Leger IsraŽl vermoordt journaliste?
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Vr Jun 03, 2022 2:33 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Morgen weer vergeten, en zo gaat het verder en verder, met de inname van Palestijnse woningen/grondgebieden en met journalisten op afstand houden, of gewoon met een kogel uit de weg ruimen
Het gaat absoluut niet om uitzonderingen. Er zijn talloze voorbeelden van gedode Palestijnen, journalisten en anderen, met de klaarblijkelijke bedoeling om te doden. Daaronder zijn nogal wat kinderen.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Vr Jun 03, 2022 2:36 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Quote:

1 jun.
Ghofran Warasneh was een Palestijnse journalist (31jr.) Vandaag was haar eerste werkdag bij een radiozender. Warasneh werd vanochtend ten noorden van Hebron neergeschoten door een IsraŽlische soldaat die haar liet doodbloeden en niet toestond dat medici haar konden bereiken.

https://twitter.com/i/status/1531987508715732992 (video registratie)

https://english.alaraby.co.uk/news/palestinian-journalist-killed-her-first-day-work

Morgen weer vergeten, en zo gaat het verder en verder, met de inname van Palestijnse woningen/grondgebieden en met journalisten op afstand houden, of gewoon met een kogel uit de weg ruimen

https://bit.ly/3tcW0R0
Even geen ťťnzijdige berichtgeving dan maar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Vr Jun 03, 2022 3:03 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:

Ik begrijp even niet wat je hiermee bedoelt. Echt niet.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 3:06 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Nicolaas plaats een link naar het bericht over de gedode journaliste Ghofran Warasneh.

Ik plaats daarover ook een link.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 3:15 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Nicolaas plaats een link naar het bericht over de gedode journaliste Ghofran Warasneh.

Een vrouw met een mes die wordt doodgeschoten. Ik zie een stuk of zes zwaarbewapende militairen en ťťn vrouw.
Ik neem aan dat wanneer dat het geval was, er wel andere manieren zouden zijn geweest om haar onschadelijk te maken, wat denk je zelf? Daarom zeg ik dat ik even niet begrijp wat je bedoelt met "gťťn eenzijdige berichtgeving". Het zijn twee verhalen, maar of je nu het ene of het andere gelooft, in beide gevallen is er sprake van een ongerechtvaardigde moord. Toch?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 3:27 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Een vrouw met een mes die wordt doodgeschoten. Ik zie een stuk of zes zwaarbewapende militairen en ťťn vrouw.
Ik neem aan dat wanneer dat het geval was, er wel andere manieren zouden zijn geweest om haar onschadelijk te maken, wat denk je zelf? Daarom zeg ik dat ik even niet begrijp wat je bedoelt met "gťťn eenzijdige berichtgeving". Het zijn twee verhalen, maar of je nu het ene of het andere gelooft, in beide gevallen is er sprake van een ongerechtvaardigde moord. Toch?

Ook jij gaat uit van de twitterlink van Nicolaas. Het zijn twee verhalen en omdat zij met een mes dreigde, iets wat zich al eerder voor had gedaan (versie 2), hadden de militairen niet in moeten grijpen?
Jij ziet het als een ongerechtvaardigde moord.
Om het 'moord' te noemen gaat mij te te ver.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 3:32 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:

Ook jij gaat uit van de twitterlink van Nicolaas. Het zijn twee verhalen en omdat zij met een mes dreigde, iets wat zich al eerder voor had gedaan (versie 2), hadden de militairen niet in moeten grijpen?

Zelfs al ze dreigend met een mes op een groep gewapende soldaten afloopt, steekbewegingen maakt, dan nog is toch niet gerechtvaardigd haar te doden? Er is een heel scala aan keuzes tussen "niet ingrijpen" en doodschieten.
Ook in Nederland zwaait er weleens iemand met een mes, ook meteen doodschieten dan maar? Of is dat alleen okť als het een Palestijnse betreft? Ik vind je reactie echt verbijsterend.

Laatst aangepast door WillemijnF op Vr Jun 03, 2022 3:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Vr Jun 03, 2022 3:33 pm Reageer met quote

Voordat ik hierover mijn mening ga geven, wacht ik eerst de officiŽle berichtgeving af van zowel Palestijnse- als IsraŽlische zijde.

Afgaan op twitterberichten lijkt mij nu niet de meest betrouwbare bron van informatie, omdat het meeste nepnieuws en desinformatie afkomstig is van twitterberichten.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 3:49 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Zelfs al ze dreigend met een mes op een groep gewapende soldaten afloopt, steekbewegingen maakt, dan nog is toch niet gerechtvaardigd haar te doden? Er is een heel scala aan keuzes tussen "niet ingrijpen" en doodschieten.
Ook in Nederland zwaait er weleens iemand met een mes, ook meteen doodschieten dan maar? Of is dat alleen okť als het een Palestijnse betreft? Ik vind je reactie echt verbijsterend.

Net zoals de titel van het openingsbericht vind ik het onthutsend dat er geschreven wordt over moord terwijl er nog steeds niet duidelijk geworden is hoe het precies gegaan is.

Het begint er op te lijken dat het begin van dit topic tot doel had om anti-IsraŽl sentimenten te plaatsen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 3:51 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Net zoals de titel van het openingsbericht vind ik het onthutsend dat er geschreven wordt over moord terwijl er nog steeds niet duidelijk geworden is hoe het precies gegaan is.

Het begint er op te lijken dat het begin van dit topic tot doel had om anti-IsraŽl sentimenten te plaatsen.

Ik reageerde op de link die jij plaatste, die van "gťťn eenzijdige berichtgeving".

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 4:15 pm Reageer met quote

Bericht uit het nieuwsblad.be

Op de Westelijke Jordaanoever hebben IsraŽlische militairen een Palestijnse vrouw doodgeschoten. De vrouw zou geprobeerd hebben om een soldaat aan te vallen met een mes. Dat melden het IsraŽlische leger en het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid woensdag.

In een dergelijk geval is er geen sprake van moord, maar van noodweer door de IsraŽlische militair.

In mijn beleving is de titel van dit onderwerp op z'n minst misleidend, zo niet opzettelijk aangedikt.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 4:16 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ook in Nederland zwaait er weleens iemand met een mes, ook meteen doodschieten dan maar? Of is dat alleen okť als het een Palestijnse betreft?

Wat een misselijke vraag is dat!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Vr Jun 03, 2022 4:22 pm Reageer met quote

Quote:
Israeli media reported that Warasneh was wielding a knife and tried to stab Israeli soldiers, without providing evidence. Her family and colleagues denied Israeli claims. An eye-witness from Al-Arroub camp told Palestinian media that Warasneh was shot while standing at around a two-metre distance from an Israeli soldier.
https://english.alaraby.co.uk/news/palestinian-journalist-killed-her-first-day-work

Heel moeilijk voorstelbaar natuurlijk dat een journalist met een mes op IsraŽlische soldaten af rent. En geen enkel bewijs ervoor. We weten alleen: alweer een ongewapend Palestijns journalist om het leven gebracht.

PS Vormt een vrouw met een mes een dusdanige bedreiging voor een goed getrainde IsraŽli soldaat dat hij haar in de borststreek moet schieten met zijn vuurwapen, en dood moet laten bloeden?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 4:26 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Lang geleden was er een zaak in Amsterdam, waar in een keuken een vrouw een agent bedreigde met een aardappelschilmes. De agent heeft de vrouw neer geschoten en de vrouw is overleden. Uiteindelijk is de betreffende agent vrijgesproken van enig strafbaar feit, omdat hij zich mocht beroepen op noodweer.

Als er iemand dreigend op je afkomt met een mes, dan moet je in een splitsecond beslissen wat je gaat doen.

Achteraf en veilig in je huiskamer, is het heel gemakkelijk praten hoe het heel misschien anders had kunnen worden opgelost.
Ik noem dat gewoon "Salonpraat'

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 4:39 pm Reageer met quote

Nicolaas schreef:

"PS Vormt een vrouw met een mes een dusdanige bedreiging voor een goed getrainde IsraŽli soldaat dat hij haar in de borststreek moet schieten met zijn vuurwapen, en dood moet laten bloeden?"

Je stelt eigenlijk een retorische vraag Nicolaas, dat getuigt nogal van vooringenomenheid. Bij noodweervuur heb je helemaal geen tijd om te richten.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 4:48 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:

Lang geleden was er een zaak in Amsterdam, waar in een keuken een vrouw een agent bedreigde met een aardappelschilmes. De agent heeft de vrouw neer geschoten en de vrouw is overleden. Uiteindelijk is de betreffende agent vrijgesproken van enig strafbaar feit, omdat hij zich mocht beroepen op noodweer.

Als er iemand dreigend op je afkomt met een mes, dan moet je in een splitsecond beslissen wat je gaat doen.

Achteraf en veilig in je huiskamer, is het heel gemakkelijk praten hoe het heel misschien anders had kunnen worden opgelost.
Ik noem dat gewoon "Salonpraat'

Sorry maar voor mij is het goedpraten van een misdrijf. Goedgetrainde en bewapende IsraŽlische soldaten en een vrouw in haar eentje met een mes (als dat laatste al waar is). Noodweer? Kom nou. Het lijkt erop dat alles geoorloofd is als het maar IsraŽliers tegen Palestijnen betreft. Zo'n militair hoeft alleen maar zijn geweer naar haar te richten en ze komt niet eens dichtbij genoeg om te kunnen steken. Nee hoor, gewoon prijsschieten is dit.
Ik het bekende voorbeeld van het aardappelschilmesje zal de agent geen geweer bij zich hebben gehad,denk ik zo, maar een dienstpistool. Begrijp ik nog niet dat je de vrouw niet onschadelijk kan maken door een schot in haar arm of zo, maar goed, ik heb even geen zin om uit te zoeken hoe de situatie toen was. Maar in het geval van de Palestijnse lijkt te worden vergeten dat het om een mens gaat, misschien was ze wel verward, wie zal het zeggen? Ze is dood en er zijn mensen die dat dus kennelijk prima en heel verdedigbaar vinden. Ik vind dat heel erg.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 4:51 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:

Ook in Nederland zwaait er weleens iemand met een mes, ook meteen doodschieten dan maar? Of is dat alleen okť als het een Palestijnse betreft?

Ik vraag me dit dus echt af. Onbegrijpelijk dat er wordt gepoogd dit goed te praten.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 5:18 pm Reageer met quote

Willemijn schreef:

Sorry maar voor mij is het goedpraten van een misdrijf. Goedgetrainde en bewapende IsraŽlische soldaten en een vrouw in haar eentje met een mes (als dat laatste al waar is). Noodweer? Kom nou. Het lijkt erop dat alles geoorloofd is als het maar IsraŽliers tegen Palestijnen betreft. Zo'n militair hoeft alleen maar zijn geweer naar haar te richten en ze komt niet eens dichtbij genoeg om te kunnen steken. Nee hoor, gewoon prijsschieten is dit.
In het bekende voorbeeld van het aardappelschilmesje zal de agent geen geweer bij zich hebben gehad, denk ik zo, maar een dienstpistool. Begrijp ik nog niet dat je de vrouw niet onschadelijk kan maken door een schot in haar arm of zo, maar goed, ik heb even geen zin om uit te zoeken hoe de situatie toen was. Maar in het geval van de Palestijnse lijkt te worden vergeten dat het om een mens gaat, misschien was ze wel verward, wie zal het zeggen? Ze is dood en er zijn mensen die dat dus kennelijk prima en heel verdedigbaar vinden. Ik vind dat heel erg.

Kennelijk ben je onvoldoende op de hoogte van wat noodweer in de wetgeving en in de praktijk precies inhoudt Willemijn. In mijn voorbeeld ging het ook om een mens, of was je dat ook even vergeten?

Dat jij denkt dat er mensen zijn die dat prima vinden, is je eigen nogal gekleurde mening. Ik heb uitgelegd dat er een situatie was ontstaan waar in het toegepaste noodweer geheel terecht was. Dat is heel iets anders dan jij suggereert.

In dergelijke gebeurtenissen, hoe triest ook, baseer ik mijn mening op feiten en omstandigheden, die nu bekend en van toepassing zijn. Daarbij maakt het voor mij niet uit of het gaat om een Palestijn of een IsraŽliŽr.

""

lucia51

Stamgast
Stamgast
Vr Jun 03, 2022 5:26 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:

Ik vraag me dit dus echt af. Onbegrijpelijk dat er wordt gepoogd dit goed te praten.

Te suggereren dat het ik het niet erg vind omdat het om een Palestijnse gaat, vind ik een misselijke suggestie.

Alsof ik het niet erg vind dat het om een Palestijnse gaat. Palestijnse, IsraŽlische of welke nationaliteit dan ook, doet er voor mij niet toe.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 5:27 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Willemijn schreef:

In het bekende voorbeeld van het aardappelschilmesje zal de agent geen geweer bij zich hebben gehad, denk ik zo, maar een dienstpistool. Begrijp ik nog niet dat je de vrouw niet onschadelijk kan maken door een schot in haar arm of zo, maar goed, ik heb even geen zin om uit te zoeken hoe de situatie toen was. Maar in het geval van de Palestijnse lijkt te worden vergeten dat het om een mens gaat, misschien was ze wel verward, wie zal het zeggen? Ze is dood en er zijn mensen die dat dus kennelijk prima en heel verdedigbaar vinden. Ik vind dat heel erg.

Kennelijk ben je onvoldoende op de hoogte van wat noodweer in de wetgeving en in de praktijk precies inhoudt Willemijn. In mijn voorbeeld ging het ook om een mens, of was je dat ook even vergeten?

Dat jij denkt dat er mensen zijn die dat prima vinden, is je eigen nogal gekleurde mening. Ik heb uitgelegd dat er een situatie was ontstaan waar in het toegepaste noodweer geheel terecht was. Dat is heel iets anders dan jij suggereert.

In dergelijke gebeurtenissen, hoe triest ook, baseer ik mijn mening op feiten en omstandigheden, die nu bekend en van toepassing zijn. Daarbij maakt het voor mij niet uit of het gaat om een Palestijn of een IsraŽliŽr.

""

Ik weet wat noodweer is,maar ik weet niet over welke feiten jij beschikt om met zoveel zekerheid te kunnen stellen dat dit noodweer was. De omgeving schijnt vol te hangen met camera's.Zijn die beelden vrijgegeven? Dan loop ik informatie achter. Ik weet alleen dat de ene versie uitgaat van een ongewapende vrouw, de ander van een vrouw die een mes bij zich droeg. Meer niet. Feit is dat ze werd doodgeschoten.
Feit is ook dat binnen een maand twee Palestijnse journalistes zijn gedood door IsraŽlische militairen. En verder verbaast het me nogal dat er wordt uitgeaan van de onschuld van die groep zwaarbewapende militairen tegen in ťťn geval een ongewapende vrouw die haar werk deed en in het andere mogelijk een vrouw die een mes bij zich had.
Ik vind het rechtpraten van wat heel erg krom is. Omdat het IsraŽl is.

Pagina 7 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie