Wandelen in je omgeving
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Zo Okt 16, 2022 1:41 pm Reageer met quote

Nee met de palen waar Amsterdam op gebouwd is heeft dit niet van doen Pien. Men heeft heel erg lang verwaarloosd de bakstenen grachtenwallen echt goed op bouwvalligheden te controleren, en daar is nu heel veel van aan het licht gekomen, door onderzoek van duikers. Het is nu nodig in het centrum heel veel van deze grachtenwallen voorlopig te stutten zoals je hierboven ziet, door zware ijzeren beplating diep de grachtbodem in de heien op enige ruimte van de wal en in het tussengedeelte zand te storten.

De gemeente probeert daar tegelijk iets aardigs van te maken door zoals hierboven allerlei beplanting of zoals elders mengsels van plantenzaden uit te strooien waardoor je aan weerzijden groenstroken krijgt.

Een al wat oudere opname op de dag van de Gay Pride gemaakt. Hier zie je ook een stukje stutwerk. Een aantal bruggen moet ook volledig afgebroken en opnieuw opgebouwd worden waartoe inmiddels ook al een aantal noodbruggen gebouwd zijn. Wordt een gigantische operatie.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1051
Zo Okt 16, 2022 1:47 pm Reageer met quote

We hebben gelijktijdig onze post gedaan zie ik Laughing

Bedankt voor je uitleg over die planten wallen. Ik vind het leuk staan.

Je foto op de dag van de gay parade vind ik erg leuk. Wij kijken het altijd en dan met name van wegen mij zet mijn man het altijd op. Helaas heb ik het nog nooit in werkelijkheid gezien. Maar dat gevoel van vrijheid, dat accepteren van iedereen doet me aan mijn studententijd denken waar wij in een gay tent altijd zeer welkom waren en daar werd ook iedereen ongeacht zijn geaardheid gewaardeerd en geaccepteerd en dat vond ik zo tof. Of je nu hetero was, of gay of queen, maakte allemaal niets uit. Heel erg fijne ambiantie vond ik het om te zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Okt 25, 2022 4:54 pm Reageer met quote

Wandelen in mijn omgeving was dit weekend wandelen in Parijs. Zaterdag hebben we minstens 20 km gewandeld want we wilden zoveel mogelijk zien. Het was een zeer bijzonder weekend, ongelooflijk fijn zo met mijn jongste zoon, zeer gezellig en hij heeft dingetjes verteld over vroeger die mijn moederhart verwarmen daar ik altijd bang ben geweest dat ik het niet goed heb gedaan.

Sacre coeur die zelfs 's avonds nog om 22 uur open was en waar toen een heilige mis werd gedaan. Zo apart

Het roze huis in Montmartre

We zijn naar het museum d'Orsay geweest voor Munch maar waar we 4,5 uur gebleven zijn en gekeken hebben naar Munch maar ook naar andere kunst zoals Vincent van Gogh schilderijen die ik niet kende.

In de hal van het museum

Munch→ zo'n grote schilder onder de schilders

Een schets van de schreeuw. Helaas is het grote werk (waar ik vooral voor kwam omdat het zo'n belangrijke rol in mijn leven speelt) niet op deze expositie.

In het restaurant waar we een heerlijk menuutje hebben gegeten en alleen het restaurant is zo vreselijk mooi

Een schot in de roos was deze rondvaarttocht over de seine 's avonds waar een voortreffelijk menu werd geserveerd. Daar waren mijn zoon en ik zo van onder de indruk, dat we in het begin, de eerste minuten, elkaar alleen maar sprakeloos en ontroerd van vreugde konden aankijken. VErder als "MAM' kwam mijn zoon niet

Hier begon de muzikant onder begeleiding van de band "New York, New York" te zingen. Ik weet het is kitsch, maar zo'n gave kitsch. Wij moesten er zo om lachen

Laughing

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14615
Di Okt 25, 2022 6:46 pm Reageer met quote

up

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Okt 25, 2022 10:49 pm Reageer met quote

Leuk verslag van jullie boeiend weekend in Parijs Pien. De Munch tentoonstelling in Musee d'Orsay had ik ook best graag willen zien maar vind het een beetje teveel gedoe daarvoor naar Parijs te gaan. Vroeger draaide ik mijn hand daar niet voor om en kwam ik er vaak meerdere keren per jaar.
De brug komt veel voor in het oeuvre van Munch, maar 'de schreeuw' is verreweg het bekendst. Kun je vertellen wélke rol dat schilderij in je leven speelt Pien, hoe dat zo gekomen is?
Zijn werk heeft op mij altijd diepe indruk gemaakt. Mijn vader was geabonneerd op Openbaar Kunstbezit en die verslond ik al als kind. Daar zal ik voor het eerst Munch in zijn tegen gekomen.

De kopie van het aan New York geschonken vrijheidsbeeld in de Seine heb ik nooit gezien. Staat die er al lang Pien?

Hier een kiekje dat ik zaterdag maakte toen we een uitgang uit de Metro namen waar je praktisch op ooghoogte komt te staan met het niveau van het Amstelwater aan de Prins Hendrikskade, onze Mokumse Seine

Hehety dank voor het naar boven halen

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Okt 26, 2022 2:12 am Reageer met quote

Mooie foto van Amsterdam Nicolaas. Mooie lichte kleuren.

Dat Vrijheidsbeeld verraste me enorm. Ik wist niet dat dit er stond. Dus ik weet ook niet hoe lang het er staat.
Vroeger toen ik nog in de stad woonde ging ik vaak naar exposities. De schreeuw ken ik alleen van foto's, posters, kunsttijdschriften etc.
Het is heel intense wanhoop waarin innerlijke pijn wordt uitgeschreeuwd voor mij. Dat laat je niet horen aan mensen, Munch heeft enorm veel emoties in dit schilderij gelegd. En ik vond het ook wel spannend om het in werkelijkheid te gaan bekijken, hetgeen dus niet lukte want het hangt in Oslo.
Ik heb in mijn leven paar keer in situaties gezeten die zo vreselijk verdrietig waren en om het voor de mensen die daarbij aanwezig waren, hanteerbaar te houden, blijf je rustig en vriendelijk terwijl van binnen die oerschreeuw van ellende en de pijn aanwezig is en dan "zag" ik dit schilderij. Maar er moest toch iemand zijn die de boel regelde en bij elkaar hield. Dus dat deed ik dan ook.
Iedereen maakt dit soort dingen mee en iedereen gaat daar anders mee om.

Inderdaad de brug is een thema en je ziet ook hoe hij veel met dood bezig is (er wordt regelmatig op schilderijen aan een bed gezeten waar een kind of volwassenen of heel ziek ligt of zelfs dood), reïncarnatie thema was zichtbaar, en zelfs vampier die een vrouw kuste kwam langs als ook een heel mooie serie van "de kus" prachtig. Ik vind het een heel boeiende schilder die voor mij op gelijke grote hoogte staat als bv van Gogh en hij stond al geruime tijd op mijn bucket list.

Parijs vanuit Nederland is inderdaad wel wat gedoe. Je moet in Antwerpen overstappen naar de thalys en dan naar la Gare du NOrd. Dan verder met de metro kun je die stad bezoeken. Het is allemaal heel erg druk en ik kan me voorstellen op een bepaalde leeftijd dat het teveel gedoe is. Dat zie ik ook bij mijn man.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15905
Do Okt 27, 2022 12:53 am Reageer met quote

Mooi verslag, Pien. Parijs doet nog steeds haar naam als La Ville-Lumière (de lichtstad) eer aan.Fijn dat jullie zo genoten hebben.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Okt 27, 2022 3:34 pm Reageer met quote

Vandaag de eerste van vier kijkdagen van de aankomende veiling in veilinghuis De Zwaan. Altijd weer een waar evenement. Met foto's van de vele aangeboden stukken waar mijn begerende oog op viel zal ik jullie niet vermoeien, maar misschien is het wel leuk een aantal foto's hier te plaatsen van het interieur, het trappenhuis, en het uitzicht vanuit dit fraaie grachtenpand

ps de veilingdagen zijn online bij te wonen en hier is tevens de catalogus in te zien:
https://veilinggebouw.dezwaan.nl/

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Vr Okt 28, 2022 4:40 pm Reageer met quote

Ga je bieden Nicolaas?

Je foto's vind ik erg mooi. Je ziet de stad door de ruiten (wat prachtig) en de kunst binnen→ dus even goed gekeken, je ziet het gebouw van boven naar beneden door het trappengat. Kortom ik vind het kunstig gemaakt foto's van een mooi gebouw/ veilinghuis Love

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Okt 28, 2022 6:34 pm Reageer met quote

Dank voor je compliment Pien, en of ik ga bieden: hoop mezelf ervan af te kunnen houden, maar of dat lukken gaat, op de middag van de veiling waarop de dingen die mijn interesse hebben geveild zullen worden haal ik eerst mijn griepprik, wederom in de pastorie van de Westerkerk.

Vandaag heerlijk gewandeld door Mokums dreven en nu de pompoenen op de Singelbrug wat beter gefotografeerd

Even verderop richting Spui dit in Halloween-sfeer vormgegeven raam. De rode lampjes geven het oude ambacht aan dat hier wordt uitgeoefend.

Laughing

En hier nog weer een opname van de tijdelijke versteviging en begroeiing van onze grachten die hier meer en meer om zich heen begint te grijpen

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 30, 2022 10:26 pm Reageer met quote

Leuke foto's NIcolaas en tja Halloween is een groot iets aan het worden, zelfs hier in het kleine dorp. En zeker in de grote steden.
Die verstevingen blijf ik fascinerend vinden!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Nov 05, 2022 2:28 pm Reageer met quote

Dank Pien. Halloween kan leuk zijn voor de kids maar het moet niet te veel commercie worden, zoveel halloween-spulletjes/hebbedingetjes gezien in de etalages net, nergens voor nodig, gewoon een paar mooie pompoenen uithollen, waxinepitje erin, en klaar.

Hier ook zoiets: een winkel waar plastic badeendjes verkocht worden. Nieuwste hype hier. Wel vijf van dit soort zaakjes hier in de buurt, met dus alleen maar badeendjes. Ook is er kort geleden een zaak bijgekomen met alleen maar plastic koetjes. Laten we toch eens ophouden met allerlei van dit soort onzin te produceren/consumeren

Op de Dam waren ze deze man aan het filmen. De nieuwe batman?

Verder waren we even op het Waterlooplein

En op de boerenmarkt op de Nieuwmarkt

Oudste stuk stadspoort van Amstelodamum

Weer zo'n leuk stadkarretje, een model dat ik nog niet eerder tegengekomen was

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Nov 05, 2022 5:14 pm Reageer met quote

Inderdaad wat een onzin al die plastic eendjes . Ik begrijp daar niets van. Enfin het geeft kleurige eenden etalages zullen we maar zeggen.
Je foto's vind ik weer erg leuk Nicolaas. Die stadsautootjes zijn grappig en leuk om weer eens het waterloo plein terug te zien. Is lang geleden dat ik in Amsterdam was.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Nov 05, 2022 11:00 pm Reageer met quote

Misschien zijn dat ook wel witwas-praktijken Pien, die vier of vijf badeendenwinkels hier op peperdure locaties in de binnenstad Surprised
Ik begrijp er anders ook geen hout van.
Het Waterlooplein is hier de laatste jaren weer aardig tot leven gekomen wat te maken zal hebben met de toegenomen populariteit van vintage waarvan er in Amsterdam de laatste jaren ook ontstellend veel winkels bij zijn gekomen.
Is die trend of hype ook in Parijs te bespeuren Pien?

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Nov 05, 2022 11:13 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Misschien zijn dat ook wel witwas-praktijken Pien, die vier of vijf badeendenwinkels hier op peperdure locaties in de binnenstad Surprised
Ik begrijp er anders ook geen hout van.
Het Waterlooplein is hier de laatste jaren weer aardig tot leven gekomen wat te maken zal hebben met de toegenomen populariteit van vintage waarvan er in Amsterdam de laatste jaren ook ontstellend veel winkels bij zijn gekomen.
Is die trend of hype ook in Parijs te bespeuren Pien?

Nee, heb ik niet in Parijs gezien. Wel zag ik, om een eerdere vraag te beantwoorden, 2 CV rijden→ wij kennen ze onder de lelijke eendjes. Zowel als taxi als gewoon. Hier op het platteland zie je die niet meer, maar ik zag ze zoveel in Parijs, dat ik me die vraag herinnerde.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Nov 07, 2022 5:10 pm Reageer met quote

Vanochtend met koper van mijn huis een leuke wandelronde gedaan

Terwijl ik deze foto's hier neerzet realiseer ik me, dat ik in 2014 precies dezelfde tocht heb gedaan maar dan per paard (met mijn lieve Hercule→ inmiddels overleden) om foto's te maken.
Dat topic heb ik erbij gezocht dus diegene die het leuk vinden kunnen daar ook een kijkje nemen naar diezelfde omgeving maar dan 8 jaar geleden

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1786293

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Nov 07, 2022 7:26 pm Reageer met quote

Beide series foto's kostelijk om te bekijken Pien, zo rustig en zo uitgestrekt dat natuur- en weidegebied dat jullie woonplek helemaal lijkt te omgeven. Zalig.
Gister ben ik eens gaan zoeken op 2cv te koop en zag dat er hier een speciale garage voor is die helemaal vol staat met die oldtimers. Onbegrijpelijk dat die karretjes van koektrommelblik zo lang zo goed geconserveerd kunnen blijven. Ben er altijd een groot liefhebber van geweest, rijdt er eentje voorbij maakt mijn hart altijd een sprongetje. Misschien pure nostalgie, maar ik vind het ook nog altijd een erg grappig ontwerp dat ahw een middelvinger is naar al dat stoere, snelle, flitsende, gestroomlijnde design binnen de auto-industrie dat je natuurlijk ook toen al had.

kiekeboe

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Nov 09, 2022 8:46 pm Reageer met quote

Aaaaah wat schattig dat poesje en 2CV wil je niet mee botsen. Mijn tante is ooit met 20km met het achteruit rijden tegen een klein paaltje aan gebotst. Het eendje was total loss. Sindsdien vind ik ze iets minder leuk Laughing

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Nov 12, 2022 7:03 pm Reageer met quote

Hoe ik een video kan plaatsen weet ik niet dus ik doe het met de youtube link. We hebben familie hier (zo vreselijk gaaf) en prachtig weer en we zitten al 2 dagen de hele dag buiten en dit horen we vanmiddag en zien we zoveel boven ons hoofd

https://youtu.be/7Vm8qlBg4RE

Love Love Love Zo gaaf!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Nov 12, 2022 7:17 pm Reageer met quote

Video's plaatsen hier kan meen ik niet Pien, maar ik heb hem gezien op youtube, weergaloos die trek van de kraanvogel en het geluid daar ook bij.
Trekken ze nu naar het zuiden en komen ze dan in het voorjaar weer terug?

Lag in een straatje even verderop, kon het niet meenemen maar zonde toch he zoiets in de regen te zetten aan de straat

Roman Kent

Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie