Amalia wil ’tassendrager’ van haar moeder zijn
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5896
Vr Jun 24, 2022 12:01 am Reageer met quote

Je praat niet over Amalia als "het kind" en zeker niet over haar gewicht, beetje laf!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6299
Vr Jun 24, 2022 10:49 am Reageer met quote

Het koningshuis is bedoeld om bij weg te dromen, nou ja bedoeld...het lijkt lange tijd die functie gekend te hebben. Zelfs de armste mensen konden zich zonder enige wrevel vergapen aan de weelde en de vrijheid waarin 'de koning' leefde. Het paleis, de hoeveelheid personeel, het vertier zoals feesten en jachtpartijen, al de overige denkbare luxe, het kon allemaal niet op. Juist het klootjesvolk dat geen nagel had om de kont te krabben vond dat iets prachtigs. Om over te dromen, bij weg te mijmeren, over te fantaseren hoe het leven geweest zou zijn wanneer je met de prins of prinses had kunnen trouwen.
De media, om te beginnen (de ontwikkeling van) de verrekijk hebben het koningshuis al dichterbij gebracht waarmee het al meer mensen van vlees en bloed geworden zijn. Plus er zijn niet echt arme mensen meer voor wie het 'een troost' kan vormen zich te kunnen vergapen aan die ene unieke onbereikbare halfgod met zijn gezin, badend in weelde, in alles wat het hartje van de arme maar kon begeren. Zouden de mensen het vroeger een verrukking gevonden hebben wanneer we de koning nu in een boot van 10 miljoen zien worden we gewoon pisnijdig.
Het sprookje heeft zijn betovering verloren, het koningshuis is een betekenisloos instituut geworden.
Of niet?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Vr Jun 24, 2022 11:15 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 11:02 am Reageer met quote

Misschien voel jij je " klootjesvolk" Nicolaas, ik niet, en ik vergaap me nergens aan, ik erger me aan het denigrerende gedrag van sommige mensen op het forum.

Zeker hoe ze praten over iemand van 18 jaar die aan het begin van een moeilijke taak staat straks.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 11:17 am Reageer met quote

Mijn berichtje was niet als reactie op het jouwe bedoeld hoor Redone.

Quote:
iemand van 18 jaar die aan het begin van een moeilijke taak staat straks.

Welke taak?

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 12:26 pm Reageer met quote

Ik reageer wel op jouw reactie, en die moeilijke taak, wat denk je zelf??
Als je als prinses of koningin over een land moet regeren, ik zou voor geen prijs in haar schoenen willen staan. iedere camera staat op haar gericht,
iedere daad of woord wordt verkeerd uitgelicht. Ik kan niet tegen oneerlijkheid, en wat er over Amalia haar uiterlijk werd gezegd vind ik laag!!

Dat je anti koningshuis bent prima, maar hoe sommigen er over praten hoeft niet, een beetje respect moet iedereen kunnen opbrengen.
En dan een heel topic over een zin die Maxima uitsprak, kan je nagaan, als ze werkelijk iets doms zou zeggen!!!!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6000
Vr Jun 24, 2022 12:30 pm Reageer met quote

redone schreef:
Je praat niet over Amalia als "het kind" en zeker niet over haar gewicht, beetje laf!

Ik heb het nergens over haar gewicht. Ik probeer de redenen in het algemeen om te sporten (conditie en gewicht) in verband te brengen met de "sport" jagen. Het gaat mij dus om het idee jagen een sport te noemen en de suggestie dat het door Amalia een positiever imago zou krijgen, m.a.w. dat meer mensen zullen gaan "sporten" op advies van medici en diëtisten.

Dat jij het associeert me het gewicht van Amalia , zit dus echt bij jou. Vind je haar te dik?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Laatst aangepast door WillemijnF op Vr Jun 24, 2022 12:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 12:32 pm Reageer met quote

Oei, moet Amalia straks over dit land regeren? Vertel eens meer hierover, wat houdt dat zoal in? Moet zij voor nieuwe woningen zorgen, moet zij andere problemen in dit land oplossen, wat is precies haar taak en verantwoordelijkheid in dezen?

Ik zal zelf het antwoord maar geven: geen enkele

Ze heeft een soort pr taak, ze moet bij dit verschijnen, bij dat opdraven, handjes geven, lachen en verder mag ze het helemaal zelf bepalen hoe ze die rol verder invult. Maxima doet dat op een uiterst zinvolle manier, maar zonder dat dit inbegrepen is in haar taak.
Die pr-taak is zwaar, tenminste dat lijkt mij ook, maar het is archaïsch en achterhaald in mijn ogen. Het voegt niets toe, draagt niets bij waaraan dan ook, behalve nog een heel klein beetje aan dat sprookjesgevoel bij sommige mensen

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Vr Jun 24, 2022 12:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8570
Vr Jun 24, 2022 12:34 pm Reageer met quote

De staatsvorm koninkrijk der Nederlanden ligt vast in onze grondwet. In plaats van je pijlen te richten op leden van het koningshuis, lijkt het mij gepaster je kritiek te uiten op een aantal artikelen in onze grondwet, die deze staatsvorm hebben vast gelegd.

Ik weet wel haast zeker dat een verandering van onze grondwet er niet komt, dat lijkt dus een hopeloze missie voor de republikeinen in dit land.

Maar om je onvrede of frustratie te uiten op het uiterlijk of rijkdom van een toekomstig staatshoofd is in mijn ogen een vorm van onmacht en daarnaast een staaltje van onfatsoen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

redone

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 12:40 pm Reageer met quote

Sport dus. Het kind zoekt gewoon een sport. Huisartsen en diëtisten zullen, nu het imago gaat verbeteren, mogelijk gaan adviseren om te gaan jagen als je wat aan je conditie of je gewicht wilt doen.
Kan nog druk worden.( Jouw woorden Willemijn)

Jaja, zo lust ik er nog wel één, dit slaat natuurlijk niet op Amalia, je kletst!!!!
Je hebt het niet tegen An 58!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 12:56 pm Reageer met quote

redone schreef:
Sport dus. Het kind zoekt gewoon een sport. Huisartsen en diëtisten zullen, nu het imago gaat verbeteren, mogelijk gaan adviseren om te gaan jagen als je wat aan je conditie of je gewicht wilt doen.
Kan nog druk worden.( Jouw woorden Willemijn)

Jaja, zo lust ik er nog wel één, dit slaat natuurlijk niet op Amalia, je kletst!!!!
Je hebt het niet tegen An 58!

Ik leg het niet nog een keer uit. Ik vind jagen geen sport. Klaar. Als je mij verdacht wil maken, be my guest.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 701
Vr Jun 24, 2022 1:59 pm Reageer met quote

Op het discussieforum kwam ik tegen: 'Goed lezen, Ben'.
Elders 'Verplicht leesvoer bij dit topic'. En nu,' Ik leg het niet nog een keer uit'.

Alsof andere leden een stel onnozele kinderen zijn die het niet goed snappen.

Als buitenstaander krijg je het idee dat er een heuse opleiding bestaat op het discussiedeel met zelfbenoemde leerkrachten. Laughing
Bij ons thuis noemen wij die lui 'windbuilen'. Wink

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 2:03 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Elders 'Verplicht leesvoer bij dit topic'. En nu,' Ik leg het niet nog een keer uit'.

Als buitenstaander krijg je het idee dat er een heuse opleiding bestaat op het discussiedeel met zelfbenoemde leerkrachten. Laughing

Mensen als jij noemen wij thuis dan weer "stokers" Very Happy

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 2:16 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Daarnaast noemen wij thuis mensen zoals jij "Betweters"

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30168
Vr Jun 24, 2022 2:23 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik leg het niet nog een keer uit. Ik vind jagen geen sport. Klaar. Als je mij verdacht wil maken, be my guest.

Dat jagen geen sport is is in mijn ogen ook zo. Tenzij je het dier ook een geweer geeft..

Maar het is wel zo dat er enkel in Nederland al zo ongeveer 27.000 mensen met een jachtacte zijn. Dus als Amalia wil gaan jagen valt er weinig van te zeggen als ze dat inderdaad gaat doen. Of je moet de jacht als zodanig verbieden.

Voor haar imago zou het beter zijn als ze een wat minder beladen sport zou gaan doen. Maar dat kan ze alleen zelf beslissen...

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 2:27 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Daarnaast noemen wij thuis mensen zoals jij "Betweters"

Daar kan ik me iets bij voorstellen.. Laughing

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 701
Vr Jun 24, 2022 2:31 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
/quote]

Dat jagen geen sport is is in mijn ogen ook zo. Tenzij je het dier ook een geweer geeft..

Maar het is wel zo dat er enkel in Nederland al zo ongeveer 27.000 mensen met een jachtacte zijn. Dus als Amalia wil gaan jagen valt er weinig van te zeggen als ze dat inderdaad gaat doen. Of je moet de jacht als zodanig verbieden.

Voor haar imago zou het beter zijn als ze een wat minder beladen sport zou gaan doen. Maar dat kan ze alleen zelf beslissen...

Amalia is ook bijzonder bedreven in de paardensport.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4071
Vr Jun 24, 2022 2:42 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Maar het is wel zo dat er enkel in Nederland al zo ongeveer 27.000 mensen met een jachtacte zijn. .

Daar zitten ook mensen bij die voor Natuurbeheer een vergunning hebben neem ik aan, om de wildstand op peil te houden, zullen dus niet alle 27000 mensen zijn die jagen voor de fun.

Jagen is voor mij ook geen sport, maar dat zelfde geldt ook voor vissen, zit geen verschil tussen.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jun 24, 2022 3:15 pm Reageer met quote

Betweterig als ik ben Laughing , waag ik er maar weer eens een limerick aan:

Een pedant betweter uit Eethen
Die zei het veel beter te weten
Ging vaak onderuit
Omdat die schavuit
Somtijds al erg veel was vergeten

Greet---Gribou. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 887
Vr Jun 24, 2022 3:20 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Tympaan schreef:

Maar het is wel zo dat er enkel in Nederland al zo ongeveer 27.000 mensen met een jachtacte zijn. .

Daar zitten ook mensen bij die voor Natuurbeheer een vergunning hebben neem ik aan, om de wildstand op peil te houden, zullen dus niet alle 27000 mensen zijn die jagen voor de fun.

Jagen is voor mij ook geen sport, maar dat zelfde geldt ook voor vissen, zit geen verschil tussen.

Een jachtakte is hetzelfde als een jachtvergunning , deze kun je pas krijgen als je aan een aantal regels voldoet onder andere dat je een jachtdiploma hebt . Jagen voor de fun ,vermoed ( als dit al gedaan wordt ) dat het maar zeer weinig is , door de strenge wet en regelgeving zal men dit niet snel gaan doen vermoed ik ,

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30168
Vr Jun 24, 2022 4:23 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. je kan best voor natuurbeheer werken en er toch 'fun' aan beleven.
Het ging mij er niet zozeer om om de jacht te veroordelen maar om aan te geven dat als de één het mag (onder voorwaarden) dat de ander, Amalia, het dan ook mag, weliswaar onder dezelfde voorwaarden.
Quote:

Het enige verschil wat ik zie, is dat vissen ook nog eens ontstellend saai en slaapverwekkend is. Na vijf minuten heb ik mijn geduld al wel verloren.

Faber quisque fortunae suae

Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie