BN'ers in het ziekenhuis
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15537
Za Apr 23, 2022 1:02 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Zal je het ook leuk vinden om zoals in dat programma een BNer te moeten begeleiden Question
Ik heb vroeger ook een tijdje leerlingen begeleid en dat heb ik met heel veel plezier gedaan maar 'k zou er niet aan moeten denken om een BNer te moeten te begeleiden met al die poespas er omheen .

Bn'ers zijn zoals iedereen wat mij betreft zeer welkom als ze oprechte belangstelling en vragen hebben. In mijn carrière ben ik ze niet tegengekomen maar wel politici waarvan ik me afvroeg wat hun agenda precies was. Ik vind dat we ons als gezondheidszorgers niet af moeten schermen voor kritische vragen en dergelijke maar dat Groene Hart Ziekenhuis in Gouda doet er m.i. wel goed aan zich af te vragen of er geen sprake is van medewerking aan leedrecreatie.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Apr 23, 2022 1:12 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ja van woorden als "roeping" krijg ik ook de kriebels, wordt voor het onderwijs ook weleens gebruikt. Ik voelde me altijd beter bij kwalificaties als :professional, vakbekwaam. Je bent niet geroepen, je bent geïnteresseerd in een beroep en wil gewoon goed worden in je vak.

Precies dat. Ik ben goed opgeleid, handel autonoom, heb hart voor mijn werk en ik ben betrokken bij mijn patiënten maar ik doe dat als professioneel beroepsbeoefenaar, waarvoor ik geen geklap verwacht in tijden van pandemieën en dergelijke. Doe maar liever een fatsoenlijk salaris en voldoende collega's.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29883
Za Apr 23, 2022 1:39 pm Reageer met quote

'Leedrecreatie' vind ik wel een mooi woord voor al dat soort programma's. Net zoiets als "Help, mijn man is klusser", "Ik vertrek", en dat soort tranentrekkers...

Er naar kijken en hopen dat het zo verkeerd mogelijk gaat en die mensen zo diep mogelijk in de ellende komen. Dat is pas genieten....

Laat ik het er maar op houden dat dat soort programma's niet aan mij besteed zijn.

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 645
Za Apr 23, 2022 2:00 pm Reageer met quote

Roeping doet mij denken aan het volgende gedichtje van Gerard Reve

ROEPING
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

Schrijver: Gerard Reve

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 864
Za Apr 23, 2022 2:38 pm Reageer met quote

Iedereen heeft recht op zijn mening maar het is zo ontzettend zonde dat er bijna geen aandacht is voor waar het - wat ons betreft - echt om gaat: het belangrijke werk van onze verpleegkundigen en de kans om daar met onze deelname aan dit programma meer aandacht voor te vragen.

dit staat er te lezen in het artikel : Waarom wij als GHZ deelnemen aan 'BN'ers in het ziekenhuis .

https://www.ghz.nl/nieuws/2022/02/waarom-wij-als-ghz-deelnemen-aan-bn-ers-in-het-ziekenhuis/

Helaas voor het GHZ ligt waarschijnlijk het accent op de BNers en niet op het belangrijke werk van de verpleegkundigen , ze hadden naar mijn mening beter 4 onbekende personen voor deze opnames kunnen inzetten.

@ Trudie , mooi gedichtje Laughing

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1432
Za Apr 23, 2022 3:01 pm Reageer met quote

ff of topic: ik hoorde net dat verpleegkundigen , waarvoor wij in de coronacrisis klapten, nu door dat zij besmet toen en long covid hebben, nu gewoon ontslagen worden. Juridisch zal het wel kunnen maar moreel ?????

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 645
Za Apr 23, 2022 3:02 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
ff of topic: ik hoorde net dat verpleegkundigen , waarvoor wij in de coronacrisis klapten, nu door dat zij besmet toen en long covid hebben, nu gewoon ontslagen worden. Juridisch zal het wel kunnen maar moreel ?????

Moreel verwerpelijk.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Zo Apr 24, 2022 7:56 pm Reageer met quote

Loezie schreef:
Ik heb ook gekeken en heb toch wel bewondering voor
de mensen die mee doen. Vooral Caroline v.d.Plas.
Die Rachel hadden ze er uit moeten laten.

Ik heb ook gekeken en net als jij heb ik bewondering voor degene die meedoen. En ook Caroline v.d.Plas die het toch al heel erg druk heeft en zo volgens mij wil zien wat het werken in het ziekenhuis inhoud. Waarom zou dat een probleem zijn, op de werkvloer ervaar je zelf het beste hoe het eraan toe gaat. Dat mensen niet met een zo korte opleiding alleen alles mogen aanpakken, begrijpt iedereen wel. Vorige serie heb ik ook gekeken en een ziekenhuis heeft er toch maar mooi een leuke vrijwilliger aan over gehouden. Mensen begrijpen best wel dat deze mensen niet echt een baan in de zorg krijgen zonder een gedegen opleiding.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2022 9:24 pm Reageer met quote

Vrijwilliger? Misschien moet je toch even wat dieper doorgraven en dan ben ik benieuwd of je na lezen nog zo enthousiast bent over de 'spontane vrijwilligheid' van die bn'ers:

Gevraagd
Van Roosmalen onthulde dat hij was benaderd door de makers van het programma om naast Rachel Hazes, Natasja Froger en Caroline van der Plas stage te gaan lopen in het Goudase Groene Hart ziekenhuis: "Ik kreeg op Tweede Kerstdag een mail van Tuvalu Media. Zij vonden het leuk: een mopperaar in het ziekenhuis. Ik dacht daar leen ik me niet voor." Uiteindelijk werd gekozen voor komiek Philippe Geubels.

2500 euro
Wel wist Marcel los te peuteren dat de vergoeding voor deelname 2500 euro zou zijn. Dat modale maandsalaris is snel verdiend want de opnames, inclusief voorbereidende training, zouden niet meer dan drie dagdelen in beslag nemen: "Daar maken ze dan zes of zevendelige serie van. Dat zie je ook wel een beetje terug. Het is uitsmeren geblazen. Het is cursus, een keer aan een katheter trekken en dat is het. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb."

Artikel: Media Inside onthult beloning deelname BN'ers In Het Ziekenhuis

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5783
Ma Apr 25, 2022 9:34 pm Reageer met quote

Dat vind ik redelijk grof, alsof ze nog geen genoeg geld verdienen, BN'ers horen hier geen geld voor te krijgen!

Mijn mening vorm ik zelf!

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2022 9:48 pm Reageer met quote

redone schreef:
Dat vind ik redelijk grof, alsof ze nog geen genoeg geld verdienen, BN'ers horen hier geld voor te krijgen!

Ik vind € 2500 niet eens zo'n schokkend bedrag maar die vergoeding doet het imago van die bn'ers wel behoorlijk verbleken. Kom er gewoon voor uit dat je voor een leuk bedrag een paar uurtjes aan het bijklussen bent. Ik werk me regelmatig, ook bijklussend, een slag in de rondte maar ik haal met alle uren die ik opknap geen € 2500 per maand. Hoeft ook niet en ik zou het tegen onkostenvergoeding ook gedaan hebben.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 25, 2022 10:38 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Vrijwilliger? Misschien moet je toch even wat dieper doorgraven en dan ben ik benieuwd of je na lezen nog zo enthousiast bent over de 'spontane vrijwilligheid' van die bn'ers:

Gevraagd
Van Roosmalen onthulde dat hij was benaderd door de makers van het programma om naast Rachel Hazes, Natasja Froger en Caroline van der Plas stage te gaan lopen in het Goudase Groene Hart ziekenhuis: "Ik kreeg op Tweede Kerstdag een mail van Tuvalu Media. Zij vonden het leuk: een mopperaar in het ziekenhuis. Ik dacht daar leen ik me niet voor." Uiteindelijk werd gekozen voor komiek Philippe Geubels.

2500 euro
Wel wist Marcel los te peuteren dat de vergoeding voor deelname 2500 euro zou zijn. Dat modale maandsalaris is snel verdiend want de opnames, inclusief voorbereidende training, zouden niet meer dan drie dagdelen in beslag nemen: "Daar maken ze dan zes of zevendelige serie van. Dat zie je ook wel een beetje terug. Het is uitsmeren geblazen. Het is cursus, een keer aan een katheter trekken en dat is het. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb."

Artikel: Media Inside onthult beloning deelname BN'ers In Het Ziekenhuis

Je reageert weer erg kortzichtig. Je zegt niet eens naar de uitzending te willen kijken en nu zo reageren.
Het was Richard Groenendijk die vorig jaar aan dit programma meedeed.
Hier een interview met hem.

https://www.nu.nl/achterklap/6122626/richard-groenendijk-blijft-vrijwilliger-in-ziekenhuis-als-hij-theater-weer-in-kan.html

Als je hier problemen mee hebt. Hij zal echt niet veel medische handelingen doen, maar probeert er wel voor die mensen te zijn, sowieso een luisterend oor, een grapje als het kan en zoals hij zegt een spelletje doen.
Liefde voor een medemens, als je daar moeite mee hebt dat hij dat geeft aan mensen die op oncologie liggen, nu naast zijn werk, dan moet je nog even nadenken waar je zoveel problemen mee hebt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5862
Ma Apr 25, 2022 10:49 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Liefde voor een medemens, als je daar moeite mee hebt dat hij dat geeft aan mensen die op oncologie liggen, nu naast zijn werk, dan moet je nog even nadenken waar je zoveel problemen mee hebt.

Liefde voor de medemens doe je gratis en zonder er ruchtbaarheid aan te geven. Niet voor 2500 euro voor drie dagdelen en je kop weer op de buis.
Hier trapt toch geen zinnig mens in? Volgende week staan ze weer te knikkeren en de week daarop springen ze van een duikplank. Geld stinkt niet en wat boeit het wat je ervoor moet doen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Apr 25, 2022 11:24 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Je reageert weer erg kortzichtig. Je zegt niet eens naar de uitzending te willen kijken en nu zo reageren.

Waar komen jouw waanvoorstellingen toch vandaan? Waar concludeer jij uit dat ik zonder te kijken oordeel?

Ik kijk geen tv maar ik maak graag van de gelegenheid gebruik om via het internet gemiste dingen te bekijken als ik daar leuke tips voor krijg, zeker als die raakvlakken hebben met wat me bezighoudt. De eerste serie heb ik gezien. Richard Groenendijk was daarin absoluut een smaakmaker en ik geloof ergens nog wel dat zijn intenties en ook die van de andere hoofdrolspelers oprecht waren. Maar deze mensen zijn geen verpleegkundige, zoals gesuggereerd wordt en voor zover ik de twee afleveringen van de tweede jaargang heb gezien vind ik de huidige serie een regelrechte afgang. Dergelijke klojo's wil ik absoluut niet aan mijn bed als me het lot van een ziekenhuisopname ten deel valt.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 25, 2022 11:34 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Liefde voor de medemens doe je gratis en zonder er ruchtbaarheid aan te geven. Niet voor 2500 euro voor drie dagdelen en je kop weer op de buis.
Hier trapt toch geen zinnig mens in? Volgende week staan ze weer te knikkeren en de week daarop springen ze van een duikplank. Geld stinkt niet en wat boeit het wat je ervoor moet doen.

Zit je frustratie weer erg hoog Willemijn? Kan je het weer niet laten?
Mijn God ga er eens wat mee doen, want iedere keer die frustratie op een ander botvieren begint op een plaat te lijken die blijft hangen.
Je zegt het programma niet te kennen en dat is nogal eens het probleem hier commentaar geven zonder te kijken of weten wat het is.
Ik vind je commentaar onzinnig.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 25, 2022 11:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
An58 schreef:

Waar komen jouw waanvoorstellingen toch vandaan? Waar concludeer jij uit dat ik zonder te kijken oordeel?

Ik kijk geen tv maar ik maak graag van de gelegenheid gebruik om via het internet gemiste dingen te bekijken als ik daar leuke tips voor krijg, zeker als die raakvlakken hebben met wat me bezighoudt. De eerste serie heb ik gezien. Richard Groenendijk was daarin absoluut een smaakmaker en ik geloof ergens nog wel dat zijn intenties en ook die van de andere hoofdrolspelers oprecht waren. Maar deze mensen zijn geen verpleegkundige, zoals gesuggereerd wordt en voor zover ik de twee afleveringen van de tweede jaargang heb gezien vind ik de huidige serie een regelrechte afgang. Dergelijke klojo's wil ik absoluut niet aan mijn bed als me het lot van een ziekenhuisopname ten deel valt.

Even een foutje dacht dat je niet gekeken had, maar moet je dat meteen waanvoorstellingen noemen?

Er wordt nergens gesuggereerd dat zij verpleegkundige zijn. Iedereen ziet dat ze een korte cursus krijgen, geen opleiding tot verpleegkundige. Ik begin hier het gevoel te krijgen dat ik hier weer met een gefrustreerd persoon te maken heb. Richard Groenendijk vond ik sociaal gezien erg goed met de patiënten omgaan en neem aan dat hij dat nog steeds doet als vrijwilliger.

Ik heb pas één aflevering gezien van deze tweede en ik vind het goed dat b.v. Caroline v.d. Plas ziet wat er op de werkvloer speelt door mee te lopen een paar dagen, daar kan zij in de Kamer haar voordeel mee doen door deze ervaring.

Richard Groenenhuis mag bij mij aan het bed komen als ik in het ziekenhuis lig.
Nee, je zal die van Roosmalen aan je bed krijgen met z'n scheldpartijen, daar wordt je vrolijk van, maar goed dat die afgezegd heeft.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5862
Di Apr 26, 2022 12:11 am Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Mijn God ga er eens wat mee doen, want iedere keer die frustratie op een ander botvieren begint op een plaat te lijken die blijft hangen.
Je zegt het programma niet te kennen en dat is nogal eens het probleem hier commentaar geven zonder te kijken of weten wat het is.

Het verbaast me niks dat jij erin gelooft hoor. Ik heb je leren kennen als iemand die openstaat voor onzin, snel te misleiden is en weinig kritisch. Een ideaal doelwit voor mensen die anderen op een dwaalspoor willen brengen. Ergens heb ik met je te doen, ook al door je onvermogen om on topic te reageren maar meteen overgaat op persoonlijke aanvallen tegen iedereen die wat tegengas geeft. Ik kan je adviseren om professionele hulp te zoeken, maar dat ga je toch niet van me aannemen. Dus koop een ballon en vier je eigen feestje. Heb je toch nog wat.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Apr 26, 2022 12:33 am Reageer met quote

An58 schreef:
Ik heb pas één aflevering gezien van deze tweede en ik vind het goed dat b.v. Caroline v.d. Plas ziet wat er op de werkvloer speelt door mee te lopen een paar dagen, daar kan zij in de Kamer haar voordeel mee doen door deze ervaring.

Ik zie niet wat haar zogenaamde ziekenhuiservaring bijdraagt aan promotie van de agro-industrie, VION bijvoorbeeld, want daarvoor zit ze in de TK.
Quote:
Richard Groenenhuis mag bij mij aan het bed komen als ik in het ziekenhuis lig.
Nee, je zal die van Roosmalen aan je bed krijgen met z'n scheldpartijen, daar wordt je vrolijk van, maar goed dat die afgezegd heeft.

Ik hoop voor je dat Richard tegen die tijd een pittige opleiding van 4 jaar voltooid heeft en liefst nog wat ervaring heeft opgedaan. Marcel is zo verstandig om zelf wel in te zien dat ziekenhuiszorg niet tot zijn kwaliteiten behoort.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Apr 26, 2022 12:40 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Het verbaast me niks dat jij erin gelooft hoor. Ik heb je leren kennen als iemand die openstaat voor onzin, snel te misleiden is en weinig kritisch. Een ideaal doelwit voor mensen die anderen op een dwaalspoor willen brengen. Ergens heb ik met je te doen, ook al door je onvermogen om on topic te reageren maar meteen overgaat op persoonlijke aanvallen tegen iedereen die wat tegengas geeft. Ik kan je adviseren om professionele hulp te zoeken, maar dat ga je toch niet van me aannemen. Dus koop een ballon en vier je eigen feestje. Heb je toch nog wat.

Volgens mij reageer ik geheel on topic. Dus volgens mij ben jij het spoor bijster.
Hou jij je lekker even bij je eigen leest, dan houdt ik me bij die van mij.
Jij mij advies geven over iets waar je geen verstand van hebt, ik kan jou doorverwijzen en zou dat maar wat graag doen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29883
Di Apr 26, 2022 9:58 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Precies waarom in zo'n hekel heb aan al die zogenaamde BN'ers Ze willen alleen maar met hun smoel op die TV, zo vaak mogelijk, hoe onbenullig het ook is..

Er zou een limit moeten komen op het aantal uren waarop die grapjurken op de televisie verschijnen. Zeker als het om zaken gaan waar ze toch geen verstand van hebben...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 2 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Volgende

Plaats reactie