‘Rusland plant grootste oorlog sinds 1945’
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51  Volgende Plaats reactie

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1189
Di Jun 14, 2022 11:06 pm Reageer met quote

dat de navo is opgeschoven ri rusland mag dan wel zo lijken maar het is feitelijk andersom, al de oostbloklanden hebben zich afgewend van Rusland en dat snap ik.
Het is de vrije keus van al die landen een keuze die ze zelf mogen maken.

Elk land is autonoom en mag zelf kiezen waar het zich bij wil aansluiten, dat is vrijheid en die vrijheid wil Rusland hen ontnemen en wil die landen gebruiken als buffer tussen henzelf en de navo.

Autonome vrije landen mogen zelf kiezen en de ene buur wil hen gebruiken dan is dat toch heel logisch

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29896
Wo Jun 15, 2022 10:13 am Reageer met quote

Ik ben maar wat blij dat er een NAVO bestaat. Want het is het enige dat Poetin er van weerhoudt heel Europa onder de voet te lopen. Qua krijgsmacht stelt heel Europa niet veel voor. Gelukkig gaat men die krijgsmacht nu pas een beetje opwaarderen maar in feit is dat al veel te laat. Maar gelukkig stelt de krijgsmacht van de Russen ook niet veel voor.

Het is natuurlijk nonsens om de stellen dat de NAVO agressief zou zijn naar Rusland toe. Integendeel een land moet moeite doen om überhaupt lid te worden. Ik vind zelfs dat de NAVO best wel eens wat meer zijn tanden zou mogen laten zien. De tijd van zoete broodjes bakken is onderhand wel voorbij...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15544
Wo Jun 15, 2022 11:12 am Reageer met quote

Vooropgesteld dat waar Rusland in Oekraïne mee bezig is niet goed te praten is zou je wel kunnen stellen dat Rusland genaaid is met beloftes die niet nagekomen zijn. De vraag is wel aan welk regime in Rusland precies die beloftes gedaan zijn want die zijn niet altijd zo consistent geweest en wat die beloftes precies inhielden. Ik geloof zelf voor geen meter in de imperialistische intenties van de NAVO, hoewel ik sommige escapades in NAVO-verband bedenkelijk vind. Ik kwam de volgende interessante afweging tegen: "Not one inch": heeft het Westen belofte uit 1990 aan Rusland over de uitbreiding van de NAVO niet nageleefd?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10805
Wo Jun 15, 2022 1:07 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Vooropgesteld dat waar Rusland in Oekraïne mee bezig is niet goed te praten is zou je wel kunnen stellen dat Rusland genaaid is met beloftes die niet nagekomen zijn. De vraag is wel aan welk regime in Rusland precies die beloftes gedaan zijn want die zijn niet altijd zo consistent geweest en wat die beloftes precies inhielden. Ik geloof zelf voor geen meter in de imperialistische intenties van de NAVO, hoewel ik sommige escapades in NAVO-verband bedenkelijk vind. Ik kwam de volgende interessante afweging tegen: "Not one inch": heeft het Westen belofte uit 1990 aan Rusland over de uitbreiding van de NAVO niet nageleefd?

Had dit al eerder hier aangekaart.

Wel grappig dat k toen gelijk voor NSBer en Poetinlover werd weggezet..... Very Happy

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Wo Jun 15, 2022 1:35 pm Reageer met quote

Dat ben je natuurlijk wel degelijk wanneer je je enkel maar vrolijk zit te maken bij de gedachte aan alles wat winst voor Poetin zou kunnen betekenen en verlies voor het westen dat Oekraïne bijstaat in de strijd om het behoud van zijn zelfstandigheid.
Ook je beweringen dat de NAVO op een agressieve expansieve manier aan het uitbreiden is en dat Poetin om een verdere expansieve opmars van een oorlogszuchtige NAVO te voorkomen genoodzaakt was Oekraïne binnen te vallen.

Quote:
In 1993 slaagde de Poolse president Lech Walesa erin om groen licht te krijgen van de Russische president Boris Jeltsin voor het NAVO-lidmaatschap. Er kwam veel drank bij kijken, maar ook toen hij weer nuchter was, had Jeltsin er geen problemen mee om in een gezamenlijke verklaring te zeggen dat Rusland "begrip" had voor de Poolse NAVO-aspiraties. Het was een verklaring waar zijn entourage niet gelukkig mee was, en waar president Poetin vermoedelijk liever niet aan herinnerd wil worden, maar Jeltsin was op dat moment wel de wettige president van zijn land. En ook toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Andrej Kozirev maakte op een gezamenlijke persconferentie met zijn Poolse collega duidelijk dat Rusland geen bezwaar had tegen NAVO-lidmaatschap van Polen: "Het is aan de Polen en de NAVO om dat te beslissen."

uit het artikel waar Kees naar linkt

De NAVO heeft nooit gebied 'ingenomen', er is steeds om lidmaatschap gevraagd, uit angst voor Poetin, en zeker niet om Rusland in te gaan lijven.

kom nu maar weer op met je dooddoener: allemaal aannames en een sliep-uit smiley

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 15, 2022 2:10 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
De NAVO heeft nooit gebied 'ingenomen', er is steeds om lidmaatschap gevraagd, uit angst voor Poetin, en zeker niet om Rusland in te gaan lijven.

kom nu maar weer op met je dooddoener: allemaal aannames en een sliep-uit smiley
Dat bedoel ik. Enig begrip voor de wrevel van Rusland begrijp ik wel maar dat gedweep met Poetin niet en ik heb absoluut geen begrip voor agressie tegen Oekraïne, in feite totale vernietiging. Waar is die man nu eigenlijk op uit?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29896
Wo Jun 15, 2022 7:22 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Waar is die man nu eigenlijk op uit?

Volgens mij is het een combinatie van frustratie, machtswellust en blinde vernielzucht.

Hij wint er niets mee en is nu enkel maar de paria van vrijwel de gehele vrije wereld.

En als hij dan "gewonnen" heeft heeft hij enkel een puinveld en inwoners die hem haten tot op het bot...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 15, 2022 9:21 pm Reageer met quote

Mijn fantasie is dat hij zich nog even wil profileren voor een plek in de geschiedenisboekjes voordat hij doodgaat. Dat laatste zo spoedig mogelijk, wat mij betreft.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1189
Wo Jun 15, 2022 10:53 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Rusland heeft zichzelf genaaid, het is niet de navo die iets gedaan heeft, het is Rusland die iets gelaten heeft, Rusland heeft onvoldoende perspectief geboden vooor landen die nog niet tot de navo behoorden.
En autonome landen mogen vrijuit vragen om lid van de navo te worden, dat is niet aan de navo maar aan de landen zelf.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1198
Wo Jun 15, 2022 11:35 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Mijn fantasie is dat hij zich nog even wil profileren voor een plek in de geschiedenisboekjes voordat hij doodgaat.

Dan komt hij in een mooi rijtje:

- Mao Zedong
- Stalin
- Hitler
- Mussolini
- Leopold III
- Poetin
- enz

Moge hij ruste in vrede. (liever vandaag dan morgen)

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5788
Za Jun 18, 2022 1:34 pm Reageer met quote

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1937887430/rutte-oorlog-in-oekraine-is-ook-onze-oorlog-daar-moeten-we-het-eens-over-worden

En Nederland moet bereid zijn om dat in de portemonnee te voelen, hoezo?
Laten ze bezuinigen op buitenlandse hulp, en minder asielzoekers toelaten.
De kosten rijzen hier al de pan uit.

Dat Nederland Oekraïne helpt, vanzelfsprekend maar niet ten koste van alles.

Mijn mening vorm ik zelf!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5877
Za Jun 18, 2022 2:25 pm Reageer met quote

redone schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1937887430/rutte-oorlog-in-oekraine-is-ook-onze-oorlog-daar-moeten-we-het-eens-over-worden

En Nederland moet bereid zijn om dat in de portemonnee te voelen, hoezo?
Laten ze bezuinigen op buitenlandse hulp, en minder asielzoekers toelaten.
De kosten rijzen hier al de pan uit.

Dat Nederland Oekraïne helpt, vanzelfsprekend maar niet ten koste van alles.

Vogens mij gaat het niet over hulp aan de Oekraïne, ten behoeve van de Oekraïners, maar over de prijs die je bereid bent te betalen voor onze eigen vrijheid. Het gaat over de grens van het vrije Europa. Wat hebben we ervoor over om die te behouden. Als de Oekraïne verliest schuift Rusland meer onze kant op. Volgende stap? Bij welke grens zijn we wel bereid het in onze eigen portemonnee te voelen? Ik denk dat Rutte daarop doelt. Voor je het weet ben je zelf asielzoeker.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

redone

Superlid
Superlid
Za Jun 18, 2022 2:30 pm Reageer met quote

Klopt, maar dan hadden ze wel iets eerder met zwaarder materieel moeten aankomen bij Oekraïne en niet moeten wachten tot het land voor een groot gedeelte plat gebombardeerd is.
Men weet hoe Rusland te werk is gegaan bij eerdere oorlogen, maar eerst heel veel praten en bekijken en dan beslissen, vaak ben je dan te laat!!

Maar een asielzoeker is iets anders dan een vluchteling, die uit een oorlogsgebied komt, geen misverstand daarover Willemijn!!!

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jun 18, 2022 3:17 pm Reageer met quote

redone schreef:
Maar een asielzoeker is iets anders dan een vluchteling, die uit een oorlogsgebied komt, geen misverstand daarover Willemijn!!!
Dat is een misverstand. Er zijn zeker asielzoekers die om economische redenen hun heil hier zoeken of hier komen overwinteren of op andere manieren van onze rijkdom willen profiteren. Doe moeten zo snel mogelijk gescreend worden zodat hun procedure afgerond kan worden waarna ze terug moeten. Daar hebben we het vaak genoeg over gehad. Maar veel asielzoekers komen wel degelijk uit gebieden/landen waar gewapende conflicten gaande zijn. Wat denk je van de Syriërs en de Afghanen die echt wel voor hun leven te vrezen hebben?

redone

Superlid
Superlid
Za Jun 18, 2022 3:51 pm Reageer met quote

Ik heb het ook over vluchtelingen die uit een oorlogsgebied komen Kees, dan hoef ik toch niet de landen er specifiek bij te noemen?
Iedere vluchteling moeten we dan helpen.
Wat ik bedoel met asielzoekers zijn al die jonge mannen die met grote getallen in Ter Apel voor de poorten staan uit Noord Afrika, Tunesië, Marokko etc. Hoe ze hier komen???
Maar krijg ze maar weer eens weg!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5877
Za Jun 18, 2022 4:02 pm Reageer met quote

redone schreef:
Ik heb het ook over vluchtelingen die uit een oorlogsgebied komen Kees, dan hoef ik toch niet de landen er specifiek bij te noemen?
Wat ik bedoel met asielzoekers zijn al die jonge mannen die met grote getallen in Ter Apel voor de poorten staan uit Noord Afrika, Tunesië, Marokko etc. Hoe ze hier komen???

Helder wat je nu bedoelt, redone. Kees legt het al uit, maar inderdaad bedoel ik asielzoekers uit oorlogsgebieden. Krijgen we hier oorlog, dan kunnen jij en ik dat dus ook worden, vluchtelingen die asiel zoeken in een veilig land.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Jun 18, 2022 4:05 pm Reageer met quote

redone schreef:
Wat ik bedoel duidelijk te maken, ik wil spraakverwarring zien te voorkomen, is dat asielzoekers een verzamelnaam is voor iedereen die politiek asiel aanvraagt. Daar zitten kanslozen bij uit veilige landen maar ook mensen die op goede gronden gevlucht zijn. Maar dan hebben we het dus over hetzelfde.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Za Jun 18, 2022 4:18 pm Reageer met quote

Als ik zo om me heen lees (o.a. Rob de Wijk) krijg ik steeds meer de indruk dat Biden (en dat is toch de enige die de westerse koers bepaalt) Poetin de Donbas gunt (i.v.m. diens 'eervolle' aftocht) en dat er een zgn. romp- Oekraine overblijft.
Geopolitiek gezien lijken de nieuwe grenzen bepaald en is het mondjesmaat leveren van zwaardere wapens daarop afgestemd.
Oekraine kan vechten totdat het een ons weegt en nog vele duizenden zullen sneuvelen. Zoals meestal leggen oorlogsslachtoffers geen gewicht in de schaal.
De zaak lijkt beklonken; alleen moeten de losse eindjes nog 'netjes' afgewikkeld worden zodat de wereld denkt dat het nu eenmaal zo heeft moeten lopen.

redone

Superlid
Superlid
Di Jun 28, 2022 12:44 pm Reageer met quote

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1579675648/live-aanval-op-winkelcentrum-midden-oekraine-is-oorlogsmisdaad

Een schoftenstreek, een winkelcentrum waar 1000 mensen aanwezig waren, hoe haal je het in je gestoorde kop!!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Di Jun 28, 2022 1:11 pm Reageer met quote

Op de Russische staatstv werd enkele dagen geleden besproken hoe Europa het best een klap toegediend kon worden. Door een kernraket op Nederland (belangrijkste olie-doorvoerhaven) af te schieten en zo Europa in de kou te zetten, luidde de conclusie.

Onzin, kan niet, zou zelfmoord zijn

Terugdenkend aan Trump. Tijdens de aanloop, de voorverkiezingen van het presidentschap maakte hij geen enkele kans. Toen hij verkozen werd zou hij maar enkele maanden aan kunnen blijven, zo hoog liepen de protesten op en zo bizar bleef het gedrag (bv mbt de opkomst op zijn inauguratie) dat hij nu zelfs als president manifesteerde. Enz

Poetin zou het nooit in zijn hoofd halen Oekraïne binnen te vallen. Poetin viel Oekraïne binnen. De sancties zouden hem op de knieën dwingen, want het Russische volk zou met lege winkelschappen te maken krijgen en de vliegtuigen zouden uit de lucht vallen doordat ze niet meer onderhouden konden worden, enz.

Ik vertrouw honderd procent op de berichtgevingen in de Nederlandse media mbt de feiten. Maar niet meer mbt de voorspellingen

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/russische-staatstelevisie-bespreekt-bom-op-nederland

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Jun 28, 2022 1:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 38 van 51 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51  Volgende

Plaats reactie