Amalia wil ’tassendrager’ van haar moeder zijn
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10805
Do Jun 16, 2022 10:19 pm Reageer met quote

Amalia wil ’tassendrager’ van haar moeder zijn tijdens VN-reis

https://www.telegraaf.nl/nieuws/246180051/amalia-wil-tassendrager-van-haar-moeder-zijn-tijdens-vn-reis

Nou maar hopen dat ze niet in een emotie schiet...... Laughing

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Do Jun 16, 2022 11:08 pm Reageer met quote

humor schreef:
Amalia wil ’tassendrager’ van haar moeder zijn tijdens VN-reis

https://www.telegraaf.nl/nieuws/246180051/amalia-wil-tassendrager-van-haar-moeder-zijn-tijdens-vn-reis

Nou maar hopen dat ze niet in een emotie schiet...... Laughing
Wat een volstrekt respect- en smakeloos artikel met dat denigrerende 'dochter van de koningin', 'haar eerste officiële reisje'. Het gaat nota bene om onze troonopvolgster, en al ben ik verklaard republikein hoeft dat niet ten koste te gaan van fatsoen. Een beetje respect voor Sophie Hermans kan overigens ook geen kwaad. Ik ben het mordicus met haar politieke opvattingen oneens maar een beetje wederzijds respect voor collega's kamerleden zou het imago van de politiek zeer ten goede komen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10805
Do Jun 16, 2022 11:37 pm Reageer met quote

Tja , net zo smakeloos om deze zinsnede van Wilders naar Sophie Hermans, op onze kroonprinses te plaatsen.... Razz

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Do Jun 16, 2022 11:38 pm Reageer met quote

Misschien beter dan dat iemand “usefull idiot” van Poetin is.

(Uiteraard denk ik dan aan een bepaalde politicus )
Hoop dat er niemand van in een emotie schiet. Laughing

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jun 17, 2022 9:34 pm Reageer met quote

Sorry dat ik even uit mijn slof schoot maar maar het gaat over een 18-jarig meisje dat door geboorte iets in haar schoot geworpen kreeg dat ze zelf misschien helemaal niet wilde. Op de keper beschouwd hoeft ze dat ambt niet te accepteren maar ga eens tegen de verwachtingen in die in 18 jaar tijd bij je gewekt zijn. Ik gun het haar dat de monarchie een volstrekt ceremonieel verschijnsel wordt waardoor ze tijd overhoudt voor zichzelf om leuke en nuttige dingen te doen en als ze met die buitenproportioneel opgeblazen poppenkast stopt zal ik de laatste zijn om haar tegen te houden. Willem-Alexander had aanvankelijk het voordeel van mijn twijfel in de tijd van zijn pilsjes en Elfstedentocht. Maar wat mij betreft valt hij al jaren door de mand met zijn geldzucht en zijn totale gebrek aan feeling voor wat er in de maatschappij leeft. Zijn joviale gedrag en laconieke houding blijken ook zijn valkuilen te zijn. Voorlopig doet zijn oudste dochter het beter, ondanks of misschien dankzij haar onervarenheid. We gaan het zien.

Ik mot de VVD niet en alles rechts ervan al helemaal niet maar de clash tussen Geert Wilders en Sophie Hermans wordt in dat artikel natuurlijk aangehaald om een vergezochte sneer naar de kroonprinses uit te delen. Beetje kinderachtig. Wilders is meer dan eens kwetsender geweest en zijn botte retoriek kennen we nu zo langzamerhand wel. Ik moet Hermans groot gelijk geven dat hij daarmee voor de zoveelste keer op de persoon speelt, puur om te provoceren, en niet met de inhoud bezig is. Hermans zou er trouwens beter aan gedaan hebben om demonstratief te gapen uit verveeldheid. Maar ja, emoties en wat mij betreft mogen die in het parlement.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jun 17, 2022 9:36 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Misschien beter dan dat iemand “usefull idiot” van Poetin is.

(Uiteraard denk ik dan aan een bepaalde politicus )
Hoop dat er niemand van in een emotie schiet. Laughing
Als je het niet erg vindt vond ik 'm wel grappig. Laughing

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Vr Jun 17, 2022 10:22 pm Reageer met quote

Misschien handig Kees om dit even te zien, voordat je weer zo te keer gaat!
https://www.rtlboulevard.nl/video/online-video/video/5315774/koningin-maxima-amalia-wil-mijn-tassendrager-zijn

Mijn mening vorm ik zelf!

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jun 18, 2022 12:28 pm Reageer met quote

redone schreef:
Misschien handig Kees om dit even te zien, voordat je weer zo te keer gaat!
https://www.rtlboulevard.nl/video/online-video/video/5315774/koningin-maxima-amalia-wil-mijn-tassendrager-zijn

RTL Boulevard? Nou, nee, er zijn grenzen... Rolling Eyes

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Za Jun 18, 2022 12:44 pm Reageer met quote

https://bit.ly/3tJN0Dz

Humor had deze link bij zijn openingsbericht gezet.
Oh jeetje, Telegraaf Shocked Rolling Eyes Laughing

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Za Jun 18, 2022 12:57 pm Reageer met quote

Hahaha dacht ik wel Kees Laughing

Mijn mening vorm ik zelf!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Za Jun 18, 2022 1:03 pm Reageer met quote

Ofschoon niet koningsgezind en ver van de VVD af staand toch voor beiden veel respect, voor Amalia omdat ze die zware taak op zich neemt in een tijd waarin ze verwachten mag dat -zoals haar ouders en grootouders vóór haar- vooral veel hoon ten deel zal vallen en zelfs in veel hogere mate dankzij de in populariteit gestaag toenemende roddel media en het sowieso verhardende klimaat waarin cynisme koning kraait.
Maar ook voor de moedige reactie van Sophie Hermans naar de immer met lompe ad hominems spugende Wilders toe. 'Ga op de inhoud in' . Iets dat de verschillende kamervoorzitters hem al honderd keer hadden moeten verzoeken maar wat bij mijn weten niet eerder gebeurde. Job Cohen 'de bedrijfspoedel van de PvdA' kostte het zijn politieke kop ofschoon hij duizend keer meer waard was als politicus als Wilders. Niet iedereen is even handig in, niet iedereen is er als karakter goed toe in staat het gal spuwen op zijn/haar persoon te pareren in een debat. En dat moet ook helemaal niet hóeven wanneer er een beetje orde gehouden wordt.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 22, 2022 12:00 pm Reageer met quote

Kroonprinses Amalia is toch weer een puntje in mijn achting gedaald vanwege haar jachtakte. Ik ben niet in principe tegen het afschieten van wild vanuit compassie met ziek, gewond of evenwicht verstorend. Dat is een afweging, bedenkend dat veel dieren uit de bio-industrie het minder naar hun zin hebben gehad. Maar plezierjacht, dieren doodschieten omdat je in de waan verkeert dat dat erbij hoort omdat er blauw bloed door je aderen stroomt vind ik volslagen krankzinnig, echt niet meer van deze tijd.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Wo Jun 22, 2022 2:43 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Kroonprinses Amalia is toch weer een puntje in mijn achting gedaald vanwege haar jachtakte. Ik ben niet in principe tegen het afschieten van wild vanuit compassie met ziek, gewond of evenwicht verstorend. Dat is een afweging, bedenkend dat veel dieren uit de bio-industrie het minder naar hun zin hebben gehad. Maar plezierjacht, dieren doodschieten omdat je in de waan verkeert dat dat erbij hoort omdat er blauw bloed door je aderen stroomt vind ik volslagen krankzinnig, echt niet meer van deze tijd.

"Koning, keizer, admiraal, poepen moeten we allemaal" wordt in huize Oranje dagelijks meerdere keren (bij elke toiletgang) luid door de gangen geschald. Vrachtwagens van Popla zijn vaak te zien bij het afleverpunt voor leveranciers. (Prins Bernhard hield het trouwens bij het Duitse merk Page.)
Als ik me verplaats in de psyche van mensen met blauw bloed, kan ik enigszins begrijpen dat het nonchalant met een geweer onder de arm door het bos lopen je echt het gevoel kan geven dat je heel bijzonder bent; immers het plebs heeft én geen eigen bos én geen geweer.
Ook hier geldt: het zijn de kleine dingen die het doen.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Wo Jun 22, 2022 3:21 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Dat Amalia haar jachtakte heeft behaald wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk gaat jagen .
Volgens haar eigen zeggen heeft ze dit gedaan ter voorbereiding op het toekomstige beheer .
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5316504/amalia-behaalde-jachtakte-steeds-meer-jongeren-en-vrouwen-geinteresseerd

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 22, 2022 4:03 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Dat Amalia haar jachtakte heeft behaald wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk gaat jagen .
Volgens haar eigen zeggen heeft ze dit gedaan ter voorbereiding op het toekomstige beheer .
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5316504/amalia-behaalde-jachtakte-steeds-meer-jongeren-en-vrouwen-geinteresseerd
"Beheer"? Hou nou toch op, dat laat je aan professionals over en laat je niet afhangen van de kleur van je bloed. Dat jachtgedrag van de adel heeft niets te maken met beheer maar alles met het in stand houden van privileges ten opzichte van het gemene volk. Het pushen van haar vader om aan dergelijk decadent gedrag mee te doen zegt voor mij genoeg in combinatie met het afsluiten van de door ons allemaal in stand gehouden kroondomeinen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5878
Do Jun 23, 2022 10:10 pm Reageer met quote

"Als de kroonprinses wel besluit om net als haar vader te gaan jagen, zou dat goed zijn voor het imago van de sport, denkt jager Debby Smit."

Sport dus. Het kind zoekt gewoon een sport. Huisartsen en diëtisten zullen, nu het imago gaat verbeteren, mogelijk gaan adviseren om te gaan jagen als je wat aan je conditie of je gewicht wilt doen.
Kan nog druk worden.

Hoezo verbetert dit het imago van wat helemaal geen sport is? Het bevestigt gewoon het gebrek aan gevoel of interesse van wat er leeft bij "het volk". Ook voor wat betreft de volgende generatie dus.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

virgo

Stamgast
Stamgast
Do Jun 23, 2022 10:38 pm Reageer met quote

Jagers zijn dienaren van het volk. Zij doen iets wat de meeste mensen niet durven: weerloze dieren afschieten in het belang van die dieren zelf, want als er te veel zijn gaan ze dood van de honger.
Jagers offeren zich dus eigenlijk op voor het algemeen belang.
Zo krijg ik ook vaker mails van instanties die bijvoorbeeld in mijn belang het abonnementsgeld verhogen: om u nog beter van dienst te zijn verhogen wij uw abonnement met 10%.
Ik raak altijd ontroerd door die meelevende aandacht voor mijn welzijn.
Zo beoefenen jagers hun sport om de samenleving nog leefbaarder te maken. En ze vragen er niet eens geld voor. Dieren dooschieten: dat is je reinste vorm van altruisme. De jagersclub kan Amalia leren wat échte medemenselijkheid inhoudt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5878
Do Jun 23, 2022 10:59 pm Reageer met quote

virgo schreef:
Jagers zijn dienaren van het volk. Zij doen iets wat de meeste mensen niet durven: weerloze dieren afschieten in het belang van die dieren zelf, want als er te veel zijn gaan ze dood van de honger.
Jagers offeren zich dus eigenlijk op voor het algemeen belang.
Zo krijg ik ook vaker mails van instanties die bijvoorbeeld in mijn belang het abonnementsgeld verhogen: om u nog beter van dienst te zijn verhogen wij uw abonnement met 10%.
Ik raak altijd ontroerd door die meelevende aandacht voor mijn welzijn.
Zo beoefenen jagers hun sport om de samenleving nog leefbaarder te maken. En ze vragen er niet eens geld voor. Dieren dooschieten: dat is je reinste vorm van altruisme. De jagersclub kan Amalia leren wat échte medemenselijkheid inhoudt.

Nu maak je me bang. Ik hoor ook dat er teveel mensen zijn. Hoe ver gaat dat altruïsme van het koningshuis?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Do Jun 23, 2022 11:29 pm Reageer met quote

Eerst maar eens afwachten of ze echt voor de fun gaat jagen, misschien gaat ze dat wel helemaal niet doen en heeft ze echt interesse in natuurbeheer, waarom zou dat niet kunnen?

Ze wordt hier meteen veroordeeld, terwijl er nog niets is als bewijs van............
Quote:
Jagen: Het opsporen en vangen/doden van dieren om deze te gebruiken voor iets anders. Beheer: Het beheren van een populatie dieren die met een te grote populatie schade veroorzaken aan de flora en fauna/kwetsbare gewassen.

virgo

Stamgast
Stamgast
Do Jun 23, 2022 11:34 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Nu maak je me bang. Ik hoor ook dat er teveel mensen zijn. Hoe ver gaat dat altruïsme van het koningshuis?

Best heel ver. Bij paleis het Loo zullen in de tuin 50 stoelen geplaats worden waarop zwervers de nacht kunnen doorbrengen. Het oplossen van het te grote aantal mensen is uitbesteed aan Rutte c.s. Het kabinet zal uitkeringen en toeslagen elk jaar minimaliseren zodat de armen alleen nog kunnen overleven door te vluchten naar de buurlanden Belgie en Duitsland. Op die manier wordt er een concrete invulling gegeven aan het adagium: oplossen in de regio.

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie