Drie keer zoveel geweld tegen moslims in Frankrijk
Blik op het nieuws
Plaats reactie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 182
Di Feb 25, 2020 7:53 pm Reageer met quote

Drie keer zoveel geweld tegen moslims in Frankrijk, vooral vrouwen slachtoffer

Moslims in Frankrijk worden steeds vaker het slachtoffer van islamofobie. Vorig jaar werd 789 keer melding gemaakt van bijvoorbeeld discriminatie, beledigingen of geweld. Dat is ruim 16 procent meer dan in 2018 en zelfs 77 procent meer dan in 2017.

Opvallend is dat vorig jaar vooral het aantal meldingen over fysiek geweld tegen moslims toenam. Ze werden mishandeld of in een aantal gevallen ook met messen aangevallen. In 2019 werden 68 geweldsincidenten gemeld, terwijl dat er het jaar ervoor ‘slechts’ 20 waren. Zowel in absolute aantallen als relatief is het geweld tegen moslims daarmee ruim verdrievoudigd.

https://bit.ly/2wMaQUt

Over toenemende antisemitisme in Frankrijk lezen we regelmatig. Maar de moslimgemeenschap in Frankrijk ontkomt ook niet aan discriminatie en geweld tegen hen.
Sad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Di Feb 25, 2020 9:45 pm Reageer met quote

De aanslag op Charlie Hebdo vergeet men niet zo gauw.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Di Feb 25, 2020 10:32 pm Reageer met quote

Als ik het zo lees in de media, maakt o.a. het AD een nogal selectief verhaal hiervan:

Geweld is naar mijn idee iets anders dan discriminatie.

'De meeste meldingen die wij binnenkrijgen, zijn van vrouwen: zo’n 70 procent. Meestal gaat het om moslima’s die bijvoorbeeld op hun werk of bij een overheidsdienst gediscrimineerd worden wegens hun hoofddoek.'

Plan(t) the future

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 182
Di Feb 25, 2020 10:53 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Als ik het zo lees in de media, maakt o.a. het AD een nogal selectief verhaal hiervan:

'De meeste meldingen die wij binnenkrijgen, zijn van vrouwen: zo’n 70 procent. Meestal gaat het om moslima’s die bijvoorbeeld op hun werk of bij een overheidsdienst gediscrimineerd worden wegens hun hoofddoek.'

Ik lees: Opvallend is dat vorig jaar vooral het aantal meldingen over fysiek geweld tegen moslims toenam. Ze werden mishandeld of in een aantal gevallen ook met messen aangevallen. In 2019 werden 68 geweldsincidenten gemeld, terwijl dat er het jaar ervoor ‘slechts’ 20 waren. Zowel in absolute aantallen als relatief is het geweld tegen moslims daarmee ruim verdrievoudigd.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Wo Feb 26, 2020 2:03 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
Pluk schreef:

Ik lees: Opvallend is dat vorig jaar vooral het aantal meldingen over fysiek geweld tegen moslims toenam. Ze werden mishandeld of in een aantal gevallen ook met messen aangevallen. In 2019 werden 68 geweldsincidenten gemeld, terwijl dat er het jaar ervoor ‘slechts’ 20 waren. Zowel in absolute aantallen als relatief is het geweld tegen moslims daarmee ruim verdrievoudigd.

De aanslag op Charlie Hebdo vergeet men niet zo gauw.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie