Statement Parlementaire Commissie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Do Feb 20, 2020 1:10 am Reageer met quote

Quote:
De commissie bestudeert zorgvuldig de antwoorden die de heer Salam onder ede heeft gegeven en beraadt zich op mogelijke vervolgstappen.’

Mijn persoonlijke mening is dat, ook al ben je het niet eens met de parlementaire commissie, te allen tijd respect getoond dient te worden voor dat orgaan terwijl onder ede gestaan wordt.

Ik heb vandaag een staaltje gezien van dusdanig veel disrespect voor de Nederlandse staat, dat ik van ganser harte hoop dat op korte termijn inderdaad vervolgstappen worden gemaakt.

Ongehoord, in mijn optiek, de houding en bewoordingen van genoemde imam.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4381
Do Feb 20, 2020 1:15 am Reageer met quote

Tenenkrommend de houding van deze imam. Bijzonder triest voor de moslimgemeenschap in ons land want de man bezorgt daarmee -volkomen onnodig- gratis vele kilo's koren op de molen van Wilders en geestverwanten

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Do Feb 20, 2020 1:20 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
[...] Bijzonder triest voor de moslimgemeenschap in ons land [....]

Nou.... dat was nou zo ongeveer ook wat ik dacht.
Het kan niet bestaan dat dit hun gemeenschap goed doet.

Anderzijds ook wel weer een hoop voer voor zijn volgers. die wellicht deze houding en toon volgen.
En dat lijkt me pure ellende.

Vandaar ook dat ik echt hoop op heel snelle vervolgstappen.
Niet te lang mee wachten en weet ik hoelang over vergaderen.
Direct ingrijpen.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 489
Do Feb 20, 2020 1:46 am Reageer met quote

op de boot en weg ermee.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Do Feb 20, 2020 8:01 pm Reageer met quote

is dit nu het stereotiepe gedrag van een moslim fundamentalist.???

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13341
Do Feb 20, 2020 8:41 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
is dit nu het stereotiepe gedrag van een moslim fundamentalist.???

Die Salman houdt er opvattingen op na waarmee ik het zeer oneens ben. Ik vind ze zelfs verwerpelijk. Maar hij heeft wel het recht om ze te uiten en dat heeft hij op een uitermate welsprekende manier gedaan en wel in uitstekend Nederlands. Daarbij gaf hij er blijk van uitstekend op de hoogte te zijn van de wet- en regelgeving in dit land en wist hij zich daar in zijn uitspraken heel goed aan te houden. Overigens houdt zeker een van de commissieleden er een aantal opvattingen op na die zeer dicht aan die van Salman grenzen. Die commissie zou er m.i. goed aan doen zich ernstig te beraden op wat ze precies denkt te bewerkstelligen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Do Feb 20, 2020 11:22 pm Reageer met quote

'Gisteren was het de beurt aan imam Suhayb Salam om zijn al-Fitrahmoskee te verdedigen in de Kamer. De parlementaire onderzoekscommissie onderzoekt of er sprake is van buitenlandse invloed op onder andere zijn moskee. Vanavond is imam Salam te gast bij Op1.'

De man krijgt vanavond dus een podium. Ik hoop daarom in de eerste plaats dat er een pienter en supergoed gebekt iemand tegenover hem komt te zitten die een discussie, bij voorkeur op het scherpst van de snede, met deze imam wil aangaan.

Plan(t) the future

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 182
Vr Feb 21, 2020 3:07 am Reageer met quote

Pluk schreef:
'Gisteren was het de beurt aan imam Suhayb Salam om zijn al-Fitrahmoskee te verdedigen in de Kamer. De parlementaire onderzoekscommissie onderzoekt of er sprake is van buitenlandse invloed op onder andere zijn moskee. Vanavond is imam Salam te gast bij Op1.'

De man krijgt vanavond dus een podium. Ik hoop daarom in de eerste plaats dat er een pienter en supergoed gebekt iemand tegenover hem komt te zitten die een discussie, bij voorkeur op het scherpst van de snede, met deze imam wil aangaan.

Meneer is niet gekomen. Allereerst wilde hij dat er geen alcohol op tafel stond en dat hij vrouwen geen hand wilde geven. Daar zijn ze toen akkoord mee gegaan, iets waar mevrouw Ploumen niet blij mee was ook omdat zij daar niet van te voren in gekend was. En met recht vind ik! Je zou daar maar zitten als vrouw en zo'n kerel negeert je uitgestoken hand.

Omdat Salam geen andere gasten aan tafel wilde ging het niet door.
Nu vind ik het al belachelijk dat hij het voor elkaar kreeg dat er geen alcohol aanwezig was en vrouwen niet de hand hoefde te schudden, hoewel...sommige rabbijnen geven vrouwen ook geen hand.
Duidelijk wordt dat hij zijn praatje af wilde steken dus een podium wilde voor zijn ideeën.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Feb 21, 2020 3:10 am Reageer met quote

Een walgelijke, gevaarlijke figuur.
Van mij mag hij de grens over onder de noemer minachting van onze rechtsorde en democratie.

Zo iemand moeten we hier niet willen in mijn optiek.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 21, 2020 3:18 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Een walgelijke, gevaarlijke figuur.
Van mij mag hij de grens over onder de noemer minachting van onze rechtsorde en democratie.

Zo iemand moeten we hier niet willen in mijn optiek.

Die gedachten deel ik. Maar wie volgt hem daarna, want dat gedachtegoed van deze vent is al verspreid onder jongeren in Nederland.

Ik vraag me af hoe je dit tegenhoudt en of het nog tegen te houden is. En dat laatste baart me zorgen!

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Feb 21, 2020 3:25 am Reageer met quote

Dat is een vet groot probleem ja, hoe stop je het en hoe draai je de infectie terug.

Toch denk ik beginnen met de grens over zetten, controle op wat gedoceerd wordt in de moskeeën, financiën van over de grens confisceren en verplicht volgen van onderwijs binnen het Nederlands systeem.

Geen idee of dit wettelijk allemaal kan.
Maar wat deze man doet mag in mijn optiek wettelijk ook niet. Dus moet gestopt.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 21, 2020 3:32 am Reageer met quote

Het verplicht volgen van het onderwijs binnen het Nederlands systeem kan alleen als men de wet afschaft op vrijheid van buitengewoon onderwijs. Dat zal dan ook gelden voor christelijk, katholiek en joods onderwijs.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Feb 21, 2020 3:36 am Reageer met quote

Misschien moet inderdaad het onderwijs in Nederland eens goed opgeschud worden.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 21, 2020 3:48 am Reageer met quote

Als ik van mijn dochter hoor hoe sommige kinderen van 6 of 7 jaar al zeggen: ik hoef niet naar jou te luisteren want jij bent een ongelovige, dan houd ik mijn hart vast. Dat komt ook bij de ouders vandaan. Dergelijke ideologie komt niet alleen vanuit een foute moskee maar ook via social media en tv zenders.

De uitspraken van jongeren over elkaar zijn stuitend op social media. Als ik mijn kleinzoon zie van 13 jaar dan maakt deze ontwikkeling me vaak bang. Gaat dit clashen in de toekomst?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4381
Vr Feb 21, 2020 8:23 am Reageer met quote

LuciaT schreef:
Pluk schreef:

Meneer is niet gekomen. Allereerst wilde hij dat er geen alcohol op tafel stond en dat hij vrouwen geen hand wilde geven. Daar zijn ze toen akkoord mee gegaan, iets waar mevrouw Ploumen niet blij mee was ook omdat zij daar niet van te voren in gekend was. En met recht vind ik! Je zou daar maar zitten als vrouw en zo'n kerel negeert je uitgestoken hand.

Nu vind ik het al belachelijk dat hij het voor elkaar kreeg dat er geen alcohol aanwezig was en vrouwen niet de hand hoefde te schudden, hoewel...sommige rabbijnen geven vrouwen ook geen hand.
Duidelijk wordt dat hij zijn praatje af wilde steken dus een podium wilde voor zijn ideeën.

Het lijkt er veel op dat hij er eenvoudig niet aan wilde in gesprek te gaan met het Op1 duo en gister vlak voor de uitzending net zo lang zijn voorwaarden bleef aanscherpen totdat het van die kant onmogelijk werd de uitzending met hem -als enige aan tafel- door te laten gaan.
Opnieuw een walgelijke houding, een walgelijke manier van doen

De verwijten die hij uitte jegens de parlementaire commissie over 'schofterig gedrag' bv en de almaar ontwijkende omhaal van woorden bij het 'beantwoorden' van hun vragen, de woedende blik, die continu volgehouden astrante houding, dat was allemaal nergens voor nodig. De uitstraling: jullie zijn de vijand; jullie willen mij bestrijden en ik zal jullie bestrijden. Daar word ik echt misselijk van als ik die man zie/terugzie bij de ondervraging van de parlementaire commissie die ik een dergelijke houding echt niet uit zie lokken, die zelf heel neutraal en heel voorkomend bleef.

Het roept dezelfde gevoelens op als het optreden van Mohammed Enait bij P&W https://www.youtube.com/watch?v=LLM6WrYsJ94
en
Jineid Fawaz https://www.youtube.com/watch?v=jWx21mY3ZeA

Ze zijn boos deze hooggeleerden, hooggezetenen, en bij iedere vraag, welke er ook gesteld wordt, nog bozer. Ze willen daar niet zijn en voelen zich alleen op hun plek in de moskee waar ze een donderpreek uit kunnen storten over een makke kudde onderdanige moslims.

Dat moeten we hier niet (terug) willen, dat autoritaire, zelfs agressieve gedrag jegens niet-gelovigen (de commissie, de niet-gelovige journalist, de niet-gelovige tafelgenoot enz

Weg met dat soort fossielen hier. Een imam kan zich, net als een dominee, pastor of een rabbijn tegenwoordig, als een gewoon mens gedragen, cq anderen indien die met fatsoenlijk gestelde fatsoenlijke vragen komen als een gelijkwaardig gesprekspartner beschouwen en behandelen.
En die zijn er gelukkig óók in Nederland, weten we van andere tv-optredens en weet ik zelf ook uit persoonlijke ervaring.

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 412
Vr Feb 21, 2020 1:00 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:

Toen ik gisteren hoorde dat hij een podium zou krijgen op tv, bekroop mij direct weer het gevoel van: Ik WENS hiervoor NIET te betalen, hetzelfde als de zogenaamde ‘nieuwswaarde’ die Laura H ons voorschotelde, welke we bespraken in het desbetreffende topic.

Wat is de nieuwswaarde meneer van Westerloo van deze onverdraagzame man die de islamitische gemeenschap in Nederland veel schade toebrengt?
Massale aangifte tegen deze haatzaaier (net zoals bij Wilders) zou naar mijn idee veel meer op zijn plaats zijn.

En nee, ik vergeet de verschrikkelijke aanslag in Hanau niet en wens de families van de slachtoffers erg veel sterkte.
Hopelijk komen we niet, onbewust gebruik makend van pers en overheid, tot het punt dat het ons niets meer kan schelen.

Plan(t) the future

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Vr Feb 21, 2020 3:55 pm Reageer met quote

hear hear

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Feb 22, 2020 2:07 am Reageer met quote

Als ik goed geïnformeerd ben heeft Salman de Nederlandse nationaliteit. Voorlopig zit er niet veel anders op dan capabele mensen tegenover Salman te zetten in plaats van een stel kneuzen dat zijn huiswerk niet gedaan heeft, en dat geldt zowel voor journalisten als voor politici. Verder onderschrijf ik de noodzaak van openbaar onderwijs. Religie hoort in de privésfeer thuis en niet op school, op de werkvloer of waar dan ook in het openbaar. Maar misschien zie ik een paar kleinigheidjes over het hoofd.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Za Feb 22, 2020 2:10 am Reageer met quote

Dus als er, in jou bewoordingen, een kneus tegenover je zit ben jij daarmee gevrijwaard van respect voor de Nederlandse waarden en normen en wetgeving?

Bijzondere stelling, dat wel.

Keesvi

Superlid
Superlid
Za Feb 22, 2020 2:33 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Dus als er, in jou bewoordingen, een kneus tegenover je zit ben jij daarmee gevrijwaard van respect voor de Nederlandse waarden en normen en wetgeving?

Ik heb door schade en schande geleerd dat je hoogstens je eigen gedrag in de hand hebt en niet dat van een ander. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. De commissie had een dergelijke vertoning kunnen verwachten gezien de reputatie van Salman. En ja, ik vind dat de man dit verhoor schandalig heeft misbruikt voor zijn publiciteitsstunt. Je kunt je zelfs afvragen of hij dat platform had moeten krijgen. Maar doe je dat wel dan moet je als parlementaire commissie goed beslagen ten ijs komen. Ik zeg daar volgens mij helemaal niets raars mee.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie