Corona en alles wat hieraan gerelateerd is
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2612
Ma Mrt 16, 2020 2:36 pm Reageer met quote

Quote:
De Bredase supportersvereniging verscheen maandagmorgen bij het overbelaste ziekenhuis, waar ook al corona-doden zijn te betreuren. ’Hier werken de helden van Breda’, prijkt op het spandoek, dat op de bovengevel van het ziekenhuis is gehangen

Ook andere voetbalfans steken zorgpersoneel een hart onder de riem. Zo hingen supporters van NEC een spandoek op voor het Nijmeegse Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. ’Petje af voor al het zorgpersoneel. Bedankt voor jullie inzet! Nijmegen staat achter Jullie!’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1249972283/voetbalfans-hangen-spandoeken-op-voor-zorgpersoneel-helden

Hier raak in nu ontroerd van, voetbalsupporters notabene die dit doen.
Top!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2612
Ma Mrt 16, 2020 2:39 pm Reageer met quote

Quote:
De nieuwe regels stellen nabestaanden soms voor een moeilijke keuze.
Dan geldt dat uitvaartplechtigheden bij uitvaartcentra, crematoria of begraafplaatsen alleen nog maar mogen worden bijgewoond door zogeheten eerstegraads bloed- en aanverwanten.

https://www.ad.nl/binnenland/regels-begrafenissen-aangescherpt-alleen-eerstegraads-familie-en-anderhalve-meter-afstand~a8c0ace1/
https://nos.nl/artikel/2327256-uitvaartorganisaties-worstelen-met-corona-advies-soms-is-vriend-belangrijker.html

Dat is wel heftig, kleinkinderen kunnen dan niet meer mee.
Afscheid nemen is in zo'n geval al vaak zo heftig en dan deze regels er nog bij.
Wat een impact heeft dit virus toch.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17781
Wo Mrt 18, 2020 11:47 pm Reageer met quote

Complimenten voor hen die hier dag en nacht tegen strijden

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Do Mrt 19, 2020 12:35 am Reageer met quote

Die minimale uitvaarten vind ik nogal wat, en nog meer de eenzame manier waarop een aantal ongeneeslijk zieken zullen sterven door de restricties. Schrijnend.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17781
Do Mrt 19, 2020 12:59 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
..., en nog meer de eenzame manier waarop een aantal ongeneeslijk zieken zullen sterven door de restricties. Schrijnend.

Ik weet waar je over praat, ik voel hoe lastig de situatie is voor een geliefde....

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 19, 2020 1:05 am Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Keesvi schreef:
..., en nog meer de eenzame manier waarop een aantal ongeneeslijk zieken zullen sterven door de restricties. Schrijnend.

Ik weet waar je over praat, ik voel hoe lastig de situatie is voor een geliefde....

Ik wens je sterkte, en voor degene die je op het oog hebt!

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1084
Do Mrt 19, 2020 1:30 am Reageer met quote

Ik heb diep respect voor alle leerkrachten die binnen 48 uur weten over te schakelen van klassikaal onderwijs naar thuisonderwijs.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4381
Do Mrt 19, 2020 11:15 pm Reageer met quote

Zojuist in 1 vandaag al vermeld maar uitgebreid op CNN te lezen: Covid-19 kan tot 3 dagen 'overleven' op metaal en plastic

Quote:
The new coronavirus can last on surfaces for up to three days, study says

maar:

Quote:
The US Centers for Disease Control and Prevention has said that the new coronavirus is thought to spread mainly by respiratory droplets, such as droplets in a cough or sneeze.
"It may be possible that a person can get COVID-19 by touching a surface or object that has the virus on it and then touching their own mouth, nose, or possibly their eyes, but this is not thought to be the main way the virus spreads," according to the CDC's website.
In its guidelines on disinfecting a home if someone is sick, the CDC encourages cleaning and disinfecting frequently touched surfaces and objects, such as tables, countertops, light switches, doorknobs and cabinet handles.
Cleaning would be with soap and water, and disinfecting would be with certain bleach solutions or alcohol solutions

https://edition.cnn.com/2020/03/18/health/coronavirus-surfaces-study/index.html

Het covid-19 virus kan dagen lang een gevaar blijven op plastic en metalen voorwerpen (het virus dat er het meest aan verwant is: sars, bleek zelfs tot 9 dagen op die stoffen aanwezig te blijven), maar men veronderstelt dat het virus vooral toch via het speeksel wordt overgedragen.

Er wordt evenwel sterk aangeraden voorwerpen die door virusdragers besmet zouden kunnen zijn goed te desinfecteren

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 19, 2020 11:50 pm Reageer met quote

Het vermogen tot overleven van dit virus op diverse materialen en het risico erdoor besmet en ziek te worden lijken mij niet hetzelfde. Is daar expertise over?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Mrt 19, 2020 11:54 pm Reageer met quote

Ik dacht dat het hier om zeer recent onderzoek gaat waaruit die mogelijk dagen-lange aanwezigheid van covid-19 op bepaalde stoffen blijkt* maar dat men wat besmettingskansen betreft er nog niet meer over durft te zeggen dan dit

Quote:
"It may be possible that a person can get COVID-19 by touching a surface or object that has the virus on it and then touching their own mouth, nose, or possibly their eyes, but this is not thought to be the main way the virus spreads," according to the CDC's website.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prepare/transmission.html

-------------------------------------------------

Quote:
Our results indicate that aerosol and fomite transmission of SARS-CoV-2 is plausible, since the virus can remain viable and infectious in aerosols for hours and on surfaces up to days (depending on the inoculum shed). These findings echo those with SARS-CoV-1, in which these forms of transmission were associated with nosocomial spread and super-spreading events,5 and they provide information for pandemic mitigation efforts.

onderzoek

Laatst aangepast door NicolaasP op Vr Mrt 20, 2020 12:04 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 20, 2020 12:02 am Reageer met quote

Onduidelijk, niet bewezen en een veronderstelling. Niet uit te sluiten maar voorlopig maar even geen speerpunt qua maatregelen, zo interpreteer ik. Blijf met je tengels, al dan niet in handschoen verpakt, van je gezicht af, als je iets aangeraakt hebt dat door anderen aangeraakt kan zijn.

Gewoon grondig je handen wassen in al dergelijke gevallen is wat mij betreft voorlopig het beste advies.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Mrt 20, 2020 12:07 am Reageer met quote

'niet uit te sluiten' en 'plausibel' lijken me nogal verschillende interpretaties.

Laatst aangepast door NicolaasP op Vr Mrt 20, 2020 12:12 am, in totaal 2 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mrt 20, 2020 12:08 am Reageer met quote

Inmiddels word ik niet goed van alle informatie, rijp en groen, eerlijk gezegd...

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1415
Vr Mrt 20, 2020 6:21 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Onduidelijk, niet bewezen en een veronderstelling.

Een wetenschappelijke studie is natuurlijk géén “veronderstelling”,
maar het resultaat van gedegen wetenschappelijk onderzoek.
Als de wetenschappelijke bevindingen zijn dat het virus zo lang besmetteljk kan blijven op de onderzochte oppervlaktes, afhankelijk van de mate van virus materiaal wat erop terecht is gekomen. Is dat iets om serieus te nemen.
Ik vind het niet onduidelijk, maar juist “meer duidelijkheid erover gevend”.
En Uitnodigend tot meer bewustzijn van wat je allemaal zoal aanraakt.

Quote:
Blijf met je tengels, al dan niet in handschoen verpakt, van je gezicht af, als je iets aangeraakt hebt dat door anderen aangeraakt kan zijn.
Gewoon grondig je handen wassen in al dergelijke gevallen is wat mij betreft voorlopig het beste advies.
inderdaad, dat is uiteraard het beste advies.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 388 ppm, nu: 413 ppm.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Vr Mrt 20, 2020 3:44 pm Reageer met quote

barth. schreef:
[....]

En Uitnodigend tot meer bewustzijn van wat je allemaal zoal aanraakt. [....]

Toevalligerwijs en vervelend genoeg verblijf ik de laatste paar weken heel wat uurtjes in het ziekenhuis en aanverwanten door en inderdaad sinds die bewustwording er steeds meer komt, althans bij mij, heb immers tijd genoeg om het zo allemaal eens te bekijken, valt mij op hoeveel er over het hoofd wordt gezien wat tot het gezamenlijk aanraak circuit behoort.

Mij verwondert het niet dat verspreiding soms zo zeer snel gaat.

En tegelijkertijd besef ik ook dat ik dit beslist net in de verwijtende sfeer mag zeggen.
het is gewoon ondoenlijk

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1084
Vr Mrt 20, 2020 11:25 pm Reageer met quote

Ik kwam dit verhelderend artikel tegen.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Mrt 21, 2020 1:09 am Reageer met quote

Mijn persoonlijke ervaring is momenteel dat dagelijks bijgesteld wordt hoe met name in het medisch circuit met de zieke medemens wordt omgegaan.

Het lijkt me razend moeilijk om dit steeds maar weer dagdagelijks te moeten doen en daar geen momenten van zwakte te laten insluipen.

Petje af hoor daarvoor.

Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat de besluitvormers wel eens moedeloos worden van de mensen die toch veel dingen aan hun laars lappen.
Ik begrijp de onverschilligheid van die mensen ook niet.
Wat dat is of zou zijn. Een vorm van egoïsme? of inderdaad onverschilligheid? onwil of wellicht dommigheid?

Later, als we wellicht weer meer in rustiger vaarwater zijn voer voor psychologen denk ik.

barth.

Superlid
Superlid
Za Mrt 21, 2020 5:02 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Toevalligerwijs en vervelend genoeg ....
sterkte daarmee.
Quote:
Mij verwondert het niet dat verspreiding soms zo zeer snel gaat.
En tegelijkertijd besef ik ook dat ik dit beslist net in de verwijtende sfeer mag zeggen.
het is gewoon ondoenlijk

Om wat meer volledig te zijn wil ik ook wijzen op
het NU.nl artikel: RIVM: 'Amper grotere besmettingskans door coronavirus op oppervlaktes' waarin het RIVM op het rapport reageert en stelt dat de besmettingskans door het aanraken van oppervlaktes héél erg klein is in vergelijking met de besmettingskans via hoest en niesdruppeltjes.
Quote:
Volgens een woordvoerder van het RIVM betekent dit echter niet dat het virus zich hierdoor makkelijker verspreidt. "Het coronavirus verspreidt zich nog steeds voornamelijk via mensen", zegt hij.

En...
Ik heb op sciencedaily ook een artikel gelezen
Coronavirus spreads quickly and sometimes before people have symptoms, study finds
Quote:
Summary:
Infectious disease researchers studying the novel coronavirus were able to identify how quickly the virus can spread, a factor that may help public health officials in their efforts at containment. They found that time between cases in a chain of transmission is less than a week and that more than 10 percent of patients are infected by somebody who has the virus but does not yet have symptoms.

Dus een onderzoek hoe snel het virus zich verspreidt. En daarin wordt gezegd dat het virus binnen een week kan worden overgedragen, en dat meer dan 10% van de patienten zijn besmet door een ander die wel met het virus besmet is maar nog niet de ziektesymptomen heeft.

Ik ken ook het standpunt van het RIVM dat de overdracht voornamelijk van besmette anderen komt die wel ziektesymptomen hebben.
“Hoe zieker hoe besmettelijker.” ( hoe meer gehoest en genies )

Maar.... Mij verwondert het ook niet dat verspreiding soms zo zeer snel gaat.
Gedrag van mensen speelt m.i. Ook een grote rol bij die snelle verspreiding.

barth.

Superlid
Superlid
Za Mrt 21, 2020 5:34 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Mijn persoonlijke ervaring is momenteel dat dagelijks bijgesteld wordt hoe met name in het medisch circuit met de zieke medemens wordt omgegaan.

Het lijkt me razend moeilijk om dit steeds maar weer dagdagelijks te moeten doen en daar geen momenten van zwakte te laten insluipen.

Petje af hoor daarvoor.

Ja. Dat voel ik ook zo. “Petje af daarvoor”

Quote:
Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat de besluitvormers wel eens moedeloos worden van de mensen die toch veel dingen aan hun laars lappen.
Ik begrijp de onverschilligheid van die mensen ook niet.
Wat dat is of zou zijn. Een vorm van egoïsme? of inderdaad onverschilligheid? onwil of wellicht dommigheid?

Later, als we wellicht weer meer in rustiger vaarwater zijn voer voor psychologen denk ik.

Wat mij betreft niet alleen voor psychologen, maar voor iedereen om over na te denken. Een volgende keer kan een uitbraak van een nieuw virus mogelijk nog veel dodelijker zijn dan deze uitbraak. en hoe allerlei gedrag nu heeft bijgedragen aan de verspreiding van dit Corona virus, en hoe het kan dat er tekorten ontstaan wat betreft medische beschermingsmiddelen, en hulpmiddelen, daar is m.i. zeker nog over na te denken. Iets om te evalueren.
Deze uitbraak kan wel eens een generale repetitie zijn voor wat mogelijk ook nog een keer kan komen. En dan kan er er lering uit getrokken worden wat er nu allemaal misging.

Maar inderdaad eerst in rustiger vaarwater komen. Eerst deze crisis het hoofd bieden, en zo goed mogelijk doorkomen.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Mrt 21, 2020 10:41 pm Reageer met quote

barth. schreef:
sterkte daarmee.

Dank

Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie