Niet meer autorijden door bepaalde medicijnen
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

MarkCHE

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Wo Mei 13, 2020 4:13 pm Reageer met quote

Goedendag,

Momenteel wordt er onderzoek gedaan naar een mogelijke stelselherziening van de Beoordeling Rijgeschiktheid door het CBR. Dit zou betekenen dat ook de keuring bij 75 jaar eventueel vervalt.

Voor sommige ouderen geldt al dat zij niet of soms niet mogen autorijden wanneer zij bepaalde medicatie gebruiken.

Zijn er bepaalde medicijnen die u gebruikt waar u niet meer mee mag rijden of waar u een bepaalde tijd niet mee mag rijden? Welke medicatie gaat het om?

Ik zou dit graag willen weten,
Vriendelijke groet,
Marc

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13342
Wo Mei 13, 2020 9:58 pm Reageer met quote

MarkCHE schreef:
Voor sommige ouderen geldt al dat zij niet of soms niet mogen autorijden wanneer zij bepaalde medicatie gebruiken.

Beste Mark, bij het gebruik van een aantal medicijnen wordt afgeraden om auto te rijden maar je kunt het ook omdraaien: liever deze medicijnen niet gebruiken als je auto wilt rijden. Hoewel ouderen anders kunnen reageren op medicijnen geldt dit advies/verbod niet alleen voor ouderen maar voor iedereen.

Ik veronderstel dat je deze vraag stelt voor je studie. Het zou wel zo netjes zijn dit aan ons uit te leggen maar dan nog heb ik moeite met het verstrekken van gegevens over mijn medicijngebruik in het openbaar. Als ik dergelijke medicijnen zou gebruiken dan heb ik er namelijk niet zo'n trek in onnodig oponthoud omdat ik het ANPR databestand van de politie opgenomen ben of iets dergelijks. Snap je?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

MarkCHE

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Wo Mei 13, 2020 11:12 pm Reageer met quote

Beste Kees,

Dank voor uw reactie, dat is volkomen begrijpelijk.
Ik ben voor eigen onderzoek op zoek naar ervaringen / verhalen specifiek van ouderen die te maken hebben met het feit dat zij niet meer kunnen autorijden omdat zij bepaalde medicatie moeten slikken.

Hoe verlopen de CBR-keuringen? Moeten ouderen lang wachten tot een rijbewijs weer geldig wordt verklaard?

Ik ken zelf wel mensen die hier mee te maken hebben, maar ik wil graag weten of dit een probleem is wat meer speelt.

Ik zou eventueel ook graag een mail ontvangen (medicijnenonderzoek@gmail.com) als u liever een anoniem / persoonlijk bericht stuurt .

Vriendelijke groet,
Marc

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2020 12:17 am Reageer met quote

MarkCHE schreef:
Ik zou eventueel ook graag een mail ontvangen (medicijnenonderzoek@gmail.com) als u liever een anoniem / persoonlijk bericht stuurt

Dat lijkt mij handiger. Ik ben niet paranoïde maar wel terughoudend met het verstrekken van medische gegevens. Ik gebruik zelf momenteel overigens geen medicijnen met een gele sticker op de verpakking.

Wat voor studie doe je en wat voor achtergrond heeft je onderzoek?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

MarkCHE

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Mei 14, 2020 12:25 am Reageer met quote

Quote:

Dit is een afstudeeronderzoek vanuit mijn opleiding journalistiek. Het gaat over op welke manier er momenteel (nationaal en internationaal) gecontroleerd wordt op rijgevaarlijke medicatie in het verkeer en hoe dit eventueel verbeterd kan worden.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mei 14, 2020 1:31 am Reageer met quote

MarkCHE schreef:
Quote:

Dit is een afstudeeronderzoek vanuit mijn opleiding journalistiek. Het gaat over op welke manier er momenteel (nationaal en internationaal) gecontroleerd wordt op rijgevaarlijke medicatie in het verkeer en hoe dit eventueel verbeterd kan worden.

Duidelijk. Succes met je onderzoek!

Pagina 1 van 1

Plaats reactie