Natura 2000? Hoe krijg je het verzonnen.
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Za Apr 09, 2022 11:16 pm Reageer met quote

--
Hoezo natura2000 gebied ter grootte van een beetje bloempot?!
De Nederlandse overheid is er alles aan gelegen om het land naar de filistijnen te helpen. Daarom altijd haantje de voorste bij het opleggen van meer onuitvoerbare regels en onhaalbare normen. Veel Nederlandse Natura-2000 gebieden zijn aangeharkte tuintjes met plantjes die hier helemaal niet thuis horen. We zuchten onder de terreur van de groene hobby lobby. Het is toch van de zotte dat drie bomen en een struik ook natura 2000 is dus als je die flauwekul schrapt houden we nog genoeg natuur over om van te genieten. Wat heb je aan die gebieden als je geen huis hebt om te wonen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5786
Zo Apr 10, 2022 1:56 pm Reageer met quote

https://www.brabant.nl/onderwerpen/natuur-en-landschap/natuur/natura_2000/beheerplan-biesbosch

https://www.natura2000.nl/gebieden/limburg/leudal

Dit zijn maar 2 van de 162 gebieden van Natura 2000, dus echt geen gebiedjes zo groot als een bloempot, en heel belangrijk!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5868
Zo Apr 10, 2022 3:22 pm Reageer met quote

Ja jammer is dit. Toen het topic werd geplaatst leek het mij echt een interessant onderwerp. Maar na het openingsbericht haakte ik meteen af. Zonder voorbeelden, zonder argumenten gebaseerd op controleerbare feiten kan ik er niks mee. Dan is het gewoon het geluid van een hol vat. Ik houd het er dus maar op dat het verhaal gewoon niet klopt, tot Ron met wat beters komt.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5786
Zo Apr 10, 2022 3:28 pm Reageer met quote

Verder weet ik de bedoeling ook niet, natuur is heel belangrijk, maar niet ten koste van van alles!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Zo Apr 10, 2022 4:54 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
--
Het is toch van de zotte dat drie bomen en een struik ook natura 2000 is .

Zo zeg jij bent goed op de hoogte van de natura 2000 gebieden , zou je mij kunnen vertellen waar je het natura 2000 gebied kan vinden met 3 bomen en een struik dat nu een natura 2000 gebied zal zijn volgens jou Question

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Zo Apr 10, 2022 5:18 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Ron1.1 schreef:
--

Zo zeg jij bent goed op de hoogte van de natura 2000 gebieden , zou je mij kunnen vertellen waar je het natura 2000 gebied kan vinden met 3 bomen en een struik dat nu een natura 2000 gebied zal zijn volgens jou Question

Sarcastisch bedoeld Greet dat snap je toch wel Dat moet je relatief zien in Ned zijn 162 gebiedjes aangewezen als Naturaa2000. In Frankrijk biv. maar 1.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 10, 2022 5:34 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Greet---Gribou schreef:
Ron1.1 schreef:
--

Sarcastisch bedoeld Greet dat snap je toch wel Dat moet je relatief zien in Ned zijn 162 gebiedjes aangewezen als Naturaa2000. In Frankrijk biv. maar 1.

Maar je wil er wat mee zeggen toch met dat sarcasme gekoppeld aan je stelling dat de Nederlandse overheid er alles aandoet om het land naar de filistijnen te helpen, alsmede de terreur van de "groene hobby lobby"?
Heb je feiten die je mening onderbouwen, zodat jij een overtuigend betoog kunt houden? Dan wordt het leuk en kunnen we doen wat de bedoeling hier is: discussiëren. Anders is het slechts inhoudsloos geroeptoeter.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Zo Apr 10, 2022 7:12 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Greet---Gribou schreef:
Ron1.1 schreef:
--

Beter je huiswerk doen Ron , Frankrijk heeft er meer dan 1 , ik lees bij onderstaande link het aantal 1.752.

https://www.allesfrans.com/spip/spip.php?article870

...... of was 1 ook weer sarcastisch bedoeld , waar ik dus niets van geloof.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Apr 10, 2022 9:25 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Ron1.1 schreef:
Greet---Gribou schreef:
Ron1.1 schreef:
--

Beter je huiswerk doen Ron , Frankrijk heeft er meer dan 1 , ik lees bij onderstaande link het aantal 1.752.

https://www.allesfrans.com/spip/spip.php?article870

...... of was 1 ook weer sarcastisch bedoeld , waar ik dus niets van geloof.

Ik denk zomaar dat Ron ergens een of andere ingezonden brief heeft gekopieerd en hier op het forum gedumpt. Hij heeft niet de moeite genomen om ook maar een beetje te controleren of er iets van klopt. Vandaar dat er ook geen link is geplaatst.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2275
Zo Apr 10, 2022 9:46 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik denk zomaar dat Ron ergens een of andere ingezonden brief heeft gekopieerd en hier op het forum gedumpt. Hij heeft niet de moeite genomen om ook maar een beetje te controleren of er iets van klopt. Vandaar dat er ook geen link is geplaatst.

Klopt, het is gecopieerd uit de Telegraaf van een reactie (van “Johannes Particulier”) bij een “Wat u zegt” artikel:

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/91005920/brief-2-natura-2000-gebieden-herzien

Ron heeft alleen de volgorde van de zinnen veranderd.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie