De 'jeugdzonde' van Johan Derksen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende Plaats reactie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Do Mei 12, 2022 2:27 pm Reageer met quote

redone schreef:
Iedereen heeft recht op een tweede kans, zelfs de grootste crimineel krijgt dat in Nederland, Johan Derksen heeft een hele stomme fout gemaakt, is door het stof gegaan, heeft onderhand heel Nederland over hem heen gehad, en nu moet het wel klaar zijn!!

Ook te dom. Niet hij is door het stof gegaan maar al die vrouwen die weer door een trauma heen hebben gemoeten door dit voorval, maar daar wordt blijkbaar hier niet meer aan gedacht, door het empathieloze groepje hier.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1440
Do Mei 12, 2022 5:22 pm Reageer met quote

Vandaag Inside komt weer gewoon terug op de buis (Telegraaf, 12 mei). Alles wees er al een beetje op dat de stekker er niet definitief uitgetrokken was aangezien het personeel niet ontslagen werd. Sterker nog, de eerste gasten zijn alweer vastgelegd, zo schrijft Mario Verhees.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Do Mei 12, 2022 6:59 pm Reageer met quote

Het was geen fraai verhaal wat Derksen heeft verteld, hoeveel er wel of niet van waar is zullen we nooit weten, als de keeper van het verhaal zich niets herinnert en het slachtoffer zich niet meld, komt dat nooit boven tafel.
Voorlopig ga ik er van uit dat wat er in werkelijkheid gebeurd is, minder ernstig is, dan het verhaal zelf en hoe er op dat verhaal werd gereageerd in het programma.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe alle mensen/programma's/organisaties die hem allemaal hebben laten vallen zich nu gaan opstellen.
Nu gaan mensen/organisaties/programma's of enorm door de mand vallen door hem weer in genade aan te nemen, dan bleek hun ophef dus vooral eigenbelang in het kader van de maatschappelijke druk, of blijven ze bij hun standpunt . Dat wordt interessant wat mij betreft.

Ik keek en ga zeker weer kijken naar VI (ben geloof ik de enige hier Very Happy ) , ik houd juist van de ongezouten meningen tegen alle maatschappelijke druk in, wat niet wil zeggen dat ik het altijd eens ben met wat ze zeggen of hun mening deel, zeker niet.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Mei 12, 2022 7:41 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Het was geen fraai verhaal wat Derksen heeft verteld, hoeveel er wel of niet van waar is zullen we nooit weten, als de keeper van het verhaal zich niets herinnert en het slachtoffer zich niet meld, komt dat nooit boven tafel.
Voorlopig ga ik er van uit dat wat er in werkelijkheid gebeurd is, minder ernstig is, dan het verhaal zelf en hoe er op dat verhaal werd gereageerd in het programma.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe alle mensen/programma's/organisaties die hem allemaal hebben laten vallen zich nu gaan opstellen.
Nu gaan mensen/organisaties/programma's of enorm door de mand vallen door hem weer in genade aan te nemen, dan bleek hun ophef dus vooral eigenbelang in het kader van de maatschappelijke druk, of blijven ze bij hun standpunt . Dat wordt interessant wat mij betreft.

Ik keek en ga zeker weer kijken naar VI (ben geloof ik de enige hier Very Happy ) , ik houd juist van de ongezouten meningen tegen alle maatschappelijke druk in, wat niet wil zeggen dat ik het altijd eens ben met wat ze zeggen of hun mening deel, zeker niet.

En één van die mensen ben jij Dagmar.
Dit schreef je in het begin van deze discussie:

Helaas was daar geen sprake van, het werd gebagatelliseerd en er werden schaamteloze grappen over gemaakt.
Daarmee geef je het tegendeel weer van wat je beweerde te vertellen, dat je je schaamt over iets wat jezelf hebt gedaan en je bewust bent van de schade die je hebt aangericht.

Door het als smeuïg verhaal te vertellen en er nadien grappen over te maken, breng je slachtoffers van seksueel geweld/ongepast gedrag enorme schade toe, je neemt ze niet serieus, je schoffeert ze enorm.

Dus het is wat mij betreft wel terecht dat het programma stopt en alhoewel Derksen alle schuld op zich neemt, zijn wat mij betreft alle 4 de heren die dinsdag in het programma zaten evenzeer net zo schuldig.

Ook jij valt door de mand, jij bent blij dat het programma met Johan Derksen weer terug komt en het interesseert je helemaal niets net als alle andere hier dat vrouwen op deze manier behandelt worden, want als het je wel wat interesseerde zou je die man niet meer willen zien ook al zou het grootspraak geweest kunnen zijn.
Maar weer des te meer duidelijk dat hier commentaar wordt gegeven wat later blijkt zogenaamde nietszeggende empathie naar slachtoffers. En zo blijft alles bij het oude, vrouwen mogen verkracht worden en mannen en vrouwen lachen erom.
Veel kijkplezier Dagmar. Eigenbelang staat toch altijd voorop.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Do Mei 12, 2022 7:45 pm Reageer met quote

Ik zou haast ook gaan kijken.

Al was het maar om jou te pesten....

Stel je niet zo aan. Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld dan iemand die een ongewenst verhaal vertelt...

Faber quisque fortunae suae

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Mei 12, 2022 7:47 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Stel je niet zo aan. Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld dan iemand die een ongewenst verhaal vertelt...

Ik heb maar één woord voor jullie TUIG!

En denk je dat ik niet door had dat jullie hier zitten om anderen te pesten, eindelijk komt de waarheid boven tafel (wat ik dus al wist), maar toch fijn dat je dat zelf toegeeft. Het is maar dat het voor iedereen duidelijk is!!!
En hoe kinderachtig, kleuters!!!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Do Mei 12, 2022 7:55 pm Reageer met quote

Dagmar schreef:

"Ik keek en ga zeker weer kijken naar VI (ben geloof ik de enige hier , ik houd juist van de ongezouten meningen tegen alle maatschappelijke druk in, wat niet wil zeggen dat ik het altijd eens ben met wat ze zeggen of hun mening deel, zeker niet."

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Derksen heeft een behoorlijke uitglijer gemaakt met zijn al dan niet verzonnen verhaal over wat hij deed bij een dronken vrouw.
Iedereen mag daarvan vinden wat hij/zij wil, maar de collectieve verontwaardiging over een voorval dat vijftig jaar geleden misschien is gebeurd, vind ik zelf nogal buitenproportioneel.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.....

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Do Mei 12, 2022 8:07 pm Reageer met quote

Ik kijk dus ook weer, net als voor die hele stomme uitzending, maar regelmatig is het de moeite waard en daarna gaan we over tot de serieuze onderwerpen die op1 worden voorgeschoteld.
Zo blijven we van alles op de hoogte!

Ik denk dat er maandag hoge kijkcijfers zijn!

Mijn mening vorm ik zelf!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5878
Do Mei 12, 2022 8:43 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Tympaan schreef:

En denk je dat ik niet door had dat jullie hier zitten om anderen te pesten, eindelijk komt de waarheid boven tafel (wat ik dus al wist), maar toch fijn dat je dat zelf toegeeft. Het is maar dat het voor iedereen duidelijk is!!!

Het zou allemaal heel oprecht klinken, ware het niet dat je door het verdedigen en daarna niet meer reageren op de ' grappen' van humor vreselijk door de mand bent gevallen. Je bent onoprecht en een opportunist die haar mening en haar tirades afstemt op wie het zegt, niet op wát er wordt gezegd. Ik geef geen cent om jouw verontwaardiging.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 12, 2022 8:49 pm Reageer met quote

Ik keek nooit en ga er ook niet mee beginnen. Ik zie een triest stel mannen dat jankt dat je niet eens meer grappen mag maken over vrouwen, zwarte Piet of homo's en die dat vervolgens dan doen. Het is het soort mannen dat ik vreselijk vind, maar hopelijk dus de laatste stuiptrekkingen van een uitstervend soort.
Zolang er voldoende kijkers zijn om de reclameblokken gevuld te krijgen zullen ze blijven. Het is niet anders.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

dagmar57

Superlid
Superlid
Do Mei 12, 2022 8:51 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Ook jij valt door de mand, jij bent blij dat het programma met Johan Derksen weer terug komt en het interesseert je helemaal niets net als alle andere hier dat vrouwen op deze manier behandelt worden, want als het je wel wat interesseerde zou je die man niet meer willen zien ook al zou het grootspraak geweest kunnen zijn.
Maar weer des te meer duidelijk dat hier commentaar wordt gegeven wat later blijkt zogenaamde nietszeggende empathie naar slachtoffers. En zo blijft alles bij het oude, vrouwen mogen verkracht worden en mannen en vrouwen lachen erom.

Het blijkt achteraf dat het verhaal niet helemaal klopt, er is geen sprake geweest van daadwerkelijke verkrachting (geen kaars in de vagina) , dat maakt m.i. nogal een verschil.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Do Mei 12, 2022 9:40 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
An58 schreef:

Het blijkt achteraf dat het verhaal niet helemaal klopt, er is geen sprake geweest van daadwerkelijke verkrachting (geen kaars in de vagina) , dat maakt m.i. nogal een verschil.

Dat maakt voor jou verschil? Voor mij niet, maar duidelijk dat sommige van jullie eerst heel empathisch lijken te reageren en nu het helemaal niet erg vinden, omdat het maar een verhaal was dat niet klopt. Doet niets af aan hoe er gepraat werd door die Johan Derksen en de andere twee en er zo vreselijk om gelachen werd. De slachtoffers die dit weer moesten, moeten herbeleven doen er niet toe, want het was maar een verhaal wat teruggedraaid werd naar een kaars tussen de benen en dat is helemaal niet erg. Nu maakt het voor jou verschil, omdat het programma terugkeert waar je graag naar kijkt en dan is al het andere niet belangrijk. Maar ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5307843/angela-de-jong-over-terugkeer-johan-derksen-draai-van-talpa-gek

Het is mij nog duidelijker met wat voor mensen ik hier te maken heb.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8551
Do Mei 12, 2022 9:48 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ik keek nooit en ga er ook niet mee beginnen. Ik zie een triest stel mannen dat jankt dat je niet eens meer grappen mag maken over vrouwen, zwarte Piet of homo's en die dat vervolgens dan doen. Het is het soort mannen dat ik vreselijk vind, maar hopelijk dus de laatste stuiptrekkingen van een uitstervend soort.
Zolang er voldoende kijkers zijn om de reclameblokken gevuld te krijgen zullen ze blijven. Het is niet anders.

Wat de één vreselijk vindt, daarover ligt een ander dubbel van het lachen. Humor is lastig te definiëren. Dat is altijd al zo geweest en zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven. Of het nu dubbelzinnig, platvloers of zeer verfijnd is. Er zullen steeds mensen, zijn die het één verfoeien en het ander omarmen..... of andersom natuurlijk Laughing

Ik heb hun programma altijd bekeken en ga dat natuurlijk weer doen.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 12, 2022 9:50 pm Reageer met quote

Nou dagmar, je bent van An58 haar lijstje "deugers" af, vrees ik.
Laughing. Wordt wel een kort lijstje langzamerhand..

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 12, 2022 9:53 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
WillemijnF schreef:

Wat de één vreselijk vindt, daarover ligt een ander dubbel van het lachen. Humor is lastig te definiëren. Dat is altijd al zo geweest en zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven. Of het nu dubbelzinnig, platvloers of zeer verfijnd is. Er zullen steeds mensen, zijn die het één verfoeien en het ander omarmen..... of andersom natuurlijk Laughing

Ik heb hun programma altijd bekeken en ga dat natuurlijk weer doen.

Ja, over smaak valt niet te twisten, zegt men toch? Dat geldt voor wel meer programna's. Maar gelukkig doen we hier niet anders Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Mei 12, 2022 10:16 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Het is mij nog duidelijker met wat voor mensen ik hier te maken heb.

Mij ook. Mensen tot wie jij je onweerstaanbaar voelt aangetrokken Laughing.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Vr Mei 13, 2022 10:14 am Reageer met quote

An58 schreef:
Tympaan schreef:

Het is verbazingwekkend hoe gemakkelijk jij je op de kast laat jagen. Is er ooit wel eens een moment van vreugde in je leven?

Je maakt het jezelf allemaal wel erg moeilijk, als ik het zo bekijk...

Zoals anderen al zeggen: over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Vr Mei 13, 2022 12:28 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Dat maakt voor jou verschil?

Ja, dat maakt voor mij een groot verschil.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1440
Za Mei 14, 2022 12:18 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Je zegt ik keek nooit, maar je ziet een triest stel mannen dat jankt dat je niet eens meer grappen mag maken over vrouwen, zwarte Piet of homo's en die dat vervolgens dan doen. Ra Ra ????

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Za Mei 14, 2022 12:47 am Reageer met quote

Ik heb nooit op tv naar dat programma gekekenen ben ook niet van plan om alsnog te kijken. Soms schotelde youtube het me voor, maar na een snelle blik had ik er gelijk weer genoeg van.
Eigenlijk heb ik al 12 jaar geen TV meer, en dat bevalt me prima. Soms kijk ik wel iets achteraf via NPO start, maar de commerciele zenders (RTL, SBS6) daarvan hoef ik niets. Geen vermaak en vertier.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Pagina 19 van 22 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Plaats reactie