ĹRusland plant grootste oorlog sinds 1945ĺ
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 67, 68, 69  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15903
Wo Okt 05, 2022 10:58 am Reageer met quote

Hier nog zo'n video: [ Kherson Offensive ] Mass Russian withdrawal to Bruskynske-Mylove; Ukraine recapture 17 settlements. We weten allemaal dat het Russische leger oneindig veel groter is dan het Oekra´ense maar de logistiek en het moreel kraakt aan alle kanten, ook onder de opgeroepen dienstplichtigen die zich niet zo makkelijk laten overtuigen van opkomen voor hun 'vaderland', wat Rusland, feitelijk de Russische Federatie, in veel gevallen niet eens is. Het is koffiedik kijken maar er zit een vette kans in dat de mensen in een aantal deelrepublieken de Russische overheersing meer dan zat zijn en zich gaan verzetten, zoals ook de etnische Russen in Rusland zelf. Desondanks is en blijft het natuurlijk wel een heel groot land waar we liever vrede mee hebben en goede handelsbetrekkingen maar absoluut niet ten koste van dergelijk agressief imperialisme.

ôNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1051
Do Okt 06, 2022 2:11 pm Reageer met quote

Eens met Kees.

Ook eens met deze tweet van Michael McFaul die ik volg
https://mobile.twitter.com/McFaul/status/1577680849582948353

waarin hij schrijft en ik vertaal
Quote:
Poetin heeft niets geannexeerd. Hij ondertekende een stuk papier dat dit wilde doen. Wees voorzichtiger als je over deze gebeurtenis schrijft. (Ook ik ben slordig geweest.) Door het werkwoord annexeren in de verleden tijd te zetten, suggereer je dat het een voldongen feit is. Dat is het niet

Dit is zo waar, je ziet het overal gebeuren op social media behalve bij de Oekra´ners die zeggen→ hoe kan een bezetter grond annexeren dat niet van hem is?

Dat zou hetzelfde zijn dat de Duitsers in 1942 een referendum hadden uitgeschreven in Nederland, die flink onder dwang ging en zo dachten te regelen dat het bezette gebied bij Duitsland voorgoed zou gaan horen. Zo werkt het natuurlijk niet.
Zo werkt het ook niet bij de Krim of andere bezettte gebieden.

Isa Yusibov vind ik zelf erg interessant om te volgen want die gast heeft veel inside information en hij schrijft al een paar dagen dat het rommelt in het Kremlin.
Nu is het officieel en hij twittert
https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/status/1577952024720703492

Quote:
Intra-elite strijd in Rusland gaat nu en public: voorzitter van Commissie Defensie+Commissie Veiligheid in het RU parlement hebben het OM officieel gevraagd om onderzoek te doen naar de bevoorrading van het leger (schaakzet tegen Shoigu). Benieuwd wie er wint.

Omdat het nu en publiek gaat, schrijf ik het hier neer.

Wat je nl nu ziet gebeuren:
1. Al geruime tijd hebben we te maken met een gedemotiveerd leger vanuit Rusland, die zich massaal overgeven, overlopen, vluchten etc en de ene fout na de andere maken waardoor ze giga verliezen hebben te accepteren;

2. De landen onder invloed sfeer van Rusland ruiken hun kans en het rommelt en er is onrust;

3. Door de mobilisatie van de 700.000 soldaten is er een enorme vluchtelingen stroom opgang gekomen oa naar Georgia. Tevens is er onrust in het land want er zijn mensen opgeroepen (veels te veel) die of ziek zijn, of ongetraind zijn, of zelfs al overleden. Belangrijk is dat wij ons goed realiseren, dat nog steeds voor de meeste Russen het totaal niet gaat om welke veroordeling dan ook richting Oekra´ne. Waar het omgaat is dat door die mobilisatie, de oorlog opeens in de huiskamers verschijnt bij de Russen→ Kees schrijft terecht ;
Quote:
Het is koffiedik kijken maar er zit een vette kans in dat de mensen in een aantal deelrepublieken de Russische overheersing meer dan zat zijn en zich gaan verzetten, zoals ook de etnische Russen in Rusland zelf.

4. De 1ste signalen komen meer en meer dat het zou rommelen in het Kremlin. Dus we blijven het volgen.

Dus deze hele oorlog is als een kaarten piramide waar elke keer iets van omvalt. Dus we kunnen ons werkelijk de vraag gaan stellen hoe lang Poetin deze oorlog nog overeind kan houden. Hoe lang hij nog vanuit de interne kliek gesteund gaat worden. Ik denk zo maar, dat het tijd wordt om een grote zak chips te gaan kopen en het eens goed allemaal te gaan volgen→ wie weet wat er binnenkort staat te gebeuren. Voor Oekra´ne is het in elk geval niet verkeerd. Deze gaan onverminderd voor en het is weer eventjes stil op social media→ doen ze expres , maar ze zitten zeker niet stil!

Slava Ukra´ni Exclamation Exclamation

En uiteraard zullen de Russen ook niet stil zitten, het ministerie van Oekra´ne twitterde zonet
https://mobile.twitter.com/DefenceU/status/1577916584085053441
ik vertaal
Quote:
Vanmorgen hebben Russische agressors 7 raketaanvallen uitgevoerd op de stad Zaporizhia. Er zijn burgerslachtoffers gevallen.
Sad

En de gouverment van Oekra´ne twittert nog iets met een Nederlands tintje namelijk
https://mobile.twitter.com/DefenceU/status/1577658112961499138
Quote:
De IFW YPR-765 van Nederlandse makelij, met een opmerkelijk en uniek silhouet, wordt tegenwoordig vaak gezien op de wegen van het oosten en zuiden van Oekra´ne. Dag en nacht, zonder ophouden, verjagen ze de Russische bezetters uit het Oekra´ense land.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4211
Do Okt 06, 2022 2:45 pm Reageer met quote

Quote:
De Amerikaanse inlichtingendiensten denken dat 'delen van de Oekra´ense overheid' betrokken zijn geweest bij de moordaanslag op Daria Doegina in Moskou. De dochter van een invloedrijke Russische Kremlin-ideoloog kwam op 20 augustus om het leven toen haar auto ontplofte.

De ondoorzichtigheid van de Oekra´ense besluitvorming is de Amerikanen al langer een doorn in het oog. Op politiek niveau oefent de VS druk uit op president Zelenski om meer van zijn plannen te delen met de VS. Eerder al klaagden de Amerikanen erover dat ze in deze oorlog beter op de hoogte waren van de Russische plannen dan van de Oekra´ense.

Dat de Amerikaanse inlichtingendiensten hun bevindingen laten uitlekken, is opvallend. Het is hoogst ongebruikelijk dat landen zich uitlaten over de geheime operaties van andere landen. Dat de Amerikanen dat nu toch lijken te doen, zou volgens The New York Times bedoeld kunnen zijn als een waarschuwing aan Oekra´ne om zich te weerhouden van 'gevaarlijk avonturisme'.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5337799/rusland-oekraine-doegin-daria-doegina-aanslag-moskou

Oekra´ne heeft dit altijd ontkend.
Lijkt me niet goed voor de oorlog dat dit naar buiten komt en naar mijn idee dit nog helemaal niet bewezen is, de Amerikaanse inlichtingen DENKEN dit, is iets anders als bewijs. Zo kweek je onrust en de Russen zullen dit aangrijpen als bewijslast ten op zichte van Oekra´ne.
Naar mijn idee dom dus van Amerika dit naar buiten te brengen zonder vaststaand bewijs.

Oekra´ne zit natuurlijk in een spagaat wat betreft Amerika, ze krijgen heel veel wapens van dat land en als ze niet hun plannen delen kan dat in gevaar komen.
Aan de andere kant denk ik dan waarom moet Amerika alles weten.

Pien2022

Superlid
Superlid
Do Okt 06, 2022 3:02 pm Reageer met quote

Wouw Dagmar→ heel erg bedankt, dit heb ik en velen met mij nog niet naar buiten zien komen. Ik heb het in een andere groep gegooid , die wat dieper in deze materie zit wat hier aan de hand is. Ik ben het met je eens dat dit hoogst opmerkelijk is, en dit verontrust me.

Hidde Bouwmeester twittert dit om 13 uur
https://mobile.twitter.com/H_Bouwmeester/status/1577769209815306267

Quote:
Het nieuws dat de VS erin geloven dat Oekraine achter de aanslag op Dugina zat blijft hangen, terwijl er heel veel kritieknop dit statement is. De kritiek krijgt nauwelijks de aandacht, waardoor er ook hier een vertroebeld beeld ontstaat.

en vervolgt paar minuten later
Quote:
Dit is overigens ook heel gevaarlijk maar krijgt niet de zelfde aandacht als al dat gedreig met kernwapens

Wordt vervolgd.

Laatst aangepast door Pien2022 op Do Okt 06, 2022 3:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4211
Do Okt 06, 2022 3:05 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Ik heb het in een andere groep gegooid , die wat dieper in deze materie zit wat hier aan de hand is.

Ben benieuwd wat die andere groep er van denkt, laat maar weten.

Pien2022

Superlid
Superlid
Do Okt 06, 2022 4:16 pm Reageer met quote

Omdat ik zo weg moet en dan pas vanavond zeer laat thuis ben en dus morgen meer kan posten eventueel, hier de reacties samengevat
1. Het is waar en wat moet de inlichtingendienst anders zeggen;
2. Velen→ 1 dat het waar is klopt niet→
een interessante mening→ dit zou zomaar kunnen
Quote:
Dat heb ik me ook afgevraagd. Wat een mogelijkheid is is dat de VS een soort Moskou-propaganda techniek probeert door verschillende verhalen de wereld in te helpen. Hetzlefde zag je ook gebeuren met de eerste aanslagen op de Krim, daar was het eerst niet Ukra´ne, later wel en toen toch weer niet en uiteindelijk toch wel.

Ik denk dus dat het niet waar is dat Ukra´ne achter de aanslag zit maar dat Rusland dit zelf heeft gedaan. Dan is het bericht van de VS mbt Ukra´ne het meeste waard.

3.
Quote:

De ondoorzichtigheid van de Oekra´ense besluitvorming is de Amerikanen al langer een doorn in het oog. Op politiek niveau oefent de VS druk uit op president Zelenski om meer van zijn plannen te delen met de VS. Eerder al klaagden de Amerikanen erover dat ze in deze oorlog beter op de hoogte waren van de Russische plannen dan van de Oekra´ense.
Deze dacht ik zelf ook. Want→ M.a.w. controlfreaks die ergens geen controle over hebben.
Operational security van Oekraine is kennelijk goed (noodzakelijk!), maar dat betekent ook dat alle mogelijk lekken afgedicht zijn incl. die via buitenlandse diensten. En ook dat is noodzakelijk.
Uitgangspunt dat ik eens in een fantasy serie tegen kwam : "three can keep a secret if two are dead". (3 mensen kunnen geheim bewaren als er 2 dood zijn), Oekraine is goed in zijn mond houden en dat is frustrerend als je voor inlichtingen eigenlijk afhankelijk bent van mensen die juist hun mond voorbij praten. Even goed zouden ze staan te stuiteren als een van hun eigen mensen hetzelfde doet
4. Wellicht heeft Zelensky om andere redenen op lange VS tenen getrapt en is dit een "prik→ lees waarschuwingsactie".

Als iemand er meer over leest of denkt, graag hier melden→ want op dit moment is het dus nog onduidelijk.

Wat wel interessant is, dat "mijn" president Macron vandaag een nieuwe Europese politieke gemeenschap in het leven heeft geroepen en dat Rusland niet is uitgenodigd en er 44 landen bevestigd hebben te komen
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/10/05/nieuw-europees-orgaan-is-vooral-signaal-aan-moskou-a4144273 .
Het NRC artikel is interessant, maar ik moet nu echt weg dus kan het niet naar mensen zelf gaan sturen.

Of anders gezegd Dagmar, de normaal zo actieve groep leek een beetje in slaap gesukkeld te zijn sinds gisteren en vandaag, maar door jouw bericht is iedereen opeens weer wakker en present en is het weer levendig Laughing . Dat is ook goed voor hier.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1486
Vr Okt 07, 2022 12:46 am Reageer met quote

weet je Pien, als je zegt "om maar eens met een grote zak chips te gaan kijken wat er gebeurd dan voelt het bij mij alsof je er naar zit te kijken zoals je naar een voetbalwedstrijd zit te kijken

Pien2022

Superlid
Superlid
Vr Okt 07, 2022 1:29 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
weet je Pien, als je zegt "om maar eens met een grote zak chips te gaan kijken wat er gebeurd dan voelt het bij mij alsof je er naar zit te kijken zoals je naar een voetbalwedstrijd zit te kijken

Ik schrijf dit na mijn opmerkingen over 1,2,3,4 → de macht van Poetin brokkelt af. Dat doet me zeer veel plezier en is gunstig voor Oekra´ne.
"De zak chips" staat dus als metafoor → voor deze paleisruzie die er waarschijnlijk meer en meer gaat aankomen. Want hoe gaat dit zich ontwikkelen?
Wie gaan er nog uit het raam "vallen". Er speelt zoveel daar.

HEt heeft zo iets bizars, wat er allemaal speelt rondom en in het Kremlin , en wat nu in Rusland gebeurt. Aan "een zak chips" hebben we vrees ik niet genoeg. Het is ernstig, het is belachelijk en onze cultuur zeer vreemd wat daar gebeurt en het fijne zullen we er waarschijnlijk nooit van weten. Wel zeer de moeite waard van het volgen, want het bepaalt wel onze geschiedenis op dit moment.
De zak chips is ook een metafoor→ "we kunnen het niet mee bepalen→ hoe het afloopt", dus inderdaad meer als volgen en er naar kijken kunnen we niet. Dat is net als bij een voetbalwedstrijd, met dat verschil dat een voetbalwedstrijd erg leuk is, en dit gedoe spannend, bepalend, ernstig etc. Maar er zijn wel degelijk overeenkomsten en dat is "je staat erbij en kijkt ernaar, en ondertussen doe je er niets aan"→ dus pak maar een zak chips → dat heeft iets troostrijks het knappen van de chipsjes en iets normaals nog.

Pien2022

Superlid
Superlid
Vr Okt 07, 2022 11:52 pm Reageer met quote

https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/status/1578427263355215872

Bevestigd door de bronnen in het leger:

Quote:
Whoa, een drone aanval op een militaire luchtbasis Shaykovka, 300 km van Moskou. 2 RU supersonische bommenwerpers zouden zjin uitgeschakeld. Gouverneur van Kaluga bevestigt drone aanval maar zegt dat er niks is beschadigd. De basis werd gebruikt voor luchtaanval op Azovstal bijv.

Embarassed

Kyviv zou het bevestigd hebben.

Als dit klopt , en daar lijkt het wel op, dan gaat dit wel ergens over.

En iets ouders nieuws volgens de Kyviv independent

https://mobile.twitter.com/KyivIndependent/status/1578339183168749568

Ik vertaal
Quote:
Poetin vertelt ministers niet meer over zijn plannen, krijgt kritiek in innerlijke kringen.

Vladimir Poetin overlegt niet meer met ministers en informeert hen niet meer over zijn plannen, meldt het Russische persbureau Meduza, dat zich beroept op ongenoemde bronnen dicht bij het Kremlin en de regering.

De geruchten dat het rommelt binnen het Kremlin worden sterker en sterker!

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1486
Za Okt 08, 2022 12:39 am Reageer met quote

Pien2022 schreef:
https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/status/1578427263355215872

Bevestigd door de bronnen in het leger:

Quote:
Whoa, een drone aanval op een militaire luchtbasis Shaykovka, 300 km van Moskou. 2 RU supersonische bommenwerpers zouden zjin uitgeschakeld. Gouverneur van Kaluga bevestigt drone aanval maar zegt dat er niks is beschadigd. De basis werd gebruikt voor luchtaanval op Azovstal bijv.

Embarassed

Kyviv zou het bevestigd hebben.

Als dit klopt , en daar lijkt het wel op, dan gaat dit wel ergens over.

En iets ouders nieuws volgens de Kyviv independent

https://mobile.twitter.com/KyivIndependent/status/1578339183168749568

Ik vertaal
Quote:
Poetin vertelt ministers niet meer over zijn plannen, krijgt kritiek in innerlijke kringen.

Vladimir Poetin overlegt niet meer met ministers en informeert hen niet meer over zijn plannen, meldt het Russische persbureau Meduza, dat zich beroept op ongenoemde bronnen dicht bij het Kremlin en de regering.

De geruchten dat het rommelt binnen het Kremlin worden sterker en sterker!

ik lees het in euro weekly, dan betekent dit feitelijk dat Rusland zelf is aangevallen, gesuggereerd wordt door ukraine .
als, dan is dit heel slecht nieuws

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Za Okt 08, 2022 10:40 am Reageer met quote

Nadat een explosie plaatsvond in een trein staat de Krimbrug in brand, is zo te zien ook lelijk beschadigd. Alles wat over land gaat moet nu via Melitopolů
Opnieuw zeer gevoelige klap voor Poetin

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 08, 2022 10:53 am Reageer met quote

Volgens mij Nicolaas (correct me if I am wrong) en anderen past dit ook bij de eerdere aanval waar ik hierover schreef

Quote:
een drone aanval op een militaire luchtbasis Shaykovka, 300 km van Moskou. 2 RU supersonische bommenwerpers zouden zjin uitgeschakeld. Gouverneur van Kaluga bevestigt drone aanval maar zegt dat er niks is beschadigd. De basis werd gebruikt voor luchtaanval op Azovstal bijv.

Dus wat de Oekra´ners nu mee bezig zijn is:
1. Voorkomen dat vanaf Shaykoyka een bommenregen op ze kan vallen (zie hoe Mariupol helemaal naar de klote is geschoten vanaf die pek→ en dat wil je niet hebben als je gaat terug veroveren→ je laat niet de guillotine intakt zodat je hoofd er gelijk opgelegd kan worden!);
2. Wederom een belangrijke aanvoerweg van materiaal is kapot gemaakt dus de Russen zullen wederom ge´soleerd zitten en dat maakt het herveroveren gemakkelijker.

Poetin kan dit niet meer winnen, en het is zo jammer dat hij dat niet zal erkennen en zoveel mensen de dood in gaat jagen. Gisteren heeft het ministerie van defensie van Oekra´ne nogmaals duidelijk laten weten aan de Russen, dat diegene die zich gelijk overgeeft geen enkel geweld cq represailles zal ondervinden en op een nette manier behandeld en benader zal worden.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10819
Za Okt 08, 2022 2:10 pm Reageer met quote

Hier laat de Oekraine ook weer eens zijn terroristische kant zien Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6110
Za Okt 08, 2022 2:26 pm Reageer met quote

humor schreef:

Gelukkig moet je zelf lachen om dat "terroristische", in het volledige besef dat deze brug door de Russen is gebouwd na hun annexatie van de Krim, voorheen behorend bij de Oekra´ne. Het lijkt me een strategisch goede zet in deze oorlog die gaat over verdergaande annexatie door Rusland van gebieden in een onafhankelijk land. Maar inderdaad zullen Poetinlovers dit uitleggen als terrorisme, maar daar hoor jij gelukkig niet bij. Toch? Laughing

Weldenkende mensen zullen dit zien als een logisch gevolg van een oorlog die door Rusland is begonnen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 08, 2022 3:22 pm Reageer met quote

humor schreef:

wanneer dergelijk terrorisme door Nederlandse verzetsstrijders uitgevoerd werd om de Duitse bezetter een zware slag toe te brengen waren we -en zijn we daar nog altijd trots op. Zo siert het nu de Oekra´ense verzetsstrijder.

Heb overigens begrepen dat de explosie in een vrachtwagen plaatsvond en dat de vlammenzee die ontstond oversloeg op een aantal treinwagons
Hier is de explosie te zien: https://twitter.com/i/status/1578645445089558528

ps Dank voor je informatie Pien. Je hebt een goed overzicht

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 08, 2022 4:13 pm Reageer met quote

Graag gedaan Nicolaas

3 uur geleden geplaatst:
https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/status/1578661457390362630

Quote:
Vergadering in het Kremlin mbt de Krimbrug is afgelopen. Poetin stuurt 2 ministers naar t gebied. Alhoewel Rusland nog niet zegt dat Oekra´ne hierachter zit heeft het "bestuur" van de Krim officieel gezegd dat dit het werk is van "Oekra´ense vandalen".

Enne de brug is al gerepareerd Laughing Laughing

Enne Rusland maakt zich op om opteschalen
https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/status/1578475667502485506

Quote:
MinBuZa Rusland: "We nemen de laatste dagen verhoogde nucleaire activiteiten van westerse landen waar."

Dus kunnen ze later hun burgers wijs maken, dat het Westen nucleair begonnen is.
Wat ook mogelijk is, dat ze zelf iets tot ontploffen brengen aan de grens bv nog in Rusland, en dan het Westen de schuld ervan gaan geven. Een paar dagen geleden waren er bronnen die beweerden dit vanuit het Kremlin gehoord te hebben.

Hoe het ook zij, ik hoop dat niemand zich hier bang door laat maken, ook al is het natuurlijk heel beangstigend dit soort gevaarlijke kwatsch

Laatst aangepast door Pien2022 op Za Okt 08, 2022 4:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6110
Za Okt 08, 2022 4:20 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Quote:
Vergadering in het Kremlin mbt de Krimbrug is afgelopen. Poetin stuurt 2 ministers naar t gebied. Alhoewel Rusland nog niet zegt dat Oekra´ne hierachter zit heeft het "bestuur" van de Krim officieel gezegd dat dit het werk is van "Oekra´ense vandalen".

Enne de brug is al gerepareerd Laughing Laughing

Toch wel knap van die kwajongens, die vandalen, als ik het artikel lees in de Russische krant Komsolomolskaya Pravda dat duidelijk moest maken dat verwoesting van de brug praktisch onmogelijk was.

Voor de verdediging tegen aanvallen door de lucht zijn twee regimenten verantwoordelijk, die zijn toegerust met diverse geavanceerde anti-raketsystemen, schreef de krant. Onder water zou Rusland duikers en dolfijnen inzetten om sabotage door Oekra´ense duikteams onmogelijk te maken. Ook een systeem met sensoren en harde geluidsgolven zou nadering onder water verhinderen. Patrouilleschepen met tot de tanden bewapende militairen moesten nadering over het water onmogelijk maken. En de bewaking van de brug zelf, schreef de krant, is in handen van de troepen van de geheime dienst FSB en het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Tja...

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 08, 2022 4:24 pm Reageer met quote

Zelf verwacht ik dat het of een raketaanval is geweest of het verzet. HOe dan ook is het bijzonder knap en als je het vergelijkt met onze WOII, dan zullen de mensen die dit gedaan hebben nog lang na deze oorlog de echte verzetshelden zijn van Oekra´ne.

Eens dus Willemijn met je opmerking!

Aanvulling

Crimea is (terecht) heel erg trots
https://mobile.twitter.com/Crimea/status/1578629097386741762
Quote:
Good morning from Crimea!
Cool

En zo verschrikkelijk veel likes!

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 08, 2022 9:59 pm Reageer met quote

https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/status/1578800123043536896

Quote:
Poetin heeft zojuist een decreet ondertekend dat versterking van transportbescherming via die fameuze brug behelst. Geen totale mobilisatie, geen kernoorlog, geen oorlogsverklaring Smile

Fijn en goed nieuws Exclamation

Isa zit meestal goed.

En bevestigd
https://mobile.twitter.com/DickBerlijn/status/1578696918313578496
Quote:
Na de bevrijding van #Lyman ontdekken de #Oekra´ense strijdkrachten een massagraf met 180 lichamen. Daaronder hele gezinnen, ouders met kinderen. Wie vindt #Poetin nog een geniale man?

Sad

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 08, 2022 10:27 pm Reageer met quote

De eerste treinen zouden alweer rijden volgens de Russische autoriteiten, maar zou dat geen grootspraak zijn, zie de schade: https://twitter.com/i/status/1578759862904713217

Roman Kent

Pagina 52 van 69 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 67, 68, 69  Volgende

Plaats reactie