Leger IsraŽl vermoordt journaliste?
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Vr Mei 27, 2022 8:45 pm Reageer met quote

Nee hoor Pluk, er staan geen extra uitroeptekens, ik ben ook niet boos, zou niet weten waarom, ik vind het totaal onnodig om die foto te plaatsen, maar goed zo denk ik erover.
Er zijn wel meer reacties waar ik mijn twijfels bij heb, maar het staat een ieder vrij om te schrijven wat hij/zij wil.

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Vr Mei 27, 2022 10:29 pm Reageer met quote

redone schreef:
Misschien ook de gezichten van al die IsraŽlische kinderen die in de loop der tijd zijn vermoord door bomaanslagen in bussen, discotheken, en in een dolfinarium, door Palestijnen?
Is er hier iemand die dergelijk geweld goedpraat? Ik ben er een voorstander van om de rechtspraak aan het woord te laten maar dat gebeurt dus niet in IsraŽl waar het de Palestijnen betreft. Mij gaat het er vooral om dat de eenzijdige berichtgeving en de leugens van de IsraŽlische overheid en een aantal organisaties zoals CIDI en Christenen voor IsraŽl wel wat tegengas kan gebruiken:

Na 50 jaar bezetting van Palestijns gebied door IsraŽl is een oplossing niet in zicht. Ook blokkeert IsraŽl Gaza al 10 jaar. Een menselijk drama. Met 10 vreselijke gevolgen.

1. Miljoenen in nood
De VN tellen 2,3 miljoen mensen in bezet Palestijns gebied die afhankelijk zijn van noodhulp. Dat is bijna de helft van de totale bevolking. 1,6 miljoen mensen hebben te weinig eten.

2. Een kwart leeft in armoede
Van elke vier Palestijnen leeft er ťťn onder de armoedegrens. 27% is werkeloos. In Gaza is het nog erger. 43% heeft er geen werk.

3. Meer kinderen sterven
De VN vierden feest eind 2015 omdat kindersterfte wereldwijd enorm is afgenomen. Maar in Gaza neemt kindersterfte voor het eerst in 50 jaar weer toe.

4. Kreupele economie
De bezetting van Palestijns gebied heeft een vernietigend effect op de economie in het gebied. De VN hebben uitgerekend dat de economie twee keer zo groot zou kunnen zijn als het gebied niet bezet was geweest.

5. Landroof dreigt voortdurend
Op de Westbank (Gebied C) lopen boeren en nomaden voortdurend het risico dat hun land wordt ingenomen en bezittingen afgepakt of vernietigd, om plaats te maken voor IsraŽlische nederzettingen, illegaal onder internationaal recht. Tussen 1967 en 2009 annexeerde IsraŽl op de Westbank een gebied groter dan de provincie Noord-Holland voor IsraŽlische kolonisten. Dit is een grove schending door IsraŽl van de Conventie van Geneve.

6. 10.000 doden
De afgelopen 17 jaar zijn bij gevechten tussen IsraŽliŽrs en Palestijnen ruim 10.000 mensen omgekomen. Van elke 10 overledenen zijn er 9 Palestijn.

7. Kostbare hulp
Sinds 1993 heeft de internationale gemeenschap 30 miljard dollar aan hulp geboden aan bezet Palestijns gebied. Vrijwel nergens anders in de wereld is zoveel geld per inwoner besteed aan ontwikkelings- en noodhulp. Dit ging echter niet gepaard met politieke wil door de internationale gemeenschap om Israel verantwoordelijk te houden voor schendingen van internationaal recht. Zonder de bezetting was het overgrote deel van deze hulp niet nodig geweest.

8. Vernietigde hulp
De geboden hulp heeft geen vrede ťn geen ontwikkeling gebracht. Integendeel. Doordat Israel hulp in beslag neemt of vernietigt, is alleen al van de Europese hulp 65 miljoen euro verloren gegaan tussen 2001 en 2015. Alleen al tijdens de Gaza-oorlog in 2014 ging 23 miljoen euro aan hulp verloren.

9. Verboden hulp
IsraŽl maakt hulporganisaties het werk steeds vaker onmogelijk door hulp te blokkeren en te vernietigen.

10. 50 jaar gesloten ogen
Veel te vaak heeft IsraŽl de afgelopen jaren ongestraft internationale wetgeving kunnen schenden. Daardoor blijven onrecht en armoede in Palestijnse gebied in stand. Natuurlijk mag IsraŽl zichzelf beschermen, maar de wereld mag IsraŽl niet straffeloos niet-IsraŽlisch grondgebied laten bezetten en mensenrechten schenden.

Bron: 10 dingen die je niet wist over de IsraŽlische bezetting van Palestijns gebied

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Za Mei 28, 2022 12:16 am Reageer met quote

Keesvi beschreef het geweld dat de Palestijnen heeft getroffen, dat is allemaal juist, maar ik begrijp niet waarom hij het Palestijns terrorisme niet benoemde. De vele vliegtuigkapingen, de moord op IsraŽlische sporters bij de Olympische spelen in 1972, en zo kan ik ook een lange lijst maken.

Hamas, een Palestijnse (terreur)organisatie, heeft als doelstelling de staat IsraŽl te vernietigen.

Om dan de dood van een journaliste als moord aan te merken, gepleegd door het leger van IsraŽl, terwijl, terwijl daarvoor geen harde bewijzen zijn, wekt bij mij de indruk dat je zeer anti IsraŽl bent en al het geweld dat door de Palestijnen is gepleegd, verzwijgt.

Ik schreef al eerder dat door beide partijen zware misdrijven zijn gepleegd.
Keesvi ziet alleen de misdrijven die zijn gepleegd door IsraŽl.
Een dergelijke zienswijze geeft naar mijn mening een geheel vertekend beeld van de geschiedenis van zowel IsraŽl, als de Palestijnen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2022 12:56 am Reageer met quote

Ben, ik praat het geweld van de Palestijnen helemaal niet goed maar ga me niet wijsmaken dat die uit de lucht is komen vallen. Ik haalde de actualiteit aan maar als je de geschiedenis in wilt ga ik daar graag op in. Al voor 1948 was er wederzijds geweld, dus niet alleen van Palestijnen naar zionisten maar zeker ook van zionisten naar Palestijnen. Vanaf 1948 tot op de dag van vandaag is er sprake van systematische etnische zuiveringen, moordpartijen en deportaties van Palestijnen door het rechtsstatelijke gedrocht dat de Joodse Staat wordt genoemd. Die staat had er, in ieder geval op de toenmalige voorwaarden, conform de Universele Mensenrechten nooit moeten komen. Het is een idiote constructie, deels op basis van Bijbelteksten van vele millennia geleden, die ook sommigen hier hanteren, met drogredenen over de Westover, door hen Judea en Samaria genoemd.

Laten we reŽel blijven. De situatie is nu eenmaal zo als die nu is met de staat IsraŽl. Maar dat betekent niet dat de apartheidspolitiek en het voortdurende landjepik, het vernielen van eigendommen, huizen, olijfboomgaarden, het veel te makkelijk doodschieten van stenengooiende kinderen en mensen die zogenaamd verdacht gedrag vertonen en ontzeggen van grondrechten zomaar goed te praten valt. Ik ben, misschien tegen beter weten, nog steeds voorstander van een eenstaatspolitiek, met gelijke rechten voor iedereen.

Het vermoorden van een Palestijnse journalist, christelijk voor zover je daar waarde aan hecht, is het zoveelste onrecht door de staat IsraŽl bedreven. Ik ben geen voorstander van omgekeerde bewijslast maar in dit geval wel, gezien de reputatie van IsraŽl. Het zijn geen incidenten, het is een patroon. Mocht mijn ongelijk aangetoond worden dan zal ik dat onmiddellijk toegeven en de titel van deze discussie aanpassen.

PS: ik heb het vaker vermeld maar ik zou het op prijs stellen om niet over me maar met mij te communiceren.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Za Mei 28, 2022 9:49 pm Reageer met quote

Jan Vervoort op twitter
Quote:
Vrijheid om te demonstreren TEGEN de illegale Joodse kolonies en de 54 jaar durende militaire bezetting is ook voor IsraŽlische Joden zeer beperkt.
Mensen als Ronny Naftaniel laten deze Joodse IsraŽliís die hun land proberen te redden van fascisme al 50 jaar in de steek

Citeer Tweet
Oren Ziv ∑ 8 u
Israeli Police attacked left wing activists as they gather to protest against the Honesh settlement

https://twitter.com/i/status/1530476995062079488

Support IsraŽl, fight the occupation: https://peacenow.org.il/en

Rashid Khalidi: Israel Systematically Targets Palestinian Journalists to Hide Reality of Occupation:
https://www.youtube.com/watch?v=3_-6SyLQFXo

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2022 10:33 pm Reageer met quote

Kees schreef:
PS: ik heb het vaker vermeld maar ik zou het op prijs stellen om niet over me maar met mij te communiceren.""

Als ik iets aanhaal wat jij hebt geschreven Kees, is dat om duidelijk te maken, dat ik een reactie geef op wat jij hebt geschreven. Ik schrijf dus niet over jou, ik citeer slechts een klein gedeelte van wat jij schreef.
Daar lijkt mij niets mis mee.

Benneke

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2022 10:36 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Jan Vervoort op twitter
Quote:
Vrijheid om te demonstreren TEGEN de illegale Joodse kolonies en de 54 jaar durende militaire bezetting is ook voor IsraŽlische Joden zeer beperkt.
Mensen als Ronny Naftaniel laten deze Joodse IsraŽliís die hun land proberen te redden van fascisme al 50 jaar in de steek

Citeer Tweet
Oren Ziv ∑ 8 u
Israeli Police attacked left wing activists as they gather to protest against the Honesh settlement

https://twitter.com/i/status/1530476995062079488

Support IsraŽl, fight the occupation: https://peacenow.org.il/en

Rashid Khalidi: Israel Systematically Targets Palestinian Journalists to Hide Reality of Occupation:
https://www.youtube.com/watch?v=3_-6SyLQFXo

Kan je niets anders dan twitter en dergelijke media afstruinen en artikelen van andere mensen plaatsen om je punt te maken Klaas? Het lijkt wel of je eigenlijk geen eigen mening hebt.

Kom eens met iets van je zelf, lijkt mij veel interessanter voor een discussie.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2022 11:32 pm Reageer met quote

De citaten en links vertegenwoordigen uiteraard mijn mening, of vallen daarmee samen, illustreren of onderbouwen mijn mening omtrent de schending van mensenrechten en misstanden aangaande de Palestijnen in IsraŽl die ik - me dunkt- op dit forum al uit en treure tot uitdrukking bracht in voorgaande reacties, in dit topic alsook ook in de vele andere, eerdere topics over IsraŽl/Gaza/ de bezette gebieden in de discussiefora.
Dat alles was je ontgaan de afgelopen 12 jaar Benneke ?

Ook 'struin ik de media niet af' , maar kom aanvullingen als hierboven een vandaag gevoerd protest van IsraŽlische mensen tegen nieuwe nederzettingen op Palestijns grondgebied tegen, op twitter in dit geval.

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Za Mei 28, 2022 11:47 pm Reageer met quote

Het is je volste recht om links, die jouw mening ondersteunen te gebruiken Klaas.

Zelf vind ik dat je nogal eenzijdig links plaatst, die jouw standpunt steunen.
Dat sterkt mij in de veronderstelling dat je maar ťťn kant van het conflict tussen de Palestijnen en IsraŽl wil belichten. Ook dat is iets wat je zelf mag uitmaken.

Dat je daarmede de misdaden, die door de Palestijnen tegen IsraŽlische burgers zijn gepleegd onvermeld laat, maakt je in mijn beleving minder geloofwaardig en dat is dan weer jammer.

Elk conflict heeft meerdere kanten. Om maar ťťn kant van een conflict te belichten lijkt meer op propaganda.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 10:31 am Reageer met quote

Misschien vergeet je Ben hoe de verdrijving van de Palestijnen uit hun woongebied begonnen is. Dat was niet een gevecht van een leger tegen een ander leger. Dat was de verdrijving van een volk dat geen leger bezat noch de moderne westerse bewapening waarmee de Europese kolonisator optrad: de zionist die met zionistische milities van Palestina een zionistische staat zou maken volgens het plan van Theodor Herzl. Een staat enkel en alleen voor zionisten waar geen plaats meer zou bestaan voor de oorspronkelijke bewoner de Palestijn. Dat was en is nog steeds de ideologie.
Ook dit is uit en treure op dit forum al meerdere malen aan bod geweest. En ik ga dat allemaal niet herhalen voor jou; je hebt het allemaal al lang mee kunnen krijgen en zo dat niet het geval is heeft het je kennelijk volstrekt niet geÔnteresseerd.
Dit topic gaat daar nu niet over. Dit topic gaat over de moord op een journalist die verslag probeerde te doen van de gruwelijkheden die nu in deze tijd door IsraŽl worden begaan en over alles waat een beetje relevant is in die context. Daarbij hoeven we niet meteen weer een dikke eeuw terug te gaan in de tijd is het wel?

Roman Kent

Benneke

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 1:18 pm Reageer met quote

Zelfs de geschiedenis van het ontstaan van de staat IsraŽl, is doorspekt met haat tegen dit volk. Haat, die gecreŽerd werd door de omliggende Arabische landen. Die landen hebben de Palestijnen misbruikt om die haat om te zetten in misdrijven.

Ook IsraŽl heeft vuile handen in deze strijd, er zal niemand zijn die dat ontkent, maar de eenzijdigheid waarmee jij de zaak benadert lijkt mij niet correct.
Elk verhaal heeft meerdere kanten en beide kanten behoren belicht te worden.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10805
Zo Mei 29, 2022 1:28 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens Benneke, dat probeer ik hier ook regelmatig te doen, maar niet iedereen zit er op te wachten.

En....iedere kant beticht de andere kant van propaganda. (jammer dat je dat laatste stukje weggehaald hebt hierover)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Benneke

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 1:55 pm Reageer met quote

humor schreef:
Benneke schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens Benneke, dat probeer ik hier ook regelmatig te doen, maar niet iedereen zit er op te wachten.

En....iedere kant beticht de andere kant van propaganda. (jammer dat je dat laatste stukje weggehaald hebt hierover)

Uit deze discussie heb ik niets van mijn bijdrages weg gehaald Humor, ik begrijp dan ook niet wat je bedoelt.

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 2:43 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Elk verhaal heeft meerdere kanten en beide kanten behoren belicht te worden.....
anders lijkt het op propaganda

Het vetgedrukte stond er gisteravond nog wel bij

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 2:48 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Zelfs de geschiedenis van het ontstaan van de staat IsraŽl, is doorspekt met haat tegen dit volk. Haat, die gecreŽerd werd door de omliggende Arabische landen. Die landen hebben de Palestijnen misbruikt om die haat om te zetten in misdrijven.

Wat bedoel je met "zelfs" ?
Het uitroepen van de beste en grootste helft van Palestina tot een strikt zionistische apartheidsstaat waarbij dadelijk honderden Palestijnse dorpen met de grond gelijk werden gemaakt en honderdduizenden Palestijnen wier families millennia lang die grond bewoond hadden op de vlucht gejaagd werden * dat heeft UITERAARD kwaad bloed gezet bij deze mensen. Hoe zou JIJ dat hebben meegemaakt?
En dan hebben we het over 1948. Vůůr die tijd al vanaf 1906 was het een komen en gaan van modern bewapende Europese zionistische milities die daar het voorwerk toe geleverd hadden, zionistische milities die zelfs de Engelsen wisten te verdrijven met aanslagen en allerhande sabotage. Ben je daar echt volkomen onbekend mee Benneke?
En nog even dit, heb ik ook al honderd keer eerder op gewezen, maar goed, Joden, Palestijnen en Christenen kenden onderling geen enkel probleem vůůr de intrede van de Europees zionistische beweging die een apartheidsstaat wilden stichten in Palestina. De overgrote meerderheid van Arabieren en Palestijnse moslims hadden geen hekel aan de kleine minderheid van Joden, er wŠs tot dan toe geen sprake van een conflict. Die Joodse minderheid die kreeg het ook zwaar te verduren met de zionistische kolonist die juist hťn een haat jegens de Palestijnen wilde aanpraten. Joodse Palestijn die verlangden of hoopten met de Palestijnse bevolking samen te kunnen blijven leven werden door de zionistische kliek uitgestoten en niet zelden vermoord (bv Jacob IsraŽl de Haan).

*
Quote:
Zoín vijfhonderd Palestijnse dorpen werden vernietigd en ongeveer 750.000 Palestijnen sloegen op de vlucht, vaak uit angst, niet zelden ook gedwongen door IsraŽlische militairen. De Palestijnen noemen hun vlucht en de daarmee verbonden onmogelijkheid terug te keren Ė tot op heden staat IsraŽl dat niet toe Ė el-Nakba, Ďde rampí.
https://www.groene.nl/artikel/het-gestolen-dorp

Ga eens wat lezen hierover Benneke ipv mij te verwijten internet af te struinen opzoek naar informatie. Doe daar zelf eens wat aan. Jij blijkt een mening te vormen zonder enige kennis van zaken, vind je dat 'nuttig voor een discussie'? Nee dat is alleen maar heel erg vermoeiend beste man

Roman Kent

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 3:25 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
zionistische milities die zelfs de Engelsen wisten te verdrijven met aanslagen en allerhande sabotage.

Die Engelsen hadden daar niks te zoeken , die waren alleen op eigenbelang uit....
Het nabijgelegen Suezkanaal was te belangrijk voor de Britse positie in India.
En had Winston Churchill niet al voor de oorlog geprofeteerd dat Ďeen sterke Joodse staat op de brug van Europa naar Afrika niet alleen het Britse Rijk gigantische voordelení zou bieden, maar ook Ďeen aanzienlijke stap voorwaarts zou zijn richting een harmonieuze verhouding tussen de volkeren van de wereldí?

Benneke

Superlid
Superlid
Zo Mei 29, 2022 3:36 pm Reageer met quote

Het gehele gebied van Palestina was tot 1948 een Brits Protectoraat. Er bestond helemaal gen Palestijnse staat. Dat na de tweede wereldoorlog de Joden, die de holocaust hadden overleefd, bescherming zochten in een eigen staat, lijkt nogal voor de had te liggen.

Voor hen was Palestina, hun oorspronkelijk land. De eerste mensen, die naar Palestina trokken, hebben veel strijd geleverd met de Britten. Ook werden er door hen terreuraanslagen gepleegd.
De geschiedenis ken ik goed genoeg Klaas. Jouw hulp heb ik daarbij echt niet nodig.

Zelf vonden zij zich vrijheidsstrijders. Door jou worden ze constant "zionistische milities" genoemd
Alleen die naam al wekt bij mij de indruk van een vooringenomenheid bij jou.

Hun strijd heeft uiteindelijk geleid tot de oprichting van de staat IsraŽl met instemming van een meerderheid van de leden van de VN.

Het voert te ver om de Suezoorlog in deze discussie te betrekken,.

Maar verwijt mij niet dat te weinig weet over dit onderwerp.

Als Palestijnen vanuit de Gazastrook tientallen raketten afvuren, niet op militaire doelen, maar op burgerdoelen, dan zal het toch niemand verbazen dat IsraŽl keihard terug slaat. Elk zichzelf respecterend land zou dit doen.

Dat de Palestijnse bevolking lijdt, door de agressieve houding van eerst Egypte en SyriŽ en nu Iran, lijdt geen twijfel.
Juist die landen misbruiken de Palestijnen door hen het vuile werk op te laten knappen. Zij zijn het vooral, die hen, als het erop aan kom, in de steek hebben gelaten.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Zo Mei 29, 2022 4:12 pm Reageer met quote

Als het onderwerp verlegd wordt naar de jarenlange geschiedenis van het
Palestijns Israelisch conflict leidt dat m.i. De aandacht wel af van dit specifieke incident. N.l. Het neerschieten van een respectabele journaliste die voor haar werk verslag deed.
Uiteraard zijn er ook achtergronden, en was er het een en ander aan de hand bij de palestijnse stad Jenin die een brandpunt is geworden an het opgelaaide conflict tussen Israel en de Palestijnen, en was de verslaggeving van de journalisten ook gericht op de gebeurtenissen daar.
Maar door te diepin de tijd en te ver in te gaan op het conflict in het middenoosten dwaal je m.i. Te ver af van het specifieke incident wat aanleiding was voor het starten van dit topic.
Het bewust schieten op verslag doende journalisten (die duidelijk herkenbaar zijn als ďde persĒ) is m.i. Een daad om openheid over wat er gebeurt via persverslaggeving tegen te gaan.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Mei 31, 2022 6:41 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Als het onderwerp verlegd wordt naar de jarenlange geschiedenis van het Palestijns Israelisch conflict leidt dat m.i. De aandacht wel af van dit specifieke incident. N.l. Het neerschieten van een respectabele journaliste die voor haar werk verslag deed.
Met je eens maar zoals je zelf ook aangeeft is het een min of meer het gevolg van het ander.
Quote:
Het bewust schieten op verslag doende journalisten (die duidelijk herkenbaar zijn als ďde persĒ) is m.i. Een daad om openheid over wat er gebeurt via persverslaggeving tegen te gaan.
Daar ging het me om.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jun 03, 2022 2:01 pm Reageer met quote

Quote:

1 jun.
Ghofran Warasneh was een Palestijnse journalist (31jr.) Vandaag was haar eerste werkdag bij een radiozender. Warasneh werd vanochtend ten noorden van Hebron neergeschoten door een IsraŽlische soldaat die haar liet doodbloeden en niet toestond dat medici haar konden bereiken.

https://twitter.com/i/status/1531987508715732992 (video registratie)

https://english.alaraby.co.uk/news/palestinian-journalist-killed-her-first-day-work

Morgen weer vergeten, en zo gaat het verder en verder, met de inname van Palestijnse woningen/grondgebieden en met journalisten op afstand houden, of gewoon met een kogel uit de weg ruimen

Roman Kent

Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie