Opvang asielzoekers-veilige landen verplaatsen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

Wat vindt u van dit voorstel van Ja21?
Mee eens
50%
 50%  [ 6 ]
Niet mee eens
50%
 50%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 12

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Vr Jun 03, 2022 10:06 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik weet niet of de vlieger bij die kansarme asielzoekers uit onwillige landen opgaat maar ik dacht dat ik ergens hierboven al opmerkte dat het meegeven van een kans de verblijfsduur hier in een veel eerder stadium kan beëindigen en uiteindelijk veel goedkoper zal uitpakken. Het hoeven helemaal geen grote investeringen te zijn, zoals de aanschaf van een naaimachine, een setje gereedschap of een cursus fietsen repareren. IOM is zo wijs om die uitgaven in de terugkeerlanden te begeleiden en te monitoren, zodat het geld op de bedoelde manier wordt besteed. Ik vind het altijd een opluchting als een uitgeprocedeerde asielzoeker voor deze regeling kiest.

Ik heb niet de indruk dat die jonge kansloze asielzoekers graag terug willen naar hun vaderland, die ze al niet terug wil hebben en wat ze juist zijn ontvlucht , ongeacht een of andere cursus.
Hoe veel van deze kansarme jongeren uit onwillige landen kiest hier terugkeer (al dan niet met cursus)voor dan? Zijn daar cijfers over bekend?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15544
Vr Jun 03, 2022 10:39 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik heb niet de indruk dat die jonge kansloze asielzoekers graag terug willen naar hun vaderland, die ze al niet terug wil hebben en wat ze juist zijn ontvlucht , ongeacht een of andere cursus.
Ik laat je vragen even voor wat ze zijn want ik heb zeker ook niet die indruk, hoewel niet geschoten altijd mis is. Het omgaan met deze kansarme groep mensen wordt zowat overal in Europa gekenmerkt door wanbegrip, afwijzen, met de nek aankijken, hete aardappels, uitschot, liever kwijt dan rijk, etc. etc. etc. Degenen die in Duitsland of Frankrijk niet meer geaccepteerd worden gaan gewoon naar een ander land binnen de EU waardoor het een eindeloos verhaal wordt, een vicieuze cirkel. voor de zoveelste keer, EU, ga nu eens aan de slag om oplossingen overeen te komen die werken in plaats van schijnoplossingen te formuleren die helemaal niets oplossen en daar ook nog eens een vorstelijk inkomen voor op te strijken. Vorm eindelijk eens een duidelijk blok en stel ultimata aan landen als Marokko, Algerije en Tunesië met sancties die daadwerkelijk uitgevoerd worden. Je kunt de nationaliteit van dergelijke landen niet kwijtraken maar verder totaal de verantwoordelijkheid voor je onderdanen afwijzen vind ik zo verschrikkelijk hypocriet. Gaat Rutte dat aankaarten? En als je het op een relatief goedkope manier voor die jongens aannemelijk kunt maken dat ze in hun lvh wel een toekomst hebben en hier in West-Europa niet dan moet je het niet nalaten.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1440
Di Jun 07, 2022 5:15 pm Reageer met quote

Voorlopig is d stand nog steeds 5 voor en 4 tegen.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Wo Jun 08, 2022 8:34 pm Reageer met quote

„Ik geloof er in dat een goed, rechtvaardig en eerlijk asielbeleid alleen maar kan werken als afspraken worden nagekomen. Het is niet eerlijk dat andere landen dit niet doen”, zei Van der Burg in het Kamerdebat ter voorbereiding op de bijeenkomst in Luxemburg. Ruim een derde van de asielzoekers die nu in een asielzoekerscentrum verblijven, hoort daar volgens de ’Dublinregels’ niet thuis, maar moet in een ander land de asielprocedure doorlopen, zei de staatssecretaris. Als die circa 3600 mensen niet in Nederlandse azc’s waren terechtgekomen, zou volgens hem een belangrijk capaciteitsprobleem zijn opgelost.

Ook goede screening en registratie is onontbeerlijk in een eerlijk Europees asielbeleid, aldus Van der Burg. Zolang ook dat niet goed is geregeld, gaat Nederland geen asielzoekers uit andere landen overnemen, benadrukt hij. „Voor die tijd valt er niet over te praten.”
https://bit.ly/3aIpOyQ

Duidelijke taal!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15544
Do Jun 09, 2022 9:38 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Ruim een derde van de asielzoekers die nu in een asielzoekerscentrum verblijven, hoort daar volgens de ’Dublinregels’ niet thuis, maar moet in een ander land de asielprocedure doorlopen, zei de staatssecretaris. Als die circa 3600 mensen niet in Nederlandse azc’s waren terechtgekomen, zou volgens hem een belangrijk capaciteitsprobleem zijn opgelost.
Ja hoor, duidelijke taal en ik weet heel goed wat de Europese afspraken zijn, want ik word zeer regelmatig geconfronteerd met zogenaamde Dublin-claimanten. Van der Burg 'vergeet' even de levensgrote verschillen tussen de verschillende Europese landen te vermelden van de manier waarop asielzoekers en asielverzoeken worden behandeld. In sommige landen krijgen vrouwen en soms ook mannen geen enkele bescherming tegen mensenhandel en gedwongen prostitutie, om een schrijnend voorbeeld te noemen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie