60.000 auto's met valse kentekenplaten
Filosofie & wetenschap
Plaats reactie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1699
Za Feb 08, 2020 7:26 pm Reageer met quote

Rijden met een gestolen of gekopieerde nummerplaat is een handige manier om uit beeld van politie en justitie te blijven, omdat de politie in toenemende mate geautomatiseerd kentekens scant en natrekt. Een gekopieerd kenteken blijft onopgemerkt en kan dus lange tijd worden gebruikt. Criminelen zoeken auto’s van hetzelfde type en dezelfde kleur als die zijzelf gebruiken. Ze nemen daarvan het kenteken over, en feitelijk ook de identiteit van het voertuig en de eigenaar. En wij maar betalen.

Is daar nu nog niets aan te doen ???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30182
Za Feb 08, 2020 8:50 pm Reageer met quote

Daar zal best we iets aan te doen zijn. Maar dan moet het wel 'prioriteit' zijn...

Het is gemakkelijker om de eerlijke burgers maar nog meer te laten betalen, vrees ik...

Faber quisque fortunae suae

YvanH

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 42
Za Feb 08, 2020 11:09 pm Reageer met quote

Bij mijn autoverzekering is laatst een back-up kluis gestolen. Met daarin o.a. mijn naamadres en kenteken!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15722
Zo Feb 09, 2020 2:28 am Reageer met quote

Het is tegenwoordig heel gebruikelijk om huisdieren en vee te chippen. Ik snap niet waarom dat met motorvoertuigen nog niet gebeurt, verplicht uiteraard, inclusief landbouwtrekkers.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 2:06 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het is tegenwoordig heel gebruikelijk om huisdieren en vee te chippen. Ik snap niet waarom dat met motorvoertuigen nog niet gebeurt, verplicht uiteraard, inclusief landbouwtrekkers.

Ben ik ook voor maar het schijnt privacy gevoelig te zijn wat dat ook zijn mag. A.d.h.v. readers kunnen ze je volgen waar je ook bent.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Zo Feb 09, 2020 2:19 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

In principe is dat bij motorvoertuigen ook zo.
Je kenteken staat op naam maar via het chassis nummer, kunnen ze ook achterhalen van wie de auto is.
Op het kenteken bewijs staat het chassisnummer van je motor voertuig en je kentekenbewijs is weer gekoppeld aan je naam gegevens.
Ze moeten hem alleen dan wel aanhouden en het chassisnummer natrekken.
Bij de modernere auto, zit het chassisnummer vaak zichtbaar achter de voorruit.
Probleem is echter als de crimineel door rood rijd of andere gekke fratsen uit haalt en komt op de foto, dat ze dan alleen het kenteken hebben en niet het chassis nummer.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 2:35 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Keesvi schreef:

Ben ik ook voor maar het schijnt privacy gevoelig te zijn wat dat ook zijn mag. A.d.h.v. readers kunnen ze je volgen waar je ook bent.

Volgens mij kunnen ze je toch al een aardig eind volgen, gezien al die camera's overal. En wat dan nog...? Het zal mij worst zijn of ze weten dat ik op een bepaalde dag naar de supermarkt gereden ben.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 2:47 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Volgens mij kunnen ze je toch al een aardig eind volgen, gezien al die camera's overal. En wat dan nog...? Het zal mij worst zijn of ze weten dat ik op een bepaalde dag naar de supermarkt gereden ben.

Nog niet zozeer met camera's zoals in China maar vooral dmv je mobiele telefoon. Dat je getraceerd kunt worden is langzamerhand wel een feit maar waar die gegevens terechtkomen en wat ermee gedaan wordt is veel belangrijker.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 5:04 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Nog niet zozeer met camera's zoals in China maar vooral dmv je mobiele telefoon. Dat je getraceerd kunt worden is langzamerhand wel een feit maar waar die gegevens terechtkomen en wat ermee gedaan wordt is veel belangrijker.

Kan ook voor een alibi zorgen Wink

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 5:11 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:

In principe is dat bij motorvoertuigen ook zo.
Je kenteken staat op naam maar via het chassis nummer, kunnen ze ook achterhalen van wie de auto is.
Op het kenteken bewijs staat het chassisnummer van je motor voertuig en je kentekenbewijs is weer gekoppeld aan je naam gegevens.
Ze moeten hem alleen dan wel aanhouden en het chassisnummer natrekken.
Bij de modernere auto, zit het chassisnummer vaak zichtbaar achter de voorruit.
Probleem is echter als de crimineel door rood rijd of andere gekke fratsen uit haalt en komt op de foto, dat ze dan alleen het kenteken hebben en niet het chassis nummer.

Kunnen ze je alleen controleren als je aangehouden wordt en dat gebeurt bijna nooit.

Ik bedoel als je bijv. over de snelweg rijdt dat er readers zijn die je chip uit kunnen lezen in je kentekenplaat. Kentekenplaten zonder een geautoriseerde chip zijn dus vals. Nadien kunnen ze je dus gemakkelijk 800 meter verder op gemakkelijk aanhouden.

ps: Op het moment dat een kentekenplaat van je auto wordt geschroefd / verwijderd wordt de chip automatisch ongeldig gemaakt.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 5:20 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Probleem is dat je daar zelf toch al geen zicht meer op hebt. En wat zouden ze er mee willen doen.
Als ik op het internet een bepaald stuk gereedschap zoek, krijg ik daar nog wekenlang reclame over. En niet alleen op 50plusser maar op veel andere sites ook. Zo verweven zit het allemaal al met elkaar.

Geen mobiel en geen internet willen hebben zou al iets schelen misschien...

Maar het zou inderdaad wel een probleem kunnen worden als Nederland ooit eens door een vreemde, kwaadaardige mogendheid bezet zou worden...

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 7:01 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Maar het zou inderdaad wel een probleem kunnen worden als Nederland ooit eens door een vreemde, kwaadaardige mogendheid bezet zou worden...

Die hoeft niet van buitenaf te komen. Er waait hier momenteel een wind die zowel de mensenrechten af wil schaffen als de rechterlijke macht ondergeschikt wil maken aan de politiek. In een dergelijke totalitaire staat past een vergaande controle van de burgers.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 7:04 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Probleem is dat je daar zelf toch al geen zicht meer op hebt. En wat zouden ze er mee willen doen.
Als ik op het internet een bepaald stuk gereedschap zoek, krijg ik daar nog wekenlang reclame over. En niet alleen op 50plusser maar op veel andere sites ook. Zo verweven zit het allemaal al met elkaar.

Geen mobiel en geen internet willen hebben zou al iets schelen misschien...

ublock installeren Tymp

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Zo Feb 09, 2020 7:22 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Dat ligt aan je zelf, je kan heel veel zelf uitschakelen.
Ik heb er nooit last van.

Tympaan

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 8:10 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Die hoeft niet van buitenaf te komen. Er waait hier momenteel een wind die zowel de mensenrechten af wil schaffen als de rechterlijke macht ondergeschikt wil maken aan de politiek. In een dergelijke totalitaire staat past een vergaande controle van de burgers.

In hoeverre is een vergaande controle van burgers erg...? Dat is al een discussie apart. Als daarmee misdaden kunnen worden voorkomen is dat alleen maar gunstig. Men wil hele stadions volhangen met geavanceerde camera's om de toeschouwers in de gaten te kunnen houden. Op evenementen in het algemeen ook, trouwens...

Zolang er geen camera's in eigen huis en tuin hangen, kan ik er goed mee leven...

Maar je heb wel een beetje gelijk. In handen van verkeerde regimes kan er misbruik van gemaakt worden...

Ron1.1

Superlid
Superlid
Di Feb 11, 2020 10:42 pm Reageer met quote

Cool Cool

Pagina 1 van 1

Plaats reactie