Trumpologie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1078
Do Mrt 12, 2020 3:47 am Reageer met quote

Quote:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
4 u
....We have the greatest healthcare system, experts, scientists and doctors anywhere in the world. Together, we will PREVAIL!

Hoeveel gaten zijn er te schieten in deze tweet van Trump?

Greatest healthcare system ?

Serieus ?? Cool

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Do Mrt 12, 2020 5:00 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Quote:

....We have the greatest healthcare system, experts, scientists and doctors anywhere in the world. Together, we will PREVAIL!

Hoeveel gaten zijn er te schieten in deze tweet van Trump?

Greatest healthcare system ?

Serieus ?? Cool

De beste kwaliteit zorg is overdreven maar zeker wel de duurste zorg. En je moet niet kijken naar de degenen die daar ten volle van (kunnen) profiteren. Miljoenen Amerikanen zijn domweg niet verzekerd voor ziektekosten en krijgen daardoor zelfs geen minimale zorg. Ons 'goede voorbeeld' betreffende commerciële zorg, zullen we maar zeggen.

Er is zelfs een discussie gaande in de VS of men zelf voor een test op covid-19 moet betalen of niet. Nou ja, als je een pandemie nog enigszins in de hand wilt houden lijkt mij het antwoord op die vraag wel duidelijk.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Zo Mrt 15, 2020 6:05 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Zo Mrt 15, 2020 3:32 am Reageer met quote

De dow jones index heeft vorige week (tot en met donderdag) ongeveer 30% verlies geleden (van bijna 30.000 naar 21.0000. Op vrijdag herstelde deze index een beetje met 1,5% (naar 23.000). En wat twittert Trump?

Quote:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
11 u
BIGGEST STOCK MARKET RISE IN HISTORY YESTERDAY!

Die man is echt grappig (en extreem onnozel).

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Zo Mrt 15, 2020 6:47 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
De dow jones index heeft vorige week (tot en met donderdag) ongeveer 30% verlies geleden (van bijna 30.000 naar 21.0000. Op vrijdag herstelde deze index een beetje met 1,5% (naar 23.000). En wat twittert Trump?

Quote:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
11 u

Was ie maar alleen dat. Het is vooral een ongelooflijk smerige egoïstische schoft:

Trump probeert exclusieve rechten vaccin te kopen

Totaal gewetenloos.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Zo Mrt 15, 2020 7:09 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Prlwytzkofsky schreef:

Quote:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
11 u

Was ie maar alleen dat. Het is vooral een ongelooflijk smerige egoïstische schoft:

Totaal gewetenloos.

Iedereen woonachtig in een land dat niet naar zijn pijpen danst of dat hij als vijandelijke macht beschouwt zoals Iran, of China, zou vervolgens naar dat vaccin kunnen fluiten

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Zo Mrt 15, 2020 7:17 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
(..)

Iedereen woonachtig in een land dat niet naar zijn pijpen danst of dat hij als vijandelijke macht beschouwt zoals Iran, of China, zou vervolgens naar dat vaccin kunnen fluiten

Mogelijk, maar nog waarschijnlijker is dat er zeer dik voor betaald zou moeten worden. Trump lijkt me bovenal geïnteresseerd in het verdienmodel. Hoe dan ook, een dergelijk vaccin met de exclusieve rechten voor Trump is een gruwelijk scenario.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 177
Zo Mrt 15, 2020 8:10 pm Reageer met quote

Degene die de rechten zou verkopen aan Trump vind ik net zo schoftig.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Ma Mrt 16, 2020 3:06 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Totaal gewetenloos.

Dit artikel heb ik met stijgende verbijstering zitten lezen. De regering Trump was dus van plan om dat mogelijke vaccin in te gaan zetten voor geo-politieke spelletjes ten koste van mensenlevens.

Toen ik er langer over nadacht kwam de volgende gedachte bij mij naar boven (wellicht een gedachtekronkel): Als een land een ander land aanvalt met bio-chemische wapens dan wordt dat gezien als een "act of war", dus een rechtstreekse oorlogsverklaring. Wat nu als we het omdraaien? Als een land een ander land opzettelijk onthoudt van een bio-chemisch wapen (lees vaccin) dat dat land nodig heeft voor de gezondheid van haar bevolking kun dat dan ook niet kwalificeren als een "act of war"?

In analogie: In nederland is het verboden om een mens letsel toe te brengen. Daarnaast is het ook verboden om een gewond persoon in hulpeloze toestand achter te laten.

Ben benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.

Hoe dan ook, voor mij heeft Trump hiermee zijn ware gezicht getoond en dat plaatje is behoorlijk lelijk, in mijn ogen zelfs crimineel.

Lyle Rossiter

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1415
Ma Mrt 16, 2020 4:05 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
WillemijnF schreef:

Totaal gewetenloos.

Dit artikel heb ik met stijgende verbijstering zitten lezen. De regering Trump was dus van plan om dat mogelijke vaccin in te gaan zetten voor geo-politieke spelletjes ten koste van mensenlevens.

Toen ik er langer over nadacht kwam de volgende gedachte bij mij naar boven (wellicht een gedachtekronkel): Als een land een ander land aanvalt met bio-chemische wapens dan wordt dat gezien als een "act of war", dus een rechtstreekse oorlogsverklaring. Wat nu als we het omdraaien? Als een land een ander land opzettelijk onthoudt van een bio-chemisch wapen (lees vaccin) dat dat land nodig heeft voor de gezondheid van haar bevolking kun dat dan ook niet kwalificeren als een "act of war"?

In analogie: In nederland is het verboden om een mens letsel toe te brengen. Daarnaast is het ook verboden om een gewond persoon in hulpeloze toestand achter te laten.

Ben benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.

Hoe dan ook, voor mij heeft Trump hiermee zijn ware gezicht getoond en dat plaatje is behoorlijk lelijk, in mijn ogen zelfs crimineel.

Ik las:
Quote:
“There will be a vaccine. The question is as we sit here in March of 2020, when will it be available?” Jonathan D. Moreno, a professor of medical ethics and health policy at the University of Pennsylvania, told Yahoo News in an interview. “The best we can say is that hopefully, by some time in early 2021, there will be a vaccine available, maybe a little earlier given the advances in our technology.”

Even once a vaccine is available, making it available to the U.S. population will take time. “Here's an irony on our current situation, we don't have that production capacity in this country. Where is it? It's mostly in China,” said Moreno. “So we are going to be getting millions and millions, we hope, of doses of vaccine from China in the next eight or 10 or 12 months, as soon as we have the formula of the vaccine.”
https://www.yahoo.com/news/when-will-there-be-a-coronavirus-vaccine-and-who-will-get-it-first-165957441.html

Dus: als er een formule voor een vaccin zal zijn, dan moet het vaccin ook nog geproduceerd worden. En de productiecapaciteit, die is niet in de Verenigde Staten, maar wel in China.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 388 ppm, nu: 413 ppm.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Wo Mrt 18, 2020 3:25 am Reageer met quote

En daar gaan we weer :

Quote:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
16 mrt.
The United States will be powerfully supporting those industries, like Airlines and others, that are particularly affected by the Chinese Virus. We will be stronger than ever before!

Nee meneer Trump het is geen chinees virus.

Lyle Rossiter

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17753
Wo Mrt 25, 2020 8:13 pm Reageer met quote

D. Trump
weet hij wel eens wat gezondheid is...?

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 486
Do Mrt 26, 2020 12:15 am Reageer met quote

Het is natuurlijk niet alleen de idioot Trump, maar ook zijn volgelingen, de miljoenen Amerikanen die op hem stemmen.
Amerika een land wat niet de grote beschermer is van westerse normen en waarden, maar een land wat alleen uit is op eigen gewin, telkens weer.

ook nu, door de Amerikanen worden de chinezen nu weggezet als de grote grijpgraaiers omdat dit land veel van zijn kennis en materialen Corona gerelateerd, weggeeft aan landen de nu door Corona geteisterd worden.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Mrt 26, 2020 5:56 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
ook nu, door de Amerikanen worden de chinezen nu weggezet als de grote grijpgraaiers omdat dit land veel van zijn kennis en materialen Corona gerelateerd, weggeeft aan landen de nu door Corona geteisterd worden.

Je zou kunnen stellen dat de Chinezen het allemaal wat handiger, diplomatieker, aanpakken. Botter dan Trump zich uit en handelt lijkt me zo goed als onmogelijk.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4366
Do Mrt 26, 2020 7:19 pm Reageer met quote

Wonderlijk toch dat zelfs nu zijn populariteit onder de amerikaanse bevolking niet blijkt te dalen. Nu hij zich zo grenzeloos vergist heeft in de ernst van het coronavirus, dat politiek bezien zo misbruikt heeft (en nog steeds misbruikt) terwijl de ramp die zich daar -althans in New York- voltrekt niet te overzien is, en het bedrag dat nu uitgetrokken moest worden om de schade zoveel mogelijk te beperken 2000 miljard betreft .* Omgerekend 1200 dollar per staatsburger. Wat zal dat gaan betekenen voor de Amerikaanse economie op de langere duur, deze ingreep, en het feit dat de wereldstad New York volkomen plat ligt...
Het is mogelijk niet zo dat een andere president dit technisch beter zou hebben aangepakt, maar 's mans holle retoriek, zijn tenenkrommende volkomen misplaatste bravoure, zijn platte gelieg...en nog steeds is zijn populariteit niet tanende. Kan ik dus met mijn pet niet bij.

Quote:
From January until last week, Trump consistently minimized the risk the coronavirus posed to the country. He claimed to have the virus under "control," that the number of US cases would go "down, not up," that the virus might "disappear" through a "miracle" or something of the sort, that the virus might well vanish by April with the warmer weather, that the media and Democrats were overhyping the situation, and that "this is their new hoax," leaving it unclear whether he was calling the virus itself a hoax. (He later said he was talking about Democrats' coronavirus-related criticism, not the virus.)
cnn

* https://abcnews.go.com/Politics/trillion-stimulus-package/story?id=69791823

update: De VS kreeg in recordtempo het grootste aantal besmettingen ter wereld: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dit 'filmpje' is al gedateerd maar laat wel goed de snelheid zien: https://twitter.com/i/status/1243191171133865986

Er wordt daar echt oorlog verwacht? : https://twitter.com/i/status/1243215072903782401

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Vr Apr 24, 2020 4:13 pm Reageer met quote

Als Trump zich als wetenschapper voor gaat doen wordt het gevaarlijk voor amerikanen :

Quote:
De Amerikaanse president Donald Trump denkt dat het corona virus misschien kan gestopt worden door een desinfectiemiddel te injecteren. Hij zei dat tijdens zijn dagelijkse persconferentie. Experts waarschuwen dat dat gevaarlijk is.

Onderzoekers van de Amerikaanse overheid concluderen dat het virus binnen enkele minuten wordt gedood door gebruik van een desinfectiemiddel als bleekmiddel. Dat zei William Bryan, wetenschappelijk adviseur binnen het ministerie van Binnenlandse Veiligheid, op de persconferentie in het Witte Huis. „Het desinfectiemiddel schakelt het in een minuut uit", reageerde Trump. „Is er een manier waarop we zoiets kunnen doen door het te injecteren? Bijna als een schoonmaak."

„Dat klinkt als een interessante test'', voegde de president daar aan toe. Experts waarschuwden na Trumps opmerkingen die niet in de praktijk te brengen. „Bleekmiddel inhaleren zou het allerergste voor de longen zijn", zei John Balmes, een longarts uit San Francisco. „Niet eens een lage hoeveelheid is veilig. Het is een totaal ridicuul concept."

Veel amerikanen zullen begrijpen dat de opmerkingen van Trump volkomen idioot zijn maar er zullen er ook zijn die een blind vertrouwen in hem hebben. Vanaf nu heeft de VS niet alleen te maken met het Corona virus maar ook met het Trump virus. En het Trump virus lijkt me een stukje dodelijker.

Lyle Rossiter

Laatst aangepast door Prlwytzkofsky op Za Apr 25, 2020 12:51 am, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Apr 24, 2020 11:40 pm Reageer met quote

Trump is volledig van de pot gerukt en het grootste gevaar voor zijn eigen burgers. Meer valt er niet over te zeggen.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17753
Za Apr 25, 2020 9:31 pm Reageer met quote

kan hij dienen als eerste testpersoon om ingespoten te worden met schoonmaakmiddelen...?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Apr 26, 2020 1:59 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
kan hij dienen als eerste testpersoon om ingespoten te worden met schoonmaakmiddelen...?

Gezien 's mans gedrag en uitspraken valt geenszins uit te sluiten dat hij dergelijke middelen al geruime tijd inneemt.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Zo Apr 26, 2020 4:23 pm Reageer met quote

Quote:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
14 u
What is the purpose of having White House News Conferences when the Lamestream Media asks nothing but hostile questions, & then refuses to report the truth or facts accurately. They get record ratings, & the American people get nothing but Fake News. Not worth the time & effort!

Natuurlijk is het weer de schuld van de media.

Maar Trumpie, iedereen kan het terug zien op Youtube en iedereen kan dan zijn of haar conclusie zelf trekken, daar doe jij helemaal NIKS meer aan.

Lyle Rossiter

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Wo Apr 29, 2020 3:37 pm Reageer met quote

Quote:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
6 u
The only reason the U.S. has reported one million cases of CoronaVirus is that our Testing is sooo much better than any other country in the World. Other countries are way behind us in Testing, and therefore show far fewer cases!

En daar is het volgende onzin verhaaltje van Trump.

Nee meneer Trump, de VS heeft veel meer besmettingen omdat het simpelweg veel meer inwoners heeft.

Maar laten we de redenatie van Trump even volgen. Trump zegt feitelijk dat de VS meer besmettingen heeft doordat er veel meer wordt getest. Okee, stel dat dat zo is dan gaan we even rekenen. In de VS hebben ze nu 1 miljoen besmettingen wat neerkomt op 0,44% van de bevolking. Gaan we die cijfers toepassen op nederland dan zouden we door veel meer te testen er achter komen dat er in nederland er geen 38.000 besmettingen zijn (zoals onze cijfers aangeven) maar 97.200 (0,44% van de bevolking). Ik vraag me dan af waar die 59.200 besmette mensen zijn en waarom ze niet naar hun huisarts gaan.

Weer een mooi staaltje Trumpologie wat inmiddels gelijk staat met "dom geblaat".

In de VS is de besmettingsgraad momenteel ,0,44% en in nederland 0,21%. En dat verschil komt niet door het aantal testen.

Lyle Rossiter

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie