Baudet en het Kremlin
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Vr Apr 17, 2020 1:39 pm Reageer met quote

Het lijkt me duidelijk dat FVD, of in ieder geval voorman Thierry Baudet niet zo onafhankelijk is als hij zich voordoet. De Sowjet-praktijken van weleer hebben aan effectiviteit nog nauwelijks ingeboet:

Forum voor Democratie slaat een harde toon aan over politici, wetenschappers en journalisten. Maar over één zaak is Thierry Baudet opvallend mild: op Rusland heeft hij vrijwel nooit kritiek. De collega's van Baudet in de Tweede Kamer plaatsen vraagtekens bij zijn visie op Rusland. Of het nu gaat om de Krim en het MH17-dossier of de sancties tegen Rusland, Baudet volgt de lijn van het Kremlin. Hoe kan dat?

Lees en kijk verder: Baudet en het Kremlin

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27509
Vr Apr 17, 2020 3:25 pm Reageer met quote

Volgens mij leeft Baudet in een soort parallel universum en heeft hij geen idee van wat er in de echte wereld gebeurt. Nu doen de meeste politici dat wel maar Thierry is wel heel erg afgedwaald van de realiteit.
Ik heb geen idee wat er zo aantrekkelijk is aan de Poetinpolitiek en waarom hij dat zo geweldig vindt.
Maar op een of andere manier zal hij daar wel voordeel bij hebben..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Vr Apr 17, 2020 3:29 pm Reageer met quote

Het doek is gister voor Baudet gevallen. Wie genoegen neemt met verklaringen als "ach het was gewoon ironie, een 'running gag'"; "ik meende het natuurlijk niet, ik speelde alleen maar advocaat van de duivel" en "wilde ik echt uit de NAVO, dat schreef ik een paar keer misschien maar wat betekent dat ... 'echt willen' ?" die is een Baudet-gelovige. Dat zijn sekteleden. Je komt daar enkelen van op twitter wel tegen nu. Maar ik heb toch de indruk dat 90% nu heel zeker weet dat Baudet heel glad en heel dun ijs is.

Ik doe er ook nog een link bij

https://www.bnnvara.nl/zembla/videos

De uitzending van Zembla en het gehele interview dat Zembla met Baudet had

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1078
Vr Apr 17, 2020 3:45 pm Reageer met quote

Ik heb de uitzending van Zembla ook gezien en de redactie van Zembla heeft, zoals gebruikelijk, weer diepgravend en uitputtend onderzoek gedaan. Mij is glashelder geworden dat Baudet een poppetje is in de handen van Putin en de weerwoorden van Baudet waren kinderlijk en eigenlijk erg lachwekkend.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Apr 17, 2020 4:10 pm Reageer met quote

Hiermee heeft hij volgens mij zijn eigen graf wel gegraven. Hier trapt natuurlijk niemand meer in.
Enfin, toen hij over die uil begon vermoedde ik al dat dit geen blijvertje zou worden want dit spreekt geen Nederlander echt aan.

Ik denk dat hij zelf die hele politiek ook al een beetje zat is en op zoek is naar iets anders.

Het theater misschien..?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Za Apr 18, 2020 6:57 pm Reageer met quote

Is dit nou satire?

De Betrouwbare Mannetjes lazen over Thierry en Rusland in een Whatsappgroep van Forum:
volkskrant

ik weet het niet meer... Confused

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Za Apr 18, 2020 10:44 pm Reageer met quote

Je kunt je afvragen of Zembla de voornaamste kritiek op Baudet, diens reactionaire politiek, niet heeft laten liggen door het accent te leggen op zijn Russische connecties. Met wat goede wil zou je in Poetin's politiek het soort expansiedrift kunnen herkennen die leidt tot een soort Warschau-pact maar dan anders, extreem rechts. Daar ben ik verre van enthousiast over. Ik denk dat het verre van wijs is om uit de NAVO te stappen maar dat wil niet zeggen dat die boven alle kritiek verheven is.

Waterdicht bewijs voor Russische steun aan Baudet kon ik niet zo gauw in de uitzending bespeuren maar er wijst veel te veel materiaal in die richting om die meteen maar af te serveren. Kortom, Zembla had er meer uit kunnen halen, al was het alleen maar om critici geen breekijzers in de hand te geven.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Za Apr 18, 2020 11:00 pm Reageer met quote

Wat ik me afvraag is, wat is de drijfveer van Baudet om zich in te laten met de Russen?
Hij is slim genoeg om te weten dat het spelen met vuur is en ideologisch zie ik er ook het nut niet zo van in.

Het komt op mij over als een puber die interessant en stoer wil doen.

tevens heb ik de Nederlandse inlichtingendienst gemist in deze uitzending, waren zij dan geheel niet op de hoogte?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Ma Apr 20, 2020 3:21 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
Wat ik me afvraag is, wat is de drijfveer van Baudet om zich in te laten met de Russen?
Hij is slim genoeg om te weten dat het spelen met vuur is en ideologisch zie ik er ook het nut niet zo van in.

tevens heb ik de Nederlandse inlichtingendienst gemist in deze uitzending, waren zij dan geheel niet op de hoogte?

Het gedeelde belang is het ontwrichten van de democratie. Van die ontwrichting moet Baudet het hebben.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Apr 20, 2020 4:19 pm Reageer met quote

Baudet is door zijn eigen toedoen allang uitgerangeerd..

Hij lijkt mij zo ongeveer wel de laatste waar je je nog druk om hoeft te maken...

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Ma Apr 20, 2020 11:06 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
nandes57 schreef:

Het gedeelde belang is het ontwrichten van de democratie. Van die ontwrichting moet Baudet het hebben.

het ontwrichten vd samenleving is een middel lijkt mij, die ontwrichting is geen doel op zich.
hij wil er een gewin voor zichzelf uithalen

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Apr 21, 2020 11:16 am Reageer met quote

Baudet ontwricht niets. Daar heeft hij de macht niet voor. En zal hij op deze wijze ook nooit krijgen.
Hij gooit af en toe eens een steen in de vijver der gezapigheid. Dan zijn er weer even wat rimpels en dat is het dan wel weer.

Hij is al lang weer aan het afdrijven naar de vergetelheid.

Ik begrijp nog steeds die angst niet voor deze persoon...

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 329
Di Apr 21, 2020 6:14 pm Reageer met quote

De tijd van Wilders is voorbij, het speelkwartiertje van Baudet hebben we langzaam ook gehad.
Ik verheug me nu al op de volgende rechtse populist die de politiek komt entertainen. Politiek moet ook een zekere amusementswaarde houden. Anders is het ook maar een saaie boel.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Apr 21, 2020 6:21 pm Reageer met quote

Er zal best wel weer een andere rechtse politicus opstaan. Kan ook helemaal geen kwaad want er is altijd een tegenwicht nodig tegen linkse politici. Hopelijk wordt het iemand met iets meer tact en inzicht.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie