Hoe was jouw vaccinatie?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Vr Apr 23, 2021 5:38 pm Reageer met quote

Ik ben een weekje geleden gevaccineerd met Astra Zeneca, tot nu toe zonder problemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5551
Vr Apr 23, 2021 6:34 pm Reageer met quote

Net mijn zus getipt dat mensen geboren in 1955 nu online een afspraak mogen maken. Zij heeft meteen gehandeld en mag 11 mei.
Voor wie het aangaat...

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2226
Vr Apr 23, 2021 9:22 pm Reageer met quote

Om 18:00 mijn eerste prik ontvangen. In de jaarbeurshallen v Utrecht.

En o ja. Respect voor al die mensen die het mogelijk maken.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15199
Vr Apr 23, 2021 11:19 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Da's pas echt een grote locatie! En een voldaan gevoel toch, dat je die prik hebt gehad? Ik mag morgen weer naar de Rijtuigenloods in Amersfoort, een spoorwegmonument, en a.s. dinsdag naar Driebergen, ook een leuke prikstek.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

barth.

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 12:35 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
barth. schreef:
Da's pas echt een grote locatie! En een voldaan gevoel toch, dat je die prik hebt gehad? Ik mag morgen weer naar de Rijtuigenloods in Amersfoort, een spoorwegmonument, en a.s. dinsdag naar Driebergen, ook een leuke prikstek.

Ja het was een gigantische priklocatie. Heel veel ruimte. (Drie grote hallen in gebruik voor de hele prikcampagne.) Veel prikcapaciteit.
Uiteraard ben ik er blij mee dat nu die eerste prik heb ontvangen. (Maar ik weet niet of mijn gevoel wel zo belangrijk is Very Happy )
Die priklocaties waar jij prikt zijn denk ik wat knusser.

Prik ze.
Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29622
Za Apr 24, 2021 10:32 am Reageer met quote

Die priklocaties verschillen inderdaad nogal. Mijn 'behandeling' vond plaats in de plaatselijke sporthal dus daar viel qua architectuur niet zoveel te beleven. Relatief eenvoudige tachtigerjaren staalconstructie.
Mijn vrouw ging naar de huisarts. Daar was naast de dokterspost een soort partytent neergezet voor de wachtperiode en werd er zelfs koffie geschonken...

Voordeel van de dorpse knussigheid...

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 10:45 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
barth. schreef:

Hoeveel uur sta je dan te prikken op zo'n dag Kees? En maak jij ook mee dat er vaccins worden weggegooid aan het einde van zo'n dag?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 11:59 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Hoeveel uur sta je dan te prikken op zo'n dag Kees? En maak jij ook mee dat er vaccins worden weggegooid aan het einde van zo'n dag?

Diensten duren 7 werkuren, van 7.15-14.30 of van 13.45-20.30 en in de Jaarbeurs tijdelijk van 19.15 tot 00.30, voornamelijk bedoeld voor deelnemers aan de Ramadan. Tot nu toe doen we de hele dienst waarvoor we ingedeeld zijn, naast prikker kan dat ook als optrekker, admi(nistratie), host, runner of triagist zijn maar er gaan stemmen op om halverwege de dienst te switchen. Dan zijn er ook nog artsen, coördinatoren en buddy's die diverse dingen doen en uiteraard beveiligers, verkeersregelaars en huishoudelijk personeel en Rode Kruisvrijwilligers, die vnl. eerste hulp doen. Iedere locatie is echt een heel bedrijf. Overgebleven vaccins, en dat zijn er echt maar heel weinig als er goed gepland wordt, komen ten goede aan personeel dat eind van de prikdag, dus 's avonds, op de werkvloer aanwezig is. Weggegooid wordt er in principe niets, tenzij er iets met de vaccins zelf aan de hand is, zoals te lang buiten de koeling, kleurafwijkingen en dergelijke. Prikken doen we zittend; anders heb je geen rug meer over na een paar uur, want de 'klanten' zitten ook als ze geprikt worden. De prik op zich is zo klaar maar bij sommigen moet er twee minuten of soms zelfs tien minuten extra afgedrukt worden. Vandaag stond ik als reserve ingeroosterd en omdat er ook op de andere locaties niemand extra nodig was ben ik om een uur of negen weer naar huis gestuurd. Doe ik het niet voor maar goed, voor een enkele keer is het geen ramp, zeker niet als het lekker weer is, zoals nu. Smile
Speciaal voor Tympaan, de Rijtuigenloods (op een dag met wat meer regen):

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 12:13 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
WillemijnF schreef:

Diensten duren 7 werkuren, van 7.15-14.30 of van 13.45-20.30 en in de Jaarbeurs tijdelijk van 19.15 tot 00.30, voornamelijk bedoeld voor deelnemers aan de Ramadan. Tot nu toe doen we de hele dienst waarvoor we ingedeeld zijn, naast prikker kan dat ook als optrekker, admi(nistratie), host, runner of triagist zijn maar er gaan stemmen op om halverwege de dienst te switchen. Dan zijn er ook nog artsen, coördinatoren en buddy's die diverse dingen doen en uiteraard beveiligers, verkeersregelaars en huishoudelijk personeel en Rode Kruisvrijwilligers, die vnl. eerste hulp doen. Iedere locatie is echt een heel bedrijf. Overgebleven vaccins, en dat zijn er echt maar heel weinig als er goed gepland wordt, komen ten goede aan personeel dat op dat moment, dus 's avonds, op de werkvloer aanwezig is. Weggegooid wordt er in principe niets, tenzij er iets met de vaccins zelf aan de hand is, zoals te lang buiten de koeling, kleurafwijkingen en dergelijke. Prikken doen we zittend; anders heb je geen rug meer over na een paar uur, want de 'klanten' zitten ook als ze geprikt worden. De prik op zich is zo klaar maar bij sommigen moet er twee minuten of soms zelfs tien minuten extra afgedrukt worden. Vandaag stond ik als reserve ingeroosterd en omdat er ook op de andere locaties niemand extra nodig was ben ik om een uur of negen weer naar huis gestuurd. Doe ik het niet voor maar goed, voor een enkele keer is het geen ramp, zeker niet als het lekker weer is, zoals nu. Smile

Daar sta ik toch wel van te kijken zeg, wat een organisatie! Des te meer respect voor de ggd. Leuk om te weten!

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 1:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Daar sta ik toch wel van te kijken zeg, wat een organisatie! Des te meer respect voor de ggd. Leuk om te weten!

Een poos geleden had ik best wel kritiek op de gang van zaken en ik ben nog steeds niet kritiekloos wat betreft de (m.i. negatieve) invloed van de politiek op de organisatie van de preventieve gezondheidszorg, voor een belangrijk deel gestalte gegeven door de vele ggd-en. Maar er blijkt toch nog voldoende expertise geweest te zijn om binnen een aantal maanden een enorme inhaalslag te maken, zeker respectabel! Het voelt heel goed, bijzonder zelfs, om daar deel van uit te maken, gewoon lekker met mijn pootjes in de modder. Daar vaar ik wel bij! Smile

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 2:36 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
WillemijnF schreef:

Een poos geleden had ik best wel kritiek op de gang van zaken en ik ben nog steeds niet kritiekloos wat betreft de (m.i. negatieve) invloed van de politiek op de organisatie van de preventieve gezondheidszorg, voor een belangrijk deel gestalte gegeven door de vele ggd-en. Maar er blijkt toch nog voldoende expertise geweest te zijn om binnen een aantal maanden een enorme inhaalslag te maken, zeker respectabel! Het voelt heel goed, bijzonder zelfs, om daar deel van uit te maken, gewoon lekker met mijn pootjes in de modder. Daar vaar ik wel bij! Smile

Snap ik helemaal. Minder spectaculair en veel meer op de achtergrond heb ik zelf ook mijn steentje bijgedragen mbt het onderwijs. Zo kunnen we toch onze ervaring ook tijdens onze pensionering nog inzetten. Maar goed, dit is een zijsprong, sorry. Terug on topic.

barth.

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 3:08 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het voelt heel goed, bijzonder zelfs, om daar deel van uit te maken, gewoon lekker met mijn pootjes in de modder. Daar vaar ik wel bij! Smile

Dat gevoel snap ik helemaal!
Ik had bij de afspraak de keuze uit drie priklocaties. Behalve Utrecht ook Houten en Hilversum. Eigenlijk alledrie even ver weg. In Houten had ik ook twee dagen eerder kunnen komen, maar dan zou ik helemaal het gevoel van voordringen gehad hebben. Want mijn zus, die net over de 70 is, had een week eerder een afspraak gemaakt, maar is pas op koningsdag aan de beurt. En ik weet hoe zij ernaar uit heeft gekeken om ook gevaccineerd te kunnen worden.

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 6:16 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Bedankt Keesvi..

Very Happy

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 7:19 pm Reageer met quote

Het is niet de mooiste foto maar ik vind het een leuk voorbeeld van industrieel erfgoed dat de moeite waard is om te bewaren. Met wat googelen kun je makkelijk de rest vinden. Ik vind het altijd wel iets hebben om in zo'n oud gebouw iets te doen of zelfs er domweg in rond te lopen en mijn ogen uit te kijken. Vanwege de privacy mag ik binnen geen foto's maken. Om toch een beetje on topic te blijven zou het aardig zijn om ook andere prik- en testlocaties in historische gebouwen in kaart te brengen. Die prik krijgt zo bij bouwkundefreaks een meerwaarde. Of het helpt is natuurlijk de vraag. Smile

Tympaan

Superlid
Superlid
Za Apr 24, 2021 7:42 pm Reageer met quote

Dat googelen heb ik al gedaan. dat is een tic die nooit meer overgaat...

Laughing

barth.

Superlid
Superlid
Wo Apr 28, 2021 3:51 am Reageer met quote

Overigens kunnen nu mensen die geboren zijn in 1961 online een afspraak maken voor de vaccinatie.

https://ggdghor.nl/actueel-bericht/geboren-in-1961-maak-online-uw-vaccinatieafspraak/

vriend55

Stamgast
Stamgast
Antw.: 118
Wo Apr 28, 2021 12:05 pm Reageer met quote

Heb mijn afspraak in voormalig pand van slijter, Laughing als ze me met whisky inenten, hoef ik dat 's-avonds niet meer te drinken Laughing
Was er overigens snel bij met afspraak maken, ben van 1955, krijg 5 mei de eerste prik.

barth.

Superlid
Superlid
Vr Apr 30, 2021 6:56 pm Reageer met quote

Mensen die in 1962 zijn geboren kunnen nu ook online een afspraak maken voor de prik

https://ggdghor.nl/actueel-bericht/geboren-in-1961-maak-online-uw-vaccinatieafspraak/

(Ze gaan hard)

barth.

Superlid
Superlid
Vr Apr 30, 2021 11:39 pm Reageer met quote

Ondertussen in Wappelonië,
Worden er allerlei complottheoriën gelanceerd, als propaganda gericht tegen de vaccinaties.
Het laatste is een suggestie dat ongevaccineerden ziek zouden worden door contact met gevaccineerden.

Dus als wappies je (als gevaccineerde) gaan mijden, dan is het omdat ze bang zijn om ziek te worden door het contact met jou. Omdat je gevaccineerd bent.

Hoe verzinnen ze het..!
Maar ondertussen worden er wel een heleboel wappies in hun denken vergiftigt met de misleidende fake nieuws berichten van die complotsites.

Eigenlijk vind ik het misdadige oplichting en misleiding. Die misinformatie.
Je kan er om lachen, om al die onzin, maar het is eigenlijk intriest.
En het kan slachtoffers maken, doordat mensen bang worden gemaakt om zich te laten vaccineren en zo bescherming te krijgen tegen dat rotvirus.

Bo1975

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Do Mei 06, 2021 11:57 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ron1.1 schreef:
ben 18 maart geprikt, resultaat; arm moet geamputeerd worden.

Gelukkig heb je er nog een voor de tweede prik...

22 april heb ik de eer. Maar ik heb een houten arm.. Very Happy

Houten arm, misselijk. Bah! Vond het zeker geen pretje!

Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie