Opvang asielzoekers-veilige landen verplaatsen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Wat vindt u van dit voorstel van Ja21?
Mee eens
50%
 50%  [ 6 ]
Niet mee eens
50%
 50%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 12

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 695
Za Mei 21, 2022 1:38 pm Reageer met quote

Den Haag - Nederland moet de asielprocedure voor asielzoekers uit veilige landen verplaatsen naar het Caribisch deel van het koninkrijk. Dat voorstel doet JA21. Het zou dan gaan om zelfstandige landen binnen het koninkrijk als Curaçao, Aruba en Sint Maarten. Ook partijen als VVD en PVV willen migratiedeals met landen buiten de EU.
Elke dag melden zich gemiddeld zo’n 200 mensen in Ter Apel. „We blijven de komende maanden met mensen door het land zeulen”, zegt een COA-woordvoerder.

De partij doet het voorstel in navolging van Denemarken en het Verenigd Koninkrijk, die de asielprocedure willen verplaatsen met Rwanda. Maar waar Nederland in dat land zou stuiten op andere wetgeving, kan opvang terugsturen van veiligelanders vanuit de Cariben volgens fractieleider Joos Eerdmans volgens Nederlandse wetgeving.

„Onze verwachting is dat deze beleidswijziging van ons asielbeleid een enorm remmend effect zal hebben op de komst van veiligelanders naar Nederland.” Wat hem betreft is het een eerste stap naar het volledig verplaatsen van asielprocedures naar partnerlanden.
Regeerakkoord

Het kabinet heeft zich in het regeerakkoord voorgenomen ’ migratiepartnerschappen met derde landen’ te zoeken ’om migratiestromen te beheersen en terugkeer te realiseren’. Van die voornemens, die ook al door het vorige kabinet werden gekoesterd, is echter nog niets terechtgekomen. Met zijn voorstel wil Eerdmans de druk opvoeren.

https://bit.ly/3wAdYzl

Vergeten erbij te zetten het waarom eens of niet eens. Weet niet hoe dit te veranderen in de poll.

Laatst aangepast door lucia51 op Za Mei 21, 2022 2:05 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6291
Za Mei 21, 2022 1:58 pm Reageer met quote

Evenals de topicstarter zie ik ook af van een eigen commentaar en volsta ik met een greep uit een aantal tweets over dit voorstel van Ja21

Quote:
Ja21 wil de problemen verplaatsen..gewoon terug naar eigen land in plaats van een extra compleet (door ons) betaalde vakantie op het strand van Curaçao.

Quote:
Ik zie wel een klein verschil met Deense model. Daar waar de Denen een eiland kiezen waar niemand heen wil, is Curaçao een lekker tropisch eiland. Combineer dat met onderdak, eten en gezondheidszorg...ik vraag me af hoe dit zou werken in de praktijk

Quote:
Kan iemand JA21 even een lesje staatkundige verhoudingen in ons Koninkrijk geven? Curaçao is een autonoom land binnen het Koninkrijk dus dit kan - als je het al zou willen - helemaal niet eenzijdig door het land Nederland besloten worden.

Quote:
Koloniaal superioriteitsdenken, noemen we dat.
Curaçao heeft haar eigen problemen met immigratie en zit echt niet te wachten op de onbemiddelbaren van NL.
Curaçao is gewoon een ontwikkeld land en geen achterlijk gebied.

Quote:
Wat een laffe honden zijn het in Den Haag.

Hier de shit niet oplossen en dan de Antillen als afvoerputje inzetten.

Pleur op met dat ruggengraatloze beleid. Alsof de Antillen al niet genoeg problemen hebben.

Terug naar land van herkomst!

Quote:
Curaçao en de rest van de Antillen kunnen nu al de toestroom van vluchtelingen uit Venezuela en Haïti al niet aan.
Wat een domme partij is dat zeg.

NB Vergeefs gezocht naar bijval

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Za Mei 21, 2022 2:09 pm Reageer met quote

Mijn antwoord was dus 'mee eens!

Er zal een oplossing gevonden moeten worden de overlast van asielzoekers uit veilige landen te stoppen.

Maar als iemand hier andere oplossing voor dit probleem heeft, ik ben benieuwd.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4049
Za Mei 21, 2022 2:37 pm Reageer met quote

Ik denk dat Curaçao (en geheel terecht) niet op onze probleem asielzoekers zit te wachten, dus dat vind ik geen goede oplossing, dat is het afschuiven van de problemen.
Het hele probleem met asielzoekers uit veilige landen is dat ze vaak niet terug gestuurd kunnen worden (b.v. Marokko), waardoor ze of hier blijven en vaak in illegaliteit komen met alle gevolgen van dien of naar andere landen gaan om het daar te proberen.
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen/nieuws/vijf-vragen-over-asielzoekers-uit-veilige-landen-en-overlast

Maar het hele migratiebeleid wordt moeilijk, dat komt mede omdat er geen doorstroming is, met name door de wooncrises. Er is een enorm woning tekort, zeker ook voor bepaalde doelgroepen waar onder dus ook asielzoekers.
Dat probleem wordt als maar groter en de woningcrises is niet zo maar opgelost, dus het loopt aan alle kanten vast.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1663
Za Mei 21, 2022 4:37 pm Reageer met quote

voor de opbouw van de Oekraine zijn straks ook veel mensen nodig.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10810
Za Mei 21, 2022 5:21 pm Reageer met quote

Er zullen niet veel mensen teruggaan denk ik.
Ze hebben hier een dak boven het hoofd eten en drinken , kunnen werk vinden en /of leefgeld krijgen , dus zullen liever in dit welvarende land blijven dan naar hun plaggebombardeerde dorp of stad terugkeren, waar ze niets meer te zoeken hebben.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 522
Za Mei 21, 2022 5:38 pm Reageer met quote

Het probleem van de veiligelanders speelt niet alleen in ons land. Vaak hoppen deze mensen ook nog van land naar land.
Voor mij is het overduidelijk dat deze kwestie op Europees niveau aangepakt moet worden.
Ik ben bang dat de meeste regeringsleiders niet staan te popelen hierin het voortouw te nemen. Dus het zal nog wel jaren blijven dooretteren.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15702
Za Mei 21, 2022 9:19 pm Reageer met quote

virgo schreef:
Het probleem van de veiligelanders speelt niet alleen in ons land. Vaak hoppen deze mensen ook nog van land naar land.
Voor mij is het overduidelijk dat deze kwestie op Europees niveau aangepakt moet worden.
Ik ben bang dat de meeste regeringsleiders niet staan te popelen hierin het voortouw te nemen. Dus het zal nog wel jaren blijven dooretteren.
Niet alle veiligelanders zijn hetzelfde maar velen willen alleen maar bed, bad en brood, al dan niet legale genotmiddelen en mooie spullen, zoals dure horloges. Om te overwinteren vragen ze asiel aan waardoor ze, althans in Nederland, al gauw een paar maanden onderdak hebben en leefgeld. Ik pleit er al jaren voor om dit probleem in Europees verband aan te pakken maar het enige wat er gebeurt is dat ze naar het land van aankomst in de EU teruggestuurd worden, wat nauwelijks lukt. Dan moet je denken aan vooral Griekenland, Italië en Spanje en dan ook nog de armste streken van die landen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 22, 2022 1:15 am Reageer met quote

virgo schreef:

Juist omdat dit blijft dooretteren krijg je zulke negatieve geluiden uit de samenleving als het om asielzoekers en vluchtelingen gaat.
En dat terwijl asielzoekers en of vluchtelingen die uit onveilige landen komen last hebben van die bepaalde groep die het voor hen verpesten. En ook diegene die overlast hebben van die lui.

Vind je het raar dat er partijen zijn als PVV en FvD?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 8:40 am Reageer met quote

Trudie. schreef:
\vertel eens, wat bieden die partijen/bewegingen precies aan oplossingen?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 22, 2022 10:02 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Trudie. schreef:

Niets.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 10:13 am Reageer met quote

Trudie. schreef:
Keesvi schreef:
Trudie. schreef:

Niets.
Eens.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 22, 2022 10:24 am Reageer met quote

En de rest van de politieke partijen bieden ook geen oplossing. Een deel van de bevolking is alle narigheid zo zat en het wantrouwen in de andere partijen is inmiddels groot.

Dus logisch dat partijen als PVV en FvD en Ja21 deze mensen aantrekken.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30154
Zo Mei 22, 2022 10:38 am Reageer met quote

Veiligelanders moeten gewoon verplaatst worden naar hun eigen veilige land.

Je moet daar geen andere landen mee willen opschepen.

En dat had al veel eerder en veel consequenter moeten gebeuren.

Faber quisque fortunae suae

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 22, 2022 10:41 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Veiligelanders moeten gewoon verplaatst worden naar hun eigen veilige land.

Je moet daar geen andere landen mee willen opschepen.

En dat had al veel eerder en veel consequenter moeten gebeuren.

Mee eens.

Maar hoe dwing je die landen die het vertikken hun onderdanen terug te nemen?
En hoe hou je tegen dat ze hier binnenkomen?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30154
Zo Mei 22, 2022 11:05 am Reageer met quote

Langs stevige diplomatieke weg. En desnoods met harde hand.

We kunnen nu eenmaal niet alle kanslozen uit de hele wereld tot in het oneindige blijven opvangen.

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 11:06 am Reageer met quote

Hoe zou de opvang van deze mensen naar Curacao verplaatsen dit probleem kunnen oplossen Trudie?

Volgens mij heb ik al een aantal onoverkomelijke bezwaren zoals die op twitter geventileerd werden in mijn reactie opgenomen.

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Zo Mei 22, 2022 11:08 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 22, 2022 11:08 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Hoe zou de opvang van deze mensen naar Curacao verplaatsen dit probleem kunnen oplossen Trudie?

Wat is er op tegen Nicolaas? Heb jij andere oplossingen misschien?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Mei 22, 2022 11:09 am Reageer met quote

Dit bv?

Quote:
Ja21 wil de problemen verplaatsen..gewoon terug naar eigen land in plaats van een extra compleet (door ons) betaalde vakantie op het strand van Curaçao.

Quote:
Ik zie wel een klein verschil met Deense model. Daar waar de Denen een eiland kiezen waar niemand heen wil, is Curaçao een lekker tropisch eiland. Combineer dat met onderdak, eten en gezondheidszorg...ik vraag me af hoe dit zou werken in de praktijk

Quote:
Kan iemand JA21 even een lesje staatkundige verhoudingen in ons Koninkrijk geven? Curaçao is een autonoom land binnen het Koninkrijk dus dit kan - als je het al zou willen - helemaal niet eenzijdig door het land Nederland besloten worden.

Quote:
Curaçao heeft haar eigen problemen met immigratie en zit echt niet te wachten op de onbemiddelbaren van NL.

Quote:

Pleur op met dat ruggengraatloze beleid. Alsof de Antillen al niet genoeg problemen hebben.

Quote:
Curaçao en de rest van de Antillen kunnen nu al de toestroom van vluchtelingen uit Venezuela en Haïti al niet aan.

En als ik geen oplossing heb moet de verplaatsing en vergroting van een probleem maar de oplossing zijn?

Roman Kent

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 22, 2022 11:12 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Dit bv?

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

En als ik geen oplossing heb moet de verplaatsing en vergroting van een probleem maar de oplossing zijn?

Jij hebt dus ook geen oplossing dan 'pleur op'. Daar ruim je de hier de shit ook niet mee op of denk jij van wel?

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie