Leger IsraŽl vermoordt journaliste?
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15544
Do Mei 12, 2022 9:35 am Reageer met quote

De aandacht voor oorlogsmisdaden en etnische zuiveringen, om niet te spreken van genocide, gaat de laatste tijd naar OekraÔne maar dergelijke misdaden tegen de menselijkheid pleegt IsraŽl al sinds 1948 en dat gaat tot op de dag van vandaag door:
Quote:
Al Jazeera roept de internationale gemeenschap op IsraŽl verantwoordelijk te houden voor Abu Aklehs dood. ĄBij een flagrante moord, in strijd met internationale wetten en normen, hebben de IsraŽlische bezettingstroepen in koelen bloede de correspondent van Al Jazeera in Palestina vermoordĒ, staat in een verklaring van de in Qatar gevestigde zender. De Palestijnse autoriteiten spreken van een Ąexecutie.Ē

Lees verder: Shireen Abu Akleh: Al Jazeera reporter killed by Israeli gunfire

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Vr Jun 03, 2022 8:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Do Mei 12, 2022 10:22 am Reageer met quote

IsraŽl geeft een andere versie van het gebeuren.

IsraŽl verklaart de zaak nog te onderzoeken. Bennett zegt aangeboden te hebben aan de Palestijnse autoriteiten om een gezamenlijke autopsie uit te voeren, maar dat aanbod is geweigerd.

Wel zo netjes om beide versies van het verhaal te plaatsen. Hoewel dan nog niet helemaal duidelijk is hoe en wat.
https://bit.ly/3swZsG6

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15544
Do Mei 12, 2022 12:10 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
IsraŽl geeft een andere versie van het gebeuren.

IsraŽl verklaart de zaak nog te onderzoeken. Bennett zegt aangeboden te hebben aan de Palestijnse autoriteiten om een gezamenlijke autopsie uit te voeren, maar dat aanbod is geweigerd.

Wel zo netjes om beide versies van het verhaal te plaatsen. Hoewel dan nog niet helemaal duidelijk is hoe en wat.
https://bit.ly/3swZsG6
Hou toch op met IsraŽl de hand boven het hoofd te houden... Een autopsie zou meer duidelijkheid scheppen van een journaliste die door het hoofd geschoten is terwijl ze duidelijk herkenbaar was met grote letters 'PRESS' aan weerszijden op haar flak jacket? Hoeveel meer duidelijkheid wil je hebben? Ik voorspel je dat uit dat 'onderzoek' geen flikker komt.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Do Mei 12, 2022 1:16 pm Reageer met quote

Als er al meerdere lezingen zijn over wat er is gebeurd, is het natuurlijk lastig de juiste toedracht te achterhalen.

De kop van dit onderwerp: "Leger IsraŽl vermoordt journaliste" Geeft een gekleurd beeld van wat er feitelijk gebeurd kan zijn.

Dat iemand vooringenomen is tegen IsraŽl sterkt mij in de mening dat kennelijk voetstoots wordt aangenomen wat er door Al Jazeera wordt gepubliceerd.
Ik denk dat ik zelf meer vertrouwen heb in een onderzoek door IsraŽl dan in de berichtgeving van Al Jazeera.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

lucia51

Stamgast
Stamgast
Do Mei 12, 2022 1:20 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Als er al meerdere lezingen zijn over wat er is gebeurd, is het natuurlijk lastig de juiste toedracht te achterhalen.

De kop van dit onderwerp: "Leger IsraŽl vermoordt journaliste" Geeft een gekleurd beeld van wat er feitelijk gebeurd kan zijn.

Dat iemand vooringenomen is tegen IsraŽl sterkt mij in de mening dat kennelijk voetstoots wordt aangenomen wat er door Al Jazeera wordt gepubliceerd.
Ik denk dat ik zelf meer vertrouwen heb in een onderzoek door IsraŽl dan in de berichtgeving van Al Jazeera.

Ook mijn idee. En dat hoeft niets te maken te hebben met IsraŽl de hand boven het hoofd te houden.

Laatst aangepast door lucia51 op Do Mei 12, 2022 1:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Do Mei 12, 2022 1:20 pm Reageer met quote

De misdaden en wreedheden door de IsraŽlische bezetter pleegt blijven zich torenhoog opstapelen, vrijwel geen haan meer die ernaar kraait.
Of het nu gaat over sabotage van Palestijnse landbouw (verwoestingen met bulldozers, door gif, door het dichtdraaien of vernielen van watertoevoer), het simpelweg wegjagen van Palestijnen met inname van hun woning of verwoesting daarvan om aan de bouw van een nieuwe IsraŽlische woning te kunnen beginnen, er is voor de zeer geÔnteresseerde nog wel een beetje achter te komen hoe dit eliminatie/annexatie-proces zich stukje bij beetje verder voltrekt maar het heeft de aandacht niet meer van de politici, de organisaties, en de media die hier echt nog wat tegen zouden kunnen doen.
Ook de moorden op kinderen, vrouwen, oude mannen die in de rug geschoten worden, en op zoals nu een alom zeer geprezen journalist, het bereikt soms nog net het nieuws, maar is zo weer overgewaaid. IsraŽl weet dat.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5877
Do Mei 12, 2022 1:25 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Hoewel op de betrouwbaarheid van Joods Actueel ook wel wat valt af te dingen. Misschien onafhankelijk buitenlands onderzoek?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Do Mei 12, 2022 3:07 pm Reageer met quote

Een onafhankelijk onderzoek, al dan niet in samenwerking met IsraŽl zou een stap in de goede richting zijn, om in deze zaak de juiste toedracht boven water te krijgen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Mei 12, 2022 3:23 pm Reageer met quote

Natuurlijk was alleen maar de IsraŽlische bezetter erbij gebaat deze journaliste uit te schakelen, maar verder doet het er volstrekt niet toe welk keihard bewijs er verder nog voor aangevoerd zou worden, het is allemaal zo weer vergeten en IsraŽl kan gewoon doorgaan met de tirannie die het over de Palestijnen in IsraŽl en in bezette gebieden voert. De VN is een papieren tijger en de vele resoluties wegens misdaden tegen de menselijkheid lapte IsraŽl toch altijd altijd al aan zijn laars. En kom niet met kritiek in de media want dan 'maak je je schuldig aan antisemitisme'

Vandaag keurde IsraŽl de bouw voor nog weer 4500 woningen voor het 'eigen volk' goed in de bezette gebieden. Kraait geen haan naar.

https://peacenow.org.il/en/the-government-is-promoting-4500-housing-units-in-the-settlements#.YnzmoxB47CU.twitter

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Do Mei 12, 2022 9:28 pm Reageer met quote

NOS Nieuws ē Buitenland ē vandaag, 13:55
Nog geen akkoord over onderzoek naar dood Al Jazeera-journalist

De IsraŽlische en Palestijnse autoriteiten zijn het niet eens over een onafhankelijk onderzoek naar de dood van de Al Jazeera-journalist Shireen Abu Akleh. De 51-jarige Palestijns-Amerikaanse Abu Akleh werd gisteren doodgeschoten toen ze aan het werk was op de bezette Westelijke Jordaanoever.

VN-topman Guterres roept op tot een onafhankelijk onderzoek naar haar dood. Hij zegt dat hij geschokt is over haar overlijden.

Palestijnse autoriteiten en haar werkgever Al Jazeera zeggen dat ze is gedood door het IsraŽlische leger. Dat is ook wat Palestijnse journalisten zeggen die getuige waren van de dood van hun collega. IsraŽl zegt dat ze is getroffen bij een schotenwisseling tussen het leger en gewapende Palestijnen, en dat niet duidelijk is van welke kant de fatale kogel kwam.
https://nos.nl/artikel/2428534-nog-geen-akkoord-over-onderzoek-naar-dood-al-jazeera-journalist

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Do Mei 12, 2022 11:38 pm Reageer met quote

De stichting van de staat IsraŽl is in mijn ogen een grote miskleun gebleken. Jammer genoeg zijn historische vergissingen achteraf niet meer terug te draaien.
De Palestijnen zijn de dupe van het landjepik van de IsraŽliŽrs die er niet over piekeren mee te praten over een tweestatenoplossing. Hopelijk komt het ooit zover, maar met de rugdekking van de Amerika dat Israel ziet als vooruitgeschoven post in het Midden-Oosten, kan het conflict nog decennia lang voortsudderen. Het conflict van gisteren is een van de vele voorbeelden van de voortdurende ellende.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1440
Za Mei 14, 2022 9:56 pm Reageer met quote

als je als journalist overal met je snufferd vooraan wilt staan loop je uiteraard risico's.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10805
Za Mei 14, 2022 11:44 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
als je als journalist overal met je snufferd vooraan wilt staan loop je uiteraard risico's.

daar heb je wel een goed punt Ron.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 6:01 pm Reageer met quote

https://twitter.com/Issaamro/status/1525100173327728641

Roman Kent

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 6:10 pm Reageer met quote

Hoi Klaas, ben je al klaar met mondspoelen, of bied je net als Derksen nooit je excuus aan.... Very Happy

En vergeet als VI weer begint maandag niet je aars voor het raam te zetten, Ik heb mijn kaars al neergezet.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 15, 2022 10:00 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
https://twitter.com/Issaamro/status/1525100173327728641

Dit heeft niets te maken met het onderwerp.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5877
Zo Mei 15, 2022 10:04 pm Reageer met quote

humor schreef:
Hoi Klaas, ben je al klaar met mondspoelen, of bied je net als Derksen nooit je excuus aan.... Very Happy

En vergeet als VI weer begint maandag niet je aars voor het raam te zetten, Ik heb mijn kaars al neergezet.

Dit ook niet Trudie. Over het hoofd gezien?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 10:41 pm Reageer met quote

Trudie, het onderwerp is:
Keesvi schreef:
De aandacht voor oorlogsmisdaden en etnische zuiveringen, om niet te spreken van genocide, gaat de laatste tijd naar OekraÔne maar dergelijke misdaden tegen de menselijkheid pleegt IsraŽl al sinds 1948 en dat gaat tot op de dag van vandaag door:
Quote:
Al Jazeera roept de internationale gemeenschap op IsraŽl verantwoordelijk te houden voor Abu Aklehs dood. ĄBij een flagrante moord, in strijd met internationale wetten en normen, hebben de IsraŽlische bezettingstroepen in koelen bloede de correspondent van Al Jazeera in Palestina vermoordĒ, staat in een verklaring van de in Qatar gevestigde zender. De Palestijnse autoriteiten spreken van een Ąexecutie.Ē

Lees verder: Shireen Abu Akleh: Al Jazeera reporter killed by Israeli gunfire

en daar heeft dit https://twitter.com/Issaamro/status/1525100173327728641
deze huizenroof op Palestijnse bewoners in Hebron alles mee te maken

Roman Kent

humor

Superlid
Superlid
Zo Mei 15, 2022 11:03 pm Reageer met quote

https://www.christenenvoorisrael.nl/artikelen/de-nos-en-de-berichtgeving-over-het-palestijns-isra-lische-conflict

De NOS plaatste vorige week een bericht op haar website over een besluit van het IsraŽlische Hooggerechtshof om toestemming te geven voor de ontruiming van de hutten en tenten van ongeveer duizend BedoeÔenen die in een gebied ten zuiden van Hebron wonen.

De Nederlandse staatsomroep baseerde haar rapport uitsluitend op valse informatie door wat NOS ďmensenrechtenorganisatiesĒ noemt. In feite gaat het echter om organisaties die tegen de Israёlische aanwezigheid zijn in Judea en Samaria, die uitsluitend de belangen van de Palestijnse Arabieren verdedigen en geen interesse hebben voor de humanitaire situatie van Joden.

Dat NOS haar journalistieke plicht verzuimt is niet nieuw.

Je kan je dus afvragen met welk nieuws ze ons vaker hersenspoelen:grin:

Niks nieuws aan het front dus Laughing

lucia51

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 15, 2022 11:53 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
humor schreef:

Dit ook niet Trudie. Over het hoofd gezien?

Nee hoor, maar ik maak zelf uit op wie ik wel of niet reageer.

Pagina 1 van 8 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie