Wandelen in je omgeving
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15702
Di Sep 06, 2022 6:59 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Maar inderdaad mooie foto's, Klaas. Weet jij of Cees Holtkamp nog steeds als gids optreedt met tekst en uitleg over Amsterdam?
Quote:
De naam zegt mij niets Kees, heb ook afbeeldingen van de man gevonden (banketbakker Vijzelgracht toch?)
Alweer een aantal jaren in ruste, hoewel hij nog steeds boven de zaak aan de Vijzelgracht, een top-patisserie, woont en meestal samen met zijn kleindochter heel aardige video's voor YouTube maakt over zijn recepten. Oorspronkelijk kwam hij uit Schipluiden maar in zijn jonge jaren wilde hij al naar Amsterdam, waar hij ontzettend van is gaan houden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 928
Di Sep 06, 2022 7:03 pm Reageer met quote

aaaah Willemijn, wat lief dat je schrijft dat wij jullie droom hebben waargemaakt. Als je Frankrijk kent, dan begrijp je inderdaad hoe die grapjes en fantasieën vanzelf opborrelen, en ook hoe grappig dat is.

Ik vind je foto's geweldig. Is dat in Amsterdam? Ik moet nu snel afsluiten want het onweert en dan knallen we er waarschijnlijk zo uit. Later meer. Tja is ook Frankrijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5982
Di Sep 06, 2022 7:04 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
aaaah Willemijn, wat lief dat je schrijft dat wij jullie droom hebben waargemaakt. Als je Frankrijk kent, dan begrijp je inderdaad hoe die grapjes en fantasieën vanzelf opborrelen, en ook hoe grappig dat is.

Ik vind je foto's geweldig. Is dat in Amsterdam? Ik moet nu snel afsluiten want het onweert en dan knallen we er waarschijnlijk zo uit. Later meer. Tja is ook Frankrijk.

Oeps, ja dat weet ik ook van Frankrijk: bij de eerste klap de camping zonder stroom. Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 06, 2022 7:34 pm Reageer met quote

Het is goed gegaan en zelfs mijn bericht heeft het nog gehaald Laughing

Dat groen wat je schrijft dat kunnen twee dingen zijn:
1. enorme algengroei;
2. vegetatie dat als een gek groeit

Beiden komen door de enorme hitte . Wij zagen het ook onderweg op paar lekken in de rivier waar ik foto's van heb geplaatst.

Je woont prachtig Willemijn. ZO nu heb ik mijn bericht afgemaakt. Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6294
Di Sep 06, 2022 10:54 pm Reageer met quote

Indrukwekkend Pien je foto-verslag van jullie wandeling in jullie goddelijke omgeving. Van droogte is niets te merken, de rivierbeddingen zijn goed gevuld zo te zien en het groen is gewoon groen. Dat is in Nederland op de meeste plekken momenteel wel wat anders. Hoewel er op de foto's van Willemijn ook niets van de droogte op te merken valt. Zijn prachtig Willemijn. Bevers in het water van de singel bij jullie achter...hoe komen/kwamen die daar wanneer ze niet uitgezet waren. Ze waren enkele jaren geleden uitgezet in de Biesbos meen ik, vandaar uit zijn ze uit gaan zwerven misschien?

In Amsterdam hebben we deze zomer een enorme aanwas van halsbandparkieten. Elke avond wanneer de schemering invalt komen ze met honderden hier tezamen, een hels gekrijs, maar na een kwartiertje vliegen ze alweer naar een andere verzamelplek en is de rust weergekeerd. Overdag zie je vooral in de parken.
Hier een close-up van een halsbandparkiet in het Vondelpark. Het zijn uiteraard exoten oorspronkelijk uit India afkomstig meen ik. Ze gedijen hier erg goed en we zien ze al zeker zo'n jaar of 30, misschien nog wel langer in onze habitat. Aanvankelijk meende men dat de kolonie alhier zich als een alle fruit, granen en groentes verwoestende plaag over het gehele land zou uitbreiden maar dat lijkt loos alarm geweest te zijn. Ook lijken de populaties inheemse vogelsoorten niet te lijden onder hun aanwezigheid.

Kees: Cees Holtkamp is een kennis van je?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1356
Di Sep 06, 2022 11:12 pm Reageer met quote

ik zie ze toch ook in Den haag, Rotterdam, Drechtsteden.
dus ze breiden terdege uit

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 06, 2022 11:41 pm Reageer met quote

Omdat het hier regelmatig nog regent (ligt) is het gras groen en gedijen de bomen. Alleen het is zo vreselijk droog geweest, dat de grondwaterstand te laag was en er allerlei maatregelen golden. De bloemen en bomen krijgen nu wat respijt. De bodem is nog steeds kei hard en gebarsten. Het grondwaterpeil te laag.

Haslbandparkieten zag ik ook in London. Ik wist niet dat ze er zaten. Ze maken inderdaad een enorme herrie en ik wist niet wat ik zag. Ik ken ze namelijk van een vakantie lang geleden naar Costa Rica. Leuke slimme vogels!

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 07, 2022 1:34 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Kees: Cees Holtkamp is een kennis van je?
Nee maar ik volg hem al een poos op YouTube. Zijn kroketten zijn goddelijk, beter dan van Dobben en Kwekkeboom, durf ik te beweren. Hij heeft er altijd een erezaak van gemaakt geen concessies aan de kwaliteit te doen met geen van zijn producten. Ook een stukje Amsterdamse cultuur. Als hij nog rondleidingen verzorgt door hartje Amsterdam dan ga ik dat zeker een keer doen als mijn onderdanen weer een beetje meewerken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1663
Wo Sep 07, 2022 1:56 am Reageer met quote

zijn die natuurfoto's voor- of na de stikstofcrisis genomen ??

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18786
Wo Sep 07, 2022 2:11 am Reageer met quote

wandeling door het Drentse land - veenpark

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 07, 2022 9:59 am Reageer met quote

Mooie foto eenzame fietser!

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Wo Sep 07, 2022 11:21 am Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Mooie foto eenzame fietser!

dit voorjaar was het er voortreffelijk wandelweer

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Sep 07, 2022 12:40 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Bargercompascuum? Is zeker de moeite waard om eens een dag voor uit te trekken. Heel relaxt en prachtig museumpark. Je moet als fotofreak je camera niet vergeten maar met een goeie smartphone kom je natuurlijk ook een heel eind.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Wo Sep 07, 2022 1:42 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Eenzamefietser75 schreef:
Bargercompascuum?

Kees, het klopt dat je er zonder fotomateriaal veel op je eigen harde schijf moet opslaan wat niet meer te reproduceren valt in beeld

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Sep 07, 2022 1:53 pm Reageer met quote

Een opmerkelijk verschijnsel in Amsterdam zijn de met kunstbloemen versierde fietsen die al meer markante punten in de binnenstad markeren. Ze worden gemaakt door Warren Gregory https://www.at5.nl/artikelen/197249/bloemenman-warren-wil-amsterdam-opvrolijken-met-versierde-fietsen

Rechtsboven zelf in beeld.

Het is natuurlijk kitsch, maar wel erg mooie kitsch vind ik zelf.

Ze zijn inmiddels niet meer weg te denken

De heer Gregory heeft hier aldus zo'n beetje zijn levenswerk van gemaakt

En soms zit er een boodschap in vervat

Ouderwetse flower power

Quote:
Flowerbikeman kan legaal in Nederland blijven dankzij UvA’ers

Zes UvA-studenten hebben via een crowdfundingsactie ruim 7.000 euro opgehaald voor de Amerikaan Warren Gregory die Amsterdam opfleurt met zijn bloemenfietsen. Met dit geld kan hij een verblijfsvergunning en zorgverzekering voor zichzelf en zijn vrouw aanvragen. Die hebben ze beiden hard nodig. ‘Hij probeert iedereen blij te maken met zijn fietsen maar zelf heeft hij een lastig leven.’

Mooi toch?

https://www.folia.nl/actueel/142825/flowerbikeman-kan-legaal-in-nederland-blijven-dankzij-uvaers

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 07, 2022 3:13 pm Reageer met quote

Dat is zeker heel erg mooi dat hij hierdoor kan blijven. Ik vind de foto's ook prachtig en ik vind het ook heel erg bij Amsterdam passen met zijn mooie vrije levenshouding, waar allerlei mooie openluchtactiviteiten plaatsvinden waar zelfs wij van mogen genieten via de TV (bedankt Amsterdam!!) en waar ook internationale feesten en parades zijn zoals de GAY parade die ik onlangs op TV nog langs zag komen en toch wel heel erg Amsterdams vind. Dat zie ik hier in Parijs niet zo gauw gebeuren.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Sep 08, 2022 12:14 pm Reageer met quote

Amsterdam is denk ik ook nog altijd best wel een uitzonderlijke plek voor mensen die elders problemen ondervinden zichzelf te zijn, hun eigen leven te leiden.
Dat geldt voor Warren Gregory en zijn vrouw die uit Florida komen, daar een zeer zwaar bestaan kenden, onder meer vanwege niet op te brengen medicijnkosten en die hier nu een heel gelukkig leven kunnen leiden, als voor mensen die in hun land op grond van hun geaardheid allerlei narigheid tot vervolging aan toe mee zullen maken.
En het gold ook al voor de Fransman Descartes die naar Nederland uitweek om zijn werk voort te kunnen zetten.

Hier woonde hij

Uit een brief aan Balzac:
Quote:
…Ik zou hier mijn hele leven kunnen wonen zonder ooit door een ziel opgemerkt te worden. Ik maak elke dag een wandeling te midden van de drukte van de menigte met zoveel vrijheid en rust als je krijgt in je lommerrijke bossen, en ik besteed niet meer aandacht aan de mensen die ik ontmoet dan aan de bomen in je bossen of de dieren die blader daar. De drukte van de stad verstoort mijn dagdromen niet meer dan het kabbelen van een stroompje... Telkens als je het genoegen hebt om het fruit in je boomgaarden te zien groeien en je ogen te laten smullen van de overvloed, bedenk dan dat het me net zoveel geeft genoegen om de schepen te zien aankomen, beladen met alle producten van Indië en alle zeldzaamheden van Europa. Waar anders ter wereld zou je, net zo gemakkelijk als hier, alle gemakken van het leven en alle bezienswaardigheden kunnen vinden die je zou kunnen hopen te zien? In welk ander land zou je zo'n volledige vrijheid kunnen vinden, of slapen met minder angst, of legers die klaar staan ​​om je te beschermen, of minder vergiftigingen, of daden van verraad of laster vinden?'
Descartes, 5 mei 1631.

Zelfs in Utrecht was Descartes zijn leven niet zeker vanwege zijn 'ketterse ideëen'. In Amsterdam daarentegen vond hij een oase van rust, hier was het een tempel van verdraagzaamheid.

https://www.humanistischverbond.nl/hoe-zit-het-ook-alweer-met-rene-descartes/

Roman Kent

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Do Sep 08, 2022 3:13 pm Reageer met quote

Wouw wat een prachtige inhoudelijke bijdrage. Ik ben onder de indruk en ik heb het met zeer veel plezier gelezen. Met name Descartes stukje brief en foto's vind ik wel heel erg interessant. Ik wist niet dat hij in Amsterdam had gewoond (ik weet eigenlijk heel weinig van die man, behalve dat het een hele grote was). Ik ga eens googelen later. BEdankt NIcolaas!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Sep 11, 2022 11:18 am Reageer met quote

Door de vele werkzaamheden aan bruggen en door opgebroken trottoirs wordt het wandelen hier aanzienlijk bemoeilijkt

Nagenoeg alle bruggen en kademuren rondom mijn locatie (zullen) worden hersteld, waarbij tevens de straten moeten worden opgebroken vanwege de nieuw te leggen kabels en leidingen.
Het is een gekkenhuis. Door een labyrint van schotjes en hekwerken moet je soms je weg zien te vinden. Maar, ergens ook best wel gezellig, die rommeligheid en alle hectiek eromheen.

Om de kademuren zolang te stutten is deze ijzeren beplating aangebracht opgevuld met zand en tuinaarde waarover uitbundig gezaaid is: keizerkandelaars, vingerhoedskruid, klaprozen. Een vreemd contrast.

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Sep 11, 2022 11:31 am, in totaal 1 keer bewerkt

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 11, 2022 11:24 am Reageer met quote

Gisteren hadden we een dag waarin we een tuin gingen bezoeken. Het was dood en dood vermoeiend en minder leuk als ik had verwacht en ik was kapot van al dat slenteren, spraakwater in het Frans bij iedere boom of struik en het door elkaar praten van de Fransen.
HEt was wel een hele mooie tuin en op een gegeven ogenblik heb ik de club verlaten om even te wandelen zodat mijn rug wat beweging kreeg want die ging echt pijn doen van al dat staan en omhoog turen Laughing

Alles ging bij dit echtpaar naar de tuin. Hun eigen huis daar zat een golfplaten dak op, moest echt hoog nodig in de verf gezet worden (de foto's geven het aanmerkelijk mooier weer als dat het in werkelijkheid was) , maar dat had dus heel duidelijk niet de aandacht. De tuin is "work in progres" en overal zag je nog troep liggen van werkzaamheden, iets dat ik typisch Frans vind. Ik heb ook dat willen laten zien, want het was erg mooi en zeer zeker leerzaam, maar niet alles was aaaah en ooooh Laughing

Duidelijk is dat ik geen fotograaf ben. Maar het gaat al beter als toen ik begon met foto's maken van mijn eten en mijn wandelingen. Ik fotografeer met een eenvoudige telefoon.

Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie