Van Gennip: banlieus jongeren naar Nederland
Blik op het nieuws
Plaats reactie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Di Jun 14, 2022 12:07 pm Reageer met quote

Minister wil jonge arbeidsmigranten uit Franse banlieues halen

Minister Van Gennip stelt voor om werkloze jongeren uit de Franse voorsteden (banlieues) naar Nederland te halen om bijvoorbeeld in de horeca of in de kassen te werken. In een interview met het AD zegt ze dat de Nederlandse economie niet kan draaien zonder arbeidsmigranten.

Criminaliteit

De banlieues rond bijvoorbeeld Parijs staan te boek als probleemwijken met veel drugshandel en de criminaliteit. Van Gennip denkt dat werk zou kunnen helpen om jongeren op het goede pad te brengen.
https://bit.ly/3NQSfJz

Wat een onzinnig idee!
Alsof we niet genoeg werkloze raddraaiers in Nederland hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Di Jun 14, 2022 12:51 pm Reageer met quote

Mooi initiatief, helemaal voor. In de banlieues leven deze jongeren verschoppelingen door dwaas Frans overheidsbeleid en zijn ze volstrekt kansloos in de maatschappij. Solliciteren wanneer je in de banlieue woont is volkomen zinloos. Hier is werk volop en zijn de vooroordelen jegens de getinte medemens ook minder sterk (plus Nederland kleeft niet het giftige koloniale verleden aan als Frankrijk heeft mbt Algerije).

ivm spelling

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Jun 14, 2022 1:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Di Jun 14, 2022 1:33 pm Reageer met quote

Franstaligen , welke werkgever zal daar op zitten te wachten Question Ik vermoed niet veel .

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Di Jun 14, 2022 2:46 pm Reageer met quote

Ja hoor, nog meer migranten, meer ellende, meer criminaliteit, meer woningnood, maar het kabinet " zal overal naar kijken, of ze bekijken het , of zullen er over praten".

Het werkwoord "doen" kennen ze niet, behalve als ze verkeerde maatregelen nemen!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Di Jun 14, 2022 2:50 pm Reageer met quote

Het lijkt mij dat we hier genoeg jongeren in Nederland hebben die nog op het goede pad gebracht moeten worden. En hoeverre het lukt, dat is ook nog de vraag.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Di Jun 14, 2022 3:08 pm Reageer met quote

Ook regeringspartij VVD is kritisch en spreekt van een ‘kansloos’ plan. ,,In plaats van oplossingen worden problemen uit de banlieues naar Nederland geïmporteerd. De Nederlandse arbeidsmarkt is geen heropvoedingsprogramma voor buitenlandse probleemjongeren. De minister moet focussen op de ruim 1 miljoen mensen die hier aan de kant staan", aldus VVD-Tweede Kamerlid Zohair El Yassini.

https://bit.ly/3ObxkAD

En gelijk heeft hij, Zohair El Yassini.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Di Jun 14, 2022 4:01 pm Reageer met quote

Minister Van Gennip van Sociale Zaken zegt dat er geen plan ligt om werklozen uit Franse probleemwijken naar Nederland te halen om hier de krapte op de arbeidsmarkt te bestrijden. Dat zegt ze naar aanleiding van de commotie die vanmorgen ontstond na een interview met haar in het AD.

https://tinyurl.com/2rrn5wut

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

lucia51

Stamgast
Stamgast
Di Jun 14, 2022 4:53 pm Reageer met quote

Zelf zegt ze dat ze niet verkeerd geciteerd is in het interview waarover ze de werkloze jongeren uit de banlieus noemde.

Dus ze draait nu, na alle commotie.
Nu is het 'we halen ze niet op', maar ze blijven welkom. Rolling Eyes

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29896
Di Jun 14, 2022 7:35 pm Reageer met quote

Je reinste kolder! Nederland kan z'n eigen jongeren al niet eens begeleiden als dat nodig is.

En hoe en waar wil je ze huisvesten?

Een ziek plan dat alleen maar narigheid oproept en nog meer geld gaat kosten...

Heeft mevrouw Van Gennip nu echt niets beters te doen?

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15544
Wo Jun 15, 2022 7:56 am Reageer met quote

Ik vind het een idioot plan. De uitwassen van de banlieus zijn een Frans probleem en het is aan dat land zelf om daar oplossingen voor te verzinnen. Het gaat m.i. om jongeren van dezelfde of een vergelijkbare categorie als kansloze asielzoekers uit Noord-Afrikaanse landen waar we nu ook al geen raad mee weten. Natuurlijk hebben we behoefte aan jonge mensen om de economie en het openbare leven hier op gang te houden om te voorkomen dat hoogbejaarden zichzelf en lotgenoten moeten behelpen. Kennelijk hebben we daar immigranten voor nodig en laten we dat eindelijk eens erkennen maar laten we dat dan wel zo regelen dat iedereen er iets aan heeft. Ik zie liever gezinnen komen die willen integreren in onze samenleving dan homogene groepen met een wederzijds eenzijdig belang die eerder evenwichten verstoren.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18771
Vr Jun 17, 2022 1:46 am Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Franstaligen , welke werkgever zal daar op zitten te wachten Question Ik vermoed niet veel .

Je me débrouille en français.

Afgezien daarvan: 'de moeilijke kwesties' hier in Nederland worden aan hun lot overgelaten. Niet dat het altijd de schuld is van de werkloze, de maatschappij is ook weerbarstig...

Pagina 1 van 1

Plaats reactie