Forum voor Democratie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2258
Di Feb 04, 2020 10:43 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:
Baudet reageerde laat, wel hierom;
Baudet vanwege conferentie in Rome afwezig in Tweede Kamer

Normaal gesproken is Baudet dinsdagmiddag in de Tweede Kamer aanwezig, maar spreekt die dag waarschijnlijk op een conferentie over nationaalconservatisme in Rome.

Op die bijeenkomst, georganiseerd door conservatieve Amerikaanse en Europese denktanks, spreken enkele rechtse leiders zoals de Hongaarse premier Viktor Orbán en de Italiaan Matteo Salvini, leider van het rechts-populistische partij Lega. Beiden zijn tegenstanders van immigratie.-----
-

Rechtsextremistenclubje!

Oftewel een soort alternatieve EU. De Europazuiveraars.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Wo Feb 05, 2020 11:32 am Reageer met quote

Vandaag in Trouw:

"Nederland moet dominant blank blijven, vindt Baudet
Baudets wereldbeeld dan wel theorie is al jaren consistent, en zijn ‘Marokkanen-tweet’ was geen oprisping of uitglijder. Alles draait voor hem om de ‘auto-immuunziekte’ waar Nederland aan lijdt en die onze ondergang dreigt te worden: “Een deel van ons organisme – ons afweersysteem – heeft zich tegen ons gekeerd. Op elk vlak worden we verzwakt, ondermijnd, overgeleverd. Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijke lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.” Klinkt dat nog abstract, op andere momenten laat hij er geen twijfel over bestaan wat hij bedoelt. Nederland moet ‘dominant blank’ blijven, ‘er is een reden dat alle Nobelprijswinnaars blank zijn’ en als we de ‘homeopathische vermenging met andere volken’ niet stoppen, zal er ‘nooit meer een Nederlander zijn’.

Ras speelt in dit denken een sleutelrol, ook als het wordt aangeduid met de begrippen ‘volk’, ‘cultuur’ of ‘beschaving’. "(..)
" Ook na zijn tweet van het afgelopen weekeinde, waarin hij ten onrechte beweerde dat ‘dierbare vriendinnen’ in de trein waren lastiggevallen door vier Marokkanen, liet hij excuses achterwege. Hij moest in een verklaring wel terugkrabbelen, maar zich verontschuldigen deed hij niet. En dat is logisch. In het racistische spel dat hij speelt, zijn de feiten ondergeschikt aan zijn wereldbeeld. “Empirie en theorie zijn twee verschillende dingen, en het eerste is voor mij niet interessant,” zei hij eens tegen NRC.

De Marokkanentweet van Baudet was geen oprisping of uitglijder
Niets aan toe te voegen..

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Feb 06, 2020 12:59 am Reageer met quote

Ik zag hem net op het nieuws enorm stuntelen tegenover de journalisten. Welke kiezer laat zich nu nog bedotten door deze snoeshaan?

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Do Feb 06, 2020 6:37 pm Reageer met quote

Thierry Baudet wraakt Khadija Arib

Volgens Baudet gaat de rechter tegenwoordig steeds vaker op de stoel van de politiek zitten, dus dan zou het raar zijn als de wrakingskamer niet bereid zou zijn een partijdige parlementsvoorzitter af te zetten
cc-foto: OSCE Parliamentary Assembly
Partijleider Thierry Baudet van Forum voor Democratie heeft een wrakingsverzoek ingediend tegen Khadija Arib. De parlementsvoorzitter zou niet onpartijdig zijn.

‘Toen ik voor de zoveelste keer in de rede werd gevallen tijdens een briljante speech, heb ik eens wat onderzoek gedaan naar deze mevrouw’, vertelt Baudet. ‘Zo kwam ik erachter dat ze lid is van de PvdA. Ongelooflijk dat dit nooit eerder iemand is opgevallen. Die vrouw is aangesteld door de kartelpartijen om hun belangen veilig te stellen. Geen wonder dat ze me nooit laat uitpraten.’

https://joop.bnnvara.nl/opinies/thierry-baudet-wraakt-khadija-arib

Ik dacht echt toen ik het beginstukje las dat het satire was. Maar ongelofelijk, hij meen het echt!

Hoe breek de democratische rechtsstaat af. Shocked

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Feb 06, 2020 6:44 pm Reageer met quote

Het wordt nu gewoon komisch, of tragi-komisch wat deze figuur persoonlijk betreft.
De dwaas weet niet eens dat Arib lid is van de PvdA fractie en dat ze gekozen is door de voltallige Tweede Kamer.
Om met van Gaal te spreken: Is hij nou zo dom of ben ik nou zo slim?
Ik denk toch echt het eerste.
Het klopt wel dat een linkse partij als de VVD veel spreektijd krijgt, hahaha. Knettergek. Wat zou hij gebruikt hebben?

Ik kan nauwelijks geloven dat dit bericht klopt. Lijkt mij teveel op een hoax.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Do Feb 06, 2020 7:13 pm Reageer met quote

Ik denk dat deze man in zijn eigen gecreëerde wereldje leeft en geen benul heeft wat er werkelijk speelt in de maatschappij.
Ik denk dat de leerlingen van de bovenbouw van een basisschool al weten hoe de leden van de beide kamers ieder zelf hun voorzitter kiezen.

Is hij een clown of speelt hij de clown?

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Feb 06, 2020 7:15 pm Reageer met quote

Ik vertrouw het niet helemaal. Het is vast satire, een grap oid.

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 255
Do Feb 06, 2020 7:20 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Je hebt gelijk! Je moet heel goed kijken en dan zie je Satire staan Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Feb 06, 2020 7:25 pm Reageer met quote

ThirzaR schreef:
WillemijnF schreef:

Je hebt gelijk! Je moet heel goed kijken en dan zie je Satire staan Laughing

Inmiddels ook even gebladerd. De auteur heeft ook een mooi stuk geschreven over Duitse plannen voor een Nexit. Satire dus, leuk. Laughing Er stonden ook eigenlijk iets teveel dwaze dingen in. Dat je in eerste instantie denkt: die is echt gek, zegt wel iets van hoe hoog ik hem heb zitten. We hebben weer even gelachen.
Laughing Laughing

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 255
Do Feb 06, 2020 7:28 pm Reageer met quote

Als dit op deze maner geschreven zou zijn over Geert Wilders had ik het gelijk niet geloofd.

Toont aan voor mij althans dat Thierry Baudet een stuk gevaarlijker is in zijn denkwijze dan Geert Wilders. Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Feb 06, 2020 7:34 pm Reageer met quote

Of dat hij al zo vaak de clown heeft uitgehangen en zo graag de aandacht opeist dat je geneigd bent alles te geloven inmiddels. Een compliment is het in ieder geval niet.
Linkse humor.. I like it. Wink

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13335
Do Feb 06, 2020 10:01 pm Reageer met quote

Er is wel meer waar we Thierry Baudet volstrekt serieus om moeten nemen. Hij komt er gewoon voor uit dat hij racistisch is: 'Dominant blank' - Baudet wil liever niet teveel 'niet-blanken'

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

luciaT

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 07, 2020 9:36 pm Reageer met quote

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8130
Vr Feb 07, 2020 10:27 pm Reageer met quote

In mijn ogen is Baudet hard op weg een karikatuur van zich zelf te maken. Bij Jinek ontweek hij gister alle vragen, die hem werden gesteld n.a.v zijn tweet over de "Verschrikkelijke" gebeurtenis, die enkele van zijn dierbare vriendinnen waren overkomen in de trein.

Wel "Ferme"taal uitslaan in tweets, maar weglopen als hij geconfronteerd wordt met de werkelijke gebeurtenis, waarbij zijn dierbare vriendinnen betrokken waren.

De gedachte: "Met de staart tussen de benen weglopen" kwam toen wel bij mij op.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Rinus1948

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 24
Zo Feb 09, 2020 3:52 am Reageer met quote

Alles gelezen te hebben , gaat de linkse meute weer aardig te keer hier !
Zielig triest volkje , maar ze vergeten , dat links allemaal bloed aan de handen heeft !
Zo kneuzen , kunnen jullie weer lekker los , wat een triest en zielig leven hebben die linksen toch haha .

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1415
Zo Feb 09, 2020 9:37 am Reageer met quote

Soms is het de kunst om on-topic te blijven Very Happy
Dat ik persoonlijk geen fan ben van het Forum voor Democratie, dat kan iedereen denk ik wel raden, omdat ik veel over klimaatverandering schrijf, het onderwerp serieus neem, en de FvD duidelijk het klimaatbeleid probeert te saboteren. Maar er zijn uiteraard meer redenen waarom ik bepaald geen fan van de FVD ben.
Voor mij was ook het feit dat Baudet op 1 dag, niet alleen de onafhankelijke rechtspraak, maar ook het KNMI en he RiVM (onafhankelijke wetenschappelijke instituten) aanviel iets wat ik als een teken aan de wand zag. De inspanningen vanuit het FvD voor een bindend referendum, dat zie ik ook niet zitten. Dat kan m.i. Voor sabotage gebruikt worden.

Het FvD probeert m.i. ook te veel klimaatverandring als een ideologie voor te stellen. (Wat het niet is. Wetenschap is geen ideologie, en het is ook niet links of rechts). Het FVD probeert klimaatverandering ook voor te stellen als dat het een hype zou zijn. ( en weer nee, het is géén hype. En het is ook geen „hysterie“) goedkope manieren om het onderwerp negatief te framen.

Wat me opvalt als ik reacties zie van FvDers, b.v. Op twitter, en vaak kllmaatontkenners, is dat er bijna nooit valide argumenten komen. Als er argumenten komen zijn het bijna in alle gevallen drogredenen die gebruikt worden. Maar vaak is de reactie ook op de man, of een rant in het algemeen. onderbuikgevoelens in plaats van argumenten.
Niet echt iets om verder op te reageren.
Bij anderen op twitter die serieus over klimaat zaken proberen te twitteren is het soms een heel trollenleger wat dan steevast reageert.
Ik kan het geen klimaatsceptici noemen. Met echte sceptici zijn soms wel goede gesprekken te hebben. Ondanks verschil van inzicht.
Met notoire ontkenners is er echter vaak geen beginnen aan. En wil je je niet tot het zelfde niveau van commmunicatie verlagen.

Ik ervaar het FVD Vaak als bijzonder aggressief. En dat zeker als het over het onderwerp klimaatverandering gaat.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 388 ppm, nu: 413 ppm.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Feb 09, 2020 1:07 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Soms is het de kunst om on-topic te blijven Very Happy
Dat ik persoonlijk geen fan ben van het Forum voor Democratie, dat kan iedereen denk ik wel raden, omdat ik veel over klimaatverandering schrijf, het onderwerp serieus neem, en de FvD duidelijk het klimaatbeleid probeert te saboteren. Maar er zijn uiteraard meer redenen waarom ik bepaald geen fan van de FVD ben.
Voor mij was ook het feit dat Baudet op 1 dag, niet alleen de onafhankelijke rechtspraak, maar ook het KNMI en he RiVM (onafhankelijke wetenschappelijke instituten) aanviel iets wat ik als een teken aan de wand zag. De inspanningen vanuit het FvD voor een bindend referendum, dat zie ik ook niet zitten. Dat kan m.i. Voor sabotage gebruikt worden.

Het FvD probeert m.i. ook te veel klimaatverandring als een ideologie voor te stellen. (Wat het niet is. Wetenschap is geen ideologie, en het is ook niet links of rechts). Het FVD probeert klimaatverandering ook voor te stellen als dat het een hype zou zijn. ( en weer nee, het is géén hype. En het is ook geen „hysterie“) goedkope manieren om het onderwerp negatief te framen.

Wat me opvalt als ik reacties zie van FvDers, b.v. Op twitter, en vaak kllmaatontkenners, is dat er bijna nooit valide argumenten komen. Als er argumenten komen zijn het bijna in alle gevallen drogredenen die gebruikt worden. Maar vaak is de reactie ook op de man, of een rant in het algemeen. onderbuikgevoelens in plaats van argumenten.
Niet echt iets om verder op te reageren.
Bij anderen op twitter die serieus over klimaat zaken proberen te twitteren is het soms een heel trollenleger wat dan steevast reageert.
Ik kan het geen klimaatsceptici noemen. Met echte sceptici zijn soms wel goede gesprekken te hebben. Ondanks verschil van inzicht.
Met notoire ontkenners is er echter vaak geen beginnen aan. En wil je je niet tot het zelfde niveau van commmunicatie verlagen.

Ik ervaar het FVD Vaak als bijzonder aggressief. En dat zeker als het over het onderwerp klimaatverandering gaat.

In Trouw een artikel over hoe het CDA nog de deur op een kier houdt
naar de evt. formatie later dit jaar. Persoonlijk vind ik, naast het klimaatonderwerp, dat principieel een partij die de fundamenten van onze democratische rechtsstaat wil aantasten gewoon moet worden buitengesloten. De situatie in Brabant waar, door het protest van de boeren, nu het FvD in beeld komt vind ik echt verwerpelijk. Ik zou blij zijn met een statement van alle partijen waarin ze samenwerking met een partij die bereid is de fundamenten van de rechtsstaat aan te tasten uitsluiten.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Zo Feb 09, 2020 4:08 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

naar de evt. formatie later dit jaar. Persoonlijk vind ik, naast het klimaatonderwerp, dat principieel een partij die de fundamenten van onze democratische rechtsstaat wil aantasten gewoon moet worden buitengesloten. De situatie in Brabant waar, door het protest van de boeren, nu het FvD in beeld komt vind ik echt verwerpelijk. Ik zou blij zijn met een statement van alle partijen waarin ze samenwerking met een partij die bereid is de fundamenten van de rechtsstaat aan te tasten uitsluiten.[/quote]

Dat niet alleen!
Lees: De belangrijkste binnenlands politieke gebeurtenis van de afgelopen week ging tamelijk geruisloos voorbij. Mark Rutte liet weten dat hij samenwerking met FvD niet wilde uitsluiten ondanks het racistisch twitteren van dr. Thierry Baudet.

https://bit.ly/2HaxcRA

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Feb 11, 2020 3:10 am Reageer met quote

Heeft niets geleerd met de samenwerking met de PVV blijkbaar, Macht is voor Rutte blijkbaar belangrijker dan principes.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1415
Di Feb 11, 2020 4:30 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

naar de evt. formatie later dit jaar. Persoonlijk vind ik, naast het klimaatonderwerp, dat principieel een partij die de fundamenten van onze democratische rechtsstaat wil aantasten gewoon moet worden buitengesloten. De situatie in Brabant waar, door het protest van de boeren, nu het FvD in beeld komt vind ik echt verwerpelijk. Ik zou blij zijn met een statement van alle partijen waarin ze samenwerking met een partij die bereid is de fundamenten van de rechtsstaat aan te tasten uitsluiten.

Ik wacht nog even af.
Het kan politiek zijn (i.v.m. Verkiezingen, en te verwachten ingewikkelde formatiebesprekingen daarna.) als sommige partijen nu nog niet bij voorbaat expliciet een andere partij willen uitsluiten. Het niet bij voorbaat op slot willen gooien. Als er echt onaanvaardbare concessies worden gedaan ten gunste van het FvD progamma, dan wordt het voor mij een ander verhaal.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 359 ppm, 10 jaar geleden: 388 ppm, nu: 413 ppm.

Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie