Opvang asielzoekers-veilige landen verplaatsen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Wat vindt u van dit voorstel van Ja21?
Mee eens
50%
 50%  [ 6 ]
Niet mee eens
50%
 50%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Do Jun 02, 2022 10:25 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
... maar de tendens is voorlopig dat die statushouders die afname nog een beetje afhouden en, niet onbelangrijk, de vergrijzing tegengaan omdat het om relatief jonge mensen gaat. Dan ga jij natuurlijk weer opperen dat ze in eigen land zo hard nodig zijn maar dat ligt dan weer aan de ongelijke verdeling van de welvaart waar nodig iets aan gedaan moet worden en uiteraard niet door onszelf armer te maken maar door kennis en kunde eerlijker te delen...

Dat is natuurlijk het bekende korte termijn denken. Die "relatief jonge mensen " worden ook weer oud en dan heb je het probleem in het kwadraat. Dan krijg je weer een herhaling van het 'babyboom-effect' van na de tweede wereldoorlog waar men nu zo over loopt te klagen.

En natuurlijk opper ik weer dat die mensen in eigen land nodig zijn omdat ik vind dat dat ook zo is. Ik vind het nogal kwalijk om daar de landen op te zadelen met de zieken en de ouderen die dan achterblijven enkel omdat 'wij' er beter van zouden worden.

Dat rijkdom en kunde beter verdeeld zou moeten worden, daarin ben ik het volkomen met je eens.

Maar dat bereik je niet door alles en iedereen maar hier binnen te laten.

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Do Jun 02, 2022 10:36 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Maar dat bereik je niet door alles en iedereen maar hier binnen te laten.
Dat is dus ook niet aan de orde in internationaal opzicht maar dat de open grenzen binnen Europa niet alleen maar voordelen hebben ben ik wel met je eens.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jun 02, 2022 10:47 am Reageer met quote

Trudie. schreef:
Laten ze daar lekker zelf voor zorgen in Marokko! En het zijn niet alleen de jonge Marokkanen die nu Nederland binnenkomen in de opvang asielzoekerscentra die overlast geven.
Natuurlijk, alle Nederlanders met Marokkaanse roots tot in de zoveelste generatie deporteren naar Mali, Malawi of Namibië als Marokko ze niet wil is natuurlijk de oplossing. Zakje geld mee naar die arme landen en iedereen gelukkig, toch?

Het gaat in dit topic om asielzoekers uit veilige landen, dacht ik.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Do Jun 02, 2022 2:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Do Jun 02, 2022 11:16 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Natuurlijk, alle Nederlanders met Marokkaanse roots tot in de zoveelste generatie deporteren naar Mali, Malawi of Namibië als Marokko ze niet wil is natuurlijk de oplossing. Zakje geld mee naar die arme landen en iedereen gelukkig, toch?

Meen je dat nou echt? Overdrijf je nu niet heel erg?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Do Jun 02, 2022 2:50 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Keesvi schreef:

Meen je dat nou echt? Overdrijf je nu niet heel erg?

Ik vind het briljant. Ik zou dat zeker laten gelden tot in de tiende generatie en dan voor alle nationaliteiten, dus ook Amerikanen, Duitsers, Italianen,Indonesiërs, Chinezen, etc. Sterker nog, ik zou ervoor willen pleiten om élke crimineel of overlast gevende te deporteren.
Nou nog even een land vinden dat bereid is ze op te nemen...
Zou je geen minister willen worden Trudie?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

lucia51

Stamgast
Stamgast
Do Jun 02, 2022 2:59 pm Reageer met quote

Natuurlijk kan je er lacherig over doen en wegkijken van bepaalde problemen die worden veroorzaakt door een deel van deze groep. Maar je zal er maar te maken hebben in de wijk waar je woont.

Als je daar iets over schrijft/zegt, wordt het hier vermoedelijk opgevat als discriminatie, moslimhaat enz.
Maar de overlast is er! Die kan je niet wegpoetsen door er lacherig over te doen. En er niet serieus op te willen reageren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jun 02, 2022 3:02 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
deze groep
Welke groep?

lucia51

Stamgast
Stamgast
Do Jun 02, 2022 3:03 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Trudie. schreef:
deze groep
Welke groep?

Heb ik duidelijk aangegeven.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jun 02, 2022 8:03 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Keesvi schreef:
Trudie. schreef:
deze groep
Welke groep?

Heb ik duidelijk aangegeven.
Voor mij ben je helemaal niet duidelijk want ik begrijp niet wat je commentaar met asielzoekers te maken heeft.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 11:22 am Reageer met quote

Als ik deze reactie lees:(Misschien kunnen we als EU Marokko helpen projecten op te zetten voor de vele kansarme jongeren aldaar, deze te helpen een bedrijfje op te zetten, een opleiding te doen, misschien ook hulp bij meer elementaire scholing te bieden enz.)
En dit gaat over overlast gevende jonge Marokkanen.

Dan vind ik dat we eerst maar eens de overlast die jongeren van Marokkaanse afkomst geven in Nederland aan moeten pakken.

En niet alle overlast gevende jongeren in Nederland van Marokkaanse afkomst zijn kansarm.
En met Marokkaanse jongere asielzoekers die de illegaliteit in gaan, vermeerder je de overlast alleen maar.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Vr Jun 03, 2022 11:43 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Sluit ik me bij aan Kees. Vanuit de EU zou veel meer pressie uitgeoefend kunnen worden onder meer om uitgezette Marokkanen terug te nemen, maar misschien ook voor een tv campagne in Marokko op te zetten om Marokkaanse jongeren de waarheid, de werkelijkheid te laten zien van een leven in Europa, als in de serie van Nadia Moussaid over haar vader. Ik ben een erg nuchter iemand maar ik heb zowat zitten janken bij het verhaal van de Marokkaan die zich in Griekenland (of was het Italië?) in een restaurantje aan het doodwerken was, zonder vrije tijd, en zonder een eigen woning, voor een hongerloontje van een baas die alleen maar spuugde op hem. Er was in deze serie niet 1 voorbeeld van een vluchteling die 'geslaagd' was. Of je zou de hoofdpersoon van het programma moeten nemen, maar die vader had de sprong naar Europa 45 jaar geleden gewaagd, toen lagen de slaagkansen mogelijk ietsje beter. Nu zag je alleen maar verschoppelingen zonder enig perspectief dus heel vaak verslaafd aan een of andere rotzooi om de werkelijkheid nog enigszins mee te verzachten.
In datzelfde programma kwam heel sterk naar voren hoe jongeren in Marokko het leven in Europa idealiseren. Daar absoluut geen reëel beeld van hebben.
Misschien kunnen we als EU Marokko helpen projecten op te zetten voor de vele kansarme jongeren aldaar, deze te helpen een bedrijfje op te zetten, een opleiding te doen, misschien ook hulp bij meer elementaire scholing te bieden enz

Vanwege de niet geheel onbelangrijke context even hierboven de volledige reactie die ik gaf op Kees, zie hieronder:

Quote:
dagmar:

Uiteindelijk worden ze gewoon het AZC uitgezet waarna ze in de illegaliteit belanden of hun heil in een ander Europees land gaan zoeken.

Waarmee het probleem ofwel verplaats wordt naar een ander land of nog erger, in de illegaliteit worden de problemen alleen maar groter, kortom beide lossen niets op.
Het is een onoplosbaar probleem.

-----------------------------------------------------------------------

Kees:
Daarom pleit ik al jaren voor meer Europese samenwerking om dit soort problemen aan te pakken in plaats van vooral multinationals ten goede te komen. Rutte kan wel gezellig gaan koffiedrinken met zijn Marokkaanse ambtsgenoot maar ik moet nog zien dat er een millimeter schot gaat zitten in de oplossing van dit probleem. Daarom pleit ik al jaren voor meer Europese samenwerking om dit soort problemen aan te pakken in plaats van vooral multinationals ten goede te komen. Rutte kan wel gezellig gaan koffiedrinken met zijn Marokkaanse ambtsgenoot maar ik moet nog zien dat er een millimeter schot gaat zitten in de oplossing van dit probleem.

Nederlanders die overlast veroorzaken in een buurt sturen we niet naar Curacao noch naar een land waar mogelijk een of enige van hun voorouders vandaan kwamen. En mensen vanwege hun nationaliteit tot Nederland de toegang ontzeggen doen we ook niet.

Gelukkig niet

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 2:24 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Nederlanders die overlast veroorzaken in een buurt sturen we niet naar Curacao noch naar een land waar mogelijk een of enige van hun voorouders vandaan kwamen. En mensen vanwege hun nationaliteit tot Nederland de toegang ontzeggen doen we ook niet.
Dat zou inderdaad te dwaas voor woorden zijn. Bij uitgeprocedeerde asielzoekers vind ik dat een ander verhaal. Op zich is het zeker een idee om te bekijken hoe hun kansen op een zelfstandig bestaan vergroot kunnen worden. Dat doet IOM doorgaans. De kosten wegen ruimschoots op tegen een langer verblijf in de centrale opvang.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Vr Jun 03, 2022 2:46 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Daarom pleit ik al jaren voor meer Europese samenwerking om dit soort problemen aan te pakken...

Probleem is natuurlijk dat in heel Europa dit probleem speelt, Marokko trekt zich niets aan van de hele EU in dit specifieke opzicht, dus ik zie dit probleem voorlopig nog niet opgelost worden.
Net zoals het probleem van de mensensmokkelaars die vluchtelingen in gammele bootjes de zee op sturen, de wens om daar iets aan te doen is mooi, maar in de praktijk werkt het voor geen meter.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 3:16 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
...

Probleem is natuurlijk dat in heel Europa dit probleem speelt, Marokko trekt zich niets aan van de hele EU in dit specifieke opzicht, dus ik zie dit probleem voorlopig nog niet opgelost worden.
[/quote]

Hier kan ik het mee eens zijn, maar dat is van een heel andere orde dan: (Misschien kunnen we als EU Marokko helpen projecten op te zetten voor de vele kansarme jongeren aldaar, deze te helpen een bedrijfje op te zetten, een opleiding te doen, misschien ook hulp bij meer elementaire scholing te bieden enz.)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 3:20 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
dagmar57 schreef:
...

@Trudie:

Hier kan ik het mee eens zijn, maar dat is van een heel andere orde dan: (Misschien kunnen we als EU Marokko helpen projecten op te zetten voor de vele kansarme jongeren aldaar, deze te helpen een bedrijfje op te zetten, een opleiding te doen, misschien ook hulp bij meer elementaire scholing te bieden enz.)

Er staat kansarme jongeren, géén criminelen. Is dat voor jou hetzelfde?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 3:23 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:
dagmar57 schreef:
...

@Trudie:

Nee! Probeer je me nu woorden in de mond te leggen die ik niet gebruik?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 3:25 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:
dagmar57 schreef:
...

@Trudie:

Nee! Probeer je me nu woorden in de mond te leggen die ik niet gebruik?

Nee, ik probeer je weerstand te begrijpen. Als kansarme jongeren worden geholpen kansrijk te worden, dan blijven ze in Marokko en kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van hun land. Ik begrijp echt niet wat daar zo afkeurenswaardig aan is.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Vr Jun 03, 2022 7:12 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Als kansarme jongeren worden geholpen kansrijk te worden, dan blijven ze in Marokko en kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van hun land. Ik begrijp echt niet wat daar zo afkeurenswaardig aan is.

Dat is prima, maar dat kan Marokko ook best zelf betalen.
We hebben hier ook genoeg kansarme jongeren die geholpen moeten worden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29901
Vr Jun 03, 2022 7:38 pm Reageer met quote

Het lijkt mij niet de bedoeling dat Nederland nu ook nog eens de jongeren in allerlei buitenlanden gaat subsidiëren. Ik vind het nogal bizar...

Wat dagmar57 al stelt; er zijn nog genoeg Nederlandse jongeren die geholpen zouden moeten worden...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 8:52 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Het lijkt mij niet de bedoeling dat Nederland nu ook nog eens de jongeren in allerlei buitenlanden gaat subsidiëren. Ik vind het nogal bizar...

Wat dagmar57 al stelt; er zijn nog genoeg Nederlandse jongeren die geholpen zouden moeten worden...
Ik weet niet of de vlieger bij die kansarme asielzoekers uit onwillige landen opgaat maar ik dacht dat ik ergens hierboven al opmerkte dat het meegeven van een kans de verblijfsduur hier in een veel eerder stadium kan beëindigen en uiteindelijk veel goedkoper zal uitpakken. Het hoeven helemaal geen grote investeringen te zijn, zoals de aanschaf van een naaimachine, een setje gereedschap of een cursus fietsen repareren. IOM is zo wijs om die uitgaven in de terugkeerlanden te begeleiden en te monitoren, zodat het geld op de bedoelde manier wordt besteed. Ik vind het altijd een opluchting als een uitgeprocedeerde asielzoeker voor deze regeling kiest.

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie