Veranderingen, binnen blijven en aanpassingsproblemen
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4450
Di Mrt 24, 2020 11:17 am Reageer met quote

Meer binnen verblijven, meer binnen jezelf bezighouden. Persoonlijk heb ik daar absoluut geen moeite mee, maar mensen die dat niet gewend zijn...wow, ik geef het je te doen. En zeker wanneer dat twee mensen zijn, of nog meer, een heel gezin. Een puber die treiterig aankondigt naar een 'schijt-aan-corona-feestje' te gaan. Wat zeg je als ouder, wat doe je. Een man of vrouw die gewoon was naar de kaartclub, de stamkroeg te gaan, of helemaal op ging in zijn baan, het onderwijs, het horecabedrijf enz enz, hoe past deze zich aan aan de omstandigheden waarin die nu verzeild is geraakt?

Wat merk jij daarover op? Om je heen, of misschien bij jezelf, in je eigen leven? Moet je nu ineens je tijd heel anders in leren vullen? Zo ja, hoe doe je dat?

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4998
Di Mrt 24, 2020 2:51 pm Reageer met quote

Er zijn inderdaad mensen die normaal al de hele dag voor de computer zitten, die zullen van de maatregelen niet veel merken, maar degenen ( ook ouderen) die in clubverband veel ondernemen die merken het wel degelijk, maar die zijn ook gewend om er op uit te gaan, de natuur in te gaan ( wat nog steeds mag.
Alleen houd afstand en alleen of met zijn tweeŽn, zo zie ik het!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 14445
Di Mrt 24, 2020 3:03 pm Reageer met quote

Ik ben alleen met mijn hond en dat is nu een mazzel, geen gedoe en gelukkig extra wandelen of fietsen met de hond mag.

Maar een hele lege agenda is toch een dingetje, vergaderingen, verjaardagen en , voor mij, de kerkgang wat misschien voor meer hier ook een gemis is.

Ik mis met name het fysieke contact met mijn kinderen en kleinkinderen, een knuffel of arm om je heen.

Maar gelukkig hebben we de social media en kunnen we facetimen of videobellen.

Laten we de moed er in houden en , als dat kan, genieten van de heerlijke zon.

Wijsheid is wat het hart je verteld.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2683
Di Mrt 24, 2020 3:29 pm Reageer met quote

Ik woon alleen, in dat opzicht vind ik het goed te doen, ik vermaak me nog wel thuis en aangezien ik een hond heb kom ik dagelijks ook buiten.

De meeste impact heeft het op mij persoonlijk qua werk, aangezien ik in de gezondheidssector werk.
De veranderingen, protocollen, te merken en beleven hoe groot het effect van de (steeds strengere) maatregelen is, de impact op onze cliŽnten, in de verandering van hun dagelijkse structuur (en dus ook de mijne), hun dagelijks leven, het is enorm.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27667
Di Mrt 24, 2020 3:44 pm Reageer met quote

Geen problemen. Onze 'wilde jaren" zijn wel voorbij en aangezien we in een wat ruim uitgevallen vakantiehuis wonen, vermaken wij ons prima, binnenshuis en in de tuin.

Alleen het boodschappen doen heeft iets onwerkelijks. Anderhalve meter afstand houden in een klein buurtsupertje valt niet eens mee. Temeer omdat zo'n dorpswinkeltje ook vaak als ontmoetingsplaats gezien wordt...

En een spontane barbecue zal er ook wel even niet inzitten..

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Mrt 24, 2020 5:56 pm Reageer met quote

De kleinkinderen van de kinderen die straks opa/oma zijn, bij het zien van een oude film: "waarom pakten die mensen elkaars hand?" ("ja, dat was bij wijze van begroeting, dat ging toen zo"); "wat gaf die man aan de verkoper in de winkel, wat was dat voor iets"? ("zo betaalden wij vroeger voor onze spullen, met papiertjes of metalen rondjes"). Het kind weer: "en die raakte iedereen aan???? gatverdegatver, wat smerig allemaal, dat is toch hartstikke ongezond, levensgevaarlijk toch????".
Ach dat ging gewoon zo toen, we wisten nog niet beter, en het kon ook niet veel kwaad nog. Pas in 2020 maakten we iets mee waardoor dat gedrag definitief veranderde...

Zou kunnen nietwaar

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Di Mrt 24, 2020 9:33 pm Reageer met quote

Zou kunnen. Maar ik durf te wedden dat knuffelen blijft. Is ook wat ik nu het meeste mis. Tegelijkertijd met corona kreeg ik de boodschap voor mij uit het niets dat ik dusdanig ziek ben dat het op korte termijn klaar lijkt. En terwijl ik nog verbouwereerd aan het verwerken ben. Missen we als gezin. Kinderen kleinkinderen partners familie de mogelijkheid om met zn allen bij elkaar te komen en elkaar vast te houden. En dat is raar. Artsen spreek ik alleen telefonisch en hoe dat verder moet weet niemand. . Dus ja alles zou zomaar kunnen. Maar knuffelen blijft echt wel denk ik.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13473
Wo Mrt 25, 2020 12:07 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Tegelijkertijd met corona kreeg ik de boodschap voor mij uit het niets dat ik dusdanig ziek ben dat het op korte termijn klaar lijkt.

HŤ, wat een naar bericht en zeker in deze tijd komt dat extra hard aan. Met je eens dat dan juist contact en ook lichamelijk contact met je naasten van belang is, zowel voor jezelf als voor hen. Ik hoop dat je daar kracht uit put!

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Mrt 25, 2020 12:16 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Zou kunnen. Maar ik durf te wedden dat knuffelen blijft. Is ook wat ik nu het meeste mis. Tegelijkertijd met corona kreeg ik de boodschap voor mij uit het niets dat ik dusdanig ziek ben dat het op korte termijn klaar lijkt. En terwijl ik nog verbouwereerd aan het verwerken ben. Missen we als gezin. Kinderen kleinkinderen partners familie de mogelijkheid om met zn allen bij elkaar te komen en elkaar vast te houden. En dat is raar. Artsen spreek ik alleen telefonisch en hoe dat verder moet weet niemand. . Dus ja alles zou zomaar kunnen. Maar knuffelen blijft echt wel denk ik.

Knuffelen blijft uiteraard, daar kan een mens niet buiten. Maar handen schudden met vreemden? Misschien komt dat wel nooit meer terug, raken we dat nu volledig ontwend en denken we straks, ach laten we het zekere voor het onzekere blijven nemen, en dus helemaal maar nooit meer doen.

Ik wens je beterschap Hizhi, en eh een virtuele knuffel, mag dat, sta je me die toe? Hij is je in ieder geval bij dezen toegedacht.

Vandaag hoorde ik over een echtpaar dat nu thuis zit, beiden zijn fulltime werkende ouders maar voor beiden ligt het werk stil, en dan hebben ze een adhd zoontje van 11 dat niet naar school kan, verder nog wat oudere thuiswonende kinderen. Een situatie waarin heel veel geknuffeld kan worden, maar ik denk dat er ook veel narigheid uit zo'n situatie voort kan komen wanneer je maanden-lang als gezin op mekaars lip zit

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Mrt 25, 2020 12:38 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
............Ik hoop dat je daar kracht uit put!
dat is ook naar. Ik heb nu momenteel uren de tijd dat ik alles zo s kan volgen. En in wezen kijk je dan je ogen uit wat er allemaal zo gebeurt. Vooralsnog zie ik er niet echt een lijn in. Ik vraag me af waar en hoe de coŲrdinatie ligt

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Mrt 25, 2020 12:44 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
.......

Ik wens je beterschap Hizhi, en eh een virtuele knuffel, mag dat, sta je me die toe? Hij is je in ieder geval bij dezen toegedacht.
tuurlijk mag dat. Vind ik hartstikke lief.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 526
Wo Mrt 25, 2020 12:59 am Reageer met quote

Ik wens je veel kracht en steun toe.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Mrt 25, 2020 1:05 am Reageer met quote

Dank je Nantes. Heb nu veel ruimte om te oefenen hoe je dat doet.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Wo Mrt 25, 2020 1:13 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Vandaag hoorde ik over een echtpaar dat nu thuis zit, beiden zijn fulltime werkende ouders maar voor beiden ligt het werk stil, en dan hebben ze een adhd zoontje van 11 dat niet naar school kan, verder nog wat oudere thuiswonende kinderen. Een situatie waarin heel veel geknuffeld kan worden, maar ik denk dat er ook veel narigheid uit zo'n situatie voort kan komen wanneer je maanden-lang als gezin op mekaars lip zit
dat denk ik met je mee. Ik denk dat hier nog veel restverschijnselene uit voort gaan komen

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Mrt 25, 2020 1:46 pm Reageer met quote

Ja. Buiten het gegeven dat de gezinsleden min of meer tot elkaar veroordeeld zijn, zullen ze vaak met geweldige stress te kampen hebben vanwege vragen rondom hun werk (overleeft het bedrijf dit enz) of de hypotheek wanneer men bv een ernstige inkomensdaling vreest, of andere materiŽle/financiŽle problemen tgv de enorme economische klappen die onze economie nu te verduren krijgt. En natuurlijk ook zorgen rondom school/opleiding...Ouders die te maken zullen hebben met kinderen die nu menen vakantie te hebben, of gewoon heel moeilijk hun leerprogramma voort kunnen zetten door gebrek aan materiaal en/of begeleiding.
Verveling, irritaties, zorgen/stress... De corona-pandemie brengt heel wat veel meer ellende dan enkel de besmetting en diens gevolgen met zich mee

Pagina 1 van 1

Plaats reactie