De 60-maatschappij
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Wo Apr 29, 2020 2:22 pm Reageer met quote

Er zijn meer risico-criteria dan alleen maar leeftijd voor Covid-19. Ik heb, gelukkig niet al te zware, diabetes, ietsjes overgewicht en een conditie die voor verbetering vatbaar is. Goed, het zijn er minder maar ook jongere mensen met een uitstekende conditie worden getroffen, zoals een 28-jarige arts, die beademd moest worden. Voor allen geldt dat de mate van blootstelling aan het virus een belangrijke rol lijkt te spelen en hoogstwaarschijnlijk waren er meerdere mutanten van het virus rond, waarbij je van de ene veel zieker wordt dan van de andere. Daarbij spelen ook beschermende maatregelen een rol bij de risico's die je loopt. Probeer uit die hoeveelheid factoren maar eens wijs te worden om het meest verstandige gedrag te bepalen. Ik bedoel dat je ook nog een beetje normaal moet kunnen leven.

Voorlopig werk ik, inmiddels met pensioen, nog twee dagen door, jawel, in de gezondheidszorg. Vooralsnog niet in de Corona-frontlinie maar ik kan er natuurlijk op wachten dat die dichterbij komt. Ik weet nog niet precies wat ik dan ga doen, hoewel ik er met mijn collega's wel iets op voorbereid ben.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2612
Wo Apr 29, 2020 2:36 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

covid-19 is een bejaardenprobleem geworden, de 'jongeren' wel aan het strand, in de parken, de sportscholen, de bioscoop en de kroeg, maar willen de bejaarden thuisblijven alsjeblief?
Zo niet, betonen wij ons "onverschillig, veeleisend, zelfzuchtig, en kiezen wij voor zelfgenoegzame, parasitaire vanzelfsprekendheid"
Shocked

Het is maar een mening van iemand, ik ervaar dit helemaal niet als een algeheel tendens.
Niemand !!! is uitgesloten op het risico van covid-19, maar er zijn wel groeperingen die meer kans hebben en daartoe behoren met name ook mensen boven de 70.
Dat wil echter toch niet zeggen dat die mensen daarom verguisd worden en zich niet meer zouden mogen begeven in de maatschappij?
Ouderen moeten zich geen zaken laten aanpraten en ook niet jongeren bij voorbaat de schuld geven van dit soort zaken en omgekeerd vice versa.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Wo Apr 29, 2020 2:42 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ouderen moeten zich geen zaken laten aanpraten en ook niet jongeren bij voorbaat de schuld geven van dit soort zaken en omgekeerd vice versa.

Helemaal met je eens. Ik heb sowieso een godsgruwelijke hekel aan het opzetten van de ene bevolkingsgroep tegen de andere en dat geldt onverkort voor leeftijdsgroepen. Achterlijke, egocentrische eenlingen zoals Jort Kelder roepen maar wat maar ik denk dat weinigen zich er serieus iets van aantrekken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2612
Wo Apr 29, 2020 2:50 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

En je kan waarschijnlijk ook nog wel in beperkte mate bezoek ontvangen als je die 1,5 meter aanhoudt...

En wat met al die alleenstaanden dan in Nederland die geen partner hebben, zowel jong als oud?
Die moeten het nog een jaar of 1 a 2 doen tot het vaccin er is met die anderhalve meter?
Die hebben geen behoefte aan dezelfde knuffels/intimiteit in alle vormen als mensen die wel een partner hebben en dat gemis niet hebben?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27520
Wo Apr 29, 2020 3:12 pm Reageer met quote

Natuurlijk heb ik ook geen pasklare oplossing voor elk probleem en kan ik enkel vanuit mijn eigen situatie redeneren.
Persoonlijk denk ik dat ieder zelf zal moeten bekijken wat zijn/haar mogelijkheden zijn. En welke risico's men wil nemen inzake min of meer intiem contact.

Men weet wat er aan de hand is en wat de regels in principe zijn. Daar kun je je wel aan houden, of in mindere mate.

Maar ik begrijp best dat de hele situatie voor de èèn veel zwaarder is dan voor de ander...

Faber quisque fortunae suae

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 489
Do Apr 30, 2020 12:45 am Reageer met quote

Als je nog volop in de samenleving staat en gewoon aan het werk bent en NIET thuis kan werken dan sta je in de frontlinie,
denk aan de mensen achter de kassa of bij de kruidvat, de bouwvakker de buschauffeur of je arts en zo ijn er nog velen te noemen.

bekijken wat je mogelijkheden zijn, hoedan? stoppen met werken?
hoedan hoedan hoedan?????

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie