VS: ‘Assange is gewoon een crimineel’
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Ma Feb 24, 2020 10:11 pm Reageer met quote

Julian Assange is geen kampioen van het vrije woord, maar een gewone crimineel die de levens van veel mensen in gevaar heeft gebracht. Dat zegt de advocaat die de Verenigde Staten vandaag vertegenwoordigt bij de rechtbank in Londen tijdens een hoorzitting over de mogelijke uitzetting van Assange naar de VS.

Ben het met deze advocaat eens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 489
Ma Feb 24, 2020 11:56 pm Reageer met quote

ik niet.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 330
Di Feb 25, 2020 12:41 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Julian Assange is geen kampioen van het vrije woord, maar een gewone crimineel die de levens van veel mensen in gevaar heeft gebracht. Dat zegt de advocaat die de Verenigde Staten vandaag vertegenwoordigt bij de rechtbank in Londen tijdens een hoorzitting over de mogelijke uitzetting van Assange naar de VS.

Ben het met deze advocaat eens.

Hij is lid van jouw club: beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Nodig hem eens uit bij jou thuis.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11403
Di Feb 25, 2020 12:47 am Reageer met quote

Als je misstanden ontdekt en je dat openbaar maakt, ben je een klokkenluider.
Misstanden moeten openbaar gemaakt kunnen worden.

Het is juni. Maar dit blijft even tussen mei en juli.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Feb 25, 2020 1:21 am Reageer met quote

douwe schreef:

Ben ik met je eens Douwe, maar dit was veel meer dan misstanden aan het licht brengen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4381
Di Feb 25, 2020 2:48 pm Reageer met quote

Dankzij Assange is aan het licht gekomen wat een vuile oorlog er in Irak gevoerd werd -natuurlijk konden we dat wel raden maar filmbeelden waarop je ziet hoe onschuldige burgers uit vermaak afgeschoten worden als dieren hebben toch wel iets meer impact. Hetzelfde geldt voor de onmenselijk wrede praktijken in Guantanamo Bay.
Dergelijk onrecht is dusdanig groot dat de geringe risico's die mensen gelopen hebben doordat door zijn compagnon abusievelijk namen gepubliceerd werden die Assange eerst had willen wissen (ik meen dat dit op wiki te vinden is) voor lief te nemen was.

Assange is misschien als mens een klootzak of was dat misschien in die tijd dat wikileaks plots heel groot werd, dat succes is hem misschien toen iets naar het hoofd gestegen maar het blijft een held die voor belangwekkende informatie gezorgd heeft, en daar zijn leven voor op heeft moeten offeren, en mogelijk straks in de VS nog aan allerlei (psychologische) martelpraktijken bloot komt te staan.

Een standbeeld voor die man. Minstens.

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3236
Di Feb 25, 2020 2:50 pm Reageer met quote

douwe schreef:

Daar ben ik het mee eens

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27520
Di Feb 25, 2020 3:38 pm Reageer met quote

In principe ben ik het daar ook mee eens...

Maar ik kan mij voorstellen dat dat bij sommige zaken wat minder wenselijk is. Militaire geheimen bijvoorbeeld, waarvan je liever niet hebt dat de 'vijand' - wat dat dan ook moge zijn - daar ook weet van krijgt.
Of bij de politie, die op het punt staat een criminele bende op te rollen..

Enige nuance is toch wel op z'n plaats, lijkt mij zo...

Faber quisque fortunae suae

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Feb 25, 2020 9:30 pm Reageer met quote

Mogelijk krijgt hij 175 jaar de tijd in de USA om na te denken minus aftrek van voorarrest en 1/3 kwijtschelding blijft toch noch voldoende tijd over om zijn zonden te overdenken. Wink

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1155
Wo Feb 26, 2020 1:33 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Mogelijk krijgt hij 175 jaar de tijd in de USA om na te denken minus aftrek van voorarrest en 1/3 kwijtschelding blijft toch noch voldoende tijd over om zijn zonden te overdenken. Wink

Dit heet gas lighting en is 0% inhoudelijk maar alleen maar bedoeld om negatieve reacties uit te lokken. Precies ook wat Donald Trump en zijn volgers doen.

Google de term Gas Lighting maar eens. Binnen discussies is dat vaak een tactiek van Narcisten omdat die niet uit zijn op een echte discussie. Ik zeg niet dat jij deze persoonlijkheidsstoornis hebt maar het valt mij wel op dat je deze tactiek binnen bijna alle discussies hanteert.

Excuses voor deze meta discussie maar ik hoop dat ik je daarmee help na te denken over hoe andere mensen jouw reactie lezen.

Nu inhoudelijk
'zijn zonden', volgens mij is hij verdachte en moet zijn handelen eerst beoordeeld worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Wo Feb 26, 2020 1:55 pm Reageer met quote

Gas lighting is gewoon een geformaliseerde techniek die gebruik wordt bij ondervragingen bij internationale fraude en zware (terroristische) misdaad.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Ma Mrt 09, 2020 3:14 pm Reageer met quote

Van Assange hoor je nog maar weinig. Is hij soms al uitgeleverd aan de VS?

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Ma Mrt 16, 2020 6:48 pm Reageer met quote

De rechtszaak in Engeland over de uitlevering van Julian Assange aan de Verenigde Staten is uitgesteld tot 30 mei. Dan vindt de pro-formazitting plaats, waarin de zaak nog niet inhoudelijk behandeld wordt. Dat gebeurt op 12 juni. Het kan nog enkele maanden duren tot er een uitspraak komt.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie