de overheid moet ingrijpen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29439
Vr Jan 21, 2022 2:40 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:
In mijn ogen wordt het tijd voor een bindend referendum. Dan heb je pas echt een democratie, letterlijk: "volksheerschappij".

Ik ben niet in principe tegen op referenda, al dan niet bindend maar je moet wel weten hoe je ze inzet om te voorkomen dat de waan van de dag dan nog meer gaat regeren dan nu het geval is. Ik heb jaren geleden tegen de invoering van de Europese grondwet gestemd. Niet omdat ik de regering weg wilde hebben maar omdat een grondwet een heel dun boekje hoort te zijn, waarin een aantal basisrechten en -plichten geregeld worden en geen statenbijbeldik boekwerk. Het was dan ook geen grondwet maar een economisch model.

Ik kan met geen mogelijkheid het coronabeleid van de regering consistent vinden. Ik zit er in twee gezondheidsorganisaties met mijn neus bovenop en ik ben blij dat die er allebei een eigen, ietwat conservatief getint beleid op nahouden waardoor we redelijk goed weten waar we aan toe zijn, al is dat met wekelijks bijgestelde wetenschappelijke inzichten moeilijk genoeg.

Uiteraard hoef men niet voor elk wissewasje een referendum op te zetten. Maar voor zaken die vrijwel alle mensen raken, is het in mijn ogen zeker wenselijk. Ik heb trouwens om dezelfde rekening tegen die Europese grondwet gestemd. En inderdaad, voor een grondwet is een soort ‘tien geboden’ voldoende.
Ik was het aanvankelijk ook best wel eens met de diverse coronamaatregelen. Maar nu is het een soort lappendeken geworden waar niemand meer iets van begrijpt. En dan ben je als overheid duidelijk op het verkeerde spoor, lijkt mij zo.
En natuurlijk ben je achteraf altijd wijzer. Dat geldt voor elke situatie. Neemt niet weg dat er te veel vanuit de medische kant gekeken is en te weinig vanuit de economische kant. En dat het nu wel tijd is voor een koerscorrectie.

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie