Nieuwe hepatitis variant?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1441
Zo Apr 17, 2022 4:12 pm Reageer met quote

bedankt voor de info Ann.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Zo Apr 17, 2022 4:28 pm Reageer met quote

Ja als je die lijst leest ben je toch blij dat je gevaccineerd bent. En daarnaast dan nog ruim 40.000 doden in twee jaar in Nederland (CBS).

En dan ook nog die verhoogde kans op hartklachten:

Uit een ander recent onderzoek in Amerika komt naar voren dat mensen die corona hebben gehad na een maand tot een jaar meer hebben kans een hart- of vaatziekte te ontwikkelen. Dit risico was vooral hoger als ze door een coronabesmetting in het ziekenhuis of op een intensive care waren beland. Maar ook mensen die een milde coronabesmetting hebben doorgemaakt, lopen meer kans een hart- of vaatziekte te ontwikkelen. Ook als zij niet eerder hartklachten of een verhoogd risico daarop hadden.

Is coronavirus reden tot zorg voor hartpatiënten?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Zo Apr 17, 2022 4:37 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Dus ik zie hier geen hartaanvallen en zeker niet de hoeveelheid zoals hier aangegeven.

Blijkt vooral uit meer recente onderzoeken

Quote:
Wat doet corona met je hart?
De klachten die je door corona aan je longen en luchtwegen kunt krijgen, hebben invloed op het hart. Denk aan hoesten, kortademigheid en een longontsteking. Het hart moet daarbij harder werken om het zuurstofrijke bloed door het lichaam te pompen. Daarnaast kan een virus in het hart terechtkomen, waardoor de hartspier ontstoken kan raken.

Hoe vaak komen hartklachten voor?
Uit internationaal onderzoek blijkt dat iets meer dan 1 op de 10 mensen die met corona in het ziekenhuis terechtkomt, hartproblemen krijgt.

https://coronaplein.nu/informatie/effect-van-corona/wat-doet-corona-met-je-hart

Quote:
The risk of heart failure increased by 72%, or around 12 more people in the COVID-19 group per 1,000 studied. Hospitalization increased the likelihood of future cardiovascular complications, but even people who avoided hospitalization were at higher risk for many conditions.10 feb. 2022

Quote:
Heart-disease risk soars after COVID — even with a mild case
Massive study shows a long-term, substantial rise in risk of cardiovascular disease, including heart attack and stroke, after a SARS-CoV-2 infection.

Researchers found that rates of many conditions, such as heart failure and stroke, were substantially higher in people who had recovered from COVID-19 than in similar people who hadn’t had the disease.

What’s more, the risk was elevated even for those who were under 65 years of age and lacked risk factors, such as obesity or diabetes.

“It doesn’t matter if you are young or old, it doesn’t matter if you smoked, or you didn’t,” says study co-author Ziyad Al-Aly at Washington University in St. Louis, Missouri, and the chief of research and development for the Veterans Affairs (VA) St. Louis Health Care System. “The risk was there.”

articles nature.com

nature.com

Houston cardiologist: COVID may bring ‘a tsunami of heart attacks in the future'

March 23, 2022 4:12 p.m.

houstonchronicle.com

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 5:03 pm Reageer met quote

Ilk heb voor volledigheid ook nog even gezocht naar onderzoeken naar een verband tussen hartproblemen (ik dacht, ik zoek het breed) en coronavaccinaties.
Ik vond dit op de site van de Hartstichting:

Ontstekingen aan het hart zeer zeldzaam

Uit onderzoek blijkt dat na vaccinatie met Pfizer of Moderna in zeer zeldzame gevallen (minder dan 1 op de 10.000) myocarditis of pericarditis kan ontstaan. Als het ontstaat is dat meestal na de tweede prik en binnen 14 dagen na vaccinatie.

Of het ook door de vaccinatie komt is niet altijd vast te stellen. Een ontsteking aan het hart kan bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door een besmetting met een virus of bacterie. Het is zelfs zo dat er meer meldingen zijn van ontsteking aan het hart na besmetting met het coronavirus dan na vaccinatie.

Ik heb niets gevonden over een verband tussen hartaanvallen en coronavaccinaties.

Wel dit:

[i]Hartstichting: vaccineren is waardevol
De Hartstichting vindt vaccinatie tegen het coronavirus waardevol. Het vaccin beschermt jezelf, maar ook je familie, vrienden, collega’s en kwetsbare mensen om je heen. Voor ouderen en hart- en vaatpatiënten is de extra bescherming van een vaccin erg belangrijk. Zij hebben meer risico om ernstig ziek te worden van het coronavirus.

Er dreigt opnieuw uitstel van zorg door een groeiende groep coronapatiënten op de ic’s. We maken ons zorgen over de gevolgen voor hart- en vaatpatiënten als noodzakelijke hartoperaties niet door kunnen gaan. De Hartstichting roept daarom mensen op zich te laten vaccineren. ( 1-11-2021)/i]

Hartstichting: vragen over coronavaccinaties

Tja en laten mijn gevoel én verstand nu zeggen dat ik er beter aan doe te vertrouwen op wetenschappelijk onderzoek, zoals ook de Hartstichting doet, dan te vertrouwen op vage sites die er slechts op uit zijn goedgelovigen geld uit de zak te kloppen door middel van donaties, speculerend op hun angst en onwetendheid.

Mocht de wetenschap stuiten op bijwerkingen die nog niet in kaart zijn gebracht, dan zullen we dat ook horen. Dat geldt ook voor ziektes of aandoeningen die mogelijk het gevolg zijn van een coronabesmetting. Dat gebeurt nu dus ook met die nieuwe hepatitis-variant. Meteen wordt er onderzoek gedaan naar een verband. Mooi toch?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 5:26 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Hier is de link met video van de Australiese Minister van Gezondheid:

https://t.me/leefbewustnederland/1720?ck_subscriber_id=1502581621

Ja, ze weet het niet hè? Er ongetwijfeld heb jij een link naar blckbx waar jij je nieuwtje hebt opgepikt inclusief verdachtmakingen richting vaccinaties.
Wedden? ( Doe maar niet, je bent zo'n slechte verliezer Laughing)

Nee, natuurlijk weet zij het niet, ook zij zit in een regering, maar vreemd vindt ze het wel.
Och Willemijn, ja jij weet alles beter toch. Dus ik neem aan dat je ook weet wat de oorzaak hiervan is. Jij als allesweter moet toch wel ergens een linkje kunnen vinden wat dit verklaard.
Jij denkt overal verstand van te hebben, maar je alleen richten op de MSM geeft geen volledig beeld. Propaganda van onze regering, maar ach we zullen zien wat er in de toekomst allemaal aan het licht komt.
Toch wel eng en angstig he als je niet weet wat het vaccin allemaal kan veroorzaken in je lichaam, want je hebt er geen vat op. Mijn lichaam functioneert prima zonder vaccin.

Daar maak je een denkfout. Natuurlijk weet ik niet wat de oorzaak is, net zo min als die minister en daarvoor hoef ik niet in een regering te zitten. Het verschil met jou is dat ik ook niet pretendeer het te weten. Het is wachten op de resultaten van onderzoeken die plaatsvinden. Net zoals dat geldt voor die nieuwe hepatitis-variant.
Al meerdere keren is je gevraagd wat de diepere gedachte is achter de vermeende propaganda ( welke propaganda) van de regering en het door jou veronderstelde verzwijgen van de MSM van zinvolle en alarmerende feiten (dat wat wij niet mogen weten..oeiiii).( An58@: Maar voorlopig zal het wel weer in de doofpot komen te zitten. Maar uiteindelijk kunnen ze de gevolgen niet meer ontkennen). Waarom zou dat zijn? Gokje: heeft het te maken met "The Great Reset"? Geef eens wat duidelijkheid.

Mijn lichaam functioneert overigens ook prima, zelfs na de vierde vaccinatie nog. Mijn geest trouwens ook. Gelukkig wel. En mocht je dat laatste betwijfelen: laten we dan écht eens een discussie op inhoud voeren. Mét op feiten gebaseerde argumenten. Mét onderzoek naar de bronnen. Daartoe daag ik je uit. Een duel der heldere geesten, zonder persoonlijke aanvallen..mooi toch?

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 527
Zo Apr 17, 2022 6:29 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Hier is de link met video van de Australiese Minister van Gezondheid:

https://t.me/leefbewustnederland/1720?ck_subscriber_id=1502581621

Ja, ze weet het niet hè? Er ongetwijfeld heb jij een link naar blckbx waar jij je nieuwtje hebt opgepikt inclusief verdachtmakingen richting vaccinaties.
Wedden? ( Doe maar niet, je bent zo'n slechte verliezer Laughing)

Nee, natuurlijk weet zij het niet, ook zij zit in een regering, maar vreemd vindt ze het wel.
Och Willemijn, ja jij weet alles beter toch. Dus ik neem aan dat je ook weet wat de oorzaak hiervan is. Jij als allesweter moet toch wel ergens een linkje kunnen vinden wat dit verklaard.
Jij denkt overal verstand van te hebben, maar je alleen richten op de MSM geeft geen volledig beeld. Propaganda van onze regering, maar ach we zullen zien wat er in de toekomst allemaal aan het licht komt.
Toch wel eng en angstig he als je niet weet wat het vaccin allemaal kan veroorzaken in je lichaam, want je hebt er geen vat op. Mijn lichaam functioneert prima zonder vaccin.

Daar maak je een denkfout. Natuurlijk weet ik niet wat de oorzaak is, net zo min als die minister en daarvoor hoef ik niet in een regering te zitten. Het verschil met jou is dat ik ook niet pretendeer het te weten. Het is wachten op de resultaten van onderzoeken die plaatsvinden. Net zoals dat geldt voor die nieuwe hepatitis-variant.
Al meerdere keren is je gevraagd wat de diepere gedachte is achter de vermeende propaganda ( welke propaganda) van de regering en het door jou veronderstelde verzwijgen van de MSM van zinvolle en alarmerende feiten (dat wat wij niet mogen weten..oeiiii).( An58@: Maar voorlopig zal het wel weer in de doofpot komen te zitten. Maar uiteindelijk kunnen ze de gevolgen niet meer ontkennen). Waarom zou dat zijn? Gokje: heeft het te maken met "The Great Reset"? Geef eens wat duidelijkheid.

Mijn lichaam functioneert overigens ook prima, zelfs na de vierde vaccinatie nog. Mijn geest trouwens ook. Gelukkig wel. En mocht je dat laatste betwijfelen: laten we dan écht eens een discussie op inhoud voeren. Mét op feiten gebaseerde argumenten. Mét onderzoek naar de bronnen. Daartoe daag ik je uit. Een duel der heldere geesten, zonder persoonlijke aanvallen..mooi toch?

Je denkt alles te weten met het nieuws van de MSM, maar weigert te kijken naar alles wat ik erop zet en dan wel commentaar leveren. Meteen over complottheorien praten, terwijl je je alleen maar bedient met het éénzijdige nieuws. Zolang jij je daar alleen maar mee bezig houdt heb je geen goed overzicht wat er werkelijk allemaal speelt.

Je weet denk ik net zo goed als ik dat er heel veel gecensureerd wordt en ik op internet alleen de informatie kan verkrijgen van de MSM. Zoals gezegd kijk ik ook MSM maar ook andere kanalen om een breder beeld te krijgen. Waar jij dus niets van weet. En als ik denk dat het nodig is om mensen dat bredere beeld te laten zien, om ze te beschermen doe ik dat.
Keuzes mogen ze zelf maken.

Bij jou heb ik het idee als er voor je neus iemand gevaccineerd zou worden en daarna meteen dood neervalt, jij wel weer een verklaring weet te vinden, dat het niet aan het vaccin ligt.
Je staat er zo hardnekkig in, dat nu en in de toekomst geen ander mens jou ooit van het tegendeel zal kunnen overtuigen. Ik denk dat je hier eeuwig aan vast blijft houden, terwijl er al meerdere tekenen zijn dat er verschrikkelijke dingen kunnen gebeuren na vaccinatie, maar jij sluit je ogen ervoor.

Ik hoop werkelijk dat er in de toekomst niet nog veel meer ellende door de vaccinaties zal ontstaan dan nu al het geval is, want dan is straks het leed helemaal niet meer te overzien. Dus waarschuw ik mensen met de middelen die mij ter beschikking staan om hun eigen keuzes te kunnen maken.

Ik heb totaal niet de illusie jou en meerdere van jouw groepje hier de ogen te kunnen openen, want de onbereidwilligheid iets anders tot zich te nemen is er niet.
Maar zoals gezegd kijken er ook andere mensen naar deze discussies en daar doe ik het voor.

Dus Willemijn je kan blijven schelden en tieren naar me, maar ik ben wie ik ben en ik weet wie ik ben en daar kan jij niets aan af doen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 6:36 pm Reageer met quote

An58 schreef:

Je weet denk ik net zo goed als ik dat er heel veel gecensureerd wordt en ik op internet alleen de informatie kan verkrijgen van de MSM.

Onjuist.Op internet kan ik ook alles vinden wat jij hier plaatst. Sterker nog, op internet vond ik de bronnen waarvan jij je bedient.

Wie censureert en vooral waarom?

An58.1

Stamgast
Stamgast
Zo Apr 17, 2022 6:46 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Je weet denk ik net zo goed als ik dat er heel veel gecensureerd wordt en ik op internet alleen de informatie kan verkrijgen van de MSM.

Onjuist.Op internet kan ik ook alles vinden wat jij hier plaatst. Sterker nog, op internet vond ik de bronnen waarvan jij je bedient.

Natuurlijk kan jij die vinden, maar daar wil je niet naar kijken en heb je commentaar op bij voorbaat zonder er naar te kijken, dus dat mag ik van jou niet gebruiken.

Willemijn ik heb werkelijk genoeg van het gehakketak van je en ga ook niet meer reageren op je als je niet op een normale volwassen manier met me omgaat en me iedere keer tot treurnis toe dwars probeert te zitten en totaal niet open staat voor andere denkwijze.
Het is dodelijk vermoeiend en ik ben er wel klaar mee.
Maar blijf als ik dat nodig vind er dingen op zetten om anderen te waarschuwen, te beschermen, met of zonder jouw goedkeuring. En dat geldt ook voor de rest van jouw groepje al ben jij de meest hardnekkige.
Klaar mee!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 17, 2022 6:56 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Natuurlijk kan jij die vinden, maar daar wil je niet naar kijken en heb je commentaar op bij voorbaat zonder er naar te kijken, dus dat mag ik van jou niet gebruiken.

Willemijn ik heb werkelijk genoeg van het gehakketak van je en ga ook niet meer reageren op je als je niet op een normale volwassen manier met me omgaat en me iedere keer tot treurnis toe dwars probeert te zitten en totaal niet open staat voor andere denkwijze.
Maar blijf als ik dat nodig vind er dingen op zetten om anderen te waarschuwen, te beschermen, met of zonder jouw goedkeuring. En dat geldt ook voor de rest van jouw groepje al ben jij de meest hardnekkige.
Klaar mee!

Jij bent degene die stelt dat je op internet alleen de informatie kunt vinden van de MSM. Nu kom je daarop terug. Dat klopt dus al niet.
Wat is er mis met serieus ingaan op wat jij zelf hier neerzet? Dat heeft niets met gehakketak te maken maar alles met serieus discussiëren. Heel normaal en volwassen dus. Ik zit je niet dwars, ik vraag door en als je overtuigd bent van je gelijk zou het je weinig moeite kosten om inhoudelijk te antwoorden, toch?
Jij stelt dat er wordt gecensureerd. Ik vraag door wie dan en waarom. Dat lijkt me een hele legitieme vraag.

En precies op die vraag weiger je al weken, op verschillende topics, antwoord te geven.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 3:44 pm Reageer met quote

De MSM hebben zich nu gestort op D'66.
Voor de MSM is niemand veilig. Zij zijn de luis in de pels van organisaties, privépersonen en dus ook de overheid.
Of je nou Rutte bent, D'66, Ali B, TataSteel of verspreider van complottheorieën, de vrije pers onderzoekt, vindt en legt bloot, vroeg of laat.
De reden dat degenen uit de complothoek MSM afwijzen is niet omdat zij dingen verzwijgt ( die wij niet mogen weten) maar omdat zij de waarheid blootlegt, óók over de soms zeer bedenkelijke krochten van het internet waar sommige complotdenkers zich ophouden.
Niet voor niets is de vrije pers de eerste die aan banden wordt gelegd in een dictatuur, in een omgeving waar men dingen wil verzwijgen, kijk maar naar Rusland.
De MSM en met name de onderzoeksjournalistiek doet het tegenovergestelde van verzwijgen en in de doofpot stoppen: zij brengt aan het licht wat sommigen willen verstoppen.
Als je dus wantrouwig staat tegenover de overheid zul je juist de onafhankelijke journalistiek moeten omarmen. Wijs je het af, dan kies je ervoor je af te sluiten voor wat je niet wilt weten.
De onderzoeksjournalisten zou antwoord kunnen geven op een vraag als: wie verzwijgt wat, voor wie en waarom. Mét bronvermelding.
En het zijn precies dié vragen waarop mensen met overtuigingen als An58 het antwoord schuldig blijven

An58.1

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 18, 2022 6:27 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:
An58 schreef:

Klaar mee!

Jij bent degene die stelt dat je op internet alleen de informatie kunt vinden van de MSM. Nu kom je daarop terug. Dat klopt dus al niet.

Ach wat erg dat het niet klopt, krijg ik nu een onvoldoende van de juf?

Wat is er mis met serieus ingaan op wat jij zelf hier neerzet? Dat heeft niets met gehakketak te maken maar alles met serieus discussiëren.

Vind je nu zelf dat hier serieus wordt gediscussieerd?

Heel normaal en volwassen dus. Ik zit je niet dwars, ik vraag door en als je overtuigd bent van je gelijk zou het je weinig moeite kosten om inhoudelijk te antwoorden, toch?

De vraag is alleen of ik daar ook zin in heb, want ik hoef niet te doen wat jij wil, ik hou niet zo van mensen die macht over een ander uitoefenen en zo hun wil opleggen!

Jij stelt dat er wordt gecensureerd. Ik vraag door wie dan en waarom. Dat lijkt me een hele legitieme vraag.

En precies op die vraag weiger je al weken, op verschillende topics, antwoord te geven.

En dat is mijn goed recht!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 7:42 pm Reageer met quote

Soros en Klaus Schwab zitten erachter, en Rothschild natuurlijk. Die hebben de media in hun zak zitten

ben ik warm An?

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

LuciaT.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 64
Ma Apr 18, 2022 7:53 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Soros en Klaus Schwab zitten erachter, en Rothschild natuurlijk. Die hebben de media in hun zak zitten

ben ik warm An?

Probeer je An nu hier neer te zetten als antisemiet? Wat een smerige truc, Klaas

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 8:09 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:

Wat een sterke reactie An58.Vind je het zelf ook niet kinderachtig?

Wat is er mis met serieus ingaan op wat jij zelf hier neerzet? Dat heeft niets met gehakketak te maken maar alles met serieus discussiëren.

Ik vind dat behoorlijk wat mensen proberen uiterst serieus te discussiëren.Maar dat is moeilijk als iemand iets als feiten presenteert en dat niet kan waarmaken en vervolgens gaat jij-bakken. Jij wil dat we alles wat je zegt voor zoete koek slikken en nee, dat gaat niet lukken.
Op internet kun je genoeg vinden over wat discussiëren is en wat de basisregels zijn. Die kan ik je ook vertellen als je daar behoefte aan hebt

Heel normaal en volwassen dus. Ik zit je niet dwars, ik vraag door en als je overtuigd bent van je gelijk zou het je weinig moeite kosten om inhoudelijk te antwoorden, toch?

De vraag is alleen of ik daar ook zin in heb, want ik hoef niet te doen wat jij wil, ik hou niet zo van mensen die macht over een ander uitoefenen en zo hun wil opleggen!

Dat heeft niets te maken met een ander je wil opleggen, maar alles met de regels rond discussiëren. Kun je ook de forumregels op nalezen. Je moet het uiteraard zelf weten, maar als je je niet houdt aan de basisregels kun je niet verwachten dat anderen je serieus nemen.

Zeker, maar dan mag je toch niet in alle ernst verwachten serieus genomen te worden? Alles wat je zegt mist volledige onderbouwing. En alles wat er hier gebeurt heb je echt over jezelf afgeroepen. Vind ik.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 8:11 pm Reageer met quote

De mensen die zoals An menen dat de pers gecensureerd wordt, dat de media in het westen beknot worden, er allerlei zaken verhuld worden in onze media, die komen altijd met bovengenoemde instanties aanzetten.
Maar An heeft misschien nog andere krachten op het oog die de westerse pers reguleren. Daarom ook de vraag aan An of ik met mijn suggesties in de goede richting zat

Roman Kent

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 8:20 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
NicolaasP schreef:

ben ik warm An?

Probeer je An nu hier neer te zetten als antisemiet? Wat een smerige truc, Klaas

Jij houdt ook niet op om anderen aan te vallen zonder ook maar één keer in te gaan op alles wat hier wordt geschreven.Heb je ook een mening over de bronnen waar An58 haar mening op baseert? Heb je gezien dat die komen uit de kringen van neo-nazi's? Heb je ook gezien dat ze in de gelegenheid is gesteld zich daarvan te distantiëren,maar dat ze dat weigert?
Jij weet ook dat er vrij veel complotdenkers zijn en ook dat extreemrechtse sympathieën opgang doen. Waarom denk je dat dit forum daarvan gevrijwaard blijft?
Ik denk dat wij ernstig van mening verschillen over wat smerig is. En ik denk dat Klaas te spijker aardig op de kop slaat.Wil je nog weten waarom? Ik lever je zo een hele lijst.

LuciaT.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 64
Ma Apr 18, 2022 9:06 pm Reageer met quote

Het is erg kort door de bocht om iedereen die bepaalde links plaatst gelijk in de hoek van
neo nazi of antisemiet te zetten. Niet iedere complotdenker is antisemiet of neo nazi.

An is in de gelegenheid gesteld zich te distantieren en heeft geweigerd lees ik
Doen we tegenwoordig aan heropvoeding hier? Wel, niets verbaast me meer hier.

Eigenlijk komt het hier op neer: An houdt er andere denkbeelden op na die niet de onze zijn dus willen we dat ze van dit form verdwijnt.

We willen ons forum delen met gelijkgestemden. Rechtschapen in denken en op hoog niveau discussieren.

Waar Klaas op uit is, is zijn vooroordeel over An bevestigd te willen zien

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 9:18 pm Reageer met quote

Het vooroordeel van An is dat de media beheerst worden door bepaalde krachten die 'de waarheid' over corona en de vaccinaties weg willen moffelen. Dan kom je gewoon uit bij Baudet en Engel en David Icke die deze namen noemen.
Het lijkt me sterk dat An haar complottheorie (want uiteraard is er in haar ogen sprake van een complot wanneer al onze gewone media met al die verschillende politieke kleuren bepaalde zaken per se niet kunnen of willen vermelden) daar sterk van af zal wijken.
Vraag jij je nooit af Lucia waarom An hier verder niet op in wil gaan? Op deze vraag die zij zelf iedere keer oproept met haar bewering dat de westerse msn een hoop dingen verzwijgen, dingen waarvan zij de zogenaamd echte waarheid dan weer op sites weet te vinden uit bronnen die er wel degelijk apert antisemitisch zijn? De vraag dus 'wie' die media censureert?

Roman Kent

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Apr 18, 2022 10:07 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
Het is erg kort door de bocht om iedereen die bepaalde links plaatst gelijk in de hoek van
neo nazi of antisemiet te zetten. Niet iedere complotdenker is antisemiet of neo nazi.

An is in de gelegenheid gesteld zich te distantieren en heeft geweigerd lees ik
Doen we tegenwoordig aan heropvoeding hier? Wel, niets verbaast me meer hier.

Eigenlijk komt het hier op neer: An houdt er andere denkbeelden op na die niet de onze zijn dus willen we dat ze van dit form verdwijnt.

We willen ons forum delen met gelijkgestemden. Rechtschapen in denken en op hoog niveau discussieren.

Waar Klaas op uit is, is zijn vooroordeel over An bevestigd te willen zien

Sorry hoor maar je verklaart klinkklare onzin.Stel dat ik iets wil aantonen en ik plaats een link en een ander komt erachter dat die komt vanuit de neo-nazistische hoek.Dat zijn er twee kansen:

1.Ik schrik me te pletter en bedank voor het feit dat iemand mij hierop attent heeft gemaakt omdat ik dat niet wist

óf

2.Dat wist ik al en ik vind het prima, want ik heb geen enkel bezwaar tegen de neo-nazistische denkbeelden als deze mij helpen anderen van iets te overtuigen.

Dat heeft niets te maken met heropvoeden, dat is gewoon uitzoeken uit welke hoek de wind waait.

Ik vind persoonlijk niets leuker dan iemand te ontmoeten die een andere mening heeft dan de mijne. Sterker nog, dat is de reden dat ik op fora kom waar wordt gediscussieerd.Ik ben dan ook teleurgesteld als het slechts gaat om gebakken lucht, beweringen die niet worden onderbouwd, bronnen die niet deugen. Waarom zou ik geen andere meningen dulden dan? Je bauwt gewoon na wat An58 in haar slachtofferrol zegt.

Kennelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening, voel je je geroepen om je als beschermer cq vriendinnetje van An58 op te werpen. Het waarom weet je zelf het beste. Je selectieve verontwaardiging leidt ertoe dat je geen enkel commentaar hebt op wat An58 mij bijvoorbeeld voor de voeten gooit als ik de zwakte in haar betoog blootleg ( gewoon correct, zonder gescheld,to the point). "Vies wijf,ik kots je uit en je bent een narcist endaarmee wil ik niets te maken hebben"....jij stoort je er niet aan, als An58 je maar lief blijft vinden, toch? Noch heb je commentaar op het jij-bakken naar je mede-forumleden. Geen woord van commentaar van jou richting An58.
Jij hebt dus duidelijk de kant van An58 gekozen, prima, als je geassocieerd wil worden met haar denkbeelden. Je bent absoluut niet kritisch op wat ze schrijft, merk ik. Is jouw zwijgen instemmen, mag ik dat zo interpeteren? En zo niet, waarom wil je dat dan niet neerzetten?

Klaas hoeft geen bevestiging van zijn vooroordelen, is mijn inschatting.Net als hij, en ongetwijfeld anderen hier, denk ik dat er inmiddels geen sprake meer is van vooroordelen, maar van weten.

An58 is er open over dat ze hier is om lezers "op andere gedachten" te brengen. En je kunt nog zo verontwaardigd en correct proberen te doen, zolang An58 haar uit uiterst bedenkelijke hoek komende ideeën op het forum gooit zal ik tegenwicht bieden. Of jou dat nou bevalt of niet.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Apr 19, 2022 12:44 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
An58 schreef:
WillemijnF schreef:

Wat een sterke reactie An58.Vind je het zelf ook niet kinderachtig?

Ik vind dat behoorlijk wat mensen proberen uiterst serieus te discussiëren.Maar dat is moeilijk als iemand iets als feiten presenteert en dat niet kan waarmaken en vervolgens gaat jij-bakken. Jij wil dat we alles wat je zegt voor zoete koek slikken en nee, dat gaat niet lukken.
Op internet kun je genoeg vinden over wat discussiëren is en wat de basisregels zijn. Die kan ik je ook vertellen als je daar behoefte aan hebt

Dat heeft niets te maken met een ander je wil opleggen, maar alles met de regels rond discussiëren. Kun je ook de forumregels op nalezen. Je moet het uiteraard zelf weten, maar als je je niet houdt aan de basisregels kun je niet verwachten dat anderen je serieus nemen.

Zeker, maar dan mag je toch niet in alle ernst verwachten serieus genomen te worden? Alles wat je zegt mist volledige onderbouwing. En alles wat er hier gebeurt heb je echt over jezelf afgeroepen. Vind ik.

?!?

Laatst aangepast door An58.1 op Di Apr 19, 2022 4:43 pm, in totaal 3 keer bewerkt

Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie