Geen vlees eten.
Het Grand Café
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

HennieRZ.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 36
Ma Feb 10, 2020 9:04 pm Reageer met quote

Geen vlees omdat ik het niet meer wil eten,er zullen wel mensen zijn die er anders over denken,maar voor mij hoeft het niet meer.
Als ik zo'n vrachtauto volgeladen met varkens,koeien of kippen voorbij zie rijden dan draait mijn maag om.
Een hele tijd kwam er bij mij alleen scharrelvlees op tafel maar dat krijg ik ook niet meer door mijn keel.
Mijn man en dochter eten nog wel gewoon een stukje dood dier maar voor mij hoeft het niet meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4375
Ma Feb 10, 2020 9:22 pm Reageer met quote

Wij zijn er ook niet zo lang geleden mee gestopt, we aten al geruime tijd steeds minder vlees, en nu al een tijd helemaal niet meer. Wel nog vis, en ook zuivel.
Wel lastig wanneer in een gezin geen eensgezindheid over wel of geen vlees in de maaltijd bestaat of valt dat in de praktijk wel mee Hennie? Hoe doe je dat bij een éénpansgerecht bv...?

bolsjewiek, deugmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Ma Feb 10, 2020 10:31 pm Reageer met quote

ik gun iedereen zijn stukje vlees ook de minima. tegenwoordig is vis bijna net zo duur als fleisch.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 407
Ma Feb 10, 2020 11:02 pm Reageer met quote

HennieRZ schreef:
Geen vlees omdat ik het niet meer wil eten,er zullen wel mensen zijn die er anders over denken,
maar voor mij hoeft het niet meer.

Hallo Hennie,

Plan(t) the future

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27512
Di Feb 11, 2020 12:43 pm Reageer met quote

Geen vlees eten maar wel vis eten. Hoe inconsequent kan iemand zijn...?

Of is een vis geen dier..? Denk je dat die haring dat prettig vindt als die in zo'n net verstrikt raakt, uit het water gerukt wordt en in een scheepsruim terecht komt, bedolven onder een berg lotgenoten die ook
allemaal liggen te stikken...??

Het beroerde is dat die vissen niet in doodsangst kunnen schreeuwen zoals varkens dat kunnen...

Mensen en dieren, het blijft een raar fenomeen...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Feb 11, 2020 12:48 pm Reageer met quote

Vissen als haring, kabeljauw, makreel hebben een vrij, natuurlijk leven gehad en ook een redelijke leeftijd behaald. Kweekvissen (bv zalm en pangasius) eten we niet.

Snap je echt niet het verschil met bv kippen die elkaar verdrukken in een schuur, nooit het daglicht zien, en in zo kort mogelijk tijd vetgemest worden met allerlei onnatuurlijk voedsel?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27512
Di Feb 11, 2020 1:29 pm Reageer met quote

Dat de huisvesting van dieren in veel gevallen niet deugt, kan ik met je eens zijn. Dat zal via de politiek verbeterd moeten worden...

Dat laat onverlet dat de doodstrijd van die haring net zo erg is als voor elk ander dier. Daarom is het zo jammer dat die haring niet kan schreeuwen...

Faber quisque fortunae suae

HennieRZ.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Feb 11, 2020 4:20 pm Reageer met quote

Alles waar vlees in gaat...hachjee...macaroni enz.daar doe ik Vega gehakt in,dat is kant en klaar dus super gemakkelijk en het smaakt gewoon heel goed,bij de Aldi is het heel goedkoop en als het ergens anders in de aanbieding is sla ik mijn slag, de vriezer is gewillig Laughing

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Feb 11, 2020 4:24 pm Reageer met quote

HennieRZ schreef:
Alles waar vlees in gaat...hachjee...macaroni enz.daar doe ik Vega gehakt in,dat is kant en klaar dus super gemakkelijk en het smaakt gewoon heel goed,bij de Aldi is het heel goedkoop en als het ergens anders in de aanbieding is sla ik mijn slag, de vriezer is gewillig Laughing

Voor de veganist: het gehakt bevat helaas kippen-eiwit, dus no go.
Voor gluten-allergie: de gehakt bevat helaas tarweproducten, dus no go.

HennieRZ.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Feb 11, 2020 4:27 pm Reageer met quote

Ik ben van mening dat alle dieren gevoel hebben,ook vissen wat denk je van een kreeft die levend gekookt wordt,,,,,ik wil niemand kwetsen door dit te zeggen,,,,maar alles wat leeft voelt pijn.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Feb 11, 2020 4:29 pm Reageer met quote

Gister maakte ik (mijn versie van) Reibekuchen:
Pond aardappelen, een flink aantal knoflooktenen, een grote ui: raspen/heel fijn snijden
In een kom mengen met drie eetlepels bloem, een eetlepel paprikapoeder, eetlepel gemberpoeder, eetlepel fijngewreven gedroogde chilipepertjes

gehaktballen van kneden

drie eetlepels olie in de pan (ik zou zeggen rijstolie) , goed heet laten worden, per keer drie ballen erin, een beetje aandrukken/pletten met een lepel of vork en langzaam gaar laten worden. Ongeveer 4 minuten per kant

De beste, lekkerste, hamburgers die je ooit hebt gehad (vind ik dan)

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Feb 11, 2020 4:32 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Gister maakte ik (mijn versie van) Reibekuchen:
Pond aardappelen, een flink aantal knoflooktenen, een grote ui: raspen/heel fijn snijden
In een kom mengen met drie eetlepels bloem, een eetlepel paprikapoeder, eetlepel gemberpoeder, eetlepel fijngewreven gedroogde chilipepertjes

gehaktballen van kneden

drie eetlepels olie in de pan (ik zou zeggen rijstolie) , goed heet laten worden, per keer drie ballen erin, een beetje aandrukken/pletten met een lepel of vork en langzaam gaar laten worden. Ongeveer 4 minuten per kant

De beste, lekkerste, hamburgers die je ooit hebt gehad (vind ik dan)

Ben geen liefhebber van knoflook

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 180
Di Feb 11, 2020 4:32 pm Reageer met quote

Hennie, ik gebruik ook dit gehakt. Mijn oudste dochter, niet vegetarisch, at het deze week bij mij thuis ook in de pastasaus en vond het lekkerder dan gewoon gehakt.

Rul gehakt van De vegetarische slager
Ingrediënten

Water, SOJA-EIWIT 20%, Voedingszuur (kaliumlactaat), Zout, Kleurstof karamel, Gistextract, GERSTemoutextract, Glucosestroop, Plantaardig EIWIThydrolysaat (SOJA), Raapolie, Aroma's (gluten TARWE), Kruiden, Specerijen, IJzer, Vitamine B12

In Vega gehakt zit geen kippen eiwit.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Feb 11, 2020 4:36 pm Reageer met quote

HennieRZ schreef:
Ik ben van mening dat alle dieren gevoel hebben,ook vissen wat denk je van een kreeft die levend gekookt wordt,,,,,ik wil niemand kwetsen door dit te zeggen,,,,maar alles wat leeft voelt pijn.

Ik zou heel graag willen dat vissen die gevangen worden dadelijk ook uit hun lijden en hun doodsnood- zoals ze zeker door zullen maken- verlost worden.
Maar dat gebeurt niet, daar ben ik me heel goed van bewust, en dat zou dus ook zeker anders moeten en anders kunnen.

Goed dat je hierop attendeert Hennie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Feb 11, 2020 4:37 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:

Komt uit de koker van trolletje/puberaal stoorzendertje Ron moet je je niets van aantrekken ofschoon het vermakelijk blijft te zien hoe hij zijn best blijft doen op zijn goedkope doorzichtige manier commotie te wekken en topics te ontwrichten

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Feb 11, 2020 4:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt

HennieRZ.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Feb 11, 2020 4:38 pm Reageer met quote

Klinkt goed Nicolaas P,,, het zal vast lekker gesmaakt hebben.

HennieRZ.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Feb 11, 2020 4:42 pm Reageer met quote

Hoe krijgen jullie antwoordt onder de vraag het lukt mij alleen om er helemaal onderaan wat te plaatsen....groetjes van mij.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Di Feb 11, 2020 4:43 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
LuciaT schreef:

Komt uit de koker van trolletje/puberaal stoorzendertje Ron moet je je niets van aantrekken ofschoon het vermakelijk blijft te zien hoe hij zijn best blijft doen op zijn goedkope doorzichtige manier commotie te wekken en topics te ontwrichten

Weet ik Klaas Laughing Maar ik dacht: laat ik me er ook eens op toeleggen foute beweringen aan te kaarten en het goede antwoord te geven Laughing

Huh waar doet me dit aan denken? Wink

luciaT

Stamgast
Stamgast
Di Feb 11, 2020 4:47 pm Reageer met quote

Hennie als je wilt reageren op een reactie dan klik je rechts boven op quote scroll je een stukje naar beneden en kan je reageren.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Di Feb 11, 2020 6:04 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:
NicolaasP schreef:
LuciaT schreef:

Weet ik Klaas Laughing Maar ik dacht: laat ik me er ook eens op toeleggen foute beweringen aan te kaarten en het goede antwoord te geven Laughing
:

Kijk even op https://www.dehippevegetarier.nl/vleesvervangers/gehakt-vivera/

wanneer men iets leest wat niet welgevallig is men een gelijk een trolletje/puberaal stoorzendertje enz. De ultra linkse bashers de politieke correcte neuzelaars zijn weer lekker bezig.......

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie