Trumpologie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 Plaats reactie

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1096
Za Sep 12, 2020 12:28 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Zo raar alleen dat Trump Woodward zo in vertrouwen nam nadat Woodward eerder 'Fear' had gepubliceerd; een boek waarin Trump als president volledig werd afgebrand. Waarover Trump uiteraard laaiend was.
Wanneer je die audiotapes hoort lijkt 'Bob' een van zijn beste vrienden te zijn.

Dat jij het niet snapt spreekt voor je want dan heb je geen narcistische persoonlijkheidsstoornis hebt zoals Trump.

Voor hem is het 'natuurlijk' gedrag. Wil je het een beetje begrijpen dan kan ik het boek "Te veel en nooit genoeg" aanraden van de psychologiehoogleraar Mary L Trump. Zij kan het goed verwoorden en kent haar oom Trump door en door.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 836
Zo Sep 27, 2020 2:08 pm Reageer met quote

dat de linkse pers de huidige president van de USA haat moge wel duidelijk zijn. Maar wat dacht U van Biden een man van dik in de zeventig die nog nauwelijks op zijn benen kan staan en vrijwel nooit zijn kelder uitkomt? Is dit de ideale kandidaat voor de westerse vrije wereld .......????

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27748
Zo Sep 27, 2020 7:06 pm Reageer met quote

Natuurlijk niet...

Het is kiezen tussen twee kwaden en dan wint degene die het best toneel kan spelen...

Want dat politiek vooral theater is, is voor mij wel duidelijk...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4521
Ma Sep 28, 2020 10:26 am Reageer met quote

Er is geen kunst in dit Witte Huis. Er is geen literatuur of poëzie in dit Witte Huis. Geen muziek. Geen viering van de Kennedy Center-prijs. Er zijn geen huisdieren in dit Witte Huis. De beste vriend van geen trouwe man. Geen sokken de familiekat. Geen wetenschapsbeurzen voor kinderen. Geen enkele keer dat deze president zijn blauwe pak-rode dasuniform uitdoet en mens wordt, behalve wanneer hij zijn witte overhemd aantrekt - een kakibroekuniform en zich verstopt voor Amerikanen om te golfen. Er zijn geen beelden van het eerste gezin dat samen geniet van een moment van ontspanning. Geen Obam. Zoals op het strand op Hawaii-momenten, of struiken die vissen in Kennebunkport, geen Reagans te paard, geen Kennedy's die touch football spelen op de Kaap. Ik dacht aan de andere dag van de zomer toen George H geen vis kon vangen en alle kleinkinderen tekenen maakten en de dagen zonder vis telden. En op de een of andere manier, zelfs als je GHB niet eens leuk vond, raakte je verstrikt in de vreugde van een familie die van elkaar hield en een vin had. Waar is dat land gebleven? Waar zijn al het plezier en de vreugde en uitingen van liefde en geluk gebleven? Vroeger waren we een land dat de ijsemmer-uitdaging aanging en miljoenen inzamelde voor een goed doel. We hadden vroeger een president die de natie kalmeerde en kalmeerde in plaats van haar te verdelen. Een First Lady die een tuin plantte in plaats van er een uit te scheuren. We zijn stuurloos en vreugdeloos. We zijn de culturele aspecten van de samenleving kwijtgeraakt die Amerika groot maken. We zijn onze mojo kwijt. Ons fim, ons geluk. Het aanmoedigen van anderen. De gedeelde ervaringen van de mensheid die het allemaal de moeite waard maken. De uitdagingen die we deelden en vierden. De unieke can-do-geest waar Amerikanen altijd om bekend stonden. We hebben zoveel verloren in zo korte tijd. - Elayne Griffin Baker

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4114
Ma Sep 28, 2020 1:24 pm Reageer met quote

Wat is er nu nog nodig om de Amerikaanse kiezer ervan te overtuigen dat ze snel van Trump af moeten? De onthulling over zijn belastingaangiften en deplorabele financiële situatie moet de hardwerkende Amerikaanse arbeider die meer belasting heeft betaald dan deze man met zijn golfresorts en privé vliegtuig toch op zijn minst aan het wankelen brengen? De veronderstelling dat zijn enorme drive om de verkiezing te winnen wordt ingegeven door zijn persoonlijk belang aangezien hij als gewoon burger juridisch kan worden vervolgd voor financiële malversaties lijkt me gerechtvaardigd. Mogelijk (en hopelijk) zijn de onhullingen van The NewYork Times de definitieve nekslag voor zijn herverkiezing.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 566
Di Sep 29, 2020 12:07 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Wat is er nu nog nodig om de Amerikaanse kiezer ervan te overtuigen dat ze snel van Trump af moeten? De onthulling over zijn belastingaangiften en deplorabele financiële situatie moet de hardwerkende Amerikaanse arbeider die meer belasting heeft betaald dan deze man met zijn golfresorts en privé vliegtuig toch op zijn minst aan het wankelen brengen? De veronderstelling dat zijn enorme drive om de verkiezing te winnen wordt ingegeven door zijn persoonlijk belang aangezien hij als gewoon burger juridisch kan worden vervolgd voor financiële malversaties lijkt me gerechtvaardigd. Mogelijk (en hopelijk) zijn de onhullingen van The NewYork Times de definitieve nekslag voor zijn herverkiezing.

Hij gaat er mee wegkomen, let maar op.
schijnbaar vinden veel Amerikanen zijn lompe respectloze gedrag prachtig

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 354
Di Sep 29, 2020 12:19 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Wat is er nu nog nodig om de Amerikaanse kiezer ervan te overtuigen dat ze snel van Trump af moeten? De onthulling over zijn belastingaangiften en deplorabele financiële situatie moet de hardwerkende Amerikaanse arbeider die meer belasting heeft betaald dan deze man met zijn golfresorts en privé vliegtuig toch op zijn minst aan het wankelen brengen?

Een rotsvast geloof in iemand hebben houdt ook in dat je je uitgeleverd hebt aan die persoon. Als die zegt dat kritiek op hem fake news is, dan is dat ´gewoon´ zo. Dan kun je lekker blijven doorgeloven en hoef je je niet de pijnlijke vraag te stellen waarom je al jaren zo gek bent geweest achter hem aan te lopen.
Degene die jou het beste voor de gek kan houden ben je namelijk zelf.
Dus ik verwacht dat er maar bij weinig republikeinen zijn die door het belastingschandaal anders over Trump gaan denken.
Ik hoop, niet zozeer voor Amerika, maar wel voor de rest van de wereld, dat deze man niet nog eens de kans krijgt vier jaar schade aan te richten.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2020 12:37 am Reageer met quote

virgo schreef:
WillemijnF schreef:
Wat is er nu nog nodig om de Amerikaanse kiezer ervan te overtuigen dat ze snel van Trump af moeten? De onthulling over zijn belastingaangiften en deplorabele financiële situatie moet de hardwerkende Amerikaanse arbeider die meer belasting heeft betaald dan deze man met zijn golfresorts en privé vliegtuig toch op zijn minst aan het wankelen brengen?

Een rotsvast geloof in iemand hebben houdt ook in dat je je uitgeleverd hebt aan die persoon. Als die zegt dat kritiek op hem fake news is, dan is dat ´gewoon´ zo. Dan kun je lekker blijven doorgeloven en hoef je je niet de pijnlijke vraag te stellen waarom je al jaren zo gek bent geweest achter hem aan te lopen.
Degene die jou het beste voor de gek kan houden ben je namelijk zelf.
Dus ik verwacht dat er maar bij weinig republikeinen zijn die door het belastingschandaal anders over Trump gaan denken.
Ik hoop, niet zozeer voor Amerika, maar wel voor de rest van de wereld, dat deze man niet nog eens de kans krijgt vier jaar schade aan te richten.

De situatie in de VS is zo gepolariseerd dat ik denk dat meer nog dan " voor Trump zijn" het " tegen de Democraten zijn" speelt en vice versa. Het twee partijenstelsel dwingt tot een keuze voor de een en tegen de ander. Trump is er een meester in gebleken om de tegenstellingen op scherp te zetten en te verharden en in zijn voordeel te gebruiken. Het is verbijsterend om te zien hoe een land dat zichzelf beschouwt als de bakermat van de democratie een leider toestaat zich te ontpoppen als een dictator, puur vanwege de angst dat de andere partij aan de macht komt. Ik hou mijn hart vast voor de verkiezingen nu Trump zijn achterban nu al nauwelijks bedekt oproept tot verzet mocht hij niet worden herkozen. Hoe sterk zal de democratie van de VS blijken te zijn en wat betekent dat voor de onze? Wat gaan we daarvan leren en herkennen we zelf de tekens aan de wand?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 354
Di Sep 29, 2020 1:24 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Het is verbijsterend om te zien hoe een land dat zichzelf beschouwt als de bakermat van de democratie een leider toestaat zich te ontpoppen als een dictator, puur vanwege de angst dat de andere partij aan de macht komt. (...) Hoe sterk zal de democratie van de VS blijken te zijn en wat betekent dat voor de onze? Wat gaan we daarvan leren en herkennen we zelf de tekens aan de wand?

Trump leeft van het aanscherpen van de tegenstellingen. Alleen al daarom is het gewenst dat er een eind komt aan zijn presidentschap. Een democraat zal het roer moeten overnemen om te proberen de wonden van de polarisatie weer een beetje te helen.
De democratie in Amerika heeft momenteel veel weg van een vechtscheiding. Wat wij ervan kunnen leren? Misschien wel dat het woorddeel ´volk´ in het begrip democratie vooral betekent dat het, ondanks onvermijdelijke tegenstellingen, uiteindelijk gaat om de belangen en het welzijn van het grote geheel, namelijk de héle bevolking.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2020 10:30 am Reageer met quote

Trump heeft m.i. niet het belang van het hele volk, maar ook niet dat van een deel van het volk voor ogen. Trump heeft maar één belang en dat is hijzelf. Zijn achterban is er voor hém, om zijn doelen te ondersteunen, niet andersom. Zij presidentschap houdt hem uit de gevangenis en beschermt hem waarschijnlijk tegen een bankroet, als ik lees hoe hij er mogelijk financieel voorstaat.
En aan wie is Trump al die miljoenen schuldig? Stel dat dat Poetin is? Wat betekent dat dan voor de veiligheid van de VS en de westerse wereld als je je realiseert dat deze man toegang heeft tot alle staatsgeheimen? In hoeverre is zijn persoonlijk belang de motor geweest achter zijn beslissingen ipv het belang van zijn volk of zijn verantwoordelijkheid tav de veiligheid in rest van de wereld? Is dat de verklaring voor zijn flirt met Poetin en zijn weigering om deze aan te spreken over zaken die aan het licht zijn gekomen, zoals het betalen van Afghaanse strijders voor het doden van Amerikaanse soldaten (in mijn ogen puur hoogverraad!)?
Hoe ver is deze man bereid te gaan voor het behoud van zijn vermogen en het imago van een van de meest geslaagde zakenmannen ter wereld? Ik vrees tot het uiterste...

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 836
Di Sep 29, 2020 12:46 pm Reageer met quote

de linkse pers hier heeft weer gesproken maar over Biden als kandidaat niets. Vreemd he

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2020 1:13 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
de linkse pers hier heeft weer gesproken maar over Biden als kandidaat niets. Vreemd he

Je zult mij niet horen zeggen dat ik enthousiast ben over Biden. Ik vind het onvoorstelbaar dat hij het beste is wat de Democraten konden leveren. Maar het gaat hier niet over Biden (open daar een topic over) maar over de narcistische schurk die de VS aan de rand van de afgrond brengt en de democratie ondermijnt.
Heb je daar inhoudelijk nog wat aan toe te voegen?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2020 1:45 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Trump heeft m.i. niet het belang van het hele volk, maar ook niet dat van een deel van het volk voor ogen. Trump heeft maar één belang en dat is hijzelf. Zijn achterban is er voor hém, om zijn doelen te ondersteunen, niet andersom. Zij presidentschap houdt hem uit de gevangenis en beschermt hem waarschijnlijk tegen een bankroet, als ik lees hoe hij er mogelijk financieel voorstaat.
En aan wie is Trump al die miljoenen schuldig? Stel dat dat Poetin is? Wat betekent dat dan voor de veiligheid van de VS en de westerse wereld als je je realiseert dat deze man toegang heeft tot alle staatsgeheimen? In hoeverre is zijn persoonlijk belang de motor geweest achter zijn beslissingen ipv het belang van zijn volk of zijn verantwoordelijkheid tav de veiligheid in rest van de wereld? Is dat de verklaring voor zijn flirt met Poetin en zijn weigering om deze aan te spreken over zaken die aan het licht zijn gekomen, zoals het betalen van Afghaanse strijders voor het doden van Amerikaanse soldaten (in mijn ogen puur hoogverraad!)?
Hoe ver is deze man bereid te gaan voor het behoud van zijn vermogen en het imago van een van de meest geslaagde zakenmannen ter wereld? Ik vrees tot het uiterste...

Voor zo'n 90 tot 100 miljoen evangelisch christenen is Trump de 'stairway to heaven'. Trump zal steeds alles doen om hen te behagen, en ook steeds alles nalaten waarmee hij hen zou kunnen míshagen.
En daar komen dan nog de miljonairs bij voor wie Trump juist uit de hemel komt vallen. Die hebben het nog nooit zo goed gehad.
Plus de 'rednecks', zéker ook niet te vergeten.

En vooral die laatste groep die zullen de komende verkiezingsperiode en wat daarna zal gebeuren heel spannend maken

https://www.newsbreak.com/news/809916948685/if-trumps-impeachment-leads-to-civil-war-armed-rednecks-will-be-coming-for-you

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Sep 29, 2020 1:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2020 1:54 pm Reageer met quote

Met zijn corona-aanpak maakt Trump inderdaad serieus werk van de stairway to heaven. Dat zal ik niet ontkennen..

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Sep 29, 2020 2:01 pm Reageer met quote

Je hebt gelijk maar dat zou mij als inwoner van het Amerika van nu nog het minst zorgen baren

Roman Kent

Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Plaats reactie