Hoe was jouw vaccinatie?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

Bo1975

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Do Mei 06, 2021 12:01 pm Reageer met quote

Heeft iemand ervaring met deze multivitamine voor 50+ https://www.flinndal.nl/multivitaminen/multi-50-vrouw Ik heb mijn vaccine gehad en voel me heel misselijk, mijn doktor gaf aan dat het misschien ook komt doordat ik vitamine tekort heb. Heeft iemand anders dit ook zo ervaren? Eerlijk gezegd zit ik er niet naar uit te kijken om die tweede vaccinatie te krijgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6077
Do Mei 06, 2021 7:31 pm Reageer met quote

Heeft je dokter via bloedonderzoek vast laten stellen dat je een tekort hebt aan bepaalde vitamines? Vitamines zijn essentieel voor je gezondheid en een (groot) tekort aan éen of enkele vitamines zal zeker tot nare aandoeningen en allerlei bijzondere lichamelijke reacties kunnen leiden

Ik slik al vele decennia allerlei merken multivitamines (in de aanbevolen dosering) en miljoenen met mij. Hebben bij mij nooit voor vervelende bijwerkingen gezorgd maar het kan wel gebeuren: https://www.ergogenics.org/waarom-sommige-multivitamines-misselijk.html

Heeft die misselijkheid lang aangehouden?

En kwam die direct na je eerste vaccinatie op, of direct nadat je voor het eerst je mulivitamines nam?

Overigens natuurlijk nog hartelijk welkom hier

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1429
Do Mei 06, 2021 8:22 pm Reageer met quote

Hoe was jouw vaccinatie? = was prima de luxe

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Di Jul 27, 2021 4:41 pm Reageer met quote

Eindelijk zal ik dan donderdag mijn tweede prik krijgen. Het werd tijd!
Zal het weer Astra Zeneca zijn?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15534
Di Jul 27, 2021 4:52 pm Reageer met quote

Aquarel schreef:

Het advies voor de tweede prik is wederom AZ maar je mag ook voor Pfizer kiezen:

Ik heb één prik gehad met AstraZeneca. Kan ik nu kiezen om mijn 2e prik te krijgen met een ander vaccin?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 864
Di Jul 27, 2021 5:07 pm Reageer met quote

Aquarel schreef:

Als je nu Pfizer wil zal je nog langer moeten wachten op je tweede vaccinatie omdat je daar voor een afspraak moet maken bij de GGD .

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jul 27, 2021 6:08 pm Reageer met quote

Gribou---Greet schreef:
Aquarel schreef:

Als je nu Pfizer wil zal je nog langer moeten wachten op je tweede vaccinatie omdat je daar voor een afspraak moet maken bij de GGD .

Weet je hoe lang dat gaat duren? Ik zou zelf gewoon voor die tweede AZ kiezen. Mogelijk is er een derde prik nodig. Dat zal nog duidelijk moeten worden maar dat geldt ook voor Pfizer en Moderna.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 864
Di Jul 27, 2021 7:17 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Gribou---Greet schreef:
Aquarel schreef:

Weet je hoe lang dat gaat duren? Ik zou zelf gewoon voor die tweede AZ kiezen. Mogelijk is er een derde prik nodig. Dat zal nog duidelijk moeten worden maar dat geldt ook voor Pfizer en Moderna.

Hoelang het duurt voordat je aan de beurt bent bij de GGD dat zal er vermoedelijk van afhangen waar je woont ,ik weet van kennissen die vorige week een afspraak hebben gemaakt over 2 weken terecht kunnen op de priklocatie en van iemand anders die naar een andere priklocatie moet was het een week.
IK ben ook voor de tweede AZ gegaan in mijn ogen niks mis mee en ja ik heb ook 3 maanden moeten wachten op de tweede prik.
Dus als Aquarel snel wil gaat ze donderdag , die afspraak heeft ze staan en is er dan eindelijk ( haar woord) af ,

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jul 27, 2021 7:29 pm Reageer met quote

Op zich is AZ een prima vaccin dat vooral door de berichtgeving schade heeft geleden. Er dreigen tienduizenden AZ vaccins weggegooid te worden. Zonde...

Tienduizenden AstraZeneca-vaccins worden alsnog weggegooid

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 15627
Di Jul 27, 2021 7:46 pm Reageer met quote

2 x pfizer gehad en totaal geen last gehad. In Emmeloord werd alleen Pfizer gegeven dus me er volkomen aan over gegeven. Ben nu 4 weken "safe" en de QR app op mijn telefoon gezet.

Wijsheid is wat het hart je verteld.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5861
Di Jul 27, 2021 8:04 pm Reageer met quote

Mensen reageren echt heelverschillend op de vaccinaties. Mijn man en ik hebben nauwelijks last gehad,ik de dag na de tweede prik een beetje "lam "gevoel in mijn ledematen, zoalsje bij een griep ook wel kunt hebben.
Beide dochters zijn ook geprikten de oudste is er dagenlang ellendig van geweest,misselijk, forse hoofdpijn,spierpijn en erg slap. Jongste en schoonzoon beiden een dag met weinig energie en hoofdpijn. Is het zo dat bij jongere mensen de klachten heviger zijn dan bij ouderen? Kennelijk wordt het lichaam hard aan het werk gezet. Dat het bij ouderen niet zo is,betekent dat ook iets mbt de effectiviteit? Of is het gewoon erg individueel en niet gerelateerd aan leeftijd? Weet jij dat Kees?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jul 27, 2021 8:29 pm Reageer met quote

Er lijkt verschil te zijn tussen de verschillende soorten vaccins. Moderna en Pfizer zijn zo goed als hetzelfde maar toch hoor je dat er verschil is in heftigheid van de nareacties tussen de eerste en de tweede prik. Moderna vooral na de tweede. Ik heb ook de indruk dat jongeren meer last hebben dan ouderen, ergens wel verklaarbaar, hoewel dat ook de andere kant op kan werken, per vaccin verschillend. Net als voor de effectiviteit van de vaccins heb ik geen objectief onderzoek bij de hand om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik heb tweemaal Moderna gehad en nauwelijks klachten gehad, zeker niet om werk of iets dergelijks voor te verzuimen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5861
Di Jul 27, 2021 8:32 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Er lijkt verschil te zijn tussen de verschillende soorten vaccins. Moderna en Pfizer zijn zo goed als hetzelfde maar toch hoor je dat er verschil is in heftigheid van de nareacties tussen de eerste en de tweede prik. Moderna vooral na de tweede. Ik heb ook de indruk dat jongeren meer last hebben dan ouderen, ergens wel verklaarbaar, hoewel dat ook de andere kant op kan werken, per vaccin verschillend. Net als voor de effectiviteit van de vaccins heb ik geen objectief onderzoek bij de hand om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik heb tweemaal Moderna gehad en nauwelijks klachten gehad, zeker niet om werk of iets dergelijks voor te verzuimen.

Dat had ik erbij moeten zetten: wij kregen allemaal Pfizer.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2601
Wo Aug 04, 2021 12:14 am Reageer met quote

Ja het was weer Astra Zeneca en ik heb er de volgende morgen flink wat pijn aan gehad in m'n geprikte arm.
Maar goed, ook dat gaat weer over.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18765
Wo Aug 04, 2021 11:16 am Reageer met quote

Aquarel schreef:
Ja het was weer Astra Zeneca en ik heb er de volgende morgen flink wat pijn aan gehad in m'n geprikte arm.
Maar goed, ook dat gaat weer over.

Bij Pfizer werd mijn arm ook ietwat stijf, maar dat is geen reden tot klagen.

Olivia57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Di Sep 07, 2021 5:57 am Reageer met quote

Ik voelde me verschrikkelijk! Een dag heftige koorts en de dag daarna was ik ook helemaal gebroken Sad

Laatst aangepast door Olivia57 op Ma Okt 18, 2021 10:46 am, in totaal 1 keer bewerkt

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Di Sep 07, 2021 10:13 am Reageer met quote

Olivia57 schreef:
Ik voelde me verschrikkelijk! Een dag heftige koorts en de dag daarna was ik ook helemaal gebroken Sad Ik ben nu op zoek naar extra vitamine en mineralen die me misschien erboven op kunnen helpen, heeft iemand advies hierin? Ik bestel meestal alles op deze www.flinndal.nl Verheug me niet op de tweede dosis.

Verkapte reclame voor Flinndal Mad

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Di Sep 07, 2021 10:14 am Reageer met quote

Olivia57 schreef:
Ik voelde me verschrikkelijk! Een dag heftige koorts en de dag daarna was ik ook helemaal gebroken Sad Ik ben nu op zoek naar extra vitamine en mineralen die me misschien erboven op kunnen helpen, heeft iemand advies hierin? Ik bestel meestal alles op deze www.flinndal.nl Verheug me niet op de tweede dosis.

Verkapte reclame voor Flinndal Mad

Olivia57

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Ma Okt 18, 2021 10:44 am Reageer met quote

Ik ben helaas bang om een prik te krijgen.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2267
Wo Dec 15, 2021 4:41 am Reageer met quote

De booster vaccinatie campagne gaat vlot.
Hulde voor alle GGD medewerkers die eraan meewerken, aan deze enorme logistieke operatie.

Ik heb de afgelopen dag (dinsdag 14-12) mijn boosterprik ontvangen.
De reguliere vaccinatie van begin dit jaar was bij mij met het Pfizer vaccin,
Maar deze booster prik was nu met moderna vaccin.
Dat is denk ik een goede combinatie.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie