Trumpologie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4082
Do Jun 11, 2020 1:08 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Quote:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
13 u
...Our history as the Greatest Nation in the World will not be tampered with. Respect our Military!

Tja Trumpie, dat soort teksten kun je ook optekenen uit de mond van de noord koreaanse leider.

Jammer voor Trump dat hij niet net zoals zijn Noord-Koreaanse collega de pers volledig onder controle heeft. Dan blijft er niets anders over dan excuses te eisen bij berichten die je onwelgevallig zijn. Die je dan vervolgens natuurlijk niet krijgt:

CNN heeft direct het verzoek verworpen en zegt achter de peilinguitslag en gebruikte methodiek te staan. Het is volgens topman David Vigilante voor het eerst in de veertig jaar van CNN’s bestaan dat er met juridische stappen wordt gedreigd omdat de uitslag van een peiling een Amerikaanse politicus of campagneteam niet beviel.

Trump eist excuses CNN voor peiling waarin hij achterloopt op Biden
Herverkiezingscampagne trump boos over slechte peilingsuitslag

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4450
Do Jun 11, 2020 1:39 pm Reageer met quote

Trump weet uiteraard dat er niets mis is met die poll en het is hem dan ook niet om verontschuldigingen te doen, maar om CNN en de andere nieuwszenders naast FOX nog meer op de kast te krijgen
Enkel verder stemming maken zijn electoraat nog meer op te jutten tegen de reguliere media die hij vanaf zijn inauguratie uitgeeft voor 'de vijand van het volk' .
Alleen op die koelbloedig-verneukeratieve, manipulatieve, indoctrinerende wijze maakt hij (een stevige) kans herkozen te worden.
Wij weten dat daar niets van deugt, niets van klopt, maar dat weten de Evangelische christenen, de grootste achterban van Trump net zo natuurlijk. Maar het gaat helemaal niet om waarheid, eerlijkheid, juistheid, rechtvaardigheid. Maar om: wij -blanke uiterst conservatieve 'christenen'- eisen de macht op, want 'dit is ons land', 'wij zijn het volk'.
Het gaat er Trump alleen nog om: welke leugens, misleidingen kunnen me helpen, cq liggen goed bij mijn achterban, en welke kan ik beter vermijden

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13473
Do Jun 11, 2020 10:36 pm Reageer met quote

Helemaal nieuw is dit gegeven niet. Het Internationale Strafhof wordt niet door de VS erkend, althans niet voor Amerikanen:
Quote:
Eerder dreigde de VS met een invasie op de Nederlandse kust als er Amerikanen door het Strafhof gevangen zouden worden gezet. Het hof werd in 2002 opgericht om misdaden te vervolgen die anders mogelijk onbestraft blijven. Het hof wordt erkend door 123 staten.
Quote:
De Amerikaanse regering dreigt medewerkers van het Internationaal Strafhof, onder meer met in beslagname van hun bezittingen. Het gaat om professionals die onderzoek verrichten naar mogelijke oorlogsmisdaden die gepleegd zijn door Amerikaanse militairen en die van nauwe bondgenoten als Israël.

De medewerkers en hun familieleden kunnen met het decreet dat president Trump vandaag uitvaardigde om het onderzoek te saboteren, ook tot persona non grata verklaard worden. In maart startte het Strafhof een onderzoek naar oorlogsmisdrijven die begaan zijn in Afghanistan door zowel de Taliban, de Afghaanse regering als de Amerikaanse troepen en diensten.

Lees verder: VS bedreigen medewerkers Internationaal Strafhof in Den Haag

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1088
Vr Jun 12, 2020 1:50 pm Reageer met quote

Quote:
Campagneteam Trump: aanklacht na besmetting verkiezingsbijeenkomst kan niet

In strijd met het advies om drukke plekken te vermijden in verband met het coronavirus, hervat president Trump deze maand zijn massale campagnebijeenkomsten. De duizenden mensen die op 19 juni verwacht worden in Tulsa, in de staat Oklahoma, moeten wel beloven dat ze het campagneteam niet aanklagen als ze daar een besmetting oplopen.

Onder het registratieformulier voor het evenement staat een korte tekst, waarmee ondertekenaars het risico op een besmetting erkennen. Met de inschrijving zeggen de aanwezigen automatisch toe dat ze alle coronagerelateerde risico's op zich nemen en de campagnemedewerkers op geen enkele manier verantwoordelijk houden "voor wat voor ziekte of letsel dan ook".

De bijeenkomst in Tulsa is de eerste sinds in de Verenigde Staten drie maanden geleden grotendeels een lockdown geldt. Trumps campagne-evenementen worden doorgaans bezocht door duizenden aanhangers en er zijn zorgen over de verspreiding van het virus in de mensenmassa.

bron: NOS

ZO geef je als verantwoordelijke overheid het goede voorbeeld.
Triest, héél triest.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jun 12, 2020 4:06 pm Reageer met quote

Tulsa, waar de eerste campagnebijeenkomst gehouden gaat worden is bekend om gruwelijke rellen waarbij de blanke inwoners zich keerden tegen de zwarte bevolking en er honderden zwarte Amerikanen omkwamen. De dag dat deze bijeenkomst wordt gehouden, 19 juni, is de dag dat de vrijheid van de Amerikaanse slaven wordt herdacht. Dat juist deze symbolische datum is gekozen op de plaats waar gruwelijke rassenrellen werden gehouden wordt door zijn tegenstanders gezien als een knipoog van Trump naar zijn racistische achterban.

NYTimes:Trump’s Grotesque Tulsa Trip
A racist president trolls his enemies with a rally on Juneteenth

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jun 18, 2020 6:09 pm Reageer met quote

En net als je denkt dat Trump qua domme uitspraken nu wel de top heeft bereikt slaagt hij er weer in zichzelf te overtreffen:

“Nog voor het eind van het jaar hebben we een heel succesvol vaccin als behandeling en als medicijn voor Covid-19. We boeken gigantische vooruitgang. Ik heb nauw overleg met deze geweldige wetenschappers en artsen.”

Dan vervolgt Trump: “Ik heb groot respect voor hun geesten. Ze hebben al vele geneesmiddelen en vaccins ontwikkeld de afgelopen jaren. Ze kwamen met het aidsvaccin.”

Alleen...na 39 jaar ís er nog helemaal geen aidsvaccin. Confused

Donald Trump zegt dat coronavaccin ontwikkeld wordt door de mensen achter… het aidsvaccin

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Vr Jun 19, 2020 10:34 pm Reageer met quote

Wat een loser. Je zou toch denken dat zijn aanhang inmidels nul is, maar nee. Er zijn nog altijd mensen die blind vertrouwen in hem hebben. Die zijn waarschijnlijk ook doof.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Jun 21, 2020 2:55 pm Reageer met quote

Hij weet misschien de juiste snaren te raken bij de mensen die daar het meest gevoelig voor zijn en die met elkaar een allesbepalend deel van zijn benodigd electoraat uitmaken. (de 'evangelicals' meer dan 25%)

Even helemaal los van alle normale waarden en normen die we gewoon zijn te hanteren in de politiek

Stel je nu eens voor dat Trump alleen maar macht wil, alleen maar invloed verlangt, zonder zelf wat voor waarde of norm of principe dan ook aan te hangen...(zo lijkt hij te opereren en zo wordt deze 'persoon' ook door vriend en vijand getypeerd). Stel nu eens dat 'hij', 'het' een allermeest geavanceerd AI programma gebruikt ontworpen om menselijke emoties te bespelen. Hij heeft er het geld voor, en de instelling

Wat zou 'je' daar als persoon, als individu tegen kunnen doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Ma Jun 22, 2020 4:53 pm Reageer met quote

Quote:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
Our Coronavirus testing is so much greater (25 million tests) and so much more advanced, that it makes us look like we have more cases, especially proportionally, than other countries. My message on that is very clear!

Kennelijk is Trumpie er inmiddels ook achter gekomen dat het aantal tests helemaal NIETS zegt. Overigens is het aantal tests in de VS slechts 7% van de bevolking dus statistisch vrijwel verwaarloosbaar.

Om een indruk te krijgen per land is het handiger om naar het aantal doden per 1 miljoen inwoners te kijken en dan kom je op een (toch wel) verrassend lijstje:

Belgie 881,45
VK 657,18
Spanje 577,55
Italie 558,61
Zweden 505,30
Frankrijk 478,11
VS 342,79
Nederland 339,39
Peru 252,61
Chili 248,83
Brazilie 244,40
Mexico 175,16
Duitsland 111,21
India 11,42

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 526
Di Jun 23, 2020 12:18 am Reageer met quote

het is iets wat me al langer bezig houdt, maar hoe is het enorme verschil tussen bijv duitsland en belgie te verklaren??

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Jun 23, 2020 10:49 am Reageer met quote

Die getallen Heer P., slaan die op mensen die tgv Covid-19 overleden zijn?
Of betreffen die het totale aantal overledenen?

Zou dat eerste het geval zijn, dan is denk ik de vraag van Nandes wel heel gemakkelijk te beantwoorden. In Rusland bv rekent men nauwelijks sterfgevallen toe aan Covid-19 besmetting. Als oorzaak wordt vrijwel uitsluitend gekeken naar datgene waardoor iemand uiteindelijk bezwijkt.

Wanneer hier iemand Corona oploopt en aan een dubbele longontsteking komt te overlijden is dat een zogenaamde Corona-dode, Corona-slachtoffer.
In Rusland, en veel andere landen die geen onrust willen is dat gewoon iemand die aan een dubbele longontsteking kwam te overlijden.

Wanneer het om totale aantallen, dus sterfgevallen zonder meer zou gaan, dan zijn de verschillen misschien toe te schrijven aan de leeftijdsopbouw.
In een land waarin alleen nog maar bejaarden wonen zal per miljoen inwoners een hoog sterftecijfer te zien zijn.
Volledigheidshalve: Ook sociale en zeker niet te vergeten milieu factoren spelen bij sterfte een rol. Een onderzoek naar Corona-sterfte en een eventueel verband met luchtvervuiling (zoals dat wel vermoed wordt) lijkt me van groot belang.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Di Jun 23, 2020 1:53 pm Reageer met quote

Quote:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
Rather hard to believe that
@FoxNews
didn’t know that the Border Wall is well under construction, fully financed, & already over 200 miles long? Will soon be finished!

Trumpie toch, is 200 mile van de muur klaar? Dan heb je nog een stukje te gaan want die grens is 1954 miles lang. Je zit dus nog niet op 10% en om dan de stellen dat de muur "soon be finished" is lijkt me een beetje overdreven. Maar goed, overdrijven heb jij tot een kunst verheven.

Lyle Rossiter

Laatst aangepast door Prlwytzkofsky op Di Jun 23, 2020 2:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Di Jun 23, 2020 2:00 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Die getallen Heer P., slaan die op mensen die tgv Covid-19 overleden zijn?
Of betreffen die het totale aantal overledenen?

Dat aantal zijn de door de betreffende overheden opgegeven Corona doden.
En ja, die cijfers zijn behoorlijk onbetrouwbaar. Schattingen uit andere bronnen geven aan dat de aantallen wel eens 3 (Nederland) tot 7 (Brazilië) keer hoger zouden kunnen liggen.

De cijfers uit b.v. China en Rusland gelooft geen zinnig mens.

Lyle Rossiter

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Di Jun 23, 2020 5:58 pm Reageer met quote

Quote:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
I have authorized the Federal Government to arrest anyone who vandalizes or destroys any monument, statue or other such Federal property in the U.S. with up to 10 years in prison, per the Veteran’s Memorial Preservation Act, or such other laws that may be pertinent. This action is taken effective immediately, but may also be used retroactively for destruction or vandalism already caused. There will be no exceptions!

Goed zo Trumpie, gooi gewoon maar het legaliteitsbeginsel (Nulla poena sine lege) overboord. Met dit soort wetgeving gaat de VS hard op weg naar een bananenrepubliek.

Lyle Rossiter

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27667
Di Jun 23, 2020 6:55 pm Reageer met quote

Los van de vraag of Trump dat juridisch kan doen en los van wat ik van Trump vind, vind ik het prima als er veel strengere straffen op dit soort vandalisme zou moeten volgen. En dat er op z'n minst een volledige schadevergoeding opgelegd zal worden. Ongeacht of dat publiekelijk of particulier eigendom is. Dat achterlijke vernielen moet maar eens afgelopen zijn. Je blijft simpelweg van andermans spullen af. Punt uit..

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 24, 2020 11:14 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Los van de vraag of Trump dat juridisch kan doen en los van wat ik van Trump vind, vind ik het prima als er veel strengere straffen op dit soort vandalisme zou moeten volgen.

We kunnen het er snel over eens zijn dat vernieling van publieke en andermans goederen in principe altijd en zo goed als door iedereen afkeurenswaardig wordt gevonden. Maar je suggereert hier dat die vernielingen in de hand gewerkt worden door te lichte straffen. Wat voor grond heb je daarvoor en wat is je argumentatie voor die strengere straffen? Denk je dat die, we hebben het over de VS, preventief werken? Hoeveel potten rode verf zou het schelen als je iedere gelegenheids'schilder' tien jaar opsluit na een dergelijke manifestatie? Vind je het niet te zot voor woorden dat Trump op de stoel van zowel de wetgevende als de uitvoerende en de rechterlijke macht gaat zitten? Niet dat hij het waar kan maken maar zoiets is in NL toch onbestaanbaar, behalve in de ogen van fascisten?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jun 24, 2020 6:36 pm Reageer met quote

Vernielingen worden niet in de hand gewerkt door te lichte straffen, maar worden te gemakkelijk gemaakt door het gebrek aan straffen in het algemeen. Men komt er veel te gemakkelijk mee weg, vaak zonder enkele repercussie. Als men weet dat er een pittige straf opstaat en als de pakkans veel groter dan nu zou zijn, dan weet ik wel zeker dat men zich nog wel twee keer bedenkt voordat men zich vergrijpt aan andermans spullen.

Het gaat mij natuurlijk niet om die paar potten verf. Maar ik weet wat voor een moeite het vaak kost en om welke (grote) grote bedragen het gaat als iets dat door een idioot in een verstandsverbijstering in een paar minuten verwoest is, te restaureren. Bedragen die we met z'n allen weer mogen ophoesten.

En om dat toch nog even on topic te blijven, dat Trump als president een misser is hoef je mij niet meer uit te leggen. De hele wereld weet het, behalve de Amerikanen.

Maar ze hebben er wel zelf voor gekozen...

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 24, 2020 8:48 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Vernielingen worden niet in de hand gewerkt door te lichte straffen, maar worden te gemakkelijk gemaakt door het gebrek aan straffen in het algemeen. Men komt er veel te gemakkelijk mee weg, vaak zonder enkele repercussie.

Ik denk dat de pakkans een grotere rol speelt, als er al iets overwogen wordt. Je noemde het echter n.a.v. de idioterie die Trump hierover uitslaat. Daar daar zijn we het dus over eens. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de demonstranten zich geweldloos gedraagt, i.t.t. de extreemrechtse relschoppers die wel degelijk geweld gebruikt, zowel tegen die vreedzame actievoerders als tegen de politie. Tamelijk recente voorbeelden zijn die wegblokkade en dergelijk fraais: Tientallen Piet-extremisten vallen bijeenkomst racismebestrijders KOZP aan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Jun 24, 2020 11:30 pm Reageer met quote

Voor het huiveringwekkende geval dat het Amerikaanse presidentschap erfelijk wordt:
Quote:
In navolging van de Black Lives Matter-protesten hebben Amerikanen een aantal standbeelden omver getrokken van omstreden historische figuren als Christopher Columbus.

Maar gelukkig heeft Trump Jr. de oplossing: zonder een spoortje ironie stelt hij voor om de monumenten te vervangen door standbeelden van zijn vader. “Willen jullie onze monumenten redden? Laten we dan een beweging beginnen om elk standbeeld dat omver is getrokken tijdens de protesten te vervangen door een nieuw en steviger beeld van mijn vader,” schrijft hij ogenschijnlijk bloedserieus.

Twitter is niet te beroerd om mee te denken en heeft wel een idee hoe zo’n standbeeld van Trump eruit zou kunnen zien. Al die creativiteit is de moeite van het bekijken waard: Trump Jr. wil omver getrokken monumenten vervangen met standbeelden van zijn vader

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Jun 25, 2020 10:07 am Reageer met quote

Het maakt mij niet uit of de demonstratie van 'links' of van 'rechts' komt. Het gaat er om dat als er willens en wetens schade aangericht wordt, dat men er dan op z'n minst de daders eruit pakt en dat er betaald gaat worden. Liefst nog met een flinke boete erbij. Tref de daders in de portemonnee. Ik weet wel zeker daar daar op z'n minst een remmende werking vanuit zal gaan..

Voor wat betreft een beeld van Trump, zou ik voor die opblaaspop gaan. Vluchtig, snel weg en weinig afval. En dan hoeven ze er zich over 200 jaar geen zorgen meer over te maken...

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie