden kan een hele opgaaf zijn , vor de ret zijn de opmerkingen allemaal kif en ben ik er simpel in.
wil je niet, ga dan lekker in een republiek wonen.

Amalia doet het verrassend goed.

De meerwaarde vn een koningshuis kan je dagen over discussieren, het meer of minder is niet in getallen aan te geven, wel dat de europese landen die een koninklijk huis hebben het bijna allemaal erg goed doen.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Za Jun 25, 2022 12:55 am Reageer met quote

[/quote]
Ik peins er niet over. Ze kosten een godsvermogen, zou lekker zijn als je daar niet kritisch op mag zijn.[/quote]

Ja, ja, het gaat weer over de centjes en dan komt de kruideniersmentaliteit weer boven drijven. Zou een republiek met om de vier of zes jaar verkiezingen voor een president misschien goedkoper zijn........Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1191
Za Jun 25, 2022 1:04 am Reageer met quote

Benneke schreef:

Ik peins er niet over. Ze kosten een godsvermogen, zou lekker zijn als je daar niet kritisch op mag zijn.[/quote]

Ja, ja, het gaat weer over de centjes en dan komt de kruideniersmentaliteit weer boven drijven. Zou een republiek met om de vier of zes jaar verkiezingen voor een president misschien goedkoper zijn........Laughing[/quote]

nee natuurlijk niet

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Za Jun 25, 2022 2:08 am Reageer met quote

Benneke schreef:
Ja, ja, het gaat weer over de centjes en dan komt de kruideniersmentaliteit weer boven drijven.
Het gaat niet om centjes maar om vele miljoenen.
Quote:
Zou een republiek met om de vier of zes jaar verkiezingen voor een president misschien goedkoper zijn........Laughing
Absoluut! Uitwassen zoals in Rusland met Poetin en Noord-Korea met het erfelijke presidentschap van de familie Kim weet-ik-veel daargelaten krijgen presidenten in democratieŽn een salaris en samen met min of meer verklaarbare en begrijpelijke onkostenvergoedingen kost dat alles stukken minder dan om een monarchie zoals we in NL kennen overeind te houden.
nandes57 schreef:
De meerwaarde van een koningshuis kan je dagen over discussieren, het meer of minder is niet in getallen aan te geven, wel dat de europese landen die een koninklijk huis hebben het bijna allemaal erg goed doen.
"Bijna allemaal"? Er zijn er nog maar een stuk of zeven over, hoor: ScandinaviŽ, Groot-BrittanniŽ, BelgiŽ, Spanje en Nederland, nou ja, en een paar ministaatjes die nauwelijks van belang zijn. Wereldwijd 27 monarchieŽn tegenover 150 republieken, voor de volledigheid. Of die landen het beter doen omdat het monarchieŽn zijn dan bijna alle republieken waag ik dus te betwijfelen. Voor de handel en wandel van een aantal leden van die royals, inclusief die van NL, steek ik mijn hand niet in het vuur. De kosten staan in geen enkele verhouding tot wat ze ons opleveren, als je het simpel wilt hebben, zeker als je alle malversaties meerekent. Ik durf zelfs te stellen dat de aanwezigheid van royalty's tijdens handelsmissies eerder een belemmerende factor is. Dat alles is redelijk tot goed gedocumenteerd, hoewel er nogal wat informatie verdonkeremaand oftewel domweg vernietigd is.

Wat ik vooral ergerlijk vind is het gebrek aan gevoel voor wat er daadwerkelijk onder het volk leeft. Dat geldt voor de escapades van koning Willem-Alexander met zijn vakanties tijdens de coronacrisis, aan zijn laars lappen van maatregelen, zijn manier van omgaan met de kroondomeinen, wel de lusten, niet de lasten, de aanschaf van een peperduur jacht die hij echt niet van een krantenwijk betaald heeft maar van jullie en mijn belastinggeld, om een paar voorbeeldjes te noemen. Het schijnt in die kringen allemaal de normaalste zaak van de wereld te zijn. En dan kroonprinses Amalia, die het aanzien van de jacht schijnt te moeten bevorderen, gestimuleerd door haar vader. Ik hoop dat ze niet in de voetsporen van haar overgrootvader treedt, voorzitter van het WWF, terwijl hij ondertussen talloze wilde dieren doodschoot, gewoon voor de lol, waarna hij de kadavers gewoon liet liggen. Zijn schoonvader, prins Hendrik, was geen haar beter. Hij herintroduceerde het wilde zwijn en stimuleerde de aanwas van ander wild en bos. Dat zou je een verdienste kunnen noemen en vooruit, zo pakte het ook wel uit maar zijn opzet was vooral dat hij zich met een jachtgeweer vooral lekker kon uitleven in die natuur.

Tenslotte een link naar aardige documentaire over zijn echtgenote, koningin Wilhelmina, die hoogstwaarschijnlijk meer invloed had op het Europese toneel dan de meesten van ons dachten. Hoewel ik wel enig begrip kan opbrengen voor 'het hemd is nader dan de rok' maar was was hier het belang van het volk?: Wat wist koningin Wilhelmina van de komst van keizer Wilhelm II?

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Za Jun 25, 2022 7:04 am, in totaal 1 keer bewerkt

redone

Superlid
Superlid
Za Jun 25, 2022 5:39 am Reageer met quote

Je maakt nogal een balans op Kees, Meer een balans van haat en nijd, enig idee wat een verkiezing kost van bijvoorbeeld Biden of Trump?
Twee oude mannen tegen waanzin aan, je sluit zelf al Poetin en Kim uit, maar er is nog een heel lijstje van dat gespuis mocht je dat vergeten zijn.
Dan is er een oplossing, emigreer, maar ik denk dat op hangende pootjes terugkomt

Haal niet allerlei oude koeien uit de sloot om een punt te maken, lukt je toch niet.
Amalia is nu wel genoeg aangepakt terwijl ze pas begint, heeft nog niets verkeerd gedaan, dus een ideaal mikpunt voor jullie! Dat noem ik zwak!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Za Jun 25, 2022 9:16 am Reageer met quote

O, ik dit was pas het topje van de ijsberg. Er zijn legio recente voorbeelden van laakbaar feodaal gedrag van de koninklijke familie. Ik wilde slechts aangeven dat de hele geschiedenis van de Oranjes tot op de dag van vandaag doorspekt is met manipulaties en politieke machtsspelletjes die vroeger heel gewoon waren maar echt niet meer in deze tijd passen. Die kroondomeinen, in 1959 door Wilhelmina geschonken aan het volk, zijn het meest recente voorbeeld. Het is ons collectieve bezit, wij betalen het onderhoud en de koning, zijn familie en kennissen profiteren ervan, o.a. door de boel drie maanden voor ons te sluiten om ongestoord te kunnen jagen. Dat heeft niets met haat en nijd te maken maar op een zieke manier profiteren van de blinde onderdanigheid van vooralsnog een groot deel van het spruitjesvolk, dat oogkleppen op heeft met kennelijk weinig gevoel voor wat een democratie inhoudt.

Die familie voelt zich ongetwijfeld gesterkt door steunbetuigingen en het totale gebrek aan kritisch vermogen om hun gedrag tegen het licht te houden, zoals ik hier ook weer zie. Maar bedenk je dan wel dat het langzamerhand om een minderheid gaat. Momenteel is slechts de helft van de Nederlanders nog voor erfelijke troonopvolging. Natuurlijk kan Amalia niet verantwoordelijk worden gesteld voor de daden van haar voorouders en andere al dan niet aangetrouwde leden van het koningshuis. Maar haar vader is in een aantal opzichten niet erg bindend bezig geweest voor het overgrote deel van het Nederlandse volk. Dat is een erfenis die ze straks gratis meekrijgt. Voorlopig zal de Grondwet niet gewijzigd worden en zullen de Oranjes het staatshoofd leveren met de rest van de familie en de hofhouding en al het materiŽle bezit als niet noodzakelijke en peperdure franje eromheen.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Za Jun 25, 2022 10:18 am Reageer met quote

redone schreef:
Je maakt nogal een balans op Kees, Meer een balans van haat en nijd, enig idee wat een verkiezing kost van bijvoorbeeld Biden of Trump?
Twee oude mannen tegen waanzin aan, je sluit zelf al Poetin en Kim uit, maar er is nog een heel lijstje van dat gespuis mocht je dat vergeten zijn.
Dan is er een oplossing, emigreer, maar ik denk dat op hangende pootjes terugkomt

Haal niet allerlei oude koeien uit de sloot om een punt te maken, lukt je toch niet.
Amalia is nu wel genoeg aangepakt terwijl ze pas begint, heeft nog niets verkeerd gedaan, dus een ideaal mikpunt voor jullie! Dat noem ik zwak!

Hier heb je het over mensen die inderdaad een land moeten regeren. Mensen op wie een enorme verantwoordelijkheid komt te rusten die het geld voor hun campagnes wordt geschonken voornamelijk afkomstig uit de zakken van multimiljardairs.
Ik zie nul overeenkomst met een in de meest groteske weelde en luxe vakanties badende Amalia die straks een weliswaar af en toe best zware pr taak zal moeten vervullen maar geen enkele regeringsverantwoordelijkheid zal bezitten, geen enkel probleem zal hoeven op te lossen.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jun 25, 2022 10:40 am Reageer met quote

Benneke schreef:

Ja, ja, het gaat weer over de centjes en dan komt de kruideniersmentaliteit weer boven drijven. Zou een republiek met om de vier of zes jaar verkiezingen voor een president misschien goedkoper zijn........Laughing

Op zich is het niet verkeerd om ook even naar de centjes te kijken. We betalen er met z'n allen voor en dan heb je ook wel het recht om te zien wat er met dat geld gebeurt.

Ik zou zo gauw geen berekening kunnen maken wat nu precies goedkoper is; een koningshuis of een gekozen president. het is ook maar net wat je allemaal meeneemt in die berekeningen.

Een koningshuis is wellicht niet ideaal. Maar is een gekozen president zoveel beter? Zie Amerika. Obama voert een aantal wetten in. Dan komt Trump op het toneel en maakt alles weer ongedaan. Vervolgens zien we Biden en verandert wederom het nodige. Kortom, je weet daar nooit waar je aan toe bent.

Persoonlijk zie ik het koningshuis vooral als franje. Maar zonder franje zou het leven wel erg steriel en dodelijk saai zijn. Dus zů erg vind ik het allemaal niet. wat ik wel vind is dat er eens gekeken moet worden naar die hele riedel van aangetrouwde personages, die dankbaar meeprofiteren van de koninklijke rijkdom. Die mogen wat mij betreft wel eens voor hun eigen brood op de plank zorgen en hoeven niet door ons onderhouden te worden...

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Za Jun 25, 2022 10:56 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

Persoonlijk zie ik het koningshuis vooral als franje. Maar zonder franje zou het leven wel erg steriel en dodelijk saai zijn. Dus zů erg vind ik het allemaal niet. wat ik wel vind is dat er eens gekeken moet worden naar die hele riedel van aangetrouwde personages, die dankbaar meeprofiteren van de koninklijke rijkdom. Die mogen wat mij betreft wel eens voor hun eigen brood op de plank zorgen en hoeven niet door ons onderhouden te worden...

Het zijn er maar drie die een uitkering van de staat krijgen .
https://www.koninklijkhuis.nl/onderwerpen/financien-koninklijk-huis/vraag-en-antwoord/welke-leden-van-het-koninklijk-huis-ontvangen-een-uitkering#:~:text=Momenteel%20ontvangen%20drie%20leden%20van,van%20Oranje%20een%20grondwettelijke%20uitkering.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Za Jun 25, 2022 11:11 am Reageer met quote

[quote="Keesvi" Dat heeft niets met haat en nijd te maken maar op een zieke manier profiteren van de blinde onderdanigheid van vooralsnog een groot deel van het spruitjesvolk, dat oogkleppen op heeft met kennelijk weinig gevoel voor wat een democratie inhoudt.
[/quote]

Wat een minachting voor dat Nederlandse deel van het volk dat geen probleem heeft met dat Nederland een Koninkrijk is.

redone

Superlid
Superlid
Za Jun 25, 2022 11:19 am Reageer met quote

Hahahaha, spruitjesvolk, klootjesvolk, heb je last van superioriteitsgevoel Kees?
Want dan koop ik een kroon voor je!

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Jun 25, 2022 11:49 am Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:

Het zijn er maar drie die een uitkering van de staat krijgen .
https://www.koninklijkhuis.nl/onderwerpen/financien-koninklijk-huis/vraag-en-antwoord/welke-leden-van-het-koninklijk-huis-ontvangen-een-uitkering#:~:text=Momenteel%20ontvangen%20drie%20leden%20van,van%20Oranje%20een%20grondwettelijke%20uitkering.

Is waar. Maar in plaats van het bedrag rechtstreeks te ontvangen krijgen ze wel een mooie, goedbetaalde fantasiebaan toegeschoven.

Prins Maurits bijvoorbeeld.

Ze zullen het nooit met een minimumloon moeten doen, nooit werkloos worden en nooit onder de armoedegrens belanden.

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie