De veestapel in Nederland moet kleiner, drastisch kleiner
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 40, 41, 42  Volgende Plaats reactie

Roos634

Stamgast
Stamgast
Antw.: 126
Zo Aug 14, 2022 9:41 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Ik denk dat links en rechts elkaar een beetje in evenwicht moeten houden, elkaar dus ook een beetje nodig hebben.

Ik snap het Klaas. Net zoals we dwarsliggers nodig hebben om het spoor recht te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Roos634

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 9:58 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:

Er zal inderdaad wel ergens landbouw grond gebruikt gaan worden om huizen te bouwen maar het is niet zo als Lampie beweert dat het niet om het stikstof te doen is maar enkel en alleen maar om grond te krijgen voor huizen bouw . De provincies beslissen waar woningbouw komt.

Daar heb je het iedere keer over Greet, maar de overheid hijgt de provincies wel in de nek.

https://nos.nl/artikel/2420767-kabinet-komt-met-nationaal-bouwplan-vanaf-2024-100-000-woningen-extra

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Zo Aug 14, 2022 10:10 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:

Daar heb je het iedere keer over Greet, maar de overheid hijgt de provincies wel in de nek.

https://nos.nl/artikel/2420767-kabinet-komt-met-nationaal-bouwplan-vanaf-2024-100-000-woningen-extra

Quote:
Waar komen die grootschalige woonlocaties?
Amsterdam Havenstad, Metropoolregio Amsterdam-West, Metropoolregio Amsterdam-Oost, Rotterdam Oostflank, Den Haag CID-Binckhorst, Oude Lijn Leiden-Dordrecht, Utrecht Groot Merwede, Eindhoven Internationale knoop XL, de Brabantse stedenrij, Groningen Suikerunieterrein, Groningen Stadshavens, Nijmegen Stationsgebied, Nijmegen Kanaalzone, Zwolle Spoorzone en Amersfoort (nog te bepalen).

Aan de bouwlocaties kun je zien dat ze niet in en rondom Natura 2000 gebieden liggen, maar de meesten op en rondom stedelijke (industrie)gebeiden.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Zo Aug 14, 2022 10:41 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:
Greet---Gribou schreef:

Er zal inderdaad wel ergens landbouw grond gebruikt gaan worden om huizen te bouwen maar het is niet zo als Lampie beweert dat het niet om het stikstof te doen is maar enkel en alleen maar om grond te krijgen voor huizen bouw . De provincies beslissen waar woningbouw komt.

Nogmaals , de provincies kunnen wel opdracht krijgen om een x aantal woningen te bouwen maar de provincie bepaalt waar .
Het lijstje in Dagmar haar reactie geeft goed weer wat eventueel plaatsen zijn om woningen te bouwen , ze gaan heus niet in een dorp bouwen in de middle of nowhere, naar zullen gaan bouwen aan de randen van steden en dorpen .

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1189
Zo Aug 14, 2022 10:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het ernstig mishandelen van slachtvarkens gaat gewoon door. De NVWA lijkt eerder een verlengstuk van de vleesverwerkende industrie dan dat toegezien wordt op een fatsoenlijke behandeling van dieren in de bio-industrie. Dit is walgelijk. Als het geen sadisme is dan is het criminele onverschilligheid.
Quote:
Volgens Vion houdt de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) toezicht en hebben de inspecteurs niet geconstateerd dat de varkens oververhit waren, ondanks dat uit beelden blijkt dat dit wel degelijk het geval is. Na de vorige keer liet de NVWA weten dat het niet mogelijk is om op basis van videobeelden achteraf nog in te grijpen.

Over het voorgenomen gesprek van Vion met Eyes on Animals laat die laatste weten: ‘We willen wel in gesprek, maar deze lange wachttijden zijn er al tien jaar. Er is tot nu toe geen structurele oplossing. Vion moet gewoon minder varkens gaan slachten.’

Slachterij Vion laat varkens opnieuw in kokend hete vrachtwagens creperen

met minder varkens slachten is het probleem van wachtende vrachtauto,s in de zon echt niet opgelost.

yust in time noemen ze dat in de auto industrie, maw die auto moet er zijn op het goeie moment.

eyes on animals gebruikt in deze een misstand om zichzelf te profileren, niet om met een goeie oplossing te komen want dat is minder slachten zeker niet.
en zo is het met veel van dit soort organisatie,s en partijen ze gebruiken het om zichzelf een "bestaansrecht" te geven.

als je na 10 jaar zoals ze zelf zeggen nog niks bereikt hebt stop dan, hou op met bestaan en ga echt werk doen.

Roos634

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 10:52 pm Reageer met quote

Ik geloof jullie graag Dagmar en Greet, maar ik moet het nog zien.

Er zijn andere plannen met NL, daar zullen jullie ook wel van gehoord hebben. En ik weet niet of dat elkaar bijt.

nandes57

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 11:06 pm Reageer met quote

het kabinet heeft helemaal niet zo,n belang bij extra huizen.
zij hebben er per persoon gemiddeld meer dan 2 dus hoe meer huizen hoe dunner de spoeling.

Ministersploeg komt om in vastgoed: meer dan de helft heeft extra huizen.

uit iets van RTL nieuws.

en geloof me, kabinetsleden zitten er voor zichzelf.

Roos634

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 11:20 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
het kabinet heeft helemaal niet zo,n belang bij extra huizen.
zij hebben er per persoon gemiddeld meer dan 2 dus hoe meer huizen hoe dunner de spoeling.

Ministersploeg komt om in vastgoed: meer dan de helft heeft extra huizen.

uit iets van RTL nieuws.

en geloof me, kabinetsleden zitten er voor zichzelf.

En dit dan? Het kabinet zorgt goed voor zichzelf, dat is bekend.

https://web.archive.org/web/20210117095340/https://www.tristatecity.nl/onze-visie

Ik probeer het weer onder jullie aandacht te brengen. En dan hadden we ook nog Ome Hugo, die er ook erg enthousiast over is.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Zo Aug 14, 2022 11:21 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Lampie schreef:
Zo als bekend gaat het niet om de stikstof in hoofdzaak maar om de grond van de boeren. Ze willen Nederland vol bouwen zo dat er meer gelukzoekers hier heen kunnen en onderdak krijgen. De natuur lost het zelf op, we hebben de zure regen gehad, het gat in de ozonlaag, enz. Hoor je daar nog wel eens wat over????
Volgens mij raadpleeg jij valse informatiebronnen, oftewel nepnieuws. Greet en anderen hebben al lang en breed uitgelegd dat het helemaal niet om de grond voor woningbouw gaat omdat het vooral om aan natuurgebied grenzende gronden gaat waar je uiteraard ook geen huizenbouw gaat plegen. Ook de vervuiling door stikstofverbindingen, met name ammoniak is al 50 jaar duidelijk. Je kunt kritiek hebben op de precieze berekeningen maar die doen niets af aan het probleem op zich. Als je op het platteland om je heen kijkt ziet het er groen uit maar de hamvraag is waardoor die kleur groen door wordt veroorzaakt. Ga je daar nou eens in verdiepen.

Kees, je kan het nepnieuws noemen als je dit misselijke kabinet vertrouwd.
Dan kan ik mijn voorstellen dat je alles wat anders is als wat het kabinet preekt, nep nieuws noemt maar de werkelijkheid is toch anders en dat kan je overal na zien inmiddels.

nandes57

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 11:37 pm Reageer met quote

ik spreek namens mezelf en haal mijn info uit de gangbare media.
ik heb geen behoeft me iets te laten voorpraten door vage media.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 11:41 pm Reageer met quote

Lampie schreef in reactie op Keesvi :
Kees, je kan het nepnieuws noemen als je dit misselijke kabinet vertrouwd.
Dan kan ik mijn voorstellen dat je alles wat anders is als wat het kabinet preekt, nep nieuws noemt maar de werkelijkheid is toch anders en dat kan je overal na zien inmiddels.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Misschien hadden ze de stikstof crisis stikstofoxiden crisis moeten noemen , de laatste zijn slecht voor de natuur .
Zie link voor uitleg

https://www.rivm.nl/stikstof/vragen-en-antwoorden-over-stikstof-en-ammoniak

Het verhaal uit het krantenbericht van Lampie gaat over het goede stikstof en daar draait de crisis niet om.

dagmar57

Superlid
Superlid
Ma Aug 15, 2022 2:08 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:

https://web.archive.org/web/20210117095340/https://www.tristatecity.nl/onze-visie

Ik probeer het weer onder jullie aandacht te brengen. En dan hadden we ook nog Ome Hugo, die er ook erg enthousiast over is.

Het is off topic, maar wilde er toch even op in gaan.

Quote:
Beoordeling
Het TristateCity Network is een marketingplan om Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen als één handelsregio aan de wereld te verkopen. Er is geen plan om een megastad van 30 miljoen inwoners te maken, waarvoor de onteigening van de boeren nodig is. In deze regio wonen namelijk al 30 miljoen mensen. Dit alles heeft dus ook niets te maken met het huidige stikstofbeleid.

https://dpa-factchecking.com/netherlands/220617-99-700837

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Ma Aug 15, 2022 3:56 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Roos634 schreef:

Quote:
Beoordeling
Het TristateCity Network is een marketingplan om Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen als één handelsregio aan de wereld te verkopen. Er is geen plan om een megastad van 30 miljoen inwoners te maken, waarvoor de onteigening van de boeren nodig is. In deze regio wonen namelijk al 30 miljoen mensen. Dit alles heeft dus ook niets te maken met het huidige stikstofbeleid.

Dank voor deze link Dagmar .
Hopelijk laat men na het lezen van dat artikel de gedachte varen die ze nu hebben , de gedachte dat het niet om stikstof gaat maar om grond voor woningbouw .

Roos634

Stamgast
Stamgast
Ma Aug 15, 2022 8:13 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Quote:
Beoordeling

Dank voor je link dagmar. Dit moet een goed en betrouwbaar bedrijf zijn. Ze hebben tenminste heel veel klanten. Verder laten we het hierbij, het is idd off topic.

Inkomsten
De dpa-groep heeft het boekjaar 2019 met een omzet van 142,5 miljoen euro afgesloten. Het kernbedrijf van het concern, de Deutsche Presse-Agentur GmbH, bereikte een omzet van 92,9 miljoen euro. De winst in het boekjaar 2019 was 1,3 miljoen euro.

Klanten van dpa zijn kranten- en tijdschriftenuitgeverijen, online-portals, radio- en tv-zenders, evenals ondernemingen, organisaties en instellingen.

Dpa ontvangt geen subsidie of andere overheidssteun. Alle inkomsten worden op de vrije markt gegenereerd. Dpa is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en handelt volgens puur markteconomische beginselen.

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Aug 16, 2022 3:03 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:

Dank voor je link dagmar. Dit moet een goed en betrouwbaar bedrijf zijn. Ze hebben tenminste heel veel klanten. Verder laten we het hierbij, het is idd off topic.

Inkomsten
De dpa-groep heeft het boekjaar 2019 met een omzet van 142,5 miljoen euro afgesloten. Het kernbedrijf van het concern, de Deutsche Presse-Agentur GmbH, bereikte een omzet van 92,9 miljoen euro. De winst in het boekjaar 2019 was 1,3 miljoen euro.

Klanten van dpa zijn kranten- en tijdschriftenuitgeverijen, online-portals, radio- en tv-zenders, evenals ondernemingen, organisaties en instellingen.

Dpa ontvangt geen subsidie of andere overheidssteun. Alle inkomsten worden op de vrije markt gegenereerd. Dpa is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en handelt volgens puur markteconomische beginselen.

Vond je reactie wat dubbel, eerst geef je aan dat je er niet verder op ingaat omdat het off topic is, daarna post je een financieel stuk.

Ik krijg de indruk dat je mijn aangehaalde bron niet betrouwbaar vindt, klopt dat?

Roos634

Stamgast
Stamgast
Di Aug 16, 2022 9:42 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Roos634 schreef:

Inkomsten

Vond je reactie wat dubbel, eerst geef je aan dat je er niet verder op ingaat omdat het off topic is, daarna post je een financieel stuk.

Ik krijg de indruk dat je mijn aangehaalde bron niet betrouwbaar vindt, klopt dat?

Ja, ik snap je verwarring. De laatste zin had ik beter als laatste kunnen zetten. Onder het berichtje wat ik gekopieerd had.
Mijn constatering was puur verstandelijk, zoals ik ook al aangaf. Als een bedrijf zoveel klanten heeft en goede financiële resultaten heeft, moet het wel een goed bedrijf zijn. En of ik dan jouw aangehaalde bron onbetrouwbaar vindt, wie ben ik om dat te bepalen? Ik ken het bedrijf niet, maar aan de bedrijfsresultaten te zien, doen ze het wel goed.
Ik hoop dat ik het nu beter hebt uitgelegd en sorry voor de verwarring hierover.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Wo Aug 17, 2022 10:42 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
met minder varkens slachten is het probleem van wachtende vrachtauto,s in de zon echt niet opgelost. yust in time noemen ze dat in de auto industrie, maw die auto moet er zijn op het goeie moment.

Men wil zoveel mogelijk aan dieren verdienen en om het geweten te sussen worden ze als dingen gezien. Wat een hufterigheid!

Er is overigens ook nog een boer die de vrachtauto's van zijn erf laat vertrekken en wellicht heeft meegeholpen met het laden. De verantwoordelijkheid en beslissingen, vooral inzake levende have, moet je met deze temperaturen simpelweg eerder (dus tijdig) nemen.

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Aug 17, 2022 12:54 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:

Ik hoop dat ik het nu beter hebt uitgelegd en sorry voor de verwarring hierover.

Kan gebeuren hoor Very Happy , het is duidelijk nu.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Do Aug 18, 2022 7:15 pm Reageer met quote

Remkes: uitkopen dan wel halveren boerenbedrijven is eenzijdig beeld...... mooi dat deze woorden nu gezegd zijn .

https://nos.nl/artikel/2441136-remkes-uitkopen-dan-wel-halveren-boerenbedrijven-is-eenzijdig-beeld

nandes57

Superlid
Superlid
Do Aug 18, 2022 7:32 pm Reageer met quote

Het lijkt erop dat men eindelijk het licht ziet, een aantal stappen terug zetten en dan het probleem op tafel leggen met de vraag, "Nederland hoe gaan we dit met zijn allen oplossen"

Pagina 36 van 42 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 40, 41, 42  Volgende

Plaats reactie