Hoe was jouw vaccinatie?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15558
Do Apr 15, 2021 8:30 pm Reageer met quote

Volgende week woensdag krijg ik de tweede prik met Moderna. Eerste niets gevoeld van de prik en ook geen nawerking gehad. Als ik niet wist dat ik een prik had gehad zou ik echt niets gemerkt hebben maar ik had een uiterst licht infiltraat van een aantal centimeters in doorsnee in die bovenarm, ten teken dat het wel iets deed, zullen we maar zeggen. De tweede Moderna levert meestal een wat heftiger reactie op maar dat zien we dan wel weer.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 153
Do Apr 15, 2021 10:41 pm Reageer met quote

Ik heb zonder brief online die afspraken gemaakt. Ik word gevaccineerd met pfizervaccin. AstraZeneca wil ik niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Vr Apr 16, 2021 1:10 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Dan lijkt het me zaak om nu elke dag even de site te checken. Fijn voor jou barth! Ik ben van 1954, dus hopelijk ben ik nu ook snel aan de beurt.

Ja zeker een zaak om de site regelmatig te checken, en niet alleen s’ochtends. Toen ik vanmorgen keek was het bericht er nog niet, maar in de middag werd ik door mijn zus getipt. (Waar ik natuurlijk heel blij mee was.)
Ik lees in het nieuwsbericht ook:
Quote:
Omdat de komende weken steeds meer vaccins beschikbaar komen, wordt het vaccinatietempo verder verhoogd.

Dus het kan zijn dat ze nu 65plus er snel doorheen willen jassen. Laughing
Ik hoop dat jij ook snel bericht zal krijgen dat je ook een afspraak kan maken.
Ik zal proberen het een beetje mee in de gaten te houden op de site.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 128180
Vr Apr 16, 2021 11:42 am Reageer met quote

Ik heb mijn prik gehad begin april met Pfizer, alleen de eerste paar uur een zere arm daarna geen last meer gehad . Begin mei hoop ik de tweede te ontvangen.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1443
Vr Apr 16, 2021 8:01 pm Reageer met quote

barth. schreef:
WillemijnF schreef:

Dan lijkt het me zaak om nu elke dag even de site te checken. Fijn voor jou barth! Ik ben van 1954, dus hopelijk ben ik nu ook snel aan de beurt.

Ja zeker een zaak om de site regelmatig te checken, en niet alleen s’ochtends. Toen ik vanmorgen keek was het bericht er nog niet, maar in de middag werd ik door mijn zus getipt. (Waar ik natuurlijk heel blij mee was.)
Quote:
Omdat de komende weken steeds meer vaccins beschikbaar komen, wordt het vaccinatietempo verder verhoogd.

Veel 60+ laten het Opel Astra Zenaca vaccin lopen, omdat NL nu extra Pfeizer vaccins heeft gekregen.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 8:05 pm Reageer met quote

Trombose is zeker leeftijdgerelateerd, dus hoe ouder je bent, hoe meer kans je hebt. Als je jong bent is de kans op trombose ongeveer 1 op 10.000 en als je boven de 60 bent is het 1 tot 2 op 1000.

Waarom de ouderen dan geen pfizervaccin ???

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 16, 2021 8:29 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
barth. schreef:
WillemijnF schreef:

Quote:

Veel 60+ laten het Opel Astra Zenaca vaccin lopen, omdat NL nu extra Pfeizer vaccins heeft gekregen.

Dat kan ik me heel goed voorstellen na alle negatieve berichten over AstraZeneca.

Dit is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen!

Laatst aangepast door MarjoleinA.1 op Vr Apr 16, 2021 8:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 16, 2021 8:30 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Trombose is zeker leeftijdgerelateerd, dus hoe ouder je bent, hoe meer kans je hebt. Als je jong bent is de kans op trombose ongeveer 1 op 10.000 en als je boven de 60 bent is het 1 tot 2 op 1000.

Omdat ze van die zooi AtraZeneca af willen?

Dit is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen!

barth.

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 8:47 pm Reageer met quote

Niet verstandig om de vaccinatie te laten lopen. Je krijgt geen nieuwe oproep daarna meer. Er is ook geen vaccin-keuzevrijheid voor zover als ik weet.
Ik kan me de onrust na alle berichtgeving wel voorstellen,
maar toch... niet verstandig om de vaccinatie te weigeren of te laten lopen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 8:58 pm Reageer met quote

MarjoleinA schreef:
Omdat ze van die zooi AtraZeneca af willen?

Alle medicijnen en vaccins hebben bijwerkingen en 100% zekerheid dat het doet wat het zou moeten doen heb je ook al niet. Daarom is het niet uit te sluiten dat er behalve bij AZ en Pfizer ook iets be- of gevonden wordt bij Moderna en Pfizer. En wat dan? Ook die 'zooi' Moderna en Pfizer maar mijden? Loop je liever de kans op Covid-19, waarbij de risico's vele malen groter zijn dan bij vaccineren met welk vaccin dan ook? Die vragen kun je alleen zelf en vooral voor jezelf beantwoorden, Marjolein. Er wordt terecht onderzoek gepleegd waarbij ik het jammer vind dat in de tussentijd gestopt wordt met vaccineren omdat dat stoppen meer gezondheidsschade oplevert dan doorgaan. Een wereldwijd heel veel gebruikt vaccin waar een minimaal aantal problemen bij zijn gevonden en enorme aantallen mensen voorlopig gevrijwaard zijn van een ernstige infectieziekte 'zooi' noemen vind ik onnodige stemmingmakerij.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 9:06 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

Het gaat om een bepaald soort trombose die niet zozeer leeftijds- maar meer genetisch bepaald is waardoor het juist (heel erg weinig) jongeren treft. Als ik goed geïnformeerd ben is er overigens nog aardig wat voorraad Pfizer voorhanden waar in ieder geval 'mijn' GGD voorlopig nog even mee vooruit kan.

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 16, 2021 9:07 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Niet verstandig om de vaccinatie te laten lopen. Je krijgt geen nieuwe oproep daarna meer. Er is ook geen vaccin-keuzevrijheid voor zover als ik weet.

Ik ben voor keuze vrijheid en de onrust begrijp ik ook. Of iemand het AstroZenecavaccin wel of niet wil is aan de persoon zelf. Persoonlijk wil ik hem niet en ben veel geruster nu ik weet dat ik gevaccineerd word met pfizer.
Ik hoop dat die keuze vrijheid er binnenkort wel komt.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 9:28 pm Reageer met quote

barth. schreef:

Je kunt het opnieuw aanvragen hoor op het bekende GGD nummer.

barth.

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 9:40 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
barth. schreef:

Je kunt het opnieuw aanvragen hoor op het bekende GGD nummer.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/waarom-zestigplussers-nog-wel-het-astrazeneca-vaccin-krijgen

Quote:
Van Kassa-kijkers kregen we de vraag wat er gebeurt als je de AstraZeneca-vaccinatie afslaat. Kun je dan nog ingeënt worden met een ander middel? We vragen het na bij het RIVM, dat verantwoordelijk is voor de organisatie van het vaccinatieprogramma. Zij raden sterk af om dat te doen. "We maken maar één keer een afspraak. In principe maak je daarna geen aanspraak meer op vaccinatie", benadrukt woordvoerder Marah Michel.
Het is nog niet duidelijk of er een tweede ronde komt nadat iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten inenten. "Mocht dat wel het geval zijn, dan geeft dat nog niet de garantie dat je een ander vaccin toegediend krijgt."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/kan-ik-zelf-kiezen-voor-een-bepaald-soort-coronavaccin

barth.

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 11:22 pm Reageer met quote

Zonet de alarmerende open brief van het Zuyderland ziekenhuis gelezen.

Die begint ook over een patiiënt die het AstraZeneca vaccin had geweigerd, en daar enorme spijt van van heeft gekregen toen hij daarna door het virus werd geveld.

Quote:
Beste minister, leden van de Gezondheidsraad en het RIVM,

Vandaag namen wij de eerste patiënt op in ons ziekenhuis die het Astra-Zeneca-vaccin had geweigerd na alle commotie in de pers. We hoorden de enorme spijt in zijn stem en zagen de wanhoop in zijn ogen. Het virus had hem geveld en dit had wellicht niet gehoeven. Met zijn instemming delen wij hier zijn longscan. Je hoeft geen longarts te zijn om de verwoestingen te herkennen. Je hoeft ook geen epidemioloog te zijn om de risico’s van niet-vaccineren te duiden. Het risico op ernstige schade door COVID-19 is tien keer hoger voor 40 jarigen, en zeventig keer voor 60 jarigen, dan het risico op ernstige schade door trombose als gevolg van het vaccin.

>>
lees verder:
https://www.zuyderland.nl/nieuws/het-vaccinatie-zwabberbeleid-eist-zijn-tol-een-open-brief-van-zuyderland/

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Vr Apr 16, 2021 11:30 pm Reageer met quote

Barth ik heb dat artikel ook gelezen en bij mij komt het over als mensen toch over willen halen het Astra Zenecavaccin vooral wel te accepteren. Dat men wil dat iedereen zich laat vaccineren is begrijpelijk maar geef mensen de keuzevrijheid met welk vaccin.

Ik blijf erbij dat een ieder dat zelf uit zou mogen maken.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 11:34 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Zonet de alarmerende open brief van het Zuyderland ziekenhuis gelezen.

Die begint ook over een patiiënt die het AstraZeneca vaccin had geweigerd, en daar enorme spijt van van heeft gekregen toen hij daarna door het virus werd geveld.

Eén casus kan natuurlijk nooit leidend zijn maar, me op de nuchtere cijfers baserend, zou ik een week of vier geleden, ondanks de onrust die er toen al was, rustig AstraZenica genomen hebben en dat zou ik op dit moment even rustig weer doen. De voordelen wegen ruimschoots op tegen de eventuele nadelen van dit vaccin.

barth.

Superlid
Superlid
Vr Apr 16, 2021 11:52 pm Reageer met quote

MarjoleinA schreef:
Barth ik heb dat artikel ook gelezen en bij mij komt het over als mensen toch over willen halen het Astra Zenecavaccin vooral wel te accepteren. Dat men wil dat iedereen zich laat vaccineren is begrijpelijk maar geef mensen de keuzevrijheid met welk vaccin.

De realiteit is voorlopig dat die vaccin keuzevrijheid er niet is.
En daarom wil ik mensen (die overwegen om het vaccin te weigeren) heel sterk afraden om dat te doen. (Dat Weigeren van de vaccinatie).

Zelf zou ik er geen moeite mee gehad hebben, als ik in plaats van pfizer met Astrazeneca zou worden gevaccineerd. Ik zou blij zijn met elk vaccin, zolang ik maar gevaccineerd word.
Ik denk dat ik (in mijn conditie) een corona besmetting niet zou overleven.
Dus een vaccinatie is heel belangrijk voor me. (Met welk goedgekeurd vaccin dan ook.)

Laatst aangepast door barth. op Za Apr 17, 2021 12:18 am, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6103
Za Apr 17, 2021 12:01 am Reageer met quote

Zoals ik al schreef werd ik een beetje overvallen door de telefonische oproep die ik kreeg om een vaccinatie te komen halen vorige week zaterdag.
Pas thuis las ik 'Astrazenica' bij het batchnummer waarover de doktersassistent mij (opnieuw) belde.
Mijn vriendin slaakte een kreet van ontzetting, zelf moest ik alleen maar lachen. (cool he)
Jammer vind ik wel dat de tijdsinterval bij AstraZenica zo groot is (12 weken) .
Ik kan pas 26 juni voor de tweede terecht, opnieuw in de pastorie van de Westerkerk.

https://www.gezondheidsraad.nl/documenten/adviezen/2021/04/12/interval-tussen-de-eerste-en-tweede-vaccinatie

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Apr 17, 2021 12:25 am Reageer met quote

MarjoleinA schreef:

Het gaat mij er vooral om dat iedereen een weloverwogen keuze maakt. Gebruik maken van zorg, curatief of preventief, is per slot van rekening vrijwillig, uitzonderingen daargelaten. Ik krijg nu een beeld van velen die zich bang maken voor AstraZenica en wel zorgeloos paracetamol, ontstekingsremmers, maagbeschermers en anticonceptiepillen naar binnen werken terwijl de gezondheidsrisico's daarvan vele malen groter zijn, evenals het risico van Covid-19. Ik zou het jammer vinden als die angst vooral gevoed wordt door negatieve berichtgeving en niet op reële, feitelijke afwegingen gebaseerd is.

Laatst aangepast door Keesvi op Za Apr 17, 2021 12:54 am, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 2 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats reactie